Інтегрований урок "Космічні сюжети з елементами оп-арту"

Про матеріал
Інтегрований урок познайомить учнів з мистецтвом оп-арту, навчить виконувати різноманітними способами об'єм на площині. Сприятиме розвитку просторового мислення учнів у процесі сприйняття музичного твору, а також прищеплювати любов учнів до образотворчого мистецтва, до світу прекрасного.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: Космічні сюжети з елементами оп-арту

 

Мета уроку:

1. Познайомити учнів з мистецтвом оп-арту. Навчити виконувати різноманітними способами об'єм на площині.

2. Розвивати просторове мислення учнів у процесі сприйняття музичного твору.

3. Прищеплювати любов учнів до образотворчого мистецтва, до світу прекрасного.

Обладнання: лінійка, ручка із чорним чорнилом, папір у клітинку, зразки, мультимедійна дошка, слайди, музичні твори Бетховена, Чайковського, групи «Спейс», відеопрезентація

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вітання та представлення учасників

 музичний експерт - Вустян Е.В;

 вчитель ОМ - Лукашова М.М;

 2 команди учасників «Юпітер», «Сатурн».

П. Пояснення нової теми уроку

1. Розповідь вчителя

- Перед нашою космічною подорожжю, я хочу коротко розказати вам про мистецтво оп-арт. (Демонстрація слайдів та розповідь вчителя,)

- Рух оп-арту народився в 50-ті роки. Основоположник течії оп-арт Маріуц Корнеліус Эшер. Эшер народився в провінції Фрисланд у Голландії. У ранніх його роботах ми бачили фантастичні мотиви його творчості. Не знаючи математики, його твори ідеально розраховані. Рухи в його роботах віртуальні, не реальні. Створюється ілюзія - простір, який оживає.

Способи порушення площини (слайди)

1. Тональний контраст.

2. Ракурсний поворот навколо осі.

3. Зсув.

4. Порушення симетрії.

5. Порушення планів «плетінка».

6. Неможливі в природі зображення.

7. Ефект лінзи.

8. Ефект розбитого скла.

2. Демонстрація вчителем основних схем з поясненням

ІІІ. Робота над новим матеріалом

1. Пояснення вчителем послідовності виконання роботи

На парти роздані основні схеми - зразки з оп-арту

Перед вами чистий аркуш паперу в клітинку, лінійка, ручка. Креслимо модуль 10x10.

Аркуш за допомогою лінійки та ручки як би затемнюється з різних боків. Роботу можна виконувати нескінченно

ІV. Первинне закріплення нового матеріалу (музика)

Складання асоціативних сіток:

Для того щоб ми налаштувалися на роботу, я передаю слово музичному експерту Вустян Еллі Вікторівні.

Перед вами 3 малюнка з різними лініями. Ваше задача підібрати той малюнок з лініями, який більше підходить даному музичному творові.

* 1. Звучить уривок «Вальсу» Чайковського.

- Що ви можете сказати про цей музичний твір?

- Давайте складемо ланцюжок - характеристику... (Чайковський- легкість - ніжність - танець…). Рис № 1

*2. Фрагмент «Соната №23» Бетховена.

 - Що ви можете сказати про цей музичний твір? (Бетховен - напруженість - боротьба - революція - сила духу ...) Рис № 2.

*3. «Магічний політ» - уривок - група «Спейс»

 - Що ви можете сказати про цей музичний твір? («Спейс» - космос - політ, фантастика - непередбачуваність...) Рис № 3.

Діти в процесі дискусії, слухання музики, вибирають групу «Спейс», яка ближче по темі до нашого уроку.

V. Самостійна робота. Виконання робіт. Робота в групах (командах).

VІ. Фізхвилина. («Китайська точкова гімнастика» - Лукашова М.М., «Лінії, рухи» - Вустян Е.В.)

1. Демонстрація слайдів (презентація). Оптичні ілюзії

VІІ. Демонстрація робіт. Аналіз робіт. Оцінювання робіт

Діти наклеюють свої роботи на дошку. Роботи оцінюють експерти із залу.

VІІІ. Підсумок уроку

- У наше століття, століття - комп'ютерних технологій, тема оп-арту дуже актуальна.

- Ми бачимо реальне застосування цієї теми в рекламі, текстилі, інтер'єрі, у поліграфії. Під дією оп-арту розвивається мислення, логіка, простежується зв'язок з геометрією та музикою.

 

Методичні рекомендації щодо використання

 

  1.               Вчитель образотворчого мистецтва повинен володіти методикою оп-арту.
  2.               Перед початком виконання завдання вчитель оголошує конкретно мету і задачу уроку.
  3.               Дозувати час на виконання кожного елементу.
  4.               В кожного учня на парті повинна бути: лінійка, кулькова ручка, зразок основних схем та модуль 10х10 в клітинку.
  5.               Для розвитку вмінь проводити роботу в парах, групах. Призначати керівника групи (пари) – учня, який володіє методикою оп-арту та вміє надати допомогу товаришам.
  6.               Для вдосконалення робот проводити роботу в системі, починаючи з елементів, тобто від простого до складного.

Ця методика цінна тим, що на уроках образотворчого мистецтва діти знайомляться з кресленням, з елементами геометрії, розширюється кругозір, образне та логічне мислення.

Елементи оп-арту рекомендую  використовувати на уроках образотворчого мистецтва з тем: «Графіка» (книжкові ілюстрації, плакат, екслібрис, як вид мініатюрної гравюри); «Архітектура» (місто майбутнього); «Дизайн» (ландшафт, ескіз, решітки для огорожі скверу); «Інтер'єр приміщення».

 

Додатки до уроку

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку