19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований урок математики та природознавства у 2 класі. "Половина, третина, чверть. Узагальнення знань: тварини взимку"

Про матеріал
Матеріал призначений для проведення інтегрованого уроку у 2 класі з математики та природознавства. З математики діти знайомляться з поняттями "половина", "третина", "чверть", а з природознавства закріплюють знання з теми звірі взимку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ
 

2 КЛАС

 

 

 

Розробила : Трофимець Юлія Михайлівна
вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: Ознайомлення з поняттями «половина», «третина», «чверть». Дії з іменованими числами. Узагальнення та систематизація знань «Що я знаю про природу взимку».

МЕТА: Ознайомити учнів з поділом на рівні частини; дати уявлення про половину, третину, чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; узагальнити та закріпити знання учнів про природу взимку та зимові явища; розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності; виховувати ціннісне ставлення до себе, почуття взаємодопомоги і товариськості при роботі на уроці.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОСНОВНІ ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ: половина, третина, чверть.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: природознавство.

ОБЛАДНАННЯ: кольорові паперові смужки різної довжини, прямокутні аркуші, круги; букви З, И, М, А; презентація.

 Хід  уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько , будемо починати!

1. Організація класу

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. А чому незвичайний, про це скажете мені ви.
  • Подумайте і дайте відповідь на мої запитання.
  • Який сьогодні стан неба?
  • Чи є опади?
  • Чи дме вітер?
  • Яка температура повітря на вулиці?
  • Який сьогодні день тижня?
  • Який місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • На якому уроці ми з вами говоримо про погоду?
  • То чому ж у нас незвичайний урок математики?
  • Так, бо сьогодні ми не тільки будемо розв’язувати приклади та задачі, а ще будемо говорити про природу.

До нас завітає красуня одна,
Знаю,що люба всім дітям вона.
Що за красуня, вам треба вгадати,
Букви її імені прочитати.

  • А щоб прочитати ці букви, їх потрібно отримати за правильно виконані завдання.

2. Актуалізація опорних знань

Усні обчислення

 

А) інтелектуальна розминка

  • полічіть одиницями до 10;
  • полічіть двійками до 20;
  • полічіть трійками до 30;
  • полічіть четвірками до 40;
  • як називаються числа при додаванні?
  • як називаються числа при діленні?
  • як називаються числа при відніманні?
  • як називаються числа при множенні?

Які ви молодці! І за це ви отримуєте букву И.

Б) замініть множення додаванням:
6 х 4 =                  15 х 3 =              40 х 2 =             23 х 5 =

Дуже добре! І за це ви отримуєте букву З.

В) замініть додавання множенням:

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =
32 + 32 +32 =
76 + 76 + 76 + 76 =
25 + 25 + 25 + 25 + 25 =

Ви розумнички! І за це ви отримуєте букву А.

Г) порівняйте:
8 : 2 … 12 : 2                 3 х 5 … 3 + 3 + 3

16 : 4 … 16 : 2               18 : 2 … 19 – 9

Ви молодці! І за це ви отримуєте букву М.

  • Тож, що це за красуня до нас завітала? (ЗИМА)
  • Так, діти, це зима.
    Назвіть мені, будь ласка, послідовно зимові місяці.
  • А які характерні для зими явища природи ви знаєте? (мороз, холод, сніг, бурульки, лід, іній, ожеледиця, заметіль, завірюха, снігопад та ін.)
  • Так, правильно. А що ви знаєте про сніжинки?

«Довідкове бюро» (перегляд відео «як утворюються сніжинки»)

Сніжинка – це складна симетрична структура, що складається з кристаликів льоду. Жодна сніжинка не повторює іншу, але в той же час не буває п’ятикутних або семикутних сніжинок. В Японії, на острові Хоккайдо створено єдиний у світі музей сніжинок. Більше половини населення земної кулі ніколи не бачило снігу, хіба тільки на фотографіях. Найбільшу в світі сніжинку виявили в США – діаметр 38 см! А в Москві 30 квітня 1944 року випав найдивніший сніг в історії людства. Сніжинки розміром з людську долоню кружляли над містом, а за формою вони нагадували… страусове пір’я!

Записуйте число 14 лютого, класна робота.

Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.

Д) каліграфічна хвилинка

  • А скільки букв у слові сніжинка? (8)

Це перший рядок нашої каліграфічної хвилинки.(відео правильного написання)

Охарактеризуйте це число (одноцифрове, парне, сусіди – 7, 9; склад числа)

  • Скільки кінців у цієї сніжинки? (6)

Це другий рядок нашої каліграфічної хвилинки. (відео правильного написання)

Охарактеризуйте це число (одноцифрове, парне, сусіди – 5, 7; склад числа)

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку

  • Зверніть увагу на записи на дошці. Яка тема нашого уроку?

 

 

 

 

 

 

(Перегляд відеоролика оголошення теми уроку)

  • Так, діти, сьогодні ми ознайомимося з поняттям «частина» та повторимо, як виконуються дії з іменованими числами. А допоможуть нам в цьому пташки і звірята, що залишилися в нас зимувати.
  • І першими до нас завітали пташки, а які – дізнаємося, коли відгадаємо загадки:

Тут і там вона літає,
І на хвіст плітки збирає.
Що довідається, –  все
Вмить по лісу рознесе. (Сорока)
 

Жовтогруді щебетушки
мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються… (Синички)
 

У червонім фартушку
птах стрибає по сніжку
І розпитує синичку
Про найближчу годівничку. (Снігур)
 

Гордо птаха походжає,
Пташенят життю навчає.
Дуже мудра чорна птиця,
І біда, як розізлиться. (Ворона)
 

Тук-тук-тук – чути стук,
Та цей звук не від рук.
Птаха дзьобом стовбур б’є,
Лікарем для лісу є. (Дятел)

 

  •  Що ви ще знаєте про цих пташок? Яких ще птахів, що живуть у нас взимку ви знаєте?
  • А принесли вони вам фрагмент мультфільму (перегляд відеоролика «половина»)

 

  • Давайте ж і ми спробуємо поділити. У кожного з вас є смужка паперу. Візьміть смужку паперу, перегніть її навпіл. Як ви це зробили? (Діти виконують і роблять висновок, що частини смужки паперу рівні  між собою). У кожного з вас є паперовий кружечок. Візьміть його, перегніть навпіл. Як ви це зробили? (Діти виконують і роблять висновок, що частини кружечків рівні  між собою).
  • А тепер давайте з вами виконаємо завдання у підручнику (С. 98, № 638). Висно­вок: половина — це одна з двох рівних частин.
  • Виконайте завдання в парах (С. 98, № 639). Висновок: для знаходження половини числа, його потрібно поділити на 2, для знаходження третини — поділити на 3, чверті — поді­лити на 4.

Всі ви  гарно потрудились
І, мабуть, трохи стомились.
Тож настав  час відпочинку –
Проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»,
Січень просить: «Присідай!».
Сіли-встали, встали-сіли,
Розігріли своє тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.

 

  • До нас ще завітали гості! А хто вони, ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.

 

Завдання на уважність.

В кожну миску 3 котлети
Клала лиска Віолетта.
Діточок у лиски 6.
Скільки й хто котлеток з’їсть?  (18)

 

На столі – 4 миски.
В кожній з них по 3 сосиски.
Скільки всіх сосисок там,
Знати хочеться вовкам? (12)

 

Зайчик ділення не знав.
До Сови він прискакав:
«12 поділити на 2».
Що відповіла Сова? (6)

 

Задумалися білки:

18 в них горіхів.
На трьох як поділити?

Підкажемо їм діти? (6)

 

Мандрували 5 лосів,
Кожен ніс по 2 мішки.
Скільки всіх було мішків
У 5 оцих лосів? (10)

 

  • Тож, до нас завітали звірі. Вони також приготували вам завдання. Але спочатку давайте пригадаємо:
  • Скільки міліметрів в 1 сантиметрі?
  • Скільки сантиметрів в 1 дециметрі?
  • Робота за підручником: (С.98,  № 641)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

За вибором:

1) завдання на картках;
2) завдання за підручником: С.99, № 645 – розв’язати задачу; № 646 – розв’язати вирази.

Творче завдання: цифрова сніжинка (на вибір)

                

 

2. Рефлексія: «Інтерв’ю»

  • Чого навчились на уроці? Які поняття вивчили?
  • Як знайти половину, третину, чверть?
  • Хто був героєм нашого уроку? Кого вона з собою привела?
  • Що вам здалося найскладнішим?
  • Що найбільше сподобалося?

 

На згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з найкращими побажаннями:

Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде!

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Трофимець Юлія
Додано
9 квітня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку