Інтегрований урок математика+інформатика

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з математики та інформатики "Відношення та пропорції. Масштаб. Розв’язування вправ. Налаштування показу презентацій."
Перегляд файлу

1

Тема: Відношення та пропорції. Масштаб. Розв’язування вправ.

Налаштування показу презентацій.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Відношення та пропорції»; ознайомити учнів із способами налаштування показу презентацій; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на відношення, пропорції, масштаб; перевірити вміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань; закріпити навички роботи з редактором презентацій MS PowerPoint та вміння налаштовувати показ презентацій; формувати інформативну та математичну компетентність шляхом використання елементів STEM-освіти; розвивати комунікативну компетентність, інтелектуальні та творчі здібності, пізнавальну активність, кмітливість; виховувати активність, колективізм, взаємоповагу, інтерес до математики та інформатики, патріотизм.

Тип уроку: інтегрований урок

Форми організації уроку: індивідуальна, групова, фронтальна.

Методи навчання: словесні (бесіда, пояснення, опитування), наочні (презентація, QR-коди, файли-заготовки), практичні (задачі, вправи, тести, завдання практичного змісту).

Обладнання: роздатковий матеріал, інструктивні картки, програма “ PowerPoint”.

 

«Науки настільки пов’язані між собою, що легше вивчати їх всі відразу, ніж будь-яку з них окремо від інших»

Рене Декарт

Хід уроку

І. Організаційний момент 

(Слайд 1)

 Добрий день, дорогі діти! У нас сьогодні незвичайний урок, уроку математики та інформатики разом, тобто інтегрований урок, на якому ви отримаєте нові знання та покажете набуті вміння з обох предметів.

(Слайд 2)

Епіграфом до нашого уроку ми обрали слова відомого французького філософа, фізика, математика, музикознавця, астронома Рене Декарта: «Науки настільки пов’язані між собою, що легше вивчати їх всі відразу, ніж будь-яку з них окремо від інших»

(Слайд 3)

Сьогодні на уроці функціонують три творчих лабораторії інституту інформаційно-математичних технологій 6-«А»:

  • Платформа
  • Презентація
  • Пропорція

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ви отримаєте замовлення від представників лісового господарства, агропромислового холдингу «Укрцукор», Державного агентства автомобільних доріг, працівників комп’ютерного сервісу.

Щоб виконати ці завдання вам потрібно застосувати набуті знання і вміння з розв’язування задач на відношення та пропорції, масштаб…

… а також ваші вміння і навички роботи з редактором презентацій MS PowerPoint. Під час створення комп’ютерної презентації вам необхідно врахувати, хто і в яких умовах буде її доповідати чи переглядати. Залежно від цього потрібно планувати і хід її демонстрації.

(Слайд 4)

Саме над цим ми сьогодні будемо працювати на уроці, темою якого є «Відношення та пропорції. Масштаб.  Розв’язування вправ. Налаштування показу презентацій». (Запишіть в зошит)

Чи спроможні ви виконати це замовлення з мінімальними витратами та за короткий час? Доведіть!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевіримо ваші професійні знання та вміння.

(Слайд 5)

Тестові завдання для учнів (зчитують QR-код, результати на екрані, платформа Classtime, за правильну відповідь учні отримують один байтик з відповідного предмета)

  1. Комп'ютерна презентація - це...
  1. набір слайдів, підготовлених з використанням інформаційних технологій та призначених для розкриття однієї теми
  2. програма MS PowerPoint
  3. документ зі змістом
  4. схеми, малюнки, аудіо, відео
  1. Комп'ютерна презентація складається з ...
  1. сторінок
  2. малюнків
  3. документів
  4. слайдів
  1. Яка програма призначена для створення комп'ютерних презентацій?

1) MS Word

2) MS PowerPoint

3) Inkscape

4) MS Excel

  1. Як називається файл, створений у програмі MS PowerPoint?
  1. документ
  2. презентація
  3. книга
  4. папка
  1. Які об'єкти може містити слайд?
  1. Зображення і текст
  2. Документи і папки
  3. Файли
  4. Сайти
  1. Схема розміщення об'єктів на слайді  - це...
  1. Заголовок
  2. Демонстрація
  3. Макет слайда
  4. Таблиця
  1. Відношення двох чисел - це їх…
  1. різниця
  2. частка
  3. добуток
  4. сума
  1. Пропорція - це...
  1. відношення двох чисел
  2. частка двох чисел
  3. рівність двох відношень
  4. добуток двох чисел
  1. Основна властивість пропорції:
  1. Крайні члени пропорції дорівнють середнім членам пропорції
  2. Добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку середніх членів пропорції
  3. Сума крайніх членів пропорції дорівнює сумі середніх членів пропорції
  4. Крайні члени пропорції є кратними середнім членам пропорції
  1. 9% у вигляді десяткового дробу записують:
  1. 9
  2. 0,9
  3. 0,09
  4. 0,009
  1. Невідомий член пропорції 5 : 0,5 = 90 : х дорівнює
  1. 10
  2. 0,9
  3. 0,01
  4. 9
  1. Знайдіть невідомий член пропорції 6 : 22 = х : 66
  1. 18
  2. 12
  3. 11
  4. 15
  5.  

 (Alt+Tab) Демонстрація результатів на платформі

Роздати за правильні відповіді байтики

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 Показ робочих прийомів з поясненням на прикладі готової презентації

ПЛАНУВАННЯ ДЕМОНСТРАЦІЇ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Якщо ви будете виступати з презентацією перед аудиторією, то можете керувати її показом вручну або спланувати час показу для автоматичної зміни слайдів.

Якщо комп’ютерна презентація створюється для самостійного ознайомлення з її змістом без усного виступу, то варто спланувати в структурі презентації слайд з переліком розділів і забезпечити можливість швидкого переходу до перегляду потрібного розділу.

Якщо презентація буде демонструватися без усного супроводу та керування, наприклад на великому екрані у виставковому залі або в транспорті, то потрібно спланувати та налаштувати її показ без зупинки до вимкнення.

Під час планування показу варто обміркувати, які зі слайдів будуть демонструватися і в якій послідовності, скільки часу знадобиться на показ кожного з них, які ефекти будуть використані в комп’ютерній презентації, окремо варто підготувати текст вашого виступу.


Для настроювання показу відповідно до вашого плану призначено елементи керування вкладки Показ слайдів. Під час роботи з Microsoft PowerPoint у групі Показ слайдів можна встановити один із трьох способів відтворення презентації.

НАЛАШТУВАННЯ АВТОМАТИЧНОГО ПОКАЗУ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Для налаштування часу відтворення слайдів на вкладці Показ слайдів у групі Настроювання необхідно вибрати інструмент Настроювання часу, відразу почне відтворюватися презентація, одночасно поверх слайдів буде відображатися вікно Запис. Слід виконати генеральну репетицію відтворення презентації за допомогою кнопки Далі, включаючи перегляд усіх слайдів, анімацію об’єктів на слайдах, урахувати звуковий супровід. Під час запису можна робити зупинки (кнопка Пауза) або повтори (кнопка Повтор). По закінченні демонстрації останнього слайда буде виведено діалогове вікно, у якому буде запропоновано зберегти час відтворення презентації. Якщо цей час влаштовує, — слід натиснути кнопку Так. Якщо зафіксований час не влаштовує, то потрібно обрати кнопку Ні й повторно виконати репетицію швидше або повільніше. Завершенням роботи буде відкриття презентації в режимі сортувальника слайдів, у якому на екран виводяться мініатюри всіх слайдів і час демонстрації кожного з них в автоматичному режимі.

НАЛАШТУВАННЯ ДОВІЛЬНОЇ ДЕМОНСТРАЦІЇ СЛАЙДІВ

Демонстрація слайдів у Microsoft PowerPoint лінійна, тобто слайди з’являються на екрані послідовно, один за одним. Будь-якому слайду може бути надано властивість «прихований», тобто заборона на показ під час даного перегляду. Для цього необхідно виділити потрібний слайд й обрати в Microsoft PowerPoint інструмент Приховати слайд на вкладці Показ слайдів або відповідну вказівку в контекстному меню обраного слайда. Щоб відновити демонстрацію прихованого слайда, необхідно повторно натиснути кнопку Приховати слайд.

Для створення версії відтворення слайдів презентації в іншій послідовності необхідно в Microsoft PowerPoint на вкладці Показ слайдів у групі Розпочати показ слайдів вибрати інструмент Настроюваний показ слайдів. Відкриється відповідне діалогове вікно Довільний показ, у якому необхідно натиснути кнопку Створити. Далі у вікні Визначення вибіркового показу необхідно задати ім’я довільного відтворення слайдів. У вікні ліворуч наводиться перелік усіх слайдів презентації. Для включення певних слайдів у версію демонстрації необхідно їх послідовно виділяти та натискати кнопку Додати — ім’я обраних слайдів відобразиться у правій частині вікна.

Для відтворення певної версії демонстрації необхідно зайти на вкладку Показ слайдів, у групі Розпочати показ слайдів клацнути кнопку Довільний показ, під кнопкою відобразяться назви всіх версій демонстрації. Клацання на назві певної версії відразу починає відтворення її на екрані.

ДОДАВАННЯ ЗВУКУ І ВІДЕО

 Звук часто є необхідним елементом мультимедійної презентації, а іноді просто її приємним доповненням. Застосовуючи голосовий супровід, музичний фон, звукові ефекти, слід зважати на доцільність використання звуку, оскільки надлишок звуків розпорошує увагу. До презентації можна додати звукові файли, збережені у форматах WAV або MIDI. Додати звук у Microsoft PowerPoint можна за допомогою інструмента Аудіо з групи Медіавміст вкладки Вставлення.

У Microsoft PowerPoint у списку Аудіо обирають режим: додавання аудіофайлів, збережених на комп’ютері, чи запис звуку за допомогою вбудованого засобу звукозапису. На слайді вставлений звуковий файл матиме відповідний значок. Після його виділення стають доступними вкладки Формат і Відтворити. Інструменти вкладки Відтворити використовують для налаштування параметрів відтворення звуку під час демонстрації. Щоб додати голосовий супровід до слайдів, його спочатку записують у звуковий файл і зберігають на комп’ютері. У Microsoft PowerPoint вбудовано засоби для звукозапису. Щоб викликати редактор звукозапису, слід на вкладці Вставлення обрати інструмент Аудіо та вказівку Записати аудіо. Засіб Запис звуку нагадує програму звукозапису операційної системи Windows.

Якщо під час налаштування доданого звукового файла не обрати параметри автоматичного початку відтворення, то управління відтворенням звуку під час демонстрації презентації відбувається за допомогою панелі, інструменти якої нагадують інструменти програми для відтворення аудіофайлів. До слайдів презентації можна додати відео з файлів форматів ASF, AVI, MPG, MPEG, WMV, FLV.

Для додавання відео використовують інструмент Вставлення/Відео. У списку Відео обирають місце розташування відеофайла — з файла чи колекції графіки. Налаштувати параметри відтворення вставленого відео можна аналогічно до звукового файла.

У засвоєнні нового матеріалу вам допоможуть інструктивні картки. (Роздати учням)

 

V. Застосування знань, умінь і навичок

(Слайд6)

1) Колективне розв’язування задачі

В Україні за останні 500 років лісів стало втричі менше. За прогнозами екологів їх не залишиться у найближчі 50-70 років, якщо вирубка буде йти такими темпами. Виникає питання економії деревини шляхом переробки макулатури.

Відомо, що з 2 тонн макулатури одержують ¾ чистого паперу.

Для виготовлення 1 тонни паперу потрібно 5 деревини.

Скільки га лісу можна зберегти, зібравши 2 тонни макулатури, якщо з 1 га лісу отримують 125 деревини?

  1. (т) – чистого паперу
  2. 1 т паперу – 5 деревини

1,5 т паперу – х деревини

,    х=7,5

Отже, потрібно 7,5 деревини.

  1. 1 га – 125 деревини

х га – 7,5 деревини

 

Отже, можна зберегти 0,06 га лісу, що становить 6 а (6 соток).

 

 (Слайд 7)

На кліматичного саміті СОР26, що розпочався 1 листопада 2021 року (тривав 2 тижні) у шотландському місті Глазго, відбулася масштабна кліматична конференція ООН, на яку завітало близько 30 000 учасників з усього світу (мета – боротьба з потеплінням на планеті). На ньому 134 країни, які охоплюють 91% світових лісів, зокрема Україна, Бразилія, США, Канада, пообіцяли покласти край вирубці лісів до 2030 року.

Тому закликаємо: «Збережіть ліси! Вони – легені планети!»

 

(Слайд 8)

2) Правила техніки безпеки при роботі з комп’ютером

Давайте пригадаємо разом Правила  роботи за комп’ютером. (Вчитель задає питання - учні використовують картки «Світлофор»)

  1. Самостійно намагатися усунути будь-які неполадки в роботі комп’ютера, незалежно від того, коли і з чиєї вини вони сталися.(Ні)
  2. Від’єднувати і під’єднувати будь-які пристрої комп’ютера.(Ні) 
  3. Заборонено тримати зайві предмети на робочому столі. (Так)
  4. Під  час  занять  заборонено  переміщатися  по  класу  без  дозволу  вчителя.  Остерігайтеся і не робіть різких рухів. (Так)
  5. Заборонено приходити у вологому одязі і працювати вологими руками.(Так)
  6. За  комп’ютером  потрібно  сидіти не прямо, горбитися.  (Ні)
  7. Не  наближатися  близько до екрану. (Так)
  8. Можна переміщати пристрої на столі, а також торкатися дротів.(Ні)
  9. Знімати кришку корпуса системного блоку.(Ні)
  10.                    Не стукати по пристроях, не трясти їх, і не перевертати.(Так)

 

(Слайд 9)

3) «Колесо фортуни»

На пошту інституту 6-А прийшли листи з проханням допомогти вирішити основні актуальні питання від представників Державного агентства автомобільних доріг, агропромислового холдингу «Укрцукор», комп'ютерного сервісу. Своє замовлення представники фірм хочуть отримати у вигляді презентації з відповідними налаштуваннями її показу та озвучуванням правильної відповіді до завдання (заготовки презентацій додаються).

Alt+Tab перейти у вікно з платформою Wordwall

Просимо представників творчих лабораторій обрати своє замовлення з допомогою «Колеса Фортуни» (платформа Wordwall) та приступити до його виконання.

(Крутять «Колесо Фортуни», отримують конверти з відповідними завданнями)

А зараз кожна лабораторія обговорить поставлені перед собою завдання, розв’яже їх в зошитах з математики та приступить до оформлення результатів у вигляді презентації, створеної в програмі MS PowerPoint.

Звичайно, що за виконану роботу ви отримаєте байтики, отож перед вами прайс на виконання завдань:

(Слайд10)

Математика

Інформатика

Вид роботи

Ціна

Вид роботи

Ціна

Виконати скорочений запис задачі

2 байтики

Застосувати дизайн до слайдів презентації, оформити титульний слайд

2 байтики

Скласти пропорцію

2 байтики

Обговорити і налаштувати показ презентації

2 байтики

Розв’язати пропорцію, зробити висновок, записати відповідь до задачі

2 байтики

Додати на 4 слайд звук із записом правильної відповіді до завдання

2 байтики

 

4) Робота в групах

Зачитати умови задач і показати слайд з ілюстрацією умови кожної задачі

(Слайд11-13)

 

І. Завдання від Державного агентства автомобільних доріг

1) Відстань між Тернополем і Львовом на карті дорівнює 4,8 см, а на місцевості – 120 км. Яка відстань на місцевості між Тернополем і Києвом, якщо на цій карті становить 18 см?

2) Результат роботи треба подати в презентації.

 

4,8 см – 120 км

х см – 450 км

Це є перша пропорційна залежність

Отже, 18 см – відстань між Тернополем і Києвом на карті

Відповідь 18см.

ІІ. Завдання від агропромислового холдингу «Укрцукор»

1) В цукровому буряку міститься 19% цукру. Скільки треба взяти цукрового буряка, щоб отримати 36,1 т цукру?

  1. Результат роботи треба подати в презентації.

3,6 т цукру – 19 %

х т – 100%

Відповідь: 190 тонн цукрового буряка.

 

ІІІ. Завдання від працівників комп'ютерного сервісу

 1) За 6 год працівники відремонтували 24 комп’ютери. Скільки комп’ютерів буде відремонтовано за 8 год?

2) Результат роботи треба подати в презентації.

6 год – 24 комп’ютери

8 год – х комп’ютерів

Відповідь: 32 комп’ютери.

Учні обговорюють і розв’язують в зошитах отримані задачі

 

5) Робота за комп’ютером

(Слайд14)

 

Учні оформлюють отримані результати розв’язку задачі відповідно до вимог, використовуючи презентації заготовки та інструктивні картки

 

VI. Гімнастика для очей (відео)

Увага на екран! Фізкультхвилинка!

(Слайд 15)

Продовжуємо працювати!

 

VII. Перевірка результатів роботи. Оцінювання учнів.

Кількість зароблених вами байтиків відповідає вашим балам за сьогоднішній урок.

 

VІІІ. Підсумок уроку

(Слайд16)

Зверніть увагу, які предмети сьогодні на уроці були інтегровані і яку роботу ми з вами виконали

№ з/п

Навчальні предмети

Діяльність учнів

1

Математика

Розв’язування задач практичного спрямування на відношення, пропорції, масштаб

2

Інформатика

Робота з презентаціями, добавляння об’єктів на слайди презентації, налаштування параметрів демонстрації презентації

 

(Слайд17)

Повернемось до епіграфу уроку. Рене Декарт був правий! Дійсно, «Науки настільки пов’язані між собою, що легше вивчати їх усі відразу, ніж будь-яку з них окремо від інших»

 

(Слайд18)

Рефлексія «Піраміда досягнень»

Діти, ви отримали кольорову піраміду, на кожній грані (стороні) якої продовжіть речення:

На зеленій грані – «Було цікаво…»

На синій грані – «Я зрозумів»

На жовтій грані – «Я запам’ятав…»

На червоній грані – «Було складно…»

Учні зачитують відповіді на питання

 

IX. Домашнє завдання

(Слайд19)

Опрацювати п.12 (ст..93-101) у підручнику з інформатики; підготуватися до контрольної роботи з математики; використовуючи дані Інтернет-ресурсів, скласти свою задачу, подати її в презентації.

 

Х. Додаткове завдання (платформа Wordwall )

Маючи слова і словосполучення складіть вираз, що є підсумком уроку:

МАТЕМАТИКА Й
ЛИШЕ СИЛЬНИМ,

СМІЛИВИМ

ЗДАЄ СВОЇ

ІНФОРМАТИКА

ФОРТЕЦІ

І КМІТЛИВИМ

«Математика й інформатика здає свої фортеці лише сильним, сміливим і кмітливим»

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку