Урок з читання для 1 класу "День народження букви Ц"

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів з буквами «Ц», «ц», їх назвою та звуковим значенням; навчити правильно вимовляти слова зі звуками [ц],[ц']; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати увагу, пам'ять, навички виразного читання; виховувати дисциплінованість, щирість у взаєминах.

Перегляд файлу

       

Тема уроку: «Звуки  [ц],[ц’]. Буква «це».

Мета уроку: ознайомити учнів з буквами «Ц», «ц», їх назвою та звуковим значенням; навчити правильно вимовляти слова зі звуками [ц],[ц’]; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати увагу, пам'ять, навички виразного читання; виховувати дисциплінованість, щирість у взаєминах.

Обладнання: малюнок із зображенням букви, запрошення, запис пісні «З Днем народження», малюнки до теми.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Нумо, всі часу не гаєм, -

І роботу починаєм.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда
  • Які букви ми вивчали на минулих уроках? (ш,ї)
  • Чим вони відрізняються?
  1. Артикуляційна хвилинка.
  • Зараз у нас з вами приготуємо до уроку наш язичок. Виконавши деякі вправи.

Вправа « Проколи щічку»: уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну щічку, то іншу.

Вправа « Катаємо кульку»: уявіть, що у ротику кулька чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.

Вправа «Хоботок»: уявіть, що ви – маленькі слоненята. У вас виростає хоботок (губи витягуються вперед трубочкою).

Вправа « Жабенятка»: уявіть, що ви – маленькі жабенятка. Губи розтягуємо в сторони, як ротик жабки.

Вправа «Дихання з промовлянням»: понюхайте квіточку (вдих), а на видиху вимовте слово «мама».

Вправа « Загаси полум’я свічки»: легенько задуваємо свічку.

  • Розумники і розумниці. Наші язички готові до роботи.
  1. Мовна розминка.

-А тепер проведемо мовну розминку. Зараз перевіримо ,як ваші язички приготувалися до роботи.

1. Повторення скоромовок

2. Гра «Ромашка»

а) Утворення прямих та обернених складів з вивченою буквою.

ША ШО ШУ ШИ ШІ ШЕ

б) Читання повільно «пошепки».

в) Читання голосно і швидко.

г)  Читання декількома учнями.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Дорогі діти, скажіть будь ласка, яке свято ви любите найбільше? (Новий рік, День народження…)
  • Щоб точно дізнатися, на яке свято нас з вами запросили, послухайте пісеньку. (Звучить

    пісня « З днем народження» на англійській мові)

  • Правильно, діти, нас з вами сьогодні запросили на День народження. Іменинницею буде літера, з якою ми з вами познайомимося. Поки що це секрет. А ви вмієте берегти таємниці? (Так)
  • Добре, тоді слухайте далі.

    - Гостями на  святі будемо ми та вивчені нами букви. Давайте назвемо їх, читаючи запрошення, кого запросила наша шановна іменинниця. (Діти називають букви написані у запрошенні)

  • Молодці, діти! Усіх гостей ви впізнали. А тепер давайте повторимо правила етикету, як потрібно поводити себе в гостях? (Відповіді дітей:

в гостях треба поводитись скромно, не викрикувати, не бігати, дотримуватись усіх правил ввічливості. )

Робота в групах. Гра « Знайди пару»

    - Молодці, діти! Правильно відповіли. Та для того, щоб зустріти гостю, нам потрібно показати, які ми дружні школярі. Тому зараз ми об’єднаємося у групи і спробуємо поєднати малюнки слів з їх звуковими моделями.

( 3 групи дітей об’єднуються за допомогою зображень фруктів)

  • Ну молодці і з цим завданням справились.

IV. Ознайомлення з буквою.

  1. Виділення звуків[ц], [ц’].

І нарешті настала мить зустрітися з нашою іменинницею. Послухайте уважно віршик, і скажіть який звук в ньому найчастіше чуєте?

Цвіркотів малий цвіркун —

працьовитий цокотун

про такий чарівний світ:

про цілющий липи цвіт,

про цитрини та цукерку,

і водицю у цеберку.

  • Правильно, це звук [ц], [ц’].
  • Назвіть слова в яких ви почули це звук.
  1. Спостереження за артикуляційними особливостями звуків.

- Вимовте цей  звук ще раз. Як він утворився?

- До якої групи ми віднесемо ці звуки? (до групи приголосних)

- Чому цей звук приголосний? (бо ми не можемо його проспівати)

  1. Чистомовка.

Для того, щоб ми краще навчилися вимовляти ці звуки, промовимо чистомовку.

ЦЕ – ЦЕ – ЦЕ – гаряче сонце.

ЦЯ – ЦЯ – ЦЯ – широка вулиця.

ЦУ – ЦУ – ЦУ – дорога до палацу.

ЕЦЬ – ЕЦЬ – ЕЦЬ – новий олівець.

ЦІ – ЦІ – ЦІ – гострі ножиці.

  1. Демонстрація букви «Ц».

- Ось наша сьогоднішня іменинниця – буква «Ц» (це)

а) Показ букв великої і малої.

б) Аналіз будови.

Із відра вода  лилася

на колодязь помаленьку.

Замерзали на цямрині

вряд бурульки-карамельки.

Мов мереживо, звисають.

та — з гачком; на тій — кільце...

Є тут цифри і фігури,

й кришталева буква Це.

- А на що це схожа буква Ц?

V. Робота з «Букварем».

1. Утворення і читання складів.

    Давайте разом прочитаємо склади.

(Індивідуальна допомога окремим учням)

  1. Читання променевих таблиць індивідуально.
  2. Читання і коментування окремих слів.

     Гра «Святковий торт»

 

VII. Підсумки уроку.

- Молодці, діти! Гарно попрацювали на уроці.

- У якої букви ми з вами побували на дні народження? Які звуки вона позначає?

Назвіть слова в яких ви чуєте ці звуки.

За гарні знання та поведінку наша іменинниця пригощає вас цукерками. На звороті цукерок прочитаєте як ви працювали сьогодні на уроці!!!(Молодці)

 

 

 

 

 

Картинка 2 из 11363

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
2099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку