Інтегрований урок, 4 клас. Математична подорож материками. Арифметичні дії з круглими числами.

Про матеріал
Інтегровано-бінарний урок у 4 класі (2 години) Предмети, що інтегруються: математика і природознавство. Тема: Математична подорож материками. Арифметичні дії з круглими числами. Завдання уроку: - Закріплювати вивчені арифметичні дії з круглими числами; знання про материки. - Вдосконалювати навички розв'язання задач; - Збагачувати знання про природу.
Перегляд файлу

Харківська гімназія № 86

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

Інтегровано-бінарний урок

у 4-Б класі (2 години)

Предмети, що інтегруються:

математика і природознавство.

Тема:

Математична подорож материками.

Арифметичні дії з круглими числами.

 

Підготувала:

Фалєєва Світлана Костянтинівна,

                                                                     вчитель початкових  класів

                                                                      І кваліфікаційної категорії

 

Харків - 2018                                                          

МЕТА.

Навчальна: 

Формування поняття про багатоцифрові числа, удосконалювати вміння арифметичних дій з круглими числами; удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі.  

Ознайомити учнів з поняттям  «материки», з їхнім розміщенням на глобусі, характеристиками.

 

Розвиваюча:

Розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять,  пізнавальні  інтереси учнів, творчі здібності; формувати спостережливість та вміння аналізувати вивчене;

Розвивати прагнення примножувати багатства Землі.

 

Виховна: 

Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва; виховувати самостійність; інтерес до вивчення  математики, прирордознавства; сприяти вихованню працьовитості, доброти, чемності,

виховувати турботливе ставлення до тварин, любов до  рідної землі; почуття приналежності до Європейської нації.

 

Дидактичні задачі:

Вдосконалювати навички усних обчислень.

Актуалізувати

  • спосіб міркування стосовно визначення загальної кількості одиниць певного розряду в багатоцифровому числі.
  • вміння визначати розрядні одиниці; замінювати числа більшими розрядними одиницями.
  • прийом укрупнення розрядних одиниць при додаванні, відніманні, множенні та діленні трицифрових чисел; перенести цей спосіб міркування на дії з круглими багатоцифровими числами.
  • прийом укрупнення розрядних одиниць при множенні та діленні круглого трицифрового числа на одноцифрове, ділення круглого трицифрового числа на кругле; перенести цей спосіб міркування на відповідні випадки обчислення з багатоцифровими числами.

Формувати навички додавання та віднімання круглих багатоцифрових чисел способом укрупнення розрядних одиниць.

Удосконалювати навички множення та ділення круглих чисел на одноцифрове число в межах багатоцифрових чисел способом укрупнення розрядних одиниць, ділення круглого числа на кругле.

Розвивати уміння розв’язувати задачі на спільну роботу та задачі на знаходження четвертого пропорційного, зіставляти задачі різних за математичною структурою, але схожих за сюжетом.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів у процесі перенесення способу укрупнення розрядних одиниць при обчисленні сум, різниць, добутків й часток на випадки обчислення з багатоцифровими числам

Завдання уроку

- Закріплювати вивчені арифметичні дії з круглими числами; знання про материки.

- Вдосконалювати навички розв'язання задач;

- Збагачувати знання про природу.

 

Обладнання: 

проектор, презентація, карта, глобус, завдання для груп, логічно – опорна схема, ілюстрації, фішки, картки.

 

Учні поділені на команди:

«Євразія», «Африка», «Північна Америка», «Південна Америка», «Австралія» та «Антарктида».

 

Тип уроку: інтегрований.

Форма уроку: урок - подорож.

 

Наук на світі є багато
Їх навіть важко полічить.
Та нам їх треба добре знати,
Щоб добре Всесвітом оволодіть.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Хвилинка емоційного настрою.

Учитель.

Ранок! Сонце в небі прокидається...

Наш клас з новим днем вітається.

Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу.

Чому? Бо чекаю від вас творчої і плідної праці!

Учитель. 

То ж гаразд, часу не гаймо і урок розпочинаймо. 

Учні:

Щоб добре все знати,

ми будемо міркувати,

а також рахувати,

свій розум розвивати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення завдань уроку.

  •  Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати. А ви любиме мандрувати?
  • Це дуже добре. Сьогодні ми будемо мандрувати по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? (Земля)
  • Правильно! Ми побуваємо на різних землях, познайомимося із рідкісними рослинами і тваринами. Сьогодні ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі і працюватимемо в командах: «Євразія», «Африка», «Антарктида», «Північна Америка», «Південна Америка», «Африка».
  • Ви готові здійснити таку подорож?
  • Так
  • Тоді приготуйте свої знання, кмітливість та старанність. Щоб вирушити у плавання, давайте згадаємо девіз уроку:

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатись – доказово!

Для всіх обов’язково!

  • Зараз ми з вами послухаємо синоптика. Він нам розповість про погоду.
  • Вітер весело вітрила надуває,

Корабель швидкість набирає,

Попереду земля…..

- Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли розшифруєте слово.

Старт.

- Щоб почати нашу подорож, виконаємо перше завдання.

1. Гра «Мозковий штурм» (слайд)

2. «Дешифрувальник»

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6  (МАТЕРИКИ)

Правильно! Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … (материках).

  • Ми побуваємо на різних землях, познайомимося із рідкісними  рослинами і тваринами.
  • Здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі і працюватимемо в командах: «Євразія»,  «Африка» , «Антарктида» , «Північна Америка» та  «Південна Америка» , «Африка».
  • Тож, усаджуємося рівненько, готуємо свої валізи, і в подорож!

В подорожі нам стане у пригоді план мандрівки.

 

План уроку:

Порт Картографічний

Мис Чисел

Візитка

Острівець Задач

Порт цікавинок

Порт Океанія

Порт Несподіванок

Порт Загадок

Порт Вантажний

Бухта Задач

«Фізкультхвилинка в Африці»

Берег Фінішний

В гостях у боцмана

Зупинка Тестова

Острів Знань

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-3.jpg

 

3. Робота за логічно – опорною схемою

- Що називається материками?

Порт « Картографічний»

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-1.jpg

 

Материк, або континент — велика частина суходолу (на відміну від меншого за розмірами масиву — острова), оточена водою. Виділяють 7 частин світу (Європу, Азію, Африку, Північну Америку, Південну Америку, Австралію і Антарктиду) і 6 материків: Євразію, Африку, Північну Америку, Південну Америку, Австралію і Антарктиду.

 

4. Проблемне запитання

Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

 

Метод «Займи позицію»

(На дошці висять написи. 1-2 представники команд повинні прочитати напис і зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «острів» без попереднього ознайомлення.)

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-2.jpg

Діти самостійно виводять правило про значення слова «острів» – 3.

Вчитель:

-Мандруємо, не виходячи з дому

На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови – все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту та трішки фантазії.

А ще потрібно знати усе про ці материки.

Мандрівники

Метод « Мозаїка». Гра «Мандрівники»

(Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.)

Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.

Домашні групи отримують уявні валізи із цікавою інформацією про материк, куди вони відправляються мандрувати.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 (Розповідь супроводжується слайдами та показом  на карті півкуль материків

  1. Історія виникнення материків

Наш світ поділений на звичні всім частини, що пізнавалися у ході відкриттів,

І не один вогонь душі людини для пізнання відсяяв, відгорів.

Куточок кожний нашої планети сьогодні нам стає як рідний дім

Його змальовують, оспівують поети, перлинки радості, відшукуючи в нім.

Тут любо все: ковбойські давні герці, і річка Ніл, і теплий острів Кріт.

І так не хочеться ділить у юнім серці цей наш єдиний неповторний світ.

 

Учень. Вчені припускають, що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея.

Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

  1. Візитка  (Представлення материків командами)

1 учень.  Я -  найбільший материк , що складаюся з двох частин. (Євразія).

Назва материка походить від двох назв частин світу  « Європа» та « Азія» . Це найбільший материк на Землі. Він знаходиться у Північній півкулі й омивається всіма океанами  земної кулі.

На цьому материку живемо і ми, тут знаходиться наша країна Україна. На території материка є три теплових пояси. Тому рослинний  і тваринний світ Євразії багатий і різноманітний.

В Євразії ростуть сосни, ялини, дуби, ягідні чагарники, кипариси, маслинові дерева. У тундрі , тайзі степах живуть олені, ведмеді, вовки.  А на півдні континенту – слони, тигри, крокодили.

Клімат Євразії теж дуже різноманітний: віх холодного до жаркого.

У Євразії знаходиться найглибше озеро світу – Байкал.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-45.jpg

  •                           Так дійсно, цей материк складається із двох частин. А до якої із них відноситься Україна? Так, і останніми роками український народ прикладає усі зусилля, щоб наша держава була частиною Європи не лише у географічному, але й у політичному значенні. А чи вважаєте ви себе Європейцями?

Європейські землі здавна цінуються у всьому світі, особливо наша – українська земля. Скажіть мені,  чому?

Правда, вони дуже родючі. І саме зараз, на материку Євразія,  ми зробимо перший запис у бортовий журнал.

Мис чисел

3. Аналіз числа (за схемою)

- Запишіть  в бортових журналах сьогоднішнє число (21). Зробіть його аналіз за схемою:

  1. Число двоцифрове.
  2. Парне чи непарне.

     3. Попереднє 20, наступне 22.

     4. Склад числа 2 дес.1 од.

     5. Просте чи складне.

Порт Вантажний.

4.Робота з підручником (С.О.Скорцова, О.В.Онопрієнко, 4 клас, ІІ частина)

  • Наша подорож під загрозою, потрібно допомогти погрузити на корабель вантаж, та перевірити його масу.
  • Для розминки виконайте усно множення і ділення

Приклади№ 7 с.87.

  • Капітани,  роздайте фішки учням, які справились із завданням
  • Дуже важлива правильність підрахунку, щоб не перегрузити  теплохід.

5. Острівець Задач.

(Використовуються слайди)

А зараз команда своїм суперникам задає задачу, пов’язану з материком, який вона представляє.

Євразія

Довжина Дніпра – 2.200 км. Довжина Волги – на 1.300 км більша, а довжина Дунаю – на  700 км менша, ніж довжина Волги. На скільки

кілометрів коротший Дон від Дунаю, якщо його довжина 1.800 км?

                        3.500

Розв’язання:  (2.200+1.300) - 700=2.800 (км) – Дунай

2.800-1.800=1.000 (км) різниця між Доном і Дунаєм.

 

6. Візитка  (Представлення материків командами) продовження

(Розповідь супроводжується слайдами та показом  на карті півкуль материків

2 учень

Я – материк , що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. ( Африка)

     Чи насправді так, чи може сон це, наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця. Тут бував чудовий лікар Айболить.

Африка - материк , поділений  екватором навпіл. Там сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче , ніж у нас в Україні у найжаркіші дні липня або серпня.

По обидва боки від екватора простягаються ліси. Висота дерев у них досягає 16-поверхового будинку.

На півночі Африки розкинулася найбільша пустеля Землі - Сахара.

Пісок тут нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які живуть у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів. Часто саме на верблюдах люди мандрують пустелями.

У африканських степах пасуться зебри, жирафи, слони, антилопи, буйволи. Там живе страус ему - найвищий птах і найкращий бігун.

У річках Нілі, Конго, Лімпопо живуть величезні крокодили бегемоти, а по берегах – безліч птахів.

Восени до Африки прилітають багато птахів з країв, де взимку холодно. З України туди відлітають лелеки, журавлі, ластівки…

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-4.jpg

Найбільша річка у світі – Ніл, її довжина 6670 км. А найбільша річка Європи Волга має довжину 3690 км.

7. Задача

Найбільша річка у світі – Ніл, її довжина 6.670 км. А найбільша річка Європи Волга має довжину 3.690 км. На скільки річка Ніл менша?

6670-3690 = 2 980(км)

8. Візитка  (Представлення материків командами) продовження

Південна Америка

 3 учень.

Там дивні рослини, там міднії гори.

А річка тече, широченна , як море.

(Південна Америка)

Трикутником простяглася  Південна Америка від спекотних районів екватора до холодних вод Антарктиди.

На заході височать гори Анди( Мідні гори) з них видобувають мідь , вони часто вивергаються. У центрі та на сході – величезні рівнини, найбільша з яких - амазонська. По ній протікає найповноводніша річка світу Амазонка.

Дерева в лісах південної Америки досягають висоти майже чотирьох 16-поверхових будинків, поставлених один на одний.

На материку ростуть дивовижні рослини: гевея - дерево, із соку якого виробляють гуму, кавове дерево, трава банан. У річках водяться крокодили, водяні змії - анаконди.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-44.jpg

Візитка 

(Представлення материків командами) продовження

4  учень

Відкритий був він випадково – той світ , що називають новим.  

Північна Америка

Береги Північної Америки омивають води трьох океанів: Північного Льодовитого, тихого та Атлантичного. У північних морях плавають айсберги, а у південних теплих водах вражає різноманітністю дивовижний світ тропічних тварин і рослин.

На заході простяглися високу гори Кордильєри , а на сході – низькі Аппалачі. На рівнинах вирощують пшеницю, кукурудзу, випасають величезні стада худоби.

По материку протікає  одна з найбільших річок світу  Міссісіпі з притокою Міссурі.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-43.jpg

  • Давайте розв’яжемо рівняння.

Завдання 888

x – 40 = 280                   x : 40 = 280                    x • 40 = 280

x = 280 + 40                   x = 280 • 40                    x = 280 : 40

x = 320                          x = 11 200                      x= 7

 

Задача

Північна та Південна Америка

Страусове яйце має масу 1.500 г. На скільки грамів яйце страуса важче за куряче яйце масою 50 г ? У скільки разів більше?

1500-50= 1450 г=1кг450г

1500:50 = 30 (раз)

 

Візитка 

(Представлення материків командами) продовження

5 учень

Я– невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  (Австралія)

Все як диво тут сприймаю я.

      Незвичайна ця …. ( Австралія)

Австралія

Австралія – найменший і найвіддаленіший  від інших населених материків  куточок Землі. Це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні – літо. Дерева Австралії скидають не листя, а кору.

Тут водяться звірі, які вилуплюються з яєць - качкодзьоб і єхидна. Австралія – найсухіший материк Землі, пустелі займають близько його половини.

До таких умов життя пристосувалися рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини - сумчастий ведмідь коала, кенгуру.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-42.jpg

 

Цей маленький материк
До тепла, як кішка звик.
Океан навкруг синіє,
Жаркий тропік землю гріє.
І навкруг на сотні миль –
Безгоміння теплих хвиль.
Цей материк – як сиротина
У самоті підставив спину
Тропічним променем рясним
Тому й не зна холодних зим.

Задача

Щоб кенгуру не шкодили посівам, австралійський фермер обніс  ділянку городу квадратної форми огорожею завдовжки 3.600м. Знайди сторону ділянки.

3600:4=900м

 

Візитка 

(Представлення материків командами) продовження

6 учень

У будь-яку погоду все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

Я- материк , на якому знаходиться південний полюс.  (Антарктида)

 

Як тільки не називають цей материк – «королева холоду», «безлюдний континент», «краї Землі», «заповідник науки»… Це велетенська льодова пустеля.

Тут можна побачити тільки  один схід сонця і один захід Сонця на рік.

Тут зареєстровані найнижчі температури повітря на Землі.

Уся поверхня Антарктиди покрита потужним шаром льоду.

Лід такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин.

На узбережжі морів і океанів живуть пінгвіни - птахи, які літати не вміють. Зате добре плавають. У морях навколо багато риби.

Є також тюлені, кити.

В Антарктиді люди не можуть жити постійно. Там розміщені дослідні станції.

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-41.jpg

Задача 1.

Кожного року пінгвінам доводиться проходити 90 км до місць свого гніздування, а потім повертатися назад на узбережжя з пташенятами.

Шлях якої довжини пройде пінгвін за 5 років?

(90×2)×5=900 км

  •                           Чи живуть в Антарктиді люди постійно? А хто там живе?

От давайте саме про полярників розв’яжемо задачі. 

Задача 2.

Першого дня швачка пошила 10 теплих жилетів для дослідників Антарктиди, а другого - 6. На їх пошиття пішло 80 м тканини. Скільки метрів тканини швачка витрачала на один костюм?

80:(10+6)=5

Задача 3.

За два дні швачка пошила 16 теплих жилетів для дослідників Антарктиди. Першого дня вона витратила 50 м тканини, а другого- 30 м. Скільки жилетів вона шила щодня?

50+30=80 (м) – витрачено всього

80:16=5(м)-на 1 жилет

50:5=10(ж)-1й день

30:5=6 (ж)-2й день

Королева холоду, королева льоду
Тут не важко визначить щоденну погоду
Половина року день, половина ночі,
Мало в світі є людей, бути тут охочих
Бідний є рослинний світ, бідний і тваринний
Тут лише цікавим є світ води глибинний,
А прикрасою землі холоду і снігу
Є чудні птахи пінгвіни з товстим шаром жиру.

 

Обмін інформацією з іншими групами про материки.

Кожен материк по-своєму прекрасний. Але на кожному із них є свої проблеми, а усі ці проблеми – єдина глобальна проблема людства. Ми сьогодні разом всі задуматись маєм, що ми після себе на світі лишаєм.

Що спільного і відмінного між материками? 

(СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; 

РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні, природою)

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Порт Цікавинок

1. Хвилинка ерудита. Записати всі числа, які будуть названі.

  • На території Євразії розташовано більш ніж 90 держав, у яких живуть люди різних національностей
  • Два материки Північна і Південна Америка утворюють частину світу – Америку. На її території розташовано близько 40 держав
  • Найкоротша у світі річка протікає в США. Її довжина всього

36 метрів. У річки – коротульки й імя коротке Ді.

  • Налічується 12 морів Тихого океану, по

9 морів  - у Північно – Льодовитому та Атлантичному океанах, 5 морів – у Індійському. Скільки всього морів світу?

  • Нільські крокодили сягають 10 м завдовжки.
  • Жираф сягає висотою до   6 м, маса до 900 кг.
  • Довжина тіла гепарда 130 см, хвоста 75см.
  • Бізон – це тварина, яка зустрічається тільки в Північній Америці. Тварина висотою до 3 м, а масою 1350 кг.

Записані числа:

90, 40, 36, 12, 9, 5, 10, 6, 900,130, 1350, 3.

- Прочитайте числа в порядку зростання. (3, 5, 6, 9, 10, 12,36, 40,90,130, 900, 1350)

- На які множини ви поділите дані числа?

(Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові, чотирицифрові; круглі, не круглі; прості, складні)

-Підкресліть всі круглі числа.

 

  1. Гра «Відгадайте мене»

Я –  найбільший материк, що складаюся з двох частин. (Євразія)

Я – материк, що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)

Я- материк, на якому знаходиться південний полюс. (Антарктида)

Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  (Австралія)

Мандрували ми успішно,

Знаєм всі материки.

 

 Поглиблення знань учнів.

  1. Робота в групах за картками

Сигнал «SOS!». Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків. Просять вашої допомоги. З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.

ПОРТ «Океанія»

-Ось ми знову зупинились і нас зустрічає новий друг.

Панцир є, не черепаха,

Дуже схожі вони з раком.

Друг Русалки – Себастьян.

Хто він? Підкажіть вже нам!

(Краб)

Фізкультхвилинка

Діти виконують під музичний капітана Краба

 

Порт «Несподіванок»

Математичний диктант

  • А тепер побуваємо ще в одному порту « Цікавинок»
  • В пустелі Калахарі (Африка) дуже спекотно. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Порахуйте, скільки робів назад сталася ця подія?

2018-1981=37 років тому назад

  • Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років (Африка)

Запишіть число, що більше цього в 10 раз

5.000х10=50.000

  • Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.

Запишіть число, на 5.000 м більше

5 км=5.000м, значить 5.000м+5.000м=10.000м

  • Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі
  • В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини, яким мільйони років, наприклад такі, як мамонти, добре збереглися в ньому.
  • Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту

Порт «Загадка»

У порту «Загадка» перевіримо свої знання.

1. Гра «Загадки – відгадки»

  • Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна, як море. (Південна Америка)

  • Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. (Австралія)

  • Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)

  • Відкритий був він

Випадково – Той світ, що називають

Новим. (Північна Америка)

  • У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  (Антарктида)

 

V. Узагальнення та систематизація знань

ПОРТ « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»

  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі? (парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

 

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

 

Знайдіть зайве слово

Кухар, кок, перукар

  • Хто такий кок?
  • Йому потрібна ваша допомога, щоб приготувати смачні страви для екіпажу.

Бухта Задач

Увага! Ми наблизились до «Бухти задач».

Тут розташоване рибальське селище. Зараз купимо рибки і приготує кок обід. На березі ми зустріли рибалок, які попросили нас обчислити вагу спійманої риби.

Задача рибалки:

За перший день рибалки зловили 40 кг риби, за наступний – втричі більше. Яка маса спійманої риби за два дні? Розв’язання

1) 40 · 3 = 120 ( кг) – риби зловили рибалки за другий день;

2) 40 +120= 160 ( кг) – маса спійманої риби за два дні.

Відповідь: 160 кг.        

Всі завдання, які були поставлені перед нами на цій зупинці ми виконали, тепер можемо вирушати далі.

 

 VІ. Підсумки уроку

Берег «Фінішний»

1. Гра Мовчанка «Так чи ні» (знаками)

1.Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називаються океанами.

А) так

Б) ні

2. Світовий океан складається із шести океанів.

А) так

Б) ні

3. Більшу частину Землі займають материки.

А) так

Б) ні

4. Найменший океан – Тихий.

А) так

Б) ні

5. Найбільший океан – Північний Льодовитий.

А) так

Б) ні

6. Зображення частин глобуса на карті називається картою півкуль.

А) так

Б) ні

 

РЕФЛЕКСИВНО - ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП.

Всюди добре, а вдома найліпше. Тож повернімось  на рідну землю.

 

Зупинка «Тестова»

Щоб спокійно повернутися додому – виконаєто тести.

Чт уважний я був на уроці? Останнє ваше завдання – це тести.

 

2. Тести

1.На якому материку протікає найдовша річка у світі, як вона називається?

А) Африка, Ніл

Б) Євразія, Янци

В) Південна Америка, Амазонка

Г) Північна Америка, Міссісіпі

2. На якому материку протікає найповноводніша річка світу, як вона називається?

А) Африка, Ніл

Б) Євразія, Янци

В) Південна Америка, Амазонка

Г) Північна Америка, Міссісіпі

3. Як називається найвища вершина світу, на якому материку вона розташована?

А) Африка, Каліманджаро

Б) Євразія, Джомалунга

В) Південна Америка, Акопнауга

Г) Північна Америка, Мак – Кінлі

4. На якому материку знаходиться наша країна?

А) Антарктида

Б) Євразія

В) Південна Америка

Г) Австралія

5. Зменшене зображення земної поверхні на площині, на якому географічні об’єкти зображені за допомогою умовних знаків, називається:

А) Глобус

Б) Планшет

В) Географічна карта

Г) Малюнок

6. Скільки материків на Землі?

А) 4

Б) 5

В) 6

Г) 7

7. Одночасно омиває береги Африки, Євразії, Австралії і Антарктиди … океан:

А) Тихий

Б) Індійський

В) Атлантичний

Г) Північний Льодовитий

 

Вчитель:Гине все навколо, чистих рік немає,
А пташки домівки навік покидають.
У воді відходи є,
В ґрунті є нітрати,
Треба нам планету
Скоріш рятувати.

І щоб на планеті
Не сталося біди, -
Шануймо ж ми природу
Усюди й завжди!

Ось і закінчилась наша мандрівка материками. Ще багато цікавого можна дізнатися, адже не все ще відомо людям.

 

Острів Знань

Рефлексія

  •                Повернулись ми із мандрівки. Здобули певних знань.
  •                Вам сподобалося? Чких знань здобули?
  •                На яких материках побували?
  •                Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?
  •                Від чого це залежить?

А тепер визначіть свій настрій

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-46.jpg

Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми. Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

 

Вправа «Мікрофон»

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- Що ви взяли для себе, для розуму? Для душі? Для практики?

- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?

- Від чого це залежить?

- Які завдання були найцікавішими?

- А які задачі вам здалися важкими?

- Над чим слід попрацювати?

- Чи може математика та логіка стати в пригоді на природознавстві? Як саме?

- Оцініть свої успіхи.

Мандрують люди в незнайомий світ, залишивши свої святі пороги,
Ідуть уперто з найдавніших літ, хоч небезпечні ті шляхи-дороги.

Прийде пора- і ти по них підеш, з бажанням повернутися до хати
І добре, коли з гордістю збагнеш, що повернутись – не призадкувати!

Буває, мучимось під сонцем чи зорею, та не задумуємось, браття, ні на мить,
Що грішно із порожньою душею у цьому світі дивному прожить.

Мріяти й шукати, доки жити, шкварити байдужість на вогні.
А якщо відкрию вже відкрите, друзі! Ви підкажете мені!

 

  • Дякую всім, хто працював, в зошитах гарно писав, на всі запитання відповідав,  та тим, хто в гості завітав.

VІІ. Домашнє завдання.

Завдання для допитливих математиків: 

Стор.31-32 (Зошит самостійних робіт, 2 задачі на вибір учня)

Скласти і розв’язати задачу на чотири дії, де у відповіді буде кругле число.

Завдання з природознавства:

* Написати твір про материк, який найбільше тебе вразив і захопив

* Дібрати матеріал для хвилинки ерудита.

* Підготувати хвилинку – цікавинку про океани Землі.

*на вибір

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, здобутті  знань.

 

1

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку