Навчально-тренувальний урок з фізичної культури та основ здоров'я з навчальними,розвиваючими,виховними та оздоровчими цілями.Основними завданнями уроку є підвищення мотивації до систематичних занять гімнастикою,формування свідомого ставлення до власного здоров'я та фізичного розвитку.
Інтегрований урок
фізичної культури та основ здоров’я
для учнів 4 класу
Тема: «Гімнастика».
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Мета:
навчальна: вивчати комплекс вправ ранкової гімнастики;
розвивальна: розвивати спритність, спостережливість, увагу, дисциплінованість;
виховна: виховувати уміння працювати в команді, взаємодопомогу та взаємовиручку.
Завдання: 1. Навчити виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики.
Інвентар: картки із завданням, іграшки, скакалки, обручі, м’ячі, секундомір, дидактичні картки, музичні записи.
Місце проведення: спортивний зал.
Час проведення: 40 хвилин.
Частина уроку |
Зміст |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча (12 хв.) |
1. До спортивної зали заходять учні та розташовуються навколо вчителя. Привітання. 2. Вимірювання ЧСС 1 (6 с).
3. Релаксація «На морі». - Діти, уявіть, що ми зараз перебуваємо не на уроці, а на березі моря. Для цього заплющіть очі та трішки пофантазуйте: «Я на морі… Світить яскраве сонечко. Я дивлюся на безмежні водні простори. Вони виблискують різними кольорами: синім, фіолетовим, смарагдовим. Дихаю вільно, спокійно. Хвильки набігають одна на одну й тихесенько вдаряються об берег. Здається, що море шепоче, лоскоче та лагідно розмовляє зі мною. Як чудово навкруги. Я почуваюся найщасливішою людиною на Землі!» 4. Бесіда «Ранкова гімнастика».
Виконуючи їх, ми примушуємо працювати різні м’язи, розвиваємо силу, гнучкість, спритність, набуваємо гарної осанки, укріплюємо серце, покращюємо дихання.
Гімнастика зранку потребує наполегливості та дисциплінованості. Потрібна воля, а її виховує ранкова гімнастика. 5. Виконання комплексу ранкової гімнастики (РГ).
6. Вимірювання ЧСС 2 (6 с).
|
1 хв.
1 хв.
2 хв.
3 хв.
4 хв.
1 хв.
|
Учитель перебуває в центрі спортивної зали. Руханка. Результат записується в таблицю.
Інтерактивний метод «Мікрофон»
Перевірка домашнього завдання
Учні виконують комплекс РГ за бажанням. Результат записується в таблицю. |
Основна (23 хв.) |
1. Повідомлення завдань уроку. - Завдання заховані в залі. - Учні біжать в різні боки у пошуках пакета. - Триває запланована загальна рухова метушливість. - Діти знаходять пакети та шикуються «за кольором». - Пакети вручаються капітанам. 2. Вправи у русі:
3. Вправи на поновлення дихання: - «Обійми плечі»: руки зігнуті в ліктях, кисті рук повернуті одна до одної. Обійняти себе за плечі – вдих, руки розвести в сторони – видих. - «Маятник»: Голова – прямо. Повертати голову праворуч та ліворуч, роблячи вдих у крайніх положеннях, під час повороту робити видих. 4. Вимірювання ЧСС 3 (6 с).
5. Робота з дидактичними картками.
Вправи рівноваги (ходьба по колоді з різним положенням рук). Діти відповідають на питання за картками.
Стрибки на скакалці. Діти складають прислів’я.
Вправи лазання та перелазання на гімнастичній драбині та гімнастичній лаві.
Силові вправи:
Діти збирають лікувальні трави (вища ліга), рятують тварин (середня ліга), викидають «сміття» (низька ліга) 6. Вимірювання ЧСС 4 (6 с).
|
3 хв.
2 хв.
4 хв.
8 разів
8 разів
1 хв.
12 хв.
4 хв.
4 хв.
4 хв.
1 хв. |
Учитель уважно спостергіає за подіями та контролює їх.
У колону по одному в обхід по залі.
Стежити за дотриманням дистанції. Дихальні вправи за методикою О.М.Стрельнікової.
Показ виконують діти.
Результат фіксується в таблицю.
Диференціація Картка № 1. Вища ліга - ходьба, м’яч під ногою. Середня ліга - ходьба приставним кроком, м’яч попереду з руки в руку. Низька ліга - Ходьба приставним кроком, руки на пояс (страховка).
Диференціація Картка № 2. Вища ліга - 4 х 30 р. Середня ліга - 4 х 20 р. Низька ліга - 4 х 10 р.
Диференціація Картка № 3. Вища ліга - ходьба по другій планці гімнастичної драбини схресно. Середня ліга - ходьба по першій планці гімнастичної драбини схресним кроком. Низька ліга - ходьба по першій планці гімнастичної драбини приставним кроком. - 7 разів - 5 разів - 4 рази
- 6 разів - 5 разів - 4 рази
Усі: Ходьба, ноги схресно через лаву, міняючи положення рук. Результат фіксується в таблицю. |
Заключна частина (5 хв.) |
1. Підбиття підсумків уроку: - виявлення кращих; - виставлення оцінок. 2. Психологічний тренінг «Я мрію про…»: - Складіть долоньки «човником», заховайте в них свою мрію, тихенько промовляючи те, про що ви мрієте. Притуліть їх до серця й наповність вашу мрію добротою й теплотою. А тепер зігрійте свою мрію теплим диханням і відпустіть її. Нехай вона летить та обов’язково збувається. А ми скажемо їй у слід: «Я вірю в те, що моя мрія здійсниться і принесе мені щастя…» 3. Нагородження. 4. Вимірювання ЧСС 5 (6 с).
5. Прощання. Побажання бути сильними, спритними, витривалими, гарними, упевненими, організованими тощо. Організоване залишення спортивної зали. |
1 хв.
2 хв.
1 хв.
1 хв. |
Емоційно та позитивно вплинути на учнів, налаштувати їх на добро й віру в свою силу.
Результат пульсометрії (подивитись графік).
В колону по одному.
|