Урок – подорож
(Інтегрований урок математики і природознавства у 4 класі).
вчитель Слободянюк Т.Г.
Тема: Письмове додавання багатоцифрових чисел. Розв’язання задач за допомогою рівнянь. Природа океанів.
Мета: продовжувати знайомити учнів з прийомами письмового додавання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі за допомогою рівнянь; сформувати в учнів уявлення про Світовий океан; удосконалювати вміння добувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію в парі, групі.
Обладнання: Інтерактивна презентація уроку з використанням мультимедійної техніки, картки для роботи в группах, 6 цеглинок LEGO.
Хід уроку
І. Організація класу.
Добрий день і в добрий час!
Рада, діти, бачить вас.
Працювати починаймо,
За знаннями в світ пірнаймо.
(слайд 2) Сьогодні будем, друзі з вами
Царицю всіх наук вітать,
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
1-й учень
А мені математика – мука,
В ній не має жодної краси.
Це важка, нецікава наука.
В ній лиш символи і формул ліси.
2-й учень
Зрозумій, ти неправий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов!
Із задачами, певне, не дружиш –
То й поезії в них не знайшов!
3-й учень
Будеш, друже, трудитись сумлінно, -
У навчанні уникнеш невдач
І розв’яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
4-й учень
Глибина і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий,
Строга логіка, виклад красивий
Математиків ваблять віки.
5-й учень
Проникаючі в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори!
ІІ. Повідомлення теми і мети.
-Любі діти! Сьогодні наш незвичайний урок називається Урок-подорож. А подорожувати ми будемо Західною та східною півкулями нашої блакитної планети. (Слайд 3)
- Чому нашу планету називають «блакитною»? (відповіді дітей)
-А щоб виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики та природознавства.
- Сьогодні на уроці ми будемо додавати багатоцифрові числа та водночас подорожувати океанами.
ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.(Слайд 4)
Математичний диктант.
Розгляньте карту півкуль (слайд 5). Ви бачите Західну та Східну півкулі. Крайня північна точка земної кулі називається Північним полюсом, а крайня південна – Південним полюсом. Землю ще ділять на Південну й Північну півкулі по уявній лінії, яка однаково віддалена від обох полюсів. Це екватор. Щоб об’їхати навколо землі по екватору, треба подолати відстань 40 000км.
На глобусі й карті можна помітити зображення материків та океанів. Океан – це великий водний простір, що займає значну ділянку земної поверхні. Прийнято виділяти такі океани: Тихий океан, середня глибина 4 280м, найглибше місце в океані – це океанічна западина – Маріанський жолоб: його глибина становить 11022м. Атлантичний океан, середня глибина 3 600м, Індійський океан, середня глибина 3 890м, Північний Льодовитий океан, середня глибина 1225м. Докладніше материки ми розглянемо пізніше. Розгляньте числа, що записали (40 000, 4 280, 11 022, 3 600, 3 890, 1225)
ІV. Робота над новим матеріалом
Робота з мультимедійним супроводом «Розумники»:
Фізкультхвилинка(з цеглинками LEGO) (слайд 8)
V. Розвиток математичних знань.
1. Робота з картками (групова робота) (слайд 9)
Письмове додавання багатоцифрових чисел.
2.Розв’язання задачі за допомогою рівнянь(робота в парі над задачею)
Підручник с. 63, №372 (слайд 10)
3. Перегляд відеоролику про забруднення Світового океану (слайд 11)
Після кожного правильного виконання завдань, кожна команда отримує шматок карти. В кінці уроку діти мають зібрати цілу карту-пазл.
VI.Підсумок уроку.
Вправа «Враження від уроку».
VII. Домашнє завдання:
Підготувати цікаву інформацію про один із океанів та представити її на уроці природознавства