Інтегрований профорієнтаційний захід " Електричний струм у різних середовищах"

Про матеріал
Метою проведення заходу є прикладне спрямування теми "Електричний струм у різних середовищах". А також показати учасникам навчального процесу можливість використання данного розділу для отримання майбутньої професіі.
Перегляд файлу

 

           

А. Дістервег

 

 

image 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Мета:   узагальнити і систематизувати навчальний матеріал           

                   

скорегувати знання           

 

розвивати логічне мислення студентів , вміння аналізувати  

   

показати практичну значущість знань         

   

Знати :                                                                                               

 

    Зміст понять: струм, носії струму, надпровідність, електроліт, електролітична            

   

дисоціація, електроліз, власна провідність напівпровідників, домішкова провідність                напівпровідників , газовий розряд, іонізація, рекомбінація, емісія   

   

    Фізичний зміст закону Фар адея    

 

    Закон Ома для ділянки та повного кола            

   

    Застосування: явища надпровідності        , струму в газах, електролітах           , металах,

   

напівпровідниках, вакуумі 

 

Уміти:  

    Пояснити          будову         металів,      напівпровідників,          причини       виникнення

 

електропровідності  

    Здійснювати розрахунк       и з використанням основних фізичних величин

 

    Встановлювати зв’язки між основними фізичними величинами  

 

                          Картка індивідуального контролю       _________________________

                          image          вхідна               image           проміжна              image       підсумкова           image

Вид діяльності

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Можливий бал

4

2

12+2

2

2

2

2

2

2

2

4

4

6

(за кожну відповідь 2 бали)

 

 

Отриманий бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

image

Завдання 1.   Заповніть ідентифікаційну таблицю. 

«Мої знання»

 Позначте знаком «+» власне розуміння тверджень у відповідній колонці.

  

 

«Знаю і вмію»

«Вагаюсь»

«Потрібна допомога»

1.

Зміст понять: струм, носії струму, додатній йон, від’ємний йон, електроліз, електролітична дисоціація, газовий розряд.

 

 

 

2.

Одиниці вимірювання фізичних величин: сили струму, маси, часу, електрохімічного еквівалента, енергії, швидкості.

 

 

 

3.

Фізичний зміст законів Фарадея, Ома.

 

 

 

4.

Встановлювати взаємозв’язок між фізичними величинами.

 

 

 

5. 

Застосовувати формули для визначення основних фізичних величин.

 

 

 

6.

Розв’язувати якісні задачі з теми. 

 

 

 

 

7.

Розв’язувати розрахункові задачі з теми.

 

 

 

8. 

Знати застосування струму в газах, у побуті й техніці.

 

 

 

 

Завдання 2: Заповніть паспорт фізичної величини.

 

«ПАСПОРТ ФІЗИЧНОЇ ВЕЛИЧИНИ»

 

 

image

 

Формула

Завдання 3:   Розв’язування тестових  задач.

Задача 1. Скільки електронів щосекунди проходить через поперечний переріз провідника, якщо по ньому тече струм 1, 6 А:

                                   І                  ІІ                 ІІІ               IV

                                 1020             1019               10-19           1021

Задача 2. До якої температури треба нагріти алюмінієвий дріт, щоб його опір збільшився вдвічі (image=0,0042 К-1)?  Початкова температура 0°С.

Задача 3. На рисунку зображено 3 електролітичні ванни під’єднані до джерела струму. У якій ванні на катоді виділиться найбільша кількість міді?

image 

Задача 4.

 Під час електролізу дихлориду міді CuCl2 виділилося 128 г міді.   Визначити роботу електричного струму, якщо напруга на затискачах ванни становить 5 В. Електрохімічний еквівалент міді 0,32 мг/Кл.

Задача 5.

 Що буде основним носієм заряду в кремнієвому кристалі після внесення туди   домішки індію (ІІІ група). 

А

Б

В

Г

дірки

електрони

дірки і електрони

позитивні йони

Задача 6.

 Порівняти температури однакових металевих резисторів, вольт- амперні характеристики яких зображена на рисунках.

image

А

Б

В

Г

T1>T3>T2

T2>T3>T1

T1<T2<T3

T1=T3=T2

 

Задача 7.

 У якому з джерел

 світла використову

ють розряд у газі?

 

А

Б

В

Г

люмінесцентна лампа

палаюча свічка

лампа розжарення

багаття

Завдання  4: Заповнити узагальнюючу таблицю.

Середовище

Носії заряду

Вольт-амперна характеристика

Опір при підвищенні температури

Струм у металах

 

 

 

 

Струм у рідинах

 

 

 

 

Струм у газах

 

 

 

 

Струм у напівпровідниках

 

 

 

 

Струм у вакуумі

 

 

 

 

Завдання 5:  Інфографіка значення теми.

image 

pdf
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку