14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Інтегрований урок "Чим я відчуваю світ"

Про матеріал

Мета цього уроку: закріпити знання учнів про органи чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); вчити називати їх, давати їм коротку характеристику; з'ясувати призначення органів чуття, сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; визначати істотні ознаки; сприяти усвідомленню ролі органів чуття для життя і здоров'я людини, продовжувати розвивати мовлення; увагу, пізнавальну активність; вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, виховувати дбайливе ставлення до органів чуття, до людей з порушенням зору та слуху, бажання рости здоровими; повагу до однокласників.

Перегляд файлу

 

Дрібна Т.М.

Тема. Чим людина пізнає світ

Інтегрований урок «Я досліджую світ» 1 клас

Мета: закріпити знання учнів про органи чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); вчити називати їх, давати їм коротку характеристику; з’ясувати призначення органів чуття, сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; визначати істотні ознаки; сприяти усвідомленню ролі органів чуття для життя і здоров’я людини, продовжувати розвивати мовлення; увагу, пізнавальну активність; вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, виховувати дбайливе ставлення до органів чуття, до людей з порушенням зору та слуху, бажання рости здоровими; повагу до однокласників.

 Обладнання: таблиця зображення органів чуття людини; предметні малюнки, кубик, відео, «чарівний» мішечок, предмети для дослідження (яблуко, сопілка, м’яка іграшка, парфуми, лимон), шаблони обличчя, лепбук (шаблони), LEGO(6 цеглинок), картки самооцінювання, кольорові олівці.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Ранкова зустріч

(Діти сідають в коло на килимок)

1. Привітання:

Добридень, добридень, добридень скажу,

Як рано чемненько до школи іду:

Тут очка, тут личко, тут ніс, а тут губи,

Тут маю два вушка, а тут білі зуби!

Добридень, добридень, добридень скажу,

Як рано чемненько до тата і мами іду:

Тут палець, долоня, плече і рука,

Тут маю два вушка, а тут є п’ята!

Добридень, добридень, добридень скажу,

Як рано чемненько до класу іду:

Тут друзі веселі, навчання та гра,

Радіє успіхам завжди дітвора.

- Діти, виберіть цеглинку будь якого кольору та привітайтеся нею з тим хто справа, а потім із тим хто зліва. Промовляйте: «Доброго ранку, Марійко!»

- Чому, ви вибрали саме цю цеглинку? (відповіді дітей )

- Візьміть цеглинку такого кольору  і покажіть, який у вас настрій.

C:\Users\ASUS\Desktop\20181214_084834.jpg

2. Обмін інформацією

- А зараз, дітки, послухайте казку, а потім ми пограємо з вами в гру.

ХТО З ПОМІЧНИКІВ НАЙГОЛОВНІШИЙ?

Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: « Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її». Очі сказали: «Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати». А язик і собі: « Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами». А руки і собі мовили: « Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене». Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.

- Діти, тепер ми з вами перевіримо, як ваші помічники вам сьогодні вранці допомагали, пограємо в гру.

 1. Гра з LEGO « Будуємо вежу-відповідаємо цеглинками»

 (Під час цієї гри діти вчаться слухати і відповідати на запитання,швидко реагувати на виклик,використовувати на практиці набуті знання, вміти керувати емоціями.)

- Візьміть зелену цеглинку і назвіть одним словом, що або кого ви сьогодні бачили ,йдучи до школи.

- Візьміть оранжеву цеглинку і назвіть, що ви сьогодні чули, коли йшли до школи.

- Візьміть червону цеглинку і назвіть, що ви сьогодні снідали.

- Візьміть блакитну цеглинку і назвіть, що ви тримали сьогодні в руках.

- Візьміть синю цеглинку і скажіть, які ви запахи сьогодні відчували.

- Діти,скажіть, які органи чуття вам допомагали все це відчути? (носик, язичок, вушка, руки, очі)

- Скільки ви цеглинок використали?(5)

- Отже, вам допомогли 5 органів чуття відчути навколишній світ.

- Скільки цеглинок залишилось?(1). Давайте піднімемо вгору і скажемо: «У нас все чудово!»

C:\Users\ASUS\Desktop\20181214_090830.jpg

- А тепер розберіть свою вежу, перемішайте і спробуйте скласти цеглинки  в тому порядку, в якому вони були, пригадуючи колір і запитання.

 

 

 

 

 

 

 

3. Щоденні новини

— Яка зараз пора року?

 Назвіть основні ознаки осені?

 — Який місяць?

 — Яке число?

— Що ви можете розповісти про число?

Назвіть сусідів.

 — Який день тижня?

 — Тепло чи холодно надворі?

 — Який стан неба?

 — Які помічники вам допомогли розповісти про новини ?

 

 Сьогодні тема дня – «Чим людина пізнає світ, як треба берегти наші органи чуття». Також ми сформуємо компетентності необхідності і важливості органів чуття людини у пізнанні дійсності, які умови збереження себе, довкілля, дізнаємося про необхідність збереження «помічників», які допомагають нам пізнавати навколишній світ; розвиватимемо вміння сприймати новий матеріал, логічно мислити, збагачувати мовлення, виховувати повагу до оточуючих.

 

4. Гра « Відгадай, що в коробочці»

Учитель: У мене в руці  коробочка ,в якій лежить предмет всім вам відомий. Але вам необхідно відгадати його . Я буду вам задавати питання, а ви спробуєте відгадати цей предмет.

— Цей предмет легкий чи важкий?

— Якого він кольору?

— Чи має цей предмет запах?

— Він твердий чи м’який?

— Великий чи маленький?

— Теплий чи холодний?

— Який він на смак?

— Чому ви не змогли відповісти на жодне з моїх запитань?

— Що потрібно зробити, щоб відповісти на ці запитання?

II. Повідомлення теми і мети уроку

Що ж допоможе нам дізнатися про ознаки предмета, який лежить у коробці? Виявляється, у нас є помічники — органи чуття. Сьогодні ми разом і з’ясуємо, яку роль вони відіграють у нашому житті.

1.Створення позитивного настрою.

Слухання вірша С. Я. Маршака.

Одна у нас є голова,

А ока два

І вуха два,

И скроні дві, і дві щоки,

И дві ноги, і дві руки.

Зате один і ніс, і рот.

А от якби все навпаки —

Одна нога, одна рука,

І два роти та язики —

Тоді б ми тільки й знали,

Що їли й розмовляли.

2. Бесіда.

— Чому вірш викликає посмішку?

— Хотіли б ви, щоб так було насправді?

— Про які органи чуття говориться у вірші?

— Яку роботу вони виконують?

— Як потрібно ставитися до своїх органів чуття?

— Чому про них треба піклуватися? Так дійсно - це очі, вуха, ніс, язик і шкіра. Загалом їх п’ять, і сьогодні на уроці ми продовжимо дізнаватися, як ці помічники допомагають нам пізнавати світ.

 

III. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з елементами бесіди й опорою на наочність.

Своє знайомство з навколишнім світом людина здійснює за допомогою органів чуття. Це вони допомагають нам повніше й точніше дізнатися про те, що нас оточує.

2. Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v =ZSbM2y5jrkM Урок 9 Природознавство 1 клас. Як людина пізнає світ?

1.Бесіда. Робота з таблицями.

- Про які органи чуття ви дізналися, переглянувши відео?(Діти називають органи, а вчитель прикріплює малюнок на дошку).

Результат пошуку зображень за запитом "чим я відчуваю світ органи чуття ніс картинки"           Пов’язане зображення            Пов’язане зображення

 ÐŸÐ¾Ð²â€™ÑÐ·Ð°Ð½Ðµ зображення                              Пов’язане зображення

- Для чого нам вони потрібні?(Щоб краще пізнавати навколишній світ).

2.Гра «Кубик»  (на сторонах кубика зображені малюнки органів чуття).

Діти стають в коло.

C:\Users\ASUS\Desktop\20181220_102604.jpg

 

Учитель: Передаючи кубик по колу, ви будете називати предмет,  який можна побачити, почути, посмакувати, відчути запах, доторкнутися в навколишньому середовищі.

2.Робота з таблицею. (На дошці вивішується таблиця).

Пов’язане зображення

- Які органи чуття приймають участь, щоб відчути смак, запах, побачити та доторкнутися до предметів, почути стукіт барабана?

IV. Закріплення вивченого  матеріалу

Всі дослідники люблять не тільки спостерігати і ставити запитання, а й проводити експерименти. Тому ми проведемо декілька експериментів у вигляді гри, щоб ще краще дослідити чим ми відчуваємо навколишній світ, для чого нам потрібні органи чуття і чому їх треба берегти.

1. Гра «Що я бачу»

Ведучий учень вигукує: «Зелене!». Усі відгадують, що побачив учень. Це може бути, наприклад кулька,олівець тощо. Хто першим правильно назвав зелений  предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути матеріал, із якого зроблені предмети:

• певного кольору;

• прямокутні;

• дерев’яні;

• металеві;

• кам’яні;

• назви яких починаються з певної літери тощо.

— Який орган чуття допоміг вам назвати предмет?(Очі).

— Яке значення для людини мають очі?

 Висновок: очі – помічники, за допомогою яких ми бачимо навколишній світ. За допомогою очей можна спостерігати, розрізняти предмети, їх колір, форму. Бережіть очі – це чудовий дарунок природи. У світі багато людей, які не бачать, їм складно переходити дорогу, купувати щось у крамницях, якщо побачите таку людину, запропонуйте свою допомогу.

Однак, попри труднощі, незрячі люди можуть жити щасливо, їм допомагають їхні друзі або собаки-провідники, такі люди теж можуть бути науковцями, навіть якщо не бачать.

Учитель: Щоб наші оченята були зіркими й добре бачили, давайте зробимо зарядку для очей.

Зарядка для очей

Ви все розглядали, за всім слідкували,

І очі, малята, втомлятися стали.

Їм слід відпочити. Тож зробим зарядку.

Сідайте зручніше — й усе по порядку:

Очі закрили.

Ви бачили ніч?

Відкрили! Закрили!

Ще раз повторили.

Тепер подивіться то вправо, то вліво,

То вгору, то вниз.

Ще раз повторімо.

Дивіться, за вікнами — неба блакить.

А гляньте, на носі комар не сидить?

І знову очима то вправо, то вліво.

Усі відпочили?

Берімось за діло.

2.Учитель: Візьміть цеглинку будь якого кольору. Покладіть на ліву долоньку, (а потім на праву), оченята уважно спостерігають за рухами руки, дивлячись на цеглинку:вгору, вниз, вправо, вліво, по колу (3-4 рази).

— Сподобалася зарядка для очей?

— Для чого потрібно тренувати очі?

2. Гра «Відгадай, чий голосок»

Спочатку обирають ведучого, йому зав’язують очі. Весь клас хором промовляє слова:

Нумо дружно встанемо в кружок

І скажемо:

— Відгадай, чий голосок!

Слова «Відгадай, чий голосок» промовляє тільки той, на кого показує учитель. Ведучий повинен відгадати, хто говорить.

— Який орган чуття допомагав вам грати? (Вуха).

— Який висновок можна зробити?

Висновок: вуха – помічники у житті, зокрема й для наших досліджень. За допомогою вух ми чуємо всі звуки, якими сповнений світ. Це і мова інших людей, і чудові звуки музики, шум вітру, дзюрчання струмка. Важко жити людині,яка не чує. Бережіть вуха від пошкоджень і сильних звуків. Однак, попри глухоту, люди можуть себе реалізувати в житті. Наприклад, відомий композитор Людвіг ван  Бетховен, втративши слух, і далі писав чудову музику. Нечуючі люди можуть порозумітися спеціальною мовою - мовою жестів.

         3. Гра «Спритні руки»

Із «Чарівного мішечка» діти мають визначити на дотик, який предмет потрапив до них у руки. (Олівець, м’який кубик, цеглинка з LEGO).

Назвати ознаки цього предмета (гладкий, шорсткий, м’який, твердий, теплий, холодний тощо).

– Що ви відчули?

– Який помічник вам допоміг.

C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_090615.jpg

Висновок: шкіра – помічник, за допомогою якого ми визначаємо, який предмет: твердий чи м’який, шорсткий чи гладкий, його форму, розмір, матеріал, із якого він виготовлений.

Це дивовижно! Шкіра, виявляється, може «розповісти» людині про те, що її оточує. Це можна визначити на дотик — за допомогою шкіри. Із закритими очима або в темряві можна дізнатися про розміри та форму предмета. Шкіра попереджає нас про небезпеку. Чому, доторкнувшись до гарячого, людина відразу відсмикує руку? Тому що шкіра миттєво подає сигнал: стережися, гаряче! А на морозі вона нам підказує: дуже холодно, можна обморозити пальці!

Здатність людини відчувати доторк, біль, тепло, холод, називається дотиком. Шкіра — орган дотику. Ось чому так важливо берегти шкіру, не ранити її, уникати опіків і обмороження.

– А зараз візьміть цеглинку будь якого кольору і промасажуйте собі шкіру рук, голівку, сусіду спинку (1 хвилина).

C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_084921.jpg

 4.Гра «Чутливий носик»

 Для проведення цього досліду можна викликати до дошки трьох учнів. Учитель зав’язує їм очі й просить тримати руки за спиною. Потім до облич дітей  підносить предмети, а учні мають здогадатися, які саме.

По черзі кожному з трьох учнів підносяться лимон, апельсин або відкриті парфуми. Можна вибрати й інші предмети, які мають виразні запахи, що їх легко впізнати дітям.

C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_091845.jpg                    C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_092234.jpg

— За допомогою чого ви впізнали предмети?

Ніс — орган нюху. Нюх — це здатність людини відчувати запахи.

Багато приємних запахів радують нас: запах квітів, хвойного лісу. Деякі запахи ніби попереджають нас про небезпеку. Наприклад, про витік газу з газової плити або про те, що їжа зіпсована і вживати її не можна. І навпаки, приємний запах їжі викликає апетит.

5. Гра «Упізнай за смаком»

 Викликаним до дошки дітям зав’язують очі й пропонують за смаком визначити продукт або смак продукту. Наприклад: лимон, цукерка, хліб, солоний горішок тощо.

C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_091504.jpg

Скуштуйте шматочок лимона, а потім цукерки.

– Що змінилося?

– Що ви відчули?

– За допомогою чого розрізнили?

– Який помічник допоміг?

 Висновок: язик – помічник, який допомагає відчувати смак і теж досліджувати світ. Не все можна досліджувати язиком. Наприклад, спробувавши на язик отруйні гриби та ягоди, можна померти, коли гаряча страва, то можна опекти язик.

Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

 «Треба завжди мити руки».

https://www.youtube.com/watch?v=ZE4i69ncLkI

2.Робота в групах. Створення портрета групи.

C:\Users\ASUS\Desktop\20190123_090431.jpg               C:\Users\ASUS\Desktop\20190123_092717.jpg

У кожної групи лежить шаблон обличчя людини. Потрібно намалювати портрет своєї групи-очі, вуха, ніс, рот, язик, руки.(1 хв.) Потім кожна група презентує свою роботу.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Бесіда.

— Назвіть органи чуття, про які сьогодні говорили.

— Як саме вони нам допомагають?

— Як до них потрібно ставитися?

— Як ви дбаєте про свої органи чуття?

2. Групова робота. Створення лепбуку «Чим я пізнаю світ».

 На столі лежать заздалегідь приготовлені малюнки із журналів чи намальовані дітьми предмети, які людина відчуває за допомогою органів чуття. (Один учасник із групи підходить до столу і вибирає відповідний орган чуття). Кожній групі необхідно вибрати малюнки, що стосуються вибраному органу. Потім підходять і приклеюють до своєї сторінки лепбука.

C:\Users\ASUS\Desktop\20181108_094128.jpg C:\Users\ASUS\Desktop\20181108_102559.jpg

Групи представляють результати своєї роботи.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1.Рефлексія.

— Про що нове дізналися?

— Які знання стануть вам у пригоді в житті?

— Що корисного для себе довідалися на уроці?

— Про що розкажете вдома?

— На парті у кожного з вас лежать «Сходинки успіху». Вам необхідно позначити свою сходинку по досягненню успіху.

C:\Users\ASUS\Desktop\20190213_092910.jpg           

 

docx
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку