Інтегрований урок "Бджола мала, а й та працює", 1 клас

Про матеріал
Конспект інтегрованого урока,в якому реалізуються завдання з мовно-літературної, природознавчої та технологічної галузей. На цьому уроці не тільки закріплюються навички правильної вимови звука [ дж ], а й поширюються уявлення про усну народну творчість, збагачуються знання учнів про медоносну бджолу, її значення у живій природі.
Перегляд файлу

                         Інтегрований урок

 

                  Бджола мала, а й та працює”

                                                            

Тема. Буквосполучення дж , звук [ дж ]. Звуко-буквений аналіз слів.

          Медоносна бджола.Виготовлення аплікації квітів.

  

Мета.Закріпити навички правильної ( злитої ) вимови звука [дж]; продовжити формувати в учнів уявлення про невідповідність між звуками й буквами; закріплювати вміння робити звуко- буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас; поширювати уявлення про усну народну творчість; розвивати уміння працювати в групах; пробудити інтерес до знань про різноманітний світ природи; збагатити знання учнів про медоносну бджолу, її значення у живій природі, про цінність її для людини; виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, любов до природи.

 

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності.

  Лунає запис гудіння бджіл.

- Звуки яких представників живої природи ви чуєте?

-А про яку саме комаху піде мова, ви дізнаєтесь з загадки. / Слайд   /

            Зимою спить,

            Літом бринить.

            Не птах, а літає,

            Чотири крила має.

            По квітках літає,

            Нектар збирає.

                                               ( Бджола)

Після читання вчителем, група, яка показує знак співдружності, перечитує загадку по рядку ланцюжком.

 

- Що про бджолу дізнались з цієї загадки?

- Назвемо відгадку хором, вимовляючи буквосполучення дж як один звук.    /Слайд   /

- Слово це дуже давнє. Перші його звуки нагадують дзижчання бджоли.

- Спробуймо й ми промовити ці звуки. /Звуконаслідування /

- Цю комаху і назвали за характером дзижчання під час польоту.

ІІ. Актуалізація знань.

- Побудуйте звукову модель цього слова  на картонній смужці за допомогою наліпок.

- Підніміть ваші звукові моделі слова, щоб впевнитися,що всі зробили її правильно. Звіряєм зі слайдом.

- Скільки в слові букв?

- Скільки звуків? Чому їх кількість не співпадає?

- Скільки голосних звуків? ...Тому і складів .../стільки ж / Бо, скільки в слові голосних, стільки і складів.

- У народі бджолу називають святою, тому що в Біблії вона згадується понад 60 разів.

ІІ.Визначення завдань уроку.

- Отже, сьогодні на уроці тренуємось злито вимовляти буквосполучення [дж] в словах, більше дізнаємся про дивовижну комаху медоносну бджолу.

- Знайдіть у себе на столах картки зі словами, виберіть ті, які на вашу думку, називають, чому вчитиме вас сьогоднішній урок.

/  Діти вибирають картки з завданнями уроку й,  промовляючи, чіпляють на дошку /

 

ЧИТАТИ

ГОВОРИТИ

ДУМАТИ

СЛУХАТИ

ТВОРИТИ

РОБИТИ ВІДКРИТТЯ

 

/ Колегам:

- А свої очікування від уроку запишіть на силуетах бджілок,залиште у себе до кінця уроку./

 

ІІІ.Робота над темою уроку.

 

1.Підготовчі вправи до читання.

1) Дихальні вправи:

- Підготуймося до читанння, виконавши  дихальні вправи:

-уявіть квітку в своїй руці й понюхайте її ;

- здмухніть дощову краплину з листа;

- надміть повітряну кульку ( з затриманням дихання ).

 

2)Читання скоромовок

- Читати швидко допомагають скоромовки, які створював наш народ з давніх давен.

- Виберіть ту, яка вам до вподоби, й промовте групою.  / Слайд    /

- Пам’ятайте про злиту вимову буквосполучення дж.

         Бджоли, бджоли, бджоленята, вилітайте погуляти.

         А скажи-но швидко:”Жала бджола житко”.

         Дзижчить над житом жвавий жук.

 

2.Виконання завдань в групах.

 

- Будинком  бджоли є вулик.

На столах конверти з малюнками вулика.Учасники займають групи за кольором бейджика і вулика.

- Бджоли живуть великими сім’ями.Між членами існує чіткий розподіл доручень.Тільки на перший погляд у вулику спокій, тиша й сон.Насправді там снують бджоли,невтомно працюючи.

  От  і у ваших конвертах ви знайдете завдання.То розподіліть його між собою.

 

1 група.

- З поданих слів виберіть слова, які асоціюються зі словом “бджола”, наклейте під малюнками.

/ Потім зачитують ці слова й чіпляють малюнок на дошці .Знаходимо їх на слайді, промовляєм хором./

 

2 група.

Утворюють слова, що позначають предмети , з частин.

/ Зачитують.Чіпляють аркуш зі словами на дошку. Зі слайда їх читаєм  всі разом. /    Слайд

 

3 група.

Утворюють з частин слова,що позначають дії,.

/ Зачитують. Чіпляють аркуш зі словами на дошку. Зі слайда читаєм їх разом./

 

4 група.

Складають прислів’я з двох частин.

- Народ скаже, як зав’яже.

/ Зачитують й чіпляють на дошці.Звіряєм зі слайдом./

 

5 група.

Добирають заголовок. Доповнюють текст ( 2-3 речення або діалог ). / Слайд   /

 

Літо.Спека. А в лісі дзюрчить джерело.Вода в джерелі чиста і прохолодна.До джерела прилетіла бджілка й джміль...

/  Один учасник називає заголовок, другий читає поданий текст, третій додає те, що придумали. /

- Запропонуйте свою кінцівку.  

 

3.Читання наукової інформації та її переказ.

 

- Щоб краще уявити собі життя бджілки, прийшов час дізнатися більше про неї.

-Підведіться, уявіть, що ви на квітковій галявині.Ви бджоли. Покружляйте й займіть нове місце.

/Поміняти групу. Познайомитися з інформацією, записану на “сотах” , зачитати або переказати для всіх./

 

1) Головна бджола матка.Вона відкладає яйця.

2) Усі члени сім’ї годують, оберігають її.

3) Вік бджоли недовгий.40-60 днів.Лише матка живе 3-5 років.

4) Є у бджолиній сім’ї і вартові.

5) Є у бджілок і розвідниці.

6) Вони відшукують медоносні рослини й негайно повідомлюють про них бджолину сім’ю “танцями”.

7) Якщо описують вісімку,то летіти слід далеко,а якщо коло близько.

 

-А спробуйте й ви частиною свого тіла описати у повітрі вісімку, а потім коло.(ліктєм, коліном, носом тощо)

 

8) Наймолодші бджоли, яким минуло 3-4 дні від народження, прибирають у вулику.

9)  А коли трішки підростуть, починають годувати менших, навчають їх.

 10) Коли бджілкам виповниться 2 тижні, вони залучаються до будівництва сот.

11) На 20-ий день свого життя бджоли вилітають збирати мед.

12) У бджіл 5 очей.Вони розрізняють білий, жовтий і синій кольори.

13) Старі бджоли теж працюють. Вони носять воду.

14) Вода потрібна для приготування спеціальної кашки і для охолодження в спеку.

15) Щоб мед не закис, бджоли  літають над ним і вентилюють його.

 

- Зімітуйте й ви це, помахавши руками.

- Відчули рух повітря?

 

4. Створення квітів.Аплікація.

/ Зібравши соти на дошці /

- Скільки ж меду тут помістилося б !

А щоб отримати 1 кг меду, бджолам необхідно облетіти 1 мільйон квіток. / Слайд

То давайте  й ми створимо різноманітні квіти.

/ У конвертах з квітами-силуети дитячих долоньок.Кожна група створює свою композицію.Лунає музика./

 

ІV. Підсумок уроку.

-Чи справдилися ваші очікування? Які саме?

/ Чиї справдилися, чіпляють своїх бджілок на дошку/

 

-Бджолярство на Україні дуже розповсюджено.Може хто з вас, дізнавшись більше, захоче займатися цією чудовою справою.Разом з бджілкою бажаємо вам успіху.   /Слайд    /

docx
Додано
18 січня 2023
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку