Розробка інтегрованого уроку з математики та природознавства за темою "Ділення багатозначного числа. Екосистема лісу" допоможе учням 6 класу закріпити вміння ділити багатозначне число на двозначне та однозначне. Узагальнити знання дітей про екосистему лісу.
Інтегрований урок (математика + природознавство)
«Ділення багатозначного числа. Екосистема лісу»
Інтегрований урок (математика + природознавство) по темі "Ділення багатозначного числа. Екосистема лісу"
Мета: закріпити вміння ділити багатозначне число на двозначне та однозначне, розв`язувати складні завдання. Узагальнити знання дітей про екосистему лісу.
Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, вміння аналізувати. Удосконалювати вміння використовувати в роботі раніше отримані знання і робити висновки, спираючись на власні спостереження. Формувати переконання учнів про особисту відповідальність кожної людини за стан природного середовища. Виховувати екологічну культуру учнів, правильне поводження в лісі.
Обладнання та матеріали: картки з завданнями, аудіозапис голосів птахів та звуків лісу.
Тип урока: урок узагальнення і систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
(Звучить запис голосів птахів )
Хочу запросити вас сьогодні в ліс.
У добрий ліс, могутній ліс,
Повний казок і чудес.
Якщо уважні будете, діти.
Таємниці чудові відкриєте ці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
III. Актуалізація опорних знань
-Який процес відбувається всередині неї?
-Яку роль відіграє ліс в житті і здоров'ї людини?
-Яких тварин можна зустріти в лісі?
-Яку роль можуть виконувати тварини в житті людини?
1. Робота в парі.
Ці комахи знищують комах - шкідників, беруть участь у ґрунтоутворенні. Виконайте таке завдання: знайдіть порушену закономірність і відновіть послідовність. Розташуйте отримані числа в порядку зростання.
1135, 1132, 1129, 1127, 1124, 1121, 1118.
1118 |
1121 |
1124 |
1127 |
1129 |
1132 |
1135 |
м |
у |
р |
а |
ш |
к |
и |
- Що ви знаєте про мурашок?
Трапляється, розворушить хто-небудь мурашник, тоді вода проникає всередину. Господарі розгублені: прийшла біда. Мурахи не встигають швидко відновити його, і в негоду мурашник гине.
-Як їм допомогти?
Обережно підрівняти будинок-пірамідку і поправити дах – маківку
-Чому не можна руйнувати мурашники?
-У середньому мурашки за 1 хвилину приносять 2 десятки комах. Скільки комах принесуть мурашки за 1 годину? (1200 комах)
(Волошка, пролісок, черевичок, конвалія. Повідомлення дітей про рослини.)
(Демонстрація ілюстрації "Не ріж кору дерев".)
-Як правильно ходити по лісі?
Сформулюйте і запам`ятайте правила поведінки на природі і намагайтеся слідувати їм.
1. Не чіпай житла тварин, їх дитинчат.
2. Не губи дерева.
3. Розв'язання задач з опорою на короткий запис.
4. Перед вами картки і прикладами.
І в. розв'яжіть 1 приклад.
ІІ в. Розв`яжіть 2 приклад.
- З отриманих відповідей виберіть більше чи менше число за умовою і запишіть його в зошит.
К-1 1 в 2 в 9664:32 8925:85 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-2 1 в 2 в 8624:28 9407:23 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-3 1 в 2 в 91350:15 5070:12 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-4 1 в 2 в 224560:28 9139:13 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-5 1 в 2 в 8925:85 973920:24 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-6 1 в 2 в 9684:12 97120:16
Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-7 1 в 2 в 78520:13 8925:85 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-8 1 в 2 в 78520:13 817440:16 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-9 1 в 2 в 741290:23 867720:42 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-10 1 в 2 в 921570:51 741290:23 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
К-11 1 в 2 в 801750:25 958830:31 Виберіть з отриманих відповідей найбільшу |
і |
-Виберіть картки з правильними відповідями.Якщо ви розв`язати правильно,то на зворотному боці картки дано назву рослини.
подорожник |
302 |
мухомор |
6090 |
кульбаба |
703 |
валеріана |
6040 |
ромашка |
308 |
звіробій |
32 230 |
липа |
506 |
медунка |
51 090 |
суниця |
6030 |
душиця |
32 070 |
кропива |
807 |
тисячолисник |
40 580 |
Повідомлення дітей про лікарські рослини.
V. Підсумок уроку.
Оцінювання відповідей дітей.
Екологічна рівновага в навколишньому світі дуже важлива, так як в природі все взаємопов'язане. Не можуть жити самі по собі ні рослини, ні тварини, ні людина.
VI. Домашнє завдання: виконати завданні! (картка).