Інтегрований урок-дослідження Тема "Вітер"

Про матеріал
Урок спрямований на поглиблення знань здобувачів освіти про поняття «вітер»; розвиток уяви, вміння досліджувати, спостерігати, аналізувати стан природи, результати спостережень; формувати естетичні почуття, зацікавленість творами образотворчого мистецтва; застосовувати одержані знання для творчого розвитку на основі міжпредметних зв’язків; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, висловлювати особисте ставлення до мистецтва.
Перегляд файлу

Тема.  Вітер

Урок розрахований на 2 академічні години

Мета: поглибити знання здобувачів освіти про поняття «вітер»;  розвивати уяву, вміння досліджувати, спостерігати, аналізувати стан природи,  результати спостережень;  формувати естетичні почуття, зацікавленість творами образотворчого мистецтва;  застосовувати одержані знання для творчого розвитку на основі міжпредметних зв’язків;  виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, висловлювати особисте ставлення до мистецтва.

Обладнання: картки для роботи у парах на розрізнення тіл живої і не живої природі і те, що створили люди; ребуси на окремих аркушах для груп; тлумачні словники; аудиозапис звуків вітру; репродукції картин; кубик Запитань для кожної пари; картки із словами на визначення суфіксів.

 Урок-дослідження

Освітня галузь

Навчальний предмет

 

Природнича освітня галузь

Я досліджую світ

 

Мовно-літературна освітня галузь

Літературне читання

 

Мовно-літературна освітня галузь

Українська мова

Мистецька освітня галузь

мистецтво

Зміст навчання

Властивості повітря

Дослідження засобів художньої виразності.

Їх роль у творі.

Діалогічна взаємодія з текстом

Дослідження будови слова. Суфікс

Дослідження ролі прикметників у мовленні

Сприймання творів різних видів мистецтва

Зіставлення виразних засобів різних видів мистецтва

Очікуванні результати навчання

Пояснює значення повітря в природі та житті людини

Розпізнає, називає у віршованому творі яскраві слова, визначає їх роль. 

Самостійно ставить запитання до тексту

Визначає і пояснює роль суфікса у слові

Розпізнає прикметники у тексті, пояснює роль прикметників у мовленні

 

 

 

Порівнює музичні та візуальні образи.

Зіставляє твори мистецтва та явища довкілля

Визначає власні емоції від сприйняття мистецьких творів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Прокидайся, збадьорись,

До роботи ти берись!

Сонячний промінчик заглядає у віконце,

А маленькі діти тягнуться до сонця!

Землі рідній поклонись!

З посмішки свій день почни,

Любові серце відчини!

  • Наше серце  стукає бадьоро і ритмічно. Ви і я легко дихаємо і всміхаємося,  всі ми допитливі  та працелюбні.
  • Тож налаштовуємося на урок. Сьогодні він у нас не звичайний – це урок-дослідження.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Незакінчене речення»

Все, що ми бачимо, все, що нас оточує – це …..

Навколишній світ складається з  …….

Організми – це тіла ….

Тіла живої природи тісно взаємопов’язані  з …..

  1. Вправа «Партнерство»  Робота у парах  

(розрізнення тіл живої і неживої природи і того, що створила людина)

  • Заповніть таблицю на картці, а по закінченню роботи поясніть, чому ви так розташували. Доведіть правильність виконаної роботи.

ІІІ. Цілепокладання

  • Сьогодні ми продовжимо знайомство з тілами неживої природи,  а що будемо досліджувати?  Розгадайте  ребуси.

Робота в малих групах   (вітер)

 

                      

 

  

 

  • Так, що ж таке вітер?  (Вітер – це рух повітря)
  • Яким він буває? Чи потрібен він? Приносить він користь чи шкоду? Кому подобається вітер? Хто ним цікавився?  Як описують вітер? Як малюють вітер? Будемо відкривати його таємниці.

ІV.Вивчення нового матеріалу

  1. Створення «Асоціативного куща»  «Вітер»
  • Для цієї роботи нам потрібно поділитися на групи. (учні дістають із мішечка тематичні картинки)

Група «Художники»                            (пейзаж, холодні і теплі кольори, відтінок …)

Група «Поети»                                       (тихий, ніжний, холодний, вітерець, дує, гуляє …)

Група «Природознавці»                      (помічник,  енергія, напрям, рух, запилення, погода, 

                                                                  теплий, холодний …)

(кожна група має свій колір ручки, добирає і  записує слова на окремому аркуші, відповідно до своєї групи; після цього прикріплюють аркуш із записаними словами на дошку біля слова вітер)

  • Дійсно вітер не залишає байдужим нікого. Ним цікавляться художники і поети, його досліджують вчені. Всі завжди цікавились силою вітру.
  1. Робота дослідницької лабораторії «Корисний і  шкідливий вітер»
  • Давайте з’ясуємо, яку користь і шкоду може приносити вітер. Дослідіть і обміркуйте відповіді на запитання у групах.

1 група

  • Яку роль відіграє вітер для польоту комах і птахів?

2 група

  • Для чого вітер необхідний рослинам?

3 група

  • Якої шкоди завдає сильний вітер?

4 група

  • Як силу вітру використовують в різних видах спорту?

5 група

  • Як допомагає вітер людям?

Презентація роботи груп

  • Отже, ми з’ясували, що вітер – це рух повітря.

        Хвилинка відпочинку під музичний супровід

  1. Вправа «Я так думаю..» ( учні висловлюють свої думки)
  • А чи зараз повітря рухається?

Дослід

  • А зараз наступним дослідом ми це перевіримо (для безпеки учнів дослід із свічкою проводить вчитель)  

(Трішки відчиняються  двері в коридор, запалена свічка ставиться  на порозі в класі. Полум'я нахиляється в бік класу. Низом іде в клас холодне повітря. Потім  свічку піднімаємо вгору, полум'я нахиляється в бік коридора. Це виходить з класу тепле повітря.)

 

Висновок повітря весь час рухається, переміщується.  Іноді вітер ледь помітний, а іноді він дме з великою силою і дме він в різні боки.

  1. Вправа «Звуки вітру»
  • А чи має вітер голос? (слухання аудиозапису)

а) Шум спокійного вітру

https://pro-sound.org/track/3573/shum-vetra--skachat-mp3.html

б) Звук холодного вітру

https://pro-sound.org/track/3616/zvuk-holodnogo-vetra-cold-wind--zvukovoy-effekt-mp3-skachat.html

в) Зимовий вітер

https://pro-sound.org/track/3578/zvuk-vetra--zvukovoy-effekt-mp3-skachat.html

  • Що ви відчували, коли слухали звуки вітру? Чи змінювався у вас настрій?
  •  
  1.  Гра «Добери синоніми»

Доберіть синоніми до слова вітер (буря, ураган, шторм, тайфун, бриз, торнадо ..)

 

  1. Словникова робота. У групах  попрацювати з тлумачним словником і пояснити значення вітрів різної сили.

  (Торнадо або смерч — найшвидший вітер на землі, щоб його наздогнати, потрібно їхати на машині зі швидкістю понад 100 км / год. У Міссісіпі   торнадо проніс 40 метрів поїзд, що важив 83 тонни)

  1. Вправа «Словотворення»

Вітер буває різним (картки із словами прикріплюються на дошку). Коли він легенький, ми говоримо, що це вітерець, а коли дме сильний, тоді це вітрище.

Вітер      вітерець      вітрище 

  • Дослідіть, які суфікси допомогли утворити нові слова? Робота в парах
  • (-ищ-  утворюються іменники з емоційно-негативним відтінком)

Хвилинка відпочинку під музичний супровід

 8.  Опрацювання вірша С. Жупанина «Намалюю вітер»

 а) Читання  вірша С. Жупанина «Намалюю вітер»  у парах  «Читання разом з другом»

б) Перевірка сприйняття у парах

Гра «Запитай – відповідай» (з використанням кубика  Запитань Хто? Що? Як? Чим? Де? Коли?)

в) Аналіз прочитаного

  — Чи сподобався вам вірш?

 — Які картини ви уявляли, читаючи його?

 — Чи можна намалювати вітер?

 — Які ознаки вітру називає юний художник?

 — Які вітри йому вдалося намалювати?

 — Скільки малюнків він уже має?

г) Вправа «Карусель» (обмін думками)

- Чому, на вашу думку, вітрам нема кінця і краю?

д) Гра «Хто більше?» Робота у групах

  • Виписати прикметники із опрацьованого вірша, які описують  слово «вітер» і дібрати свої. (час обмежений)

(Перевірка проводиться за допомогою гри з цеглинками LEGO)

Гра «У кого башточка вища?»

  • Яку роль відіграють прикметники у творах?
  1.  Робота з творами мистецтва
  • Чи змінюється щось на вулиці, коли дме легенький вітерець? А якщо завиває сильний вітер?
  • Якими зображувальними засобами можна передати рух у природі на малюнку?

а) Перегляд репродукцій картин

  • Що таке пейзаж?

Марія Гордєєва  «Український пейзаж»

  • Якою ви бачите природу?   Такі роботи у мистецтві називають статичними, тобто нерухливими. Тиша і спокій. Статика — у мистецтві — стан спокою і рівноваги (запис до словничків).
  • Зовсім по-іншому виглядає робота  Жан - Батист -Каміль Коро "Пейзаж з вітряною погодою"

  • Ми бачимо сильний вітер, який зобразив художник. Те, що вітер дуже сильний, ми розуміємо, дивлячись на дерева, зображені на картині. Вони ледь встоять під напором вітру, їх гілля гнеться аж додолу. Про такі роботи говорять, що вони динамічні, тобто передають рух.

б) Стратегія «Входження в картину»

  • Яку пору року зображено на картині?
  • Уявіть, що це ви  йдете  стежкою. Що ви відчуваєте? Які звуки ви чуєте? Про що ви зараз думаєте?

в)  Самостійна   творча  діяльність

  • Давайте на деякий час станемо художниками і спробуємо зобразити дерева під час вітру.  Пам’ятаємо, що вітер може бути  добрим, теплим, а також холодним, лютим. Спробуйте передати ваш емоційний стан, що ви відчували під час малювання. Передайте настрій природи. Використовуємо палітру  холодних і теплих кольорів. Не забуваємо правила композиції
  1.  Цікаві факти про вітер (повідомлення озвучують підготовлені учні)
  • Виявляється, що вітер має свій особистий день, свято, яке відзначають 15 червня. 

 

  • У кожного народу його називають по-своєму, напевно, жодна стихія не зможе похвалитися таким достатком оригінальних назв: козяча борода, кур’єр, косоокий Боб,   вітер змін

 

  • Найшвидший вітер на планеті Нептун. Він  може  розігнатися до 600 м/сек (понад 2000 км/год)

 

  • Найлютіший, найхолодніший  вітер дме в Антарктиді. Швидкість його не рекордна (60 км/год), але він поєднується з морозом у 50–60 градусів  

V. Закріплення знань

  1.  Рефлексія. Вправа «Мережа вражень»
  • Сьогодні під час уроку ви робили багато досліджень, отримали багато нової інформації. Поділіться своїми думками. Що вам вразило? Що найбільше запам’яталося? Що про вітер хотіли б ще дізнатися?

(Учні передають клубок ниток один одному, розмотуючи нитку, і діляться  своїми враженнями від уроку)

  1. Домашнє завдання

 Дібрати (на вибір) прислів’я і приказки про вітер,  народні прикмети, фразеологізми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
2713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку