Математика.
Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Обчислення виразів на додавання. Складання рівностей за малюнками.
Мета.Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10. Розвивати швидкі та точн іобчислювальн інавички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів.. Виховувати бережливее ставлення до природи.
Трудове навчання.
Тема: Аплікація з паперу. Виготовлення колективної комбінованої аплікації «Букет квітів для рідної бабусі».
Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення аплікації, вчити учнів працювати з паперам та картоном індивідуально, в парах та групами;закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.
Обладнання: папір, картон, ножиці, клей, пензлики, картки, зразки, шаблони.
Природознавство.
Тема: Жива і нежива природа.
Мета: формувати в учнів поняття «жива» і «нежива» природа, розрізняти ознаки живої природи, місце і роль людини в довкіллі, зв'язок живої і неживої природи; розвивати спостережливість, допитливість, уміння узагальнювати, порівнювати, висловлювати свою думку; виховувати бережливее ставлення до природи.
« Вчись робити добро»
Інтегрований урок - казка
«Мандрівка з Червоною Шапочкою»
в 1класі
Провела Ткаченко Ю.І., вчитель початкових класів
ЗЗСО І – ІІ ст. №21 Торецької міської ради
Ю.І. Ткаченко, вчитель початкових класів
ЗЗСО І – ІІ ст. №21 Торецької міської ради
« Вчись робити добро»
Інтегрований урок – казка «Мандрівка з Червоною Шапочкою» в 1класі
Математика.
Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Обчислення виразів на додавання. Складання рівностей за малюнками.
Мета.Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10. Розвивати швидкі та точн іобчислювальн інавички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів.. Виховувати бережливее ставлення до природи.
Трудове навчання.
Тема: Аплікація з паперу. Виготовлення колективної комбінованої аплікації «Букет квітів для рідної бабусі».
Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення аплікації, вчити учнів працювати з паперам та картоном індивідуально, в парах та групами;закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.
Обладнання: папір, картон, ножиці, клей, пензлики, картки, зразки, шаблони.
Природознавство.
Тема: Жива і нежива природа.
Мета: формувати в учнів поняття «жива» і «нежива» природа, розрізняти ознаки живої природи, місце і роль людини в довкіллі, зв’язок живої і неживої природи; розвивати спостережливість, допитливість, уміння узагальнювати, порівнювати, висловлювати свою думку; виховувати бережливее ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1.Привітання.
Діти:
Доброго ранку! Доброго дня!
Я всміхнуся сонечку, здрастуй золоте.
Я всміхнуся квіточці, нехай собі цвіте.
Я всміхнуся дощику, лий , мов із відра.
Учитель:
Друзям усміхнися - побажай добра.
2. Перевірка готовності до уроку.
Учитель:
Всі сідайте тихо, діти,
На уроці – не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.
2. Гра « Створюємо настрій».
Учитель: Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
Учитель: Треба бути яким? …(Спокійним).
Учитель: Зі мною хто? …(Мої друзі).
Учитель: Вони мене що? …(Поважають).
Учитель: Мені це як? …(Приємно).
Учитель: Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
3. "Малюнкове вітання
Учитель (прикріпляє на дошці смайл "Радість"):
Я бажаю всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.
4. Перевірка готовності приладдя до уроку.
Учитель:
Перегляньте все на парті:
Є підручник, зошит,
Пенал, лінійка,олівці…
Бачу всі готові! Молодці!
То ж гаразд, часу не гаєм
і урок вже починаємо.
2. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 1)
Учитель: Діти, чи любите ви казки? Сьогодні у нас не просто урок, а урок-казка. Казку ми будемо складати - будемо подорожувати з …, ви скажете самі, коли відгадаєте загадку:
Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці для неї онука несла.
Як ви думаєте, хто ніс гостинці бабусі?
Учитель: Тож з Червоною Шапочкою будемо мандрувати в чудовий світ казки. А казка навчить як на світі жить, як робити добро. Добро роби – добре й буде.
II. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Будинок для Червоної шапочки. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд 2)
Учитель: Пригадайте, як починається казка про Червону Шапочку?
(Жили-були мама і донька...).
Учитель: Так. А де ж вони жили? (У будиночку).
Учитель: А будиночка у нас немає. Побудуємо разом математичний будинок для Червоної Шапочки.
Учитель: Назвіть, скільки в будиночку трикутників (2), чотирикутників (4), п’ятикутників (1).
2. Посадка дерев. Повторення складу числа 10. (Слайд 3 - 5)
Учитель: Давайте продовжимо казку:
У неділю мама напекла пиріжків і попросила дівчинку, щоб вона понесла бабусі гостинець.
Ось і пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там напис. Дівчинка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможемо їй:
Учитель: Що ви зрозуміли з цього прислів'я?
Учитель: Діти, ось перед вами ліс. Давайте допоможемо Червоній Шапочці посадити в ньому дерева. Але допомогти їй зможе лише той, хто знає склад числа 10.
( Діти називають склад числа 10)
Учитель: А чому ліс треба берегти, садити, не губити?
(Діти відповідають)
Учитель: Зберігати ліси означає зберігати своє життя. Органами дихання рослин є листочки, через які вони поглинають вуглекислий газ, а виділяють у повітря кисень, необхідний живим істотам. Чим більше рослин, тим чистішим буде повітря. Рослини дають кисень, а значить, і життя. Ліси — справжня фабрика кисню, «зелені легені планети». Тому так легко і глибоко дихається в лісі, де мільярди крихітних зелених «фабрик» насичують повітря киснем.
Червона Шапочка вам дуже вдячна, вона тепер знає, чому ліс треба оберігати. Ми зробили з вами добру справу – посадили дерева.
3. Допомога пташкам. Розв’язування прикладів. (Слайд 6 – 7 )
Учитель: Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. То пташки так стурбовано кричать. Уночі був сильний вітер, і гнізда попадали на землю. Пташки просять Червону Шапочку і нас із вами допомогти їм. Чи треба нам допомагати пташенят рятувати?
(Діти відповідають)
Учитель: Птахи – наші менші друзі. Вони охороняють наші ліси, сади, городи від шкідливих комах, мишей. Без птахів ніколи б не було доброго врожаю. Птахів здавна називають санітарами лісів, полів. Птахи — справжня окраса природи. Вони чарують нас розмаїттям свого оперення і, звичайно, співом.
На земній кулі налічується 100 мільярдів птахів. Люди люблять пташок. Щорічно 1 квітня відзначається Міжнародний день птахів. 13 вересня — свято журавлів. 12 листопада — свято синичок.
Але як нам дізнатися, де місце кожного гніздечка?
На гніздечку записано приклад, а на пташках відповіді до цих прикладів. Треба обчислити приклад і прикріпити гніздечко пташці, яка його змайструвала.
Приклади:
6 + 3, 4 + 2, 4 + 4, 3+1, 5+5, 5+2, 8+2, 3+4
Учитель: Назвіть птахів. Що вам про них відомо?
(Ворона,голуб, галка, горобчик, жайворонок, ластівка, сова, сорока.)
Учитель: Які ви молодці! Ми зробили ще одну добру справу – врятували пташеняток від загибелі.
4. Допомога Білочці. Порівняння чисел. (Слайд 8 – 9 )
Учитель: Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи. Коли чує, хтось ніби схлипує. Озирнулася довкола і побачила Білочку. «Чого ти плачеш, Білочко?» – запитала дівчинка. «У класі на дошці метелики сіли і всі знаки собою прикрили.»
Учитель: Діти, давайте допоможемо Білочці порівняти числа.
Учитель: Молодці, діти, швидко допомогли Білочці. Ви вмієте прийти на допомогу! Це добрий вчинок.
5. Фізкультхвилинка.
10 горіхів білка натрусила/2р.
Бачить летить великий апетит,
Він прилетів і 2 горіхи з’їв.
8 горіхів білка натрусила/2р.
Бачить летить великий
апетит,
Він прилетів і 3 горіхи з’їв.
5 горіхів білка натрусила/2р.
Бачить летить великий
апетит,
Він прилетів і 2 горіхи з’їв.
3 горіхи білка натрусила/2р.
Бачить летить великий апетит,
Він прилетів і 0 горіхів з’їв.
0 горіхів білка натрусила/2р.
Бачить летить великий апетит,
Він прилетів й нічого він не з’їв.
6. Вимірювання відрізків. (Слайд 10)
Учитель: Допомогли Білочці, тепер можна йти далі. По дорозі Червона Шапочка натрапила на річечку. Щоб перейти на другий берег треба перейти через кладку. Якої вона довжини? (8см).
Учитель: У вас на партах лежать смужки. Візьміть лінійки і поміряйте їх. Смужка якого кольору такої ж довжини, як місточок, через який має пройти Червона Шапочка?
Учитель: Молодці, діти, допомогли дівчинці пройти через місточок.
7. Самостійна робота на карточках. (Слайд 11)
Гра «Засвітило сонечко – виглянь у віконечко»
Учитель: А сонечко пригріває. Але що це? Хмаринка ховає наше сонечко. А щоб наша Червона шапочка не нудьгувала по дорозі до бабусі, ми пограємо в гру «Засвітило сонечко – виглянь у віконечко».
Учитель: У вас на партах лежать перевернуті картки з прикладами. Як тільки сонечко з’явиться з-за хмаринки я скажу «Виглянуло сонечко», ви картку перевертаєте, тоді я кажу «Виглянь у віконечко»і у віконечка ви вписуєте відповіді прикладів, розв’язавши їх.
8. Робота над задачами. (Слайд 12)
Учитель: Уже половину лісу пройшла Червона Шапочка. І тут нова пригода. На доріжці побачила дівчинка жучків: надкрилля червоні з чорними плямками. Діти, як вони називаються? (Сонечка)
Учитель: Так. Ви добре їх знаєте. У нас їх називають – сонечком або божою корівкою, у країнах західної Європи – божою овечкою чи сонячним телятком. А чи знаєте ви, що сонечка приносять людині безсумнівну користь, знищуючи величезну кількість шкідливих комах. Саме тому сонечка з давніх часів користувалися пошаною і любов'ю людей. У всіх народів ці жучки вважалися символом добра, благополуччя, довірливості. Як тобі на руку сяде сонечко – це добра прикмета. Воно принесе тобі успіх. Підніми руку з ним угору і проспівай:
Сонечко – сонечко!
Полети на небо!
Принеси нам хліба
Чорного та білого,
Тільки не горілого!
Ось і вирішила Червона Шапочка їх порахувати.
Учитель: Скільки ж нарахувала сонечок дівчинка? Ніхто не знає. А ми дізнаємося тільки тоді, коли розв'яжемо задачу
З а д а ч а. На першій гілочці 5 сонечок, а на другій – 3. Скільки сонечок на двох гілочках?
Учитель: Повторимо задачу. Хто повторить умову задачі?
Учитель: Хто запитання?
Учитель: Скільки сонечок було на першій гілочці? (5).
Учитель: На другій? (3).
Учитель: Як розв’язати задачу? (5 + 3 = 8).
Учитель: Яка відповідь задачі? (8 сонечок на двох гілочках).
Вчіться приймати добро, досягати успіху!
9. Фізкультхвилинка.
Червона Шапочка потягнулась,
Раз нагнулась, два нагнулась,
Руки вона розвела, ніби кошик загубила
Щоб той кошик відшукати, треба нам поприсідати.
Навкруг себе покружляли,
Раз присіли, два присіли,
Кошик зразу ж відшукали,
І за парти дружно сіли.
10. Виготовлення колективної комбінованої аплікації «Букет квітів для рідної бабусі».
А) Мотивація навчальної діяльності. Визначення завдань роботи. (Слайд 13 -15)
Учитель: Ось і ліс закінчується. Вже недалеко й бабусина хата. Але увагу дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав знаєте хто? Вовк. Він охороняв ці весняні квіти, тому що їх залишилось уже дуже мало на Землі, вони на грані знищення, тож і оберігаються! Червона Шапочка засумувала. Та доброзичливий Вовк запропонував Червоній Шапочці зробити ось таку паперову аплікацію з квітів за допомогою шаблонів, хоч не будуть мати вони аромату, але все ж їх, як і справжні, можна дарувати.
Для того, щоб квіти милували не тільки ваше око, а й усіх людей навкруги, ми повинні берегти їх. Для збереження всіх рідкісних рослин створено Червону книгу. Занесені до неї рослини заборонено знищувати.
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Невже в майбутньому на світі
Не будуть квітнуть дивні квіти:
Тюльпани, маки, нарциси ніжні
І вісник березня — підсніжник.
Ми всі — господарі природи,
Тож збережемо її вроду!
Учитель: Діти, допоможемо Червоній Шапочці виконати роботу?
( Діти відповідають)
(Вчитель показує зразок роботи)
Учитель: Часу гаяти не будемо, аплікацію робити будемо.
Б) Повторення правил організації робочого місця та правил роботи з ножицями.
В) Планування роботи
1. Аналіз зразка.
2. Інструктаж для колективної роботи:
-обвести шаблон;
-вирізати;
- спланувати;
-приклеїти.
Г) Колективна практична робота.
- підготовка шаблонів;
- розміщення деталей аплікації;
- нанесення клею та приклеювання деталей.
Д) Аналіз виробів, визначення охайності, співпраці.
Учитель: Червона Шапочка вдячна вам за допомогу. Ви сьогодні просто молодці!
Запам’ятайте! Найкращий подарунок зроблений своїми руками. Тож вчимося любуватися чарівною природою рідного краю, зберігати її красу
III. Підсумок уроку. (Слайд 16 -17 )
Учитель: Бабуся дуже рада була бачити свою внучку. Дівчинка розповіла про свої незвичайні пригоди, не забула розказати й про те, як ви їй допомагали.
Учитель: А чи сподобалось вам подорожувати з Червоною Шапочкою?
Учитель: З якими об’єктами живої та неживої природи зустрілася дівчинка?
Учитель: Які правила ви запам’ятали?
Учитель: Чому навчились?
Я впевнена, що разом з Червоною Шапочкою ви навчилися робити добро та уміло приймати його; любити і цінувати рідну природу, дбати про її збагачення, збереження, розумно використовувати її скарби. Пам’ятайте! Людина – частина природи. Її життя – це твоє життя.