Розробка уроку з теми:"Реактивний рух, приклади реактивного руху"

Про матеріал

Конспект уроку з теми :"Реактивний рух, приклади реактивного руху". Тип уроку:комбінований.

Перегляд файлу


Тема уроку: Реактивний рух

Мета уроку:

-формувати знання про реактивний рух, як рух, що відбувається за законом збереження імпульсу;розкрити фізич-

ну суть реактивної тяги;

- сприяти активізації творчого мислення учнів; формувати самоосвітні, пізнавальні та комунікативні компетент-

ності

-виховувати почуття гордості за українських учених, відомих усьому світу.

Оснащення уроку: повітряна кулька, комп’ютер, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей 7-9 клас», мульти-

медійна дошка.

Тип уроку: комбінований. 

«Вчитися можна тільки весело…

Щоб перетравлювати знання,

потрібно поглинати їх з апетитом»

Анатоль Франс

План - схема уроку


Етап уроку


Час


Форми і методи діяльності


Результат діяльності


І. Організаційний момент


1 хв


Зв'язок епіграфа уроку з темою уроку


Налаштування на приємну і цікаву роботу


ІІ. Актуалізація опорних знань


5 хв

  1. Перевірка домашнього завдання 

  2. Інтерактивна вправа «Заморочки з коробочки»


Повторення вивченого матеріалу


ІІІ . Мотивація навчальної діяльності


3 хв


Інтерактивний прийом «Відстрочена відгадка»

 


Викликати інтерес до матеріалу уроку

 

 

 

 


VІ. Вивчення нового матеріалу


19 хв


Прийом «Творча лабораторія»

Прийом «Дивуй»

Метод «Презентації»


Засвоєння навчального матеріалу


V. Закріплення вивченого матеріалу


10 хв


Робота над вправою «Відстрочена відгадка»

 


Закріплення знань. Вироблення практичних вмінь


VI. Підсумок уроку


5 хв



Вправа «Незакінчене речення», «світлофор».


Зробити правильні висновки з вивченого матеріалу


VIІ. Домашнє завдання 


2хв


Домашнє завдання записане на дошці, а також учитель проектує на мультимедійну дошку задачі


Засвоєння та повторення матеріалу теми

 


Етап уроку


Діяльність учителя


Діяльність учнів


І. Організаційний етап


Привітання учнів

Відомий французький письменник ХІХ ст. писав «Вчитися можна тільки весело…Щоб перетравлювати знання , потрібно поглинати їх з апетитом». Ці слова ми візьмемо сьогодні за епіграф нашого уроку , на якому ви зможете дізнатись багато цікавого


Привітання вчителя.

Слухають вчителя


 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Перевірка домашнього завдання :

     2. Інтерактивна гра»Заморочки з     бочки». /Додаток 1.




Учні перевіряють розв’язки домашніх завдань в своїх зошитах
 


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності


Інтерактивний прийом «Відстрочена відгадка»

Після виступу учнів учитель ставить до учнів питання : Чому рухаються медузи ?

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (учитель коротко записує варіанти відповідей на дошці)

А відповісти на це питання ви зможете,коли вивчите сьогоднішній матеріал




Учні висловлюють свої думки


ІV Оголошення теми уроку і очікування від уроку
 


Учитель оголошує тему уроку

 

 


Учні записують тему в зошит

 


V. Вивчення нового матеріалу


Прийом «Творча лабораторія»

Демонстрація 1:

Учитель випускає з рук надуту повітряну кульку

  • Чому кулька рухається

 

 

 

  • Прийом «Дивуй»
  • Демонстрація «Сегнерове колесо»
  • - Чому ракета летить? Як ви гадаєте від чого залежить її швидкість?
  • - Учитель звертає увагу учнів на те, що прикладом реактивного руху є рух ракет (проектує на мультимедійну дошку кадри з ППЗ «Бібліотека електронних наочностей 7-9 ») кадри: «Запуск ракети» «Реактивний рух у космосі» «Реактивний двигун» учитель розповідає учням, що основа кожної ракети –реактивний двигун . 


            Вправа «Результат».


Учитель демонструє кадри запуску багатоступінчатої ракети (ППЗ «Бібліотека електронних наочностей»), розповідає учням про принцип руху такої ракети.


Учні роблять висновок, що тіла починають рухатись бо від них відокремлюється частина і з деякою швидкістю відносно тіла і починає рухатись в протилежну сторону такий рух називається реактивним (учні записують висновок в зошит)

Учні висловлюють свої думки

 

 

 

 

 


Яка будова реактивного двигуна?


  1. Від чого залежить швидкість ракети?(аналіз виведеної формули)

  2. Чи можна користуватись цією формулою за умови значної зміни маси ракети?



Опрацювавши інформаційний матеріал групами представники від груп дають відповіді на поставлені питання

Учні слухають вчителя 

 


VІ. Закріплення вивченого матеріалу


Учитель звертає увагу учнів, що ознайомившись з матеріалом сьогоднішнього уроку, ви можете дати відповідь на поставлене на початку уроку питання «Чому медуза рухається?”
Розв’язання задачі(впр. 37.2).

 

 


Учні дають відповіді, розв'язують задачу.
 


VІІ. Підсумок уроку

 

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, окремі оцінки виставляє  за відповіді і виступи.Домашнє завдання( п-ф 37-опрацювати, вправа 37.5)



Учні по черзі продовжують речення 


 



Прикладом реактивного руху є рух ракет. Основа кожної ракети – реактивний двигун, який складається із камери згоряння і сопла. В камеру згоряння подається, наприклад, рідке паливо і окислювач. Під час згоряння палива утворюються гази високої температури і високого тиску, що діють на стінки камери згоряння. Тиск газу не компенсується лише в тому місці де камера переходить у сопло. Нескомпенсована сила тиску на дно камери згоряння і є реактивною силою тяги двигуна.

Нехай маса газу mг, а швидкість його поширення vг , масу ракети позначимо через Мр, а її швидкість vр . Згідно із законом збереження імпульсу маємо в проекціях на вісь координат рівняння закону збереження імпульсу 

mг vг - M рv р=0

або vр = (mг vг /Mр)

Додаток 1

«Заморочки з бочки»

   1.   Якою літерою позначають імпульс тіла?

    2. Дайте  означення імпульса тіла.

    3.Імпульс- векторна чи скалярна величина?

    4. В яких одиницях вимірюється імпульс тіла?

    5.  В яких системах тіл виконується закон збереження імпульсу?

    6. Сформулюйте закон збереження імпульсу.

    7. Що таке пружна взаємодія тіл?

    8. Що таке непружна взаємодія тіл?

    9. Що таке повна механічна енергія?

    10. Сформулюйте закон  збереження механічної енергії.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку