Інтегрований урок математики "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Інтегрований урок математики з уроком географії на тему: "Додавання і віднімання раціональних чисел" в 6 класі.
Перегляд файлу

  Учитель математики. Доброго дня! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми спробуємо встановити зв'язок між двома цікавими науками: математикою та географією. Ви побачите, що між  ними  є багато спільного.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку :

  •          За якою темою ми працювали на останніх уроках?
  •          Так, додавання раціональних чисел.
  •          І сьогодні ми   продовжимо вдосконалювати   вміння додавати раціональні числа.

Ми   пропонуємо здійснити  уявну математично – географічну подорож . Але хочу наголосити, що знання вам потрібні для розв’язування прикладних задач географічного змісту. І епіграфом до теми нашого уроку будуть такі слова « Краще вчиться не той, хто старанно запам’ятовує прочитане, а той хто набуває вміння використати його»

Наша подорож буде віртуальною, тому що ми здійснимо її , не виходячи із класної кімнати, але не зважаючи на це, вона буде не менш цікавою і змістовною.

ІІІ.   Актуалізація опорних знань.

     

Гра «Так  чи ні»

  •      До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа
  •      Модуль будь-якого числа – додатне число
  •      Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число
  •      У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного
  •      Від'ємне число завжди менше додатного
  •      На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля
  •      Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться
  •      Сума протилежних чисел дорівнює нулю
  •      Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число

 

Учитель математики: Повторимо правила додавання раціональних чисел

 

ІV.  Розв’язування вправ.

- За вікном зима зі своїм примхливим характером. Зранку  +7, а в день

-11. З’ясуймо, які погодні умови  за бортом?

 

Завдання 1

Добовий хід температур фіксується на метеорологічних станціях кожні 3 години.

Час

0

3

6

9

12

15

18

21

Температура

-1

-3

-4

0

+6

+5

+3

+2

Визначити:

а) середню температуру

б) амплітуду температур

Підготовчий етап пройдено успішно.  На старт!

Учитель математики. І починаємо ми свою подорож  вздовж найдовшої річки України, але назви її не пам’ятаю. 

+

-6

7

-5

4

-3

2

-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

Н

О

Д

І

Р

1

4

-1

-9

-8

-6

 

 

     Річка Дніпро впадає в Чорне море

Ми пропливаємо Чорним морем. Розв’яжемо завдання №3 і дізнаємося:

 1. Яка глибина Чорного моря?    

 -2400 + 350 + 4295

 2. Солоність моря?

 5,5 – 2,4 + 14,9

Подорожуємо далі.

Учитель математики. А чи знаєте ви, які міста  України знаходяться на берегах Чорного моря

Задача 4.

В аеропорту міста Одеса температура повітря +26 ° С. Літак піднявся в повітря і попрямував на Львів.

Визначте висоту, на якій летить літак, якщо температура повітря за бортом -10 ° С.

Рішення:

1) + 26 +- 10 = 36

2) 36: 6 = 6 (км) = 6000 м.

Відповідь: 6000 м.

Учитель математики. Наш літак приземлився, і ми уже знаходимося в одному з наймальовничіших куточків нашої країни в Українських Карпатах…(відео) біля підніжжя гори Говерла.

Учитель географії:

Карпати, знаходяться в західній частині України на території Закарпатської, Львівської та Івано-Франківської областей. Українські Карпати (як ще їх називають Східні або Лісисті Карпати) є частиною гірської країни яка і називається Карпатські гори. Чим же відомі Українські Карпати? Тут можна зустріти карпатський трамвай, так звана вузькоколійна залізниця, що активно використовується як місцевими жителями так і туристами. В піснях можна зустріти слово «полонини». Так що це?  А це вершини саме Карпат, які не зайняті лісами і де випасають худобу. У підніжжі Карпат  знаходиться відомий курорт – Моршин, мінеральна вода якого потрапляє саме з гір.  За участю місцевих жителів високо в горах була відновлена хата-майстерня, де майстри показують свої роботи та вчать бажаючих. Гори є батьківщиною таких відомих народностей України , як – лемки, бойки, гуцули, що прославилися  своїми піснями, музичними інструментами, традиціями. Саме в Українських Карпатах збереглися найбільш відомі у Європі площі букових пралісів, тому ці ліси підлягають охороні як безцінна природна спадщина всього людства. Найвища вершина Карпатських гір знаходиться саме на території Українських Карпат і має назву Говерла. Висота якої становить 2061 метр.

Ми знаходимося біля підніжжя цієї величавої гори.

 Треба повідомити батькам, що ми долетіли і в нас все добре. Але ж ми на уроці математики , тому повідомимо їм по математичному телефону.

    

 

Ми на Вершині гори. Відкриваємо практичні зошити стор.32 завдання 2

Яка температура повітря на вершині г.Говерла,  якщо біля підніжжя,  на висоті 900м,  температура становить +22°С.

Ви знаєте, що з висотою температура повітря знижується на кожен кілометр  на 6° С

  Висота гори Говерла 2061 м.

2061-900=1161 м.

У підніжжя гори на висоті 900 м температура повітря +22°.

Знаходимо температуру повітря  на висоті 1161 м.

Переводимо 1161 метр в км це буде 1,161 км.

1,161х6=7° (різниця).

Отже, на вершині гори температура повітря будет +22 +(-7)= +15°.

Фізкультхвилинка.

Як і в будь якій подорожі, ми повинні трошки відпочити.

Якщо випадає додатнє число – встають учні І варіанту і піднімають руки вгору, якщо ж від’ємне, встає ІІ варіант.

 

Для того щоб спуститися з гори нам треба виконати самостійну роботу:

Молодці , ви всі спустились з гори.

  

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку