Інтегрований урок (математика, природознавство)Тема: Письмове додавання багатоцифрових чисел. Розв’язання задач за допомогою рівнянь. Природа океанів.

Про матеріал
Тема: Письмове додавання багатоцифрових чисел. Розв’язання задач за допомогою рівнянь. Природа океанів.
Перегляд файлу

Урок – подорож

(Інтегрований урок математики і  природознавства у 4 класі).

вчитель Слободянюк Т.Г.

Тема: Письмове додавання багатоцифрових чисел. Розвязання задач за допомогою рівнянь. Природа океанів.

Мета: продовжувати знайомити учнів з прийомами письмового додавання  багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі за допомогою рівнянь; сформувати в учнів уявлення про Світовий океан; удосконалювати вміння добувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію в парі, групі.

Обладнання: Інтерактивна презентація уроку з використанням мультимедійної техніки,  картки для роботи в группах, 6 цеглинок LEGO.

Хід уроку

І. Організація класу.

Добрий день і в добрий час!

Рада, діти, бачить вас.

Працювати починаймо, 

За знаннями в світ пірнаймо.
(слайд 2) Сьогодні будем, друзі з вами
Царицю всіх наук вітать,
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
1-й учень
А мені математика – мука,
В ній не має жодної краси.
Це важка, нецікава наука.
В ній лиш символи і формул ліси.
2-й учень
Зрозумій, ти неправий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов!
Із задачами, певне, не дружиш –
То й поезії в них не знайшов!
 

3-й учень
Будеш, друже, трудитись сумлінно, -
У навчанні уникнеш невдач
І розв’яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
4-й учень
Глибина і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий,
Строга логіка, виклад красивий
Математиків ваблять віки.
5-й учень
Проникаючі в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори!

  • Ну добре, ви мене переконали! Сьогодні ми будемо не просто вивчати математику, а ще подорожувати.
     

ІІ. Повідомлення теми і мети.

-Любі діти! Сьогодні наш незвичайний урок називається Урок-подорож. А подорожувати ми будемо Західною та східною півкулями нашої блакитної планети. (Слайд 3)

- Чому нашу планету називають «блакитною»? (відповіді дітей)

-А щоб  виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики та природознавства.

- Сьогодні на уроці ми будемо додавати багатоцифрові числа та водночас подорожувати океанами.

ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.(Слайд 4)

  • Які океани є на нашій планеті? Скільки їх? Знайдемо їх на фізичній карті та пропливемо на нашому кораблі через усі океани (Тихий, Індійський, Атлантичний, Південний, Північний Льодовитий). А всі океани утворюють один великий Світовий океан.
  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Математичний  диктант.

  • Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте.

Розгляньте карту півкуль (слайд 5). Ви бачите Західну та Східну півкулі. Крайня північна точка земної кулі називається Північним полюсом, а крайня південна – Південним полюсом. Землю ще ділять на Південну й Північну півкулі по уявній лінії, яка однаково віддалена від обох полюсів. Це екватор. Щоб обїхати навколо землі по екватору, треба подолати відстань 40 000км.

На глобусі й карті можна помітити зображення материків та океанів. Океан – це великий водний простір, що займає значну ділянку земної поверхні. Прийнято виділяти такі океани: Тихий океан, середня глибина 4 280м, найглибше місце в океані – це океанічна западина – Маріанський жолоб: його глибина становить 11022м. Атлантичний океан, середня глибина 3 600м, Індійський океан, середня глибина 3 890м, Північний Льодовитий океан, середня глибина 1225м. Докладніше материки ми розглянемо пізніше. Розгляньте числа, що записали (40 000, 4 280, 11 022, 3 600, 3 890, 1225)

  • За допомогою цеглинок LEGO, сформуйте башню, розміщуючи числа  у порядку зростання(слайд 6).
  • Давайте перевіримо правильність виконання цього завдання (слайд 7)

 ІV. Робота над новим матеріалом

Робота з мультимедійним супроводом «Розумники»:

  1. Повторення додавання трьохцифрових чисел (Завд. 6)
  2. Алгоритм додавання багатоцифрових чисел (Завд.7)

Фізкультхвилинка(з цеглинками LEGO) (слайд 8)

 

V. Розвиток математичних знань.

1. Робота з картками (групова робота) (слайд 9)

Письмове додавання багатоцифрових чисел.

2.Розвязання задачі за допомогою рівнянь(робота в парі над задачею)

Підручник с. 63, №372 (слайд 10)

3. Перегляд відеоролику про забруднення Світового океану (слайд 11)

Після кожного правильного виконання завдань, кожна команда отримує шматок карти. В кінці уроку діти мають зібрати цілу карту-пазл.

VI.Підсумок уроку.

Вправа «Враження від уроку».

  1. Що нового дізналися на уроці?
  2. Яке завдання було найцікавішим?
  3. Що було найскладнішим?
  4. Що було найлегшим?
  5. Доповніть речення: 
    -Я навчився… 
    -Мені запам'яталось… 
    ені  сподобалось  (відповіді можна записати на стікерах та наклеїти на дошку вражень).

 

VII. Домашнє завдання: 

Підготувати цікаву інформацію про один із океанів та представити її на уроці природознавства

 

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку