Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей учнів засобами основ легкої атлетики.
Завдання уроку:
Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради
Київської області
Фастівська спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів №4 з
поглибленим вивченням іноземних мов Фастівської міської ради
Київської області
ПЛАН – КОНСПЕКТ
Інтегрованого уроку фізичної культури та курсу «Я пізнаю світ» для учнів 1 класу
«Життєвоважливі вправи для оволодіння навичками пересувань»
Розробку підготувала:
Кудрявцева О.В.
Вища категорія,
старший вчитель
м. Фастів 2017 р.
Завдання уроку:
Тип уроку: сюжетно – інтегрований, комбінований (вправи для оволодіння навичками пересувань, вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики, стрибкові вправи, вправи для формування постави).
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей учнів засобами основ легкої атлетики.
Методи навчання: ігровий метод, метод змагань, метод вправи, метод демонстрації (ІКТ), робота в групі.
Інвентар та обладнання: мультимедійне обладнання, відео – аудіо записи, секундомір, шумомір, три повітряні кульки, свисток.
Місце проведення: спортивний зал.
Вчитель фізкультури Кудрявцева Ольга Володимирівна.
Перерва. Лунає музика з мультиплікаційного фільму «Петрик П’яточкін". Забігають діти до спортивного залу. Під час музики учні бігають та танцюють по спортивному залу (мета: показати дітям, що перерва повинна бути весела та рухлива) . Вчитель пропонує учням переглянути мультиплікаційний фільм «Смішарики» (серія «Здоровим бути – здорово!»).
№п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
I. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (11 хвилин)
1 |
Шикування в шеренгу. Привітання. Вчитель: -Треба дружно привітатись: «Добрий день!» -Дружно голосно сказати: «Добрий день!» (діти) -Вправо, вліво поверніться, -Один одному всміхніться, -Ще раз дружно привітались: «Добрий день!» (діти)
|
50 с |
В одну шеренгу за рівнем фізичного розвитку. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
|
2 |
Гра – енергізатор.
|
20 с |
Організаційний момент. Мета: створити позитивну психологічну атмосферу, посилити групову активність. Вчитель піднімає догори праву руку, діти голосно кричать, ліву руку – тиша.
|
3 |
Повідомлення теми уроку: «Здоровим бути – здорово!» Міні – бесіда з учнями: «Що треба робити, щоб бути здоровими ?Що таке здоров’я? Назвіть його складові» «Сьогодні на уроці, ви повинні піднятися на три сходинки до власного здоров'я».
|
1 хв 30 с |
Активізація навчальних знань, мотивація навчальної діяльності. Діти дають відповідь по сюжету мультиплікаційного фільму (корисна Їжа,особиста гігієна, заняття фізичною культурою та спортом)
За подолання кожної сходинки здоров’я вчитель дітям дає «смайлик». |
4 |
Перша сходинка до здоров’я «Їжа»(кулька наповнена гелієм і прикреплена до підлоги) . Гра на увагу: «Корисна – шкідлива їжа» |
1 хв |
Вчитель називає продукти харчування. Якщо продукт корисний для дитини, то вона підстрибує. Якщо ні, то стоїть на місці. (Яблуко, банан, чупа - чупс тощо). |
5 |
ЧСС
|
20 с |
Діти відстукують ногою удари серця, поклавши руку на верхню ліву частину грудної клітини. Вчитель: «Показник здоров’я – це робота серця. Серце співає, а душа радіє». Поцікавитись їх самопочуттям. |
6 |
Нагадати дітям правила техніки безпеки під час уроку фізичної культури. |
30 с |
Дотримуватися дистанції та інтервалу. Виконувати завдання за вказівкою вчителя. |
7 |
Рухлива гра: «На прогулянку».
|
40 с |
Ігровий метод. За командою вчителя, діти розбігаються по спортивному залу. За сигналом вчителя, діти стають у шеренгу, у колону. Пригадати, що таке шеренга, колона. |
8 |
Стройові та організуючі вправи. |
20 с |
Повороти направо, наліво (переступанням, стрибком). Слідкувати за чітким виконанням команд. |
9 |
Різновиди ходьби з різним положенням рук:
|
1 хв
|
«Змійкою» (ширина спортивного залу), в колоні по одному, дистанція, під музичний супровід.
|
10 |
Різновиди бігу з різним положенням рук:
|
1 хв
|
«Змійкою» (довжина спортивного залу), в колоні по одному, дистанція, під музичний супровід.
|
11 |
Вправи на відновлення дихання у русі.
Перешикування з колони по одному у колону по чотири. |
30 с |
Звернути увагу на поєднання рухів з диханням (піднімання рук вгору, відведення в сторони, випрямлення, прогинання тулуба поєднуються з вдихом, а зведення, опускання рук, нахили, повороти тулуба — із видихом). Дистанція, інтервал. |
12 |
«Казкова гімнастика».
|
3 хв
6-8 р
6-8 р
8-10 р
10-12 р
6-8 р
6-8 р
8-10 р
8-10 р
8-10 р
10-12 р
10-12 р
15 с |
Імітаційні вправи під музичний супровід. В. п. – о. с., руки прижати до тулуба. 1- нахил голови вправу сторону, 2- нахил голови вліву сторону. З нахилом голови, діти промовляють: «Тік – так».
В. п. – о. с., ноги на ширині плечей, руки прижати до тулуба. Переступати з правої ноги на ліву. Діти промовляють: «Ма –ма»
В. п. – о. с., руки в сторони, плавні рухи руками вправу і вліву сторони.
В. п. – о. с., руки вперед. 1- хресний рух руками; 2 – відведення прямих рук назад. 3-4 – теж саме. Виконувати енергійно.
В. п. – о. с., руки в сторони. 1 – руки перед грудьми; 2 – в. п.
В. п . –о. с., стійка ноги на ширині плечей. 1-2 – стиснути пальці в кулаки, руки в сторони, із силою зігнути руки до плечей; 3-4 – в. п.
В. п. – о. с., ноги нарізно, руки в сторони, тулуб нахилити вперед, повороти тулуба вправу та вліву сторони. Повільний темп.
В. п. – о. с. – стійка ноги нарізно, руки вгору, пальці зчеплені в «замок», нахил тулуба вперед – назад з поверненням в в. п.
В.п. - о. с.,ноги на ширині плечей, ступні на зовнішній стороні ступні, руки зігнуті в ліктях, тулуб нахилити вперед,переступати на місці з ноги на ногу.
В. п. - о. с – ноги на ширині плечей, руки вперед – в сторони. 1 – мах правою ногою вперед – вгору до лівої руки , 2 – в. п.; 3 – мах лівою ногою вперед – вгору до правої руки, 4 – в. п.
В. п. – о. с.- присід, руки покласти на коліна. Підстрибувати не випрямляючись.
Біг на місці з високим підніманням стегна, руки зігнуті в ліктях. |
13 |
Дихальна гімнастика:
|
1 хв 30 с
6-10 р |
Спеціальні вправи для розвитку дихальної мускулатури.
В.п. Стоячи, поклавши руки на нижню частину ребер. Перед виконанням вправи видихнути повітря з грудної клітини ротом, щоб вона втягнулася. Потім повільно робимо вдих через ніс, а видих - ротом. При виконанні вправи обов'язково треба стежити, щоб живіт і плечі залишалися нерухомими .
В.П.: встати прямо, долоні стиснути в кулаки і притиснути руки до живота на рівні поясу. У момент вдиху різко штовхати кулаки вниз до підлоги, як би віджимаючись від неї (плечі напружені, руки прямі, тягнуться до підлоги). Потім руки повернути в В.П. на рівень поясу. Плечі розслаблені – видих «пішов». Вище за пояс руки не піднімати. |
14 |
Гра на увагу: «Заборонений рух»
|
30 с |
Виховувати увагу, швидку орієнтацію. Вчитель пропонує дітям виконувати за ним рухи, за винятком «забороненого» |
15 |
Фізкультурна хвилинка «Райдуга».
Асоціативний кущ. Діти, а що у вас асоціюється зі словами: Вода, мило, зубна щітка. |
1 хв 40 с |
Вчитель повідомляє дітям, що вони піднялись на другу сходинку до здоров’я «Гігієна» (за проходження видаються «Смайлики»). Включається відеозапис і діти виконують танцювальні вправи разом з мультиплікаційними героями.
|
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА (17 хвилин)
1. |
Гра « На прогулянку». |
30 с |
Ігровий метод |
|
2. |
Шикування у дві колони. Різновиди бігу:
|
3 хв |
Слідкувати за дистанцією, за чітким виконанням вправ.
|
|
3. |
Закріпити техніку виконання високого старту.
|
3 хв 30 с
6 – 8 р. |
Діти шикуються у шеренги на відстані 25 метрів, одна шеренга напроти другої. Звернути увагу на положення рук, ніг та тулуба. Повертаючись назад виконують дихальні вправи. |
|
4. |
Повторити стрибок у довжину з місця.
|
3 хв. 30 с , 6 – 8 р.
|
Звернути увагу на техніку виконання стрибка, відштовхування здійснюється обома ногами одночасно. |
|
5. |
Рухлива гра «У річку, гоп» |
2 хв |
Ігровий метод. Гра на увагу. Дві шеренги стають одна проти одної на відстані 3 -5 метрів. Вчитель подає команду: «У річку, гоп!» - всі стрибають вперед. «На берег гоп!» - всі стрибають назад. Якщо вчитель повторює однакову команду, то діти стоять на місці. Хто помиляється, виходе з гри. Після закінчення гри визначається команда яка була уважнішою. |
|
6. |
Рухлива гра «Чаклуни»
|
2 хв 30 с |
Ігровий метод. Музичний супровід. Обирають двох «Чаклунів». Вони намагаються наздогнати дітей. До кого вони доторкаються, то ті приймають положення упор лежачі. В такому положенні вони стоять до тих пір, поки їх хтось «не врятує» - проповзе під ними. |
|
7. |
Гра «Совонька» |
2 хв |
Ігровий метод. Вчитель вибирає дитину, яка виконує роль совоньки, решта дітей – миші. За командою вчителя: «день!», миші бігають по спортивному залу, а коли звучить команда: «ніч!», миші завмирають. А сова повинна знайти дітей які рухаються. |
|
III. Заключна частина (5 хвилин)
1. |
Вправи з рівноваги у колі:
|
2 хв |
Робота в групі. Виховання взаємодопомоги , дружби, організованості. Координація рухів.
Діти , взявшись за руки утворюють коло. Тримаючись за руки роблять вправи.
Діти приймають позицію ніг №1. Напівприсід, коліна в сторони. Рівновага – права нога вперед, потім ліва нога. Стійка на лівій нозі, права нога назад до гори з нахилом тулубом вперед. |
|
2. |
Гра – енергізатор.
|
1 хв |
Діти присідають, тримаючись за руки. Повільно піднімаючись в гору, вимовляють якийсь звук з мірою вставання дітей, «росте звук». Вчитель замірює шумоміром звук . Повідомляє, що учні успішно подолали третю сходинку до здоров’я (3 смайлик). Діти підходять до вчителя, який тримає повітряні кульки з назвами: «Їжа», «Гігієна», «Фізкультура». Вони загадують бажання, бути завжди здоровими і відпускають кульки у повітря (у відкрите вікно).
|
|
3. |
Шикування у шеренгу, підведення підсумків уроку. |
2 хв |
Вчитель вручає грамоту перших рекордів учнів 1 –Б класу:
звук (крик) – 90 децибел; |
|
4. |
Організований вихід учнів із спортивного залу. |
|
|
|