Інтегрований Урок для 3 класа "Нестандартні міри вимірювання"(математика і природознавство).

Про матеріал
Ітегрований урок-подорож у часі "Нестандартні міри вимірювання" за програмою розвивального навчання ДРіМ. Предмети: математика і природознавство. Це урок-цікава мандрівка, де діти працюють в групах, здобувають знання, а не отримують їх у готовому вигляді. Урок, де треба знайти шлях подолання проблемої ситуації і головне - не боятися помилитися!
Перегляд файлу

Комісар Олеся Аскольдівна, учитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 м. Києва, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель»

У сучасному світі, коли так багато інформфції, треба навчити дітей не тільки орієнтуватися в цьому інформаційному морі, а і вмінню постійно засвоювати нові знання, без страху долаючи перешкоди. Людина, яка вміє правильно ставити і розподіляти цілі, вміє працювати в команді, не боїться помилитися, як правило, стає успішною у сучасному світі. Я, Комісар Олеся Аскольдівна, учитель початкових класів Київської школи № 9. Працюю за програмою розвивального навчання Єльконіна-Давидова. Головною метою наших уроків з дітками вважаю не тілки здобуті знання, а формування у дітей уміння вчитися із задоволенням. Тому кожен наш урок старюся перетворити на цікаву мандрівку, де учні здобуають знання, застосовуючи їх на практиці, висловлюють безліч пропозицій, щоб знайти шлях подолання проблемої ситуації і головне не бояться помилитися! Роблячі помилки, ми можемо навчитися. Коли ми вирішуємо проблему, ми перемагаємо. Хочу поділитися цікавим уроком, який є ілюстрацією моєї роботи.

 Інтегрований урок математики

Тема: Подорож у часі. Нестандартні міри вимірювання довжини: дюйм, вершок, аршин, сажень, морська миля(за розвивальною системою Ельконіна-Давидова).

Мета: вдосконалювати навички усного рахування, розв’язування прикладів на множення і ділення двоцифрових чисел, ділення багатоцифрового числа на двоцифрове у випадку одноцифрового значення частки, розв’язування задач;

 познайомити учнів з нестандартними мірами вимірювання довжини: дюйм, вершок, аршин, сажень, морська миля і їх застосуванням у сучасному світі;

 вчити вимірювати довжини сучасними мірами вимірювання і переводити у    нестандартні міри вимірювання довжини;

 залучати школярів до міркування, розв’язання проблемної ситуації;

 формувати вміння презентувати свою роботу;

  розвивати вміння працювати у парі, групі;

  розвивати зоров’язбережувальні навички;

  виховувати любов, повагу до Батьківщини, патріотизм, потребу вивчати      історію України.

Обладнання: картинки героїв Дюймовочка, Козак, капітан Врунгель і Фукс, картка шифру Дюймовочки, таблиця нестандартних мір вимірювання довжини, Г.М. Захарова, Г.В. Жемчужкіна, К.І. Мельник «Математика 3 клас 4 частина», «Історія, якою варто пишатись»(https://youtu.be/o3qS9qbGH3k), «Космічна музика» (https://www.youtube.com/watch?v=frY8XJlSHIk&t=42s).

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 - Добрий день, дітки! Сьогодні пропоную вам незвичайний урок математики, а подорож у часі, яка подарує нові відкриття. Згодні?

Пропоную трішки налаштуватися.

Емоційне налаштування. Мотивація.

Заплющить очі і уявіть місце, куди, ви думаєте, що ми відправимось. Запам’ятайте його. Відкрийте очі. Як ви думаєте, куди буде наша подорож?

(відповіді дітей)

 - Чи справдяться ваші припущення, дізнаємось в кінці подорожі.

ІІ. Актуалізація. Усний рахунок.

На  уроці ми з вами будемо подорожувати у часі. А допомагати нам будуть казкові герої. Ім’я першої героїні зашифровано. Розв’яжіть приклади в парі, розташуйте букви відповідей в запропонованому порядку і відгадайте її ім’я.

48 : 3 = 16 (к)

60 : 12 = 5 (д)

69 : 3 = 23 (о)

45 : 15 = 3 (ч)

68 : 4 = 17 (м)

10 × 6 = 60 (в)

14 × 2 = 28 (а)

13 × 3 = 39 (й)

16 × 2 = 32 (ю)

5, 32, 39, 17, 23, 60, 23, 3, 16, 28

  • Як звуть казкову героїню?(Дюймовочка). Зображення Дюймовочки.
  • Що про неї знаєте? Чому її так назвали?(героїня казки Г.Х. Андерсона, дуже маленька, зріст 1 дюйм…)
  • Що це таке 1 дюйм? (Міра вимірювання довжини.)
  • Скільки це 1 дюйм?

1 дюйм = 2см 5мм   (табличка)

  • Покажіть цю відстань пальчиками. Ось такий зріст Дюймовочки.

ІІІ.  Тема.

Наша казкова героїня Дюймовочка пропонує нам відправитися у минулі часи, коли використовували інші міри вимірювання довжини, такі, як дюйм, сажень, вершок, аршин, миля. Пропоную дізнатися, що це за міри вимірювання і як їх використовувати.

ІV. Новий матеріал.

  1. Завдання від Дюймовочки.
  • Щоб перенестися у минулі часи, треба ввімкнути планшет. А для цього обчисліть скільки дюймів становить діагональ планшету, якщо вона дорівнює 25см.
  • Які є пропозиції? (відповіді дітей)
  • Що нам відомо?(діагональ планшету 25см, 1 дюйм = 2см5мм = 25мм)
  • Як це показати на схемі?(креслимо схему)
  • Що треба знайти?(кількість дюймів)

 

                     25см

 

 

 

2см5мм                                 ? дюймів

 

25см = 250мм

2см5мм = 25мм

  • Яку дію будемо використовувати?

250 : 25 = 10 (дюймів)

  • Обчисліть вираз.
  • Скільки дюймів отримали? (10 дюймів)

Діагональ планшету 10 дюймів.

  1. Тож можемо відправлятися у подорож.

Станемо в коло, візьміться за руки. Ввімкнути планшет, звучить музика, відео: «Космічна музика».

  •  Ми відправляємося у минулі часи.
  1.  – Пропоную подивитися відео про минуле нашої країни «Історія, якою варто пишатись»(https://youtu.be/o3qS9qbGH3k ).
  • Що нового дізналися?
  • Що запам’ятали?
  1.  – Як же вимірювали довжини за часів Київської Русі? А розкаже нам про це Козак.

Козак: Здавна люди використовували різні міри довжини. Вони були засновані на розмірах різних частин тіла людини.(З елементами фізхвилинки)

Таблиця нестандартних мір вимірювання довжини:

1 вершок = 44мм

1 аршин = 71см

1сажень  = 3 аршина = 2м 13см

  • 1 вершок – довжина вказівного пальця. Покажіть.

1 вершок = 44мм

Тому про маленьку людину говорять: «Від горшка два вершка».

  • 1 аршин – відстань від плеча до кінців пальців руки. Покажіть.

1 аршин = 71см Міра виникла при торгівлі зі східними країнами. Цією мірою міряли довжину мотузки або тканини.

  • 1 сажень – відстань від плеча до кінців пальців протилежної ноги. Давайте покажемо.

1 сажень = 3 аршина = 2м 13см

 Саженями міряли землю. Слово «сажень» походить від слова саджати молоді дерева.

  1. Завдання в групах
  • Допоможемо нашому Козакові виміряти довжини предметів у вершках, аршинах, саженях. Ви будете працювати в групах. Вам треба виміряти довжину предмета в стандартних  мірах вимірювання, а потім перевести результат вимірювання у стародавні міри. Для цього накреслити схему, зробити обчислення і презентувати свою роботу.

1 група: виміряти діагональ книги у вершках.

2 група: виміряти довжину парти в аршинах.

3 група: виміряти довжину стіни в саженях.

Презентація робіт.

1 група.

Довжина діагоналі книги 13см 2мм

13см2мм = 132мм

1 вершок = 44мм

                  132мм

                                                             

44мм

                                          ? вершків

132 : 44 = … 4вершка

Окр. 13 : 4

Т.з. 12 : 4 = 3

Перевірка: 44 • 3 = 132

Довжина діагоналі книги – 4 вершка

2 група.

Довжина парти 142 см

1 аршин = 71 см

              

                   142см

                                                    

 

71см        -      ? аршин

142 : 71 =… 2(аршина)

Окр. 14 : 7 = 2

Перевірка: 71 • 2 = 142

Довжина парти – 2 аршина

3 група

Довжина стіни – 4м 26 см

1 сажень = 2м 13см

                426см

                                                      

 

213см                         ? сажень

 

426 : 213 = …2 (саженя)

Окр. 4 : 2 = 2

Перевірка: 213 • 2 = 426

Довжина стіни – 2 саженя.

VІ. Закріплення.

Картинка капітана Врунгеля і матроса Фукса.

  • Чи знаєте цих казкових героїв? (Капітан Врунгель і матрос Фукс)
  • Вони познайомлять нас ще з однією мірою вимірювання довжини, яку використовують справжні моряки.

Завдання з підручника с.20 № 58(Математика 3 клас 4 частина)

  • Матрос Фукс подивився на карту і доповів капітанові Врунгелю, що до порту залишилось пройти 14 км 816 м. «Фуксе, справжні моряки вимірюють шлях тільки в морських милях! – вигукнув капітан. – А морська миля дорівнює 1852м ». Визнач, скільки миль залишилось до порту?

1 морська миля = 1852м

  • Прочитаємо завдання.
  • Доповніть схему і зробіть обчислення самостійно.

        

 

 

 

Діти доповнюють схему, роблять обчислення.

14816 : 1852 = … 8 миль

Окр. 15 : 2

Т.з. 16 : 2 = 8

Перевірка: 1852 • 8 = 14916

Відповідь: до порту 8 морських миль.

Пальчикова вправа «Рибки»

Рибки весело пірнають в теплій і чистій воді. То зійдуться, розійдуться, то зариються на дні.(Ручки роблять рухи, показуючи рибок, як вони рухаються).

VІІ. Підсумки.

1.  - Ми стільки дізнались нового. Пора повертатися з подорожі.

  • Стаємо до кола. Візьміться за руки. Вмикається відео на планшеті: «Космічна музика».
  • Ось ми у сучасному світі.
  • Зараз кожен з вас потримає по черзі «валізу» і скаже, що він візьме з собою? Що сьогодні на уроці для нього було самим цікавим, корисним?

(Відповіді дітей).

  • А ще хочу сказати, хоча ми сьогодні говорили про стародавні міри вимірювання, але деякі з них використовуються і в сучасному світі! Це дюйми(діагоналі планшетів, телефонів, телевізорів), морські милі.

2. – А чи справдилися ваші припущення на початку уроку стосовно нашої  подорожі? 

 - Що вас вразило?

 - Дякую вам за чудову роботу. Ви молодці!

Завдяки вашій злагодженості ми впоралися з усіма завданнями. Мені дуже сподобалося з вами працювати.

Література

  1. Г.М. Захарова, Г.В. Жемчужкіна, К.І. Мельник «Математика 3 клас 4 частина». Харків ННМЦ «Розвивальне навчання» 2020.
  2. Відео: «Історія, якою варто пишатись»(https://youtu.be/o3qS9qbGH3k).
  3. Відео: «Космічна музика» https://www.youtube.com/watch?v=frY8XJlSHIk&t=42s
docx
Додав(-ла)
Комісар Олеся
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку