ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 92 І – ІІІ СТУПЕНІВ
ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
в 3-В класі
Тема. Множення трицифрового числа на одноцифрове (240*3). Розв’язування рівнянь. Птахи. Розмноження і розвиток птахів.
Вчитель початкових класів
Мартинюк Л.В.
Одеса 2020
Тема. Множення трицифрового числа на одноцифрове (240*3). Розв’язування рівнянь. Птахи. Розмноження і розвиток птахів.
Мета з математики: вчити учнів виконувати обчислення трицифрового числа на одноцифрове, розв'язувати рівняння; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати кмітливість, увагу, логічне мислення; збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи.
Мета з природознавства: Вчити визначати істотні ознаки птахів, розширювати знання про живлення птахів; виховувати бажання піклуватися про птахів.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання.
Сьогодні урок в нас не простий . Ми сьогодні на уроці поєднаємо два предмети : перший предмет - математика і пройдем тему - Множення трицифрового числа на одноцифрове (240*3). Розв’язування рівнянь, а другий предмет ми поєднаємо з природознавством, а ось яку тему ми залучимо нам треба відгадати загадку:
Прилетіли гості, сіли на помості.
Без сокири, без лопати ,
Збудували собі хати. (Птахи)
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Зошит швидко відкривайте
Ручку правильно тримайте
За поставою слідкуйте
І уважно всі працюйте.
1.Каліграфічна хвилинка з логічним продовженням 432
(Дати характеристику числу 432)
Список птахів фауни України складається з 432 видів. Хоча на планеті Земля до 10тис. птахів.
2. Розповідь вчителя.
Розгляньте зображених птахів і порівняйте їх за розміром, будовою, покривом тіла.
- Чим вони подібні?
- Чим відрізняються?
Усі птахи мають голову, шию, тулуб, хвіст, ноги, крила, дзьоб.
Перш ніж почнемо дізнаватись цікаві факти про птахів, пригадаємо одиниці вимірювання довжини.
3. Мозковий штурм
- Скільки мм в 1 см?
- Скільки см в 1м?
- Скільки метрів в 1км?
4. Математичний диктант.
Перевірка математичного диктанту (300см, 60 мм, 294 см, 1000м, 450 км, 80, 390, 440, 30см )
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розгляньте і поясніть, як виконали множення
240 * 3= (200+40)*3=
200*3 +40*3=
600+120=720
Перша ознака птахів - це пір’я.
Ви отримали першу ознаку, яка відрізняє птахів від інших тварин – це пір’я. Тіло птахів укрите пір’ям . Воно дозволяє зберігати тепло, витримувати морози.
360*2= (300+60)*2 = 300*2+60*2=
180*3=(100+80)*3=
150*4= (100+50)*4=
120*8= (100+) анупаігв
2. Пальчикова гімнастика.
ПТАШЕНЯТА В ГНІЗДІ
Полетіла пташка-мати
Малюкам жуків шукати. -
А малятка не літають –
Із гніздечка виглядають.
Більшість птахів здатні до польоту. У них обтічне тіло, вкрите пір’ям. Вони мають крила. Завдяки рухам крил птахи піднімаються у повітря. Пір’я, яке розташоване на хвості, птах використовує як кермо, для того, щоб регулювати напрямок польоту і для гальмування під час посадки. Пір’яний покрив добре зберігає тепло, тому птахам не страшні морози.
Зазвичай, птахи летять на незначних висотах(500-700м), однак деякі гуси можуть летіти на висоті до 10км.
У птахів дуже гострий зір. З великої висоти під час польоту вони бачать все, що відбувається на землі. Птахи добре чують звуки, які попереджають їх про небезпеку.
В мене для вас є деякі запитання
Щоб дізнатися відповідь на питання слід розв’язати наступні рівняння.
Яка швидкість польоту чорного стрижа? Х : 11 = 10 |
Яка висота найвищого птаха? Х+250=370 |
Скільки років живуть яструби, орли, беркути? 280 - х = 200 |
Фізкультхвилинка.
V. Розвиток математичних знань.
- Яка в нас зараз пора року?
- Чи всі птахи в нас зимують?
Чому птахи відлітають в теплі краї? У них є пір’я, яке захищає від морозів.
(Для птахів не страшні морози, а дуже страшний голод)
Зозуля протягом однієї години знищує 100 гусениць. Скільки гусениць знищує ця пташка за 8 годин? (800 гусениць).
Періоди розвитку птахів.
Весняний приліт Гніздування Виведення потомства
100*2 = 200 210*3= 630 630-30=600
Осінній відльот
600:5
Птахи самі будують гнізда, але деяким птахам люди допомагають. Наприклад гніздо журавля має діаметр 2 метри і важить до 500 кг. Щоб воно втрималося, люди прилаштовують колеса. А для шпаків роблять шпаківні.
Ми теж спробуємо побудувати шпаківню, але з геометричних фігур.
Візьміть трикутник жовтого кольору;
квадрат із стороною 8 см;
круг, діаметр якого 4см;
прямокутник, ширина якого у 3 рази менша, ніж довжина(2см, 6 см)
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання с. 114, № 724 розв’язати приклади.