Інтегрований урок математики та природознавства 1 клас

Про матеріал

Інтегрований урок природознавства та навчання грамоти за темою " Хто такі птахи? Закріплення знань букви "Ша". Читання тексту "Шишкар"". Містить картки та цікаві форми роботи на уроці.

Перегляд файлу

http://img-fotki.yandex.ru/get/6204/60625905.10f/0_76c3d_5e0e333e_XL 

 

 

      Хто такі птахи?

          Конспект уроку з природознавства

Скачай и распечатай урок рисования для детей - научится рисовать героев мультфильмов, животных, птиц, транспорт, природу, людей.                                1 клас

 

 

 

 

                                                                                                          Підготувала:           

                      Гавриленко С.О

                                                                                                    вчитель початкових класів

Тип уроку : Інтегрований урок навчання грамоти та природознавства.

Тема: Хто такі птахи? Закріплення знань про букву  «ша» .
Мета:

 познайомити учнів з різноманіттям птахів, вчити виділяти істотні та відмітні ознаки; вчити розпізнавати представників тваринного світу; сформувати у дітей загальне уявлення про птахів як про частину тваринного світу; вчити виявляти ознаки даного виду тварин;

закріпити знання про букву «ша» ; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений анліз слів, навички свідомого читання складів, слів, тексту ;

розвивати  навички співпраці з учителем та однолітками, формувати шанобливе ставлення до іншої думки;
виховути бажання піклуватися про птахів.
Обладнання: РРT , сигнальні картки, дидактичні картки, наочні матеріали.

 

                                                              Хід уроку

І.Організаційний момент (Слайд 1 )

Сонце встало – запалало,

І дітей всіх привітало…

Хай цвіте лужочок

І шумить гайочок…

Хай блищить ставочок…

Хай щебечуть пташечки,

Повзають комашечки…

Хай сміються діточки!

Доброго дня всім!

Я дуже рада бачити вас і бажаю вам добра, успіхів на уроці. Давайте повернемося один до одного і побажаємо удачі.

Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число? Тепло чи холодно надворі? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Актуалізація опорних знань

  1. Фонетична розминка

1. Вправа « Пірїнка»

  1. Чистомовка

Ша-ша-ша - бігає лоша.

Шу-шу-шу- шубу я ношу.

Ше-ше-ше – ох і хороше!

-Який звук ви чули найчастіше?  Яка буква позначає цей звук? Буква голосна чи приголосна?

Пригадаємо вивчені букви та звуки ( Робота за малюнками)

3. Перевірка мовних знань

1.Вправа «Дід Буквоїд»

Л.с.чк.                      щ.ка м.ха

В.в.к  с.м мет.лик

З.йч.к ок.нь с.нечк.

Б.лочк. ак.л. ос.

4. Бліц опитування

 

 

Діти, давайте згадаємо, які групи тварин обєднують стовпчики назв ?
Давайте перевіримо, чи знаєте ви комах і риб. ( Слайд 2)
- Ліворуч чи праворуч знаходяться комахи? 
- А риби? 
- За якими ознаками ви здогадалися, що це комахи? 
- Молодці! 

5.Усвідомлення теми уроку
- У вас на партах лежать картки
- Зараз ви будете працювати в парах, виконуючи завдання. 

Закреліть зображення риб, комах
Перевірте один в одного. Якщо все вірно, якщо ви згодні з товаришем, підніміть руки. (учитель перевіряє роботу під час виконання)
- Чудово. Скажіть, а всіх тварин ви закреслили?
- Хто залишився? (пташка)

Все записи с тегом мама в дневниках Rambler, страница 17 - Знакомства

Фотография Продам, мокасины Cole Haan Air Mason (оригинал) в Киеве. Доска объявлений. Куплю Продам, мокасины Cole Haan Air Mason

Коллекция День полета божьих коровок - Ярмарка Мастеров - ручная работа, handmade

Мбоу "Основная общеобразовательная школа" Открытое мероприятие

Этап 2. Экскурсия на реку Березину - Методическая разработка экскурсии автор разработки: Ковалева Галина Владимировна,.

Веселые картинки для детей. Обои для рабочего стола с персонажами мультфильмов и детских книг

пресноводная рыба семейство щуковые Щука обыкновенная (Esox lucius) Самоловка

Фото в галерее "Сом картинки для детей" - Фотография 3 @ Среда, 03 апреля 2013 (13:40)

Каталог - Фото TATTOO - tattookalipsa

Пруд.Рыба со своего огорода.

Развивающие игрушки для детей 1 год 4 месяца, игры для развития ребенка 1.4 года

Жуки в клип-арте сайта "ЗооКлуб" (библиотека схематичных и шутливых рисунков жуков)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 
- Хто-небудь здогадався, яка тема уроку? ( Слайд 3)
- Тема уроку «Хто такі птахи?». А мета: познайомитися з різноманіттям птахів, виділити суттєві і відміні ознаки, щоб вміти виділити птахів з інших груп тварин та закріпити знання про букву «ша»,вміння читати склади та тексти з звуком «ш».

 

 

 

IV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Відгадування загадок

Які ноги, такий ніс,
По болоту ходить скрізь

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає!( Лелека)

 

Плавала, купалася,

Сухою зосталася.( Качка)

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч комашок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.( Ластівка)

 

Бідовий хлопчина в сірій сорочині,

По дворах стрибає, крихи підбирає. ( Горобець)

 

Гриць дивується. Питає,

Що за пташка так співає:

Як горобчик,  цвірінчіть,

Мов сорока, скрекотить.

А ще інколи бува,

Що кричить, немов сова!

Хто ж виспівує отак?

Та тож так співає....( Шпак) !

-Підпишіть назву цього птаха. ( З розрізних літер учні складають назву птаха та складіть звукову модель)

Фізхвилинка

2.Читання складів та слів ( Підготовка до читання тексту)

3. Читання тексту «Шишкар»

-Діти що це за пташка?( на дошці малюнок шишкара)

Що вам відомо про цього птаха? Підпишемо назву птаха з розрізних літер та складемо звукову модель.

 

 

Послухайте текст про цього птаха слідкуючи очима ( Текст на таблиці)

1. Вчителем

2. Буксиром за вчителем

3 Декількома учнями

4. Буксиром за учнем

Фізхвилинка

-  Давайте відкриємо підручник на с.80. Розгляньте на малюнку тварин, яких називають птахами. Назвіть їх.

Послухайте розповідь Сойки Синьокрилої і скажіть, які є птахи?

  Усі мої родичі дуже різні. Є серед них велетні страуси. Є й крихітки, розміром з метелика. Більшість птахів чудово літає. А є й такі, що вміють тільки бігати або плавати. Однак, усі ми маємо спільні  ознаки.

Які є птахи?  Який зовнішній вигляд має птах? Чим укрите тіло птахів?

  Тіло птахів укрите пір’ям.

Замість передніх кінцівок — крила.

Форма тіла — особлива. Вона допомагає птахам літати.

  За якою ознакою птахів відрізняють від інших тварин?

3. Робота в парах

- Діти, подивіться на будову тіла птаха. Перед вами голуб.(Слайд 4)

 Вивчають будову в парах.

  • Які  ознаки  відмінні від інших тварин  мають птахи ?

1.Тіло вкрите пірям

2. Крила ( передні кінцівки змінені)

3. Дзьоб

-Для чого потрібне птахам піря,? Для чого потрібні птахам крила?

Для чого потрібен птахам дзьоб?

 У птахів всього дві ноги. Ногами птиці хапають, гребуть, захищаються і нападають, тримаються за гілку. Зазвичай на пташиній нозі чотири пальці.

       Крила піднімають птаха в повітря. Крило за своєю будовою нагадує руку. Воно теж згинається в двох місцях. Коли птахові потрібно злетіти, він підскакує і дуже швидко махає крилами.

   Все тіло у птахів покрите пір'ям. Ні в яких інших тварин пір'я немає. Пір’я рятує птаха від ударів, від холоду і спеки, маскує від ворогів. Пір'я - це одяг птахів.

 

 

 Маленькі та пухнасті пухові пера допомагають птахам зберігати тепло. Літають птахи за допомогою жорстких і пружних махових пір’їн.

   Одне пір'я захищає птахів від холоду, інше допомагає літати.

V.Узагальнення і систематизація знань

1. Ропізнавання звука «ш»

-Чи знайомий вам цей птах? Це шуліка.

Словникова робота :Шуліка – хижий птах з довгими крилами.

Складемо звукову модель до слова шуліка.

Я читатиму вірш, а ви порахуйте скільки слів із звуком ш.

Шуг! – Шуліка шугонув,

До курчат у двір майнув.

Тут Сашко стоїть уже –

Пильно квочку стереже.

Від шуліки, від ворони

Він- надійний оборонець

-Шуги, шуги із подвір’я

Бо своє розгубиш пір’я!

2.Складання моделі тіла птаха (На прикладі шуліки)

3.Робота в зошиті с.30 впр. 1

( Підресліть ознаки птахів)

4.Гра «Де живуть птахи» ( Слайд 5)
- Розгляньте малюнки птахів, скажіть , де вони мешкають.
                      Курка       Чайка                     Зозуля
                      Синиця      Пелікан               Гусак

На ваших столах лежать  двостороні сигнальні картки  червоного і зеленого кольору.

Якщо твердження правильне - ви підніміть зелений колір, а якщо ні то червоний.
3.Гра « Сигнал»

Тіло птахів вкрито лускою.(Ні , тіло риб вкрито лускою)

Більшість птахів чудово літає.(Так)

Замість передніх кінцівок у них  - крила. (Так)

Усі птахи мають по 6 кінцівок. (Ні, комахи мають по 6 кінцівок)

Тіло птахів укрито пір'ям. (Так).
 

 

 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія « Закінчи речення»(Слайд 6)
- З якою групою тварин ми познайомилися сьогодні?
- Яка відмінна особливість у цих тварин?
- Назвіть птахів, яких ми сьогодні ще не згадували.

  • Що нового дізналися на уроці? Що особливо сподобалося, запам'яталося?
    Пам’ятайте:

 Без пташиного співу і щебету природа була б сумною і непривітною. „Найдорожче для пташки – це воля!”.Птахи – непосиди. Скачуть з гілки на гілку, перелітають з дерева на дерево, але так і білка вміє. А от летіти за тисячі кілометрів і потім повертатися назад можуть лише птахи. Чому ж птахи відлітають від нас? Причиною відльоту є не холод, а голод унаслідок зменшення кормових запасів. Узимку зникають комахи, втрачають зелене „вбрання” рослини. Та й часу, щоб знайти щось попоїсти у пташок обмаль. Адже зимовий день короткий, а ніч – довга.

Крихти хліба

З лісосмуг, де свищуть сніговиці,
Де не стало корму і тепла,
Перебрались лагідні синиці
У садки до нашого села.
В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно.
Пригощав пташок я з годівниці
І почав нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.   Анатолій Качан


- Про що змушує задуматися це вірш?
- Люди повинні допомагати птахам взимку, підгодовувати їх.
- Як ви можете допомогти птахам?
- Зробити годівницю, не забувати підгодовувати птахів ...
 

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку