Мета уроку: ознайомити учнів з буквами «Ц», «ц», їх назвою та звуковим значенням; навчити правильно вимовляти слова зі звуками [ц],[ц']; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати увагу, пам'ять, навички виразного читання; виховувати дисциплінованість, щирість у взаєминах.
Тема уроку: «Звуки [ц],[ц’]. Буква «це».
Мета уроку: ознайомити учнів з буквами «Ц», «ц», їх назвою та звуковим значенням; навчити правильно вимовляти слова зі звуками [ц],[ц’]; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати увагу, пам'ять, навички виразного читання; виховувати дисциплінованість, щирість у взаєминах.
Обладнання: малюнок із зображенням букви, запрошення, запис пісні «З Днем народження», малюнки до теми.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
- Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо, всі часу не гаєм, -
І роботу починаєм.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа « Проколи щічку»: уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну щічку, то іншу.
Вправа « Катаємо кульку»: уявіть, що у ротику кулька чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.
Вправа «Хоботок»: уявіть, що ви – маленькі слоненята. У вас виростає хоботок (губи витягуються вперед трубочкою).
Вправа « Жабенятка»: уявіть, що ви – маленькі жабенятка. Губи розтягуємо в сторони, як ротик жабки.
Вправа «Дихання з промовлянням»: понюхайте квіточку (вдих), а на видиху вимовте слово «мама».
Вправа « Загаси полум’я свічки»: легенько задуваємо свічку.
-А тепер проведемо мовну розминку. Зараз перевіримо ,як ваші язички приготувалися до роботи.
1. Повторення скоромовок
2. Гра «Ромашка»
а) Утворення прямих та обернених складів з вивченою буквою.
ША ШО ШУ ШИ ШІ ШЕ
б) Читання повільно «пошепки».
в) Читання голосно і швидко.
г) Читання декількома учнями.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
пісня « З днем народження» на англійській мові)
- Гостями на святі будемо ми та вивчені нами букви. Давайте назвемо їх, читаючи запрошення, кого запросила наша шановна іменинниця. (Діти називають букви написані у запрошенні)
в гостях треба поводитись скромно, не викрикувати, не бігати, дотримуватись усіх правил ввічливості. )
Робота в групах. Гра « Знайди пару»
- Молодці, діти! Правильно відповіли. Та для того, щоб зустріти гостю, нам потрібно показати, які ми дружні школярі. Тому зараз ми об’єднаємося у групи і спробуємо поєднати малюнки слів з їх звуковими моделями.
( 3 групи дітей об’єднуються за допомогою зображень фруктів)
IV. Ознайомлення з буквою.
І нарешті настала мить зустрітися з нашою іменинницею. Послухайте уважно віршик, і скажіть який звук в ньому найчастіше чуєте?
Цвіркотів малий цвіркун —
працьовитий цокотун
про такий чарівний світ:
про цілющий липи цвіт,
про цитрини та цукерку,
і водицю у цеберку.
- Вимовте цей звук ще раз. Як він утворився?
- До якої групи ми віднесемо ці звуки? (до групи приголосних)
- Чому цей звук приголосний? (бо ми не можемо його проспівати)
Для того, щоб ми краще навчилися вимовляти ці звуки, промовимо чистомовку.
ЦЕ – ЦЕ – ЦЕ – гаряче сонце.
ЦЯ – ЦЯ – ЦЯ – широка вулиця.
ЦУ – ЦУ – ЦУ – дорога до палацу.
ЕЦЬ – ЕЦЬ – ЕЦЬ – новий олівець.
ЦІ – ЦІ – ЦІ – гострі ножиці.
- Ось наша сьогоднішня іменинниця – буква «Ц» (це)
а) Показ букв великої і малої.
б) Аналіз будови.
Із відра вода лилася
на колодязь помаленьку.
Замерзали на цямрині
вряд бурульки-карамельки.
Мов мереживо, звисають.
та — з гачком; на тій — кільце...
Є тут цифри і фігури,
й кришталева буква Це.
- А на що це схожа буква Ц?
V. Робота з «Букварем».
1. Утворення і читання складів.
Давайте разом прочитаємо склади.
(Індивідуальна допомога окремим учням)
Гра «Святковий торт»
VII. Підсумки уроку.
- Молодці, діти! Гарно попрацювали на уроці.
- У якої букви ми з вами побували на дні народження? Які звуки вона позначає?
Назвіть слова в яких ви чуєте ці звуки.
За гарні знання та поведінку наша іменинниця пригощає вас цукерками. На звороті цукерок прочитаєте як ви працювали сьогодні на уроці!!!(Молодці)