Інтегрований урок геометрії та інформатики у 10 класі (поглиблене вивчення математики)

Про матеріал

Я пропоную на уроці працювати під девізом «Той, хто володіє інформацією, той володіє світом», - сказав Білл Гейтс. Згадайте хто ця людина, де ви зустрічали його прізвище?

Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований  урок

геометрії та інформатики у 10 класі

(поглиблене вивчення математики)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Мета:

  • поглибити та розширити відомості з теми; встановити рівень оволодіння учнями основних теоретичних знань, привести його до певної системи.
  • Закріпити практичні навички роботи з обєктами у текстовому процесорі Word. Виховувати математичну культуру, інформативну компетентність.
  • Розвивати увагу, память, зосередженість на уроці, самостійність, творчість.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Доброго дня, дівчата та юнаки! Сьогодні у нас незвичайний урок геометрії. Ми поєднаємо знання з математики та інформатики, щоб краще і ґрунтовніше засвоїти те, що вивчали на попередніх уроках. Запишіть число, класна робота у зошитах.

ІІ. Мотивація навчання. (слайд2)

Я пропоную на уроці працювати під девізом «Той, хто володіє інформацією, той володіє світом», - сказав Білл Гейтс. Згадайте хто ця людина, де ви зустрічали його прізвище?

Застосування інформації, здобутої на попередніх уроках, приведе вас до перемоги: ви більше запам’ятаєте, покращите свої знання, отримаєте високий бал за свою роботу.

Фіксувати ваші досягнення на уроці нам допоможуть картки оцінювання за кожний вид діяльності, які знаходяться на ваших столах. Підпишіть їх.

ІІІ. Відтворення та корекція знань.

  1. Отже, розминка для вашого мозку. Працюємо усно: ви повинні за найменший час обчислити площі фігур та зафіксувати лише відповідь до свого зошита. Працюємо поваріантно: І варіант – І стовпчик і І рядок, ІІ варіант – ІІ стовпчик і ІІ рядок, аналогічно ІІІ і ІV варіанти. У вас повинно бути по 7 відповідей. ( слайд 3).

Перевіряємо відповіді (слайд 4). Підрахуйте правильні відповіді та занесіть результати до картки само оцінювання за таким алгоритмом:

1 помилка – 5 балів, 2 помилки – 4 бали, 3 помилки – 3 бали, 4 помилки – 2 бали, 5 помилок – 1 бал  (слайд 5).

  1. Згадаймо, які об’єкти можна додавати до текстового документа?
  2. Якою командою ми це робили у Word?
  3. Як швидко скопіювати та вставити в потрібне місце фрагмент тексту?
  4. Які ви знаєте види списків?

 

ІV. Повторення та узагальнення знань та засвоєння відповідної їм системи знань.

Робота за компютером.

  1.                 Ви повинні заповнити таблицю, користуючись операціями копіювання фрагментів тексту, додаванням до таблиці фігур, формул. Оформити таблицю відповідно вказівок інструкції та створити список відомих вам чотирикутників (слайд 6). Бали я виставлю після уроку.
  2.                 Відкрийте файл «тест.xls» та поставте «+» у разі позитивної відповіді або «–», якщо властивість не відповідає даному чотирикутнику  (слайд 7). По закінченню ви отримаєте певний бал, максимальний  – 5.

Правильні відповіді – слайд 8.

 

V. Застосування знань та вмінь при розвязуванні задач (слайд 9, 10)

Задача1. Площа  рівнобедреної  трапеції, діагоналі якої перпендикулярні,  дорівнює квадрату висоти.

 (учень біля дошки  - за підготовленими ескізами, з використанням програми Power Point, запис – на дошці).

Задача2.( самостійно) У рівнобедреній трапеції одна з основ дорівнює 40 см, а друга – 24 см. Діагоналі трапеції взаємно перпендикулярні. Знайти її площу. (Відповідь: 1024). Трьом першим учням – по 3, 2, 1 балу.

Задача 3. У трикутник вписано ромб так, що один кут у них спільний, а протилежна вершина ділить сторону трикутника у відношенні 2:3. Діагоналі ромба дорівнюють m i n. Знайти сторони трикутника, що містять сторони ромба. (Учень відтворює розвязання за допомогою компютера). Другу частину задачі учням пропонується розвязати вдома.

 

VІ. Творча лабораторія.

  1. На початку вивчення теми я запропонувала вам виконати пошукову роботу «Чотирикутники навколо нас». Дівчата взялися за це діло і пропонують нам свій результат. (Одна з учениць демонструє презентаційний матеріал з творчим доробком).
  2. Друге завдання – скласти сенкан. Нагадаю вам правило складання (слайд 11):
  1. Слово, яке позначає тему ( іменник)
  2.  Опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
  3.  Називаємо дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів ( дієслова).
  4.  Фраза, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми.
  5. Синонім до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

У мене одержався такий сенкан: (слайд 12)

  • Чотирикутник
  • Важливий, поважний
  • Будую, розвязую, вчуся
  • Зустрічається навколо нас часто
  • Фігура

Учні зачитують свої «твори».

  1. Третє завдання – скласти кросворд. Хто виконав, будь ласка, продемонструйте свою роботу.

Занесіть до своїх карток по 5 балів за творчу роботу усі, хто виступав.

 

VІІ. Рефлексія. (слайд 13)

Пропоную вам з 5 фігур: квадрат, прямокутник, зігзаг, коло, трикутник. Оберіть  ту, з якою ви себе асоціюєте.  Підніміть руки ті, хто вважає себе прямокутником або квадратом. Отже, ви – квадрат: Терплячі й завзяті, ґрунтовні й акуратні — найбільш організовані представники геометричного сімейства;  прямокутник: Основний психічний стан Прямокутника — замішання. Він чекає й шукає змін. Він обов’язково знайде себе, адже “прямокутність” — це всього лише стан душі, що рано або пізно мине.

Хто обрав інші фігури, після уроку ви дізнаєтеся про себе.

VІІІ. Підсумок уроку.

  1. Підсумуйте свої бали та здайте картки самооцінки мені для виведення оцінки за урок.
  2. Домашнє завдання: на шкільному сайті

Картка самооцінювання

Усниий рахунок

 

Робота за компютером

 

Властивості чотирикутників

 

Розвязування задач

 

Всього

 

 

Ваш настрій

 

 

1

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку