20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Засвоєння таблиці ділення на 8.Розв’язування задач

Про матеріал
Конспект уроку з математики. Тема. Засвоєння таблиці ділення на 8. Розв’язування задач
Перегляд файлу

Урок 109

Засвоєння таблиці ділення на 8.Розв’язування задач

Мета: формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на основі знань таблиці множення і ділення; удосконалювати знання геометричного матеріалу; розвивати навички швидкого рахунку, логічне мислення, увагу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 134, завдання 899; 900)

Завдання 899

— Прочитайте вирази, відповіді яких однакові; у відповіді є цифра 8; цифра 9; сума цифр відповіді дорівнює 5; відповідь записана двома однаковими цифрами.

Завдання 900

— Скільки пасажирів було в салоні автобуса спочатку?

2. Усна лічба

1) Гра «Лабіринт».

— Двері лабіринту може відчинити тільки ключик, форма якого нагадує число 8. Отже, в кожному стовпчику знайдіть вираз із відповіддю 8.

8 • 9 > 8 • 8 

8 • 5 + 8 • 3 = 64

32 - 24 + 64 > 8 • 8

24 : 8 < 24 : 3 

(36 - 12) : 8 = 4

56 : (20-13) > 9 

8 • 5 = 5 • 8  

8 • 9 > 42 – 7 

(36 - 4) : 8 = 4

правильна, бо 8•9=72 і  8•8=64, а 72 > 64

правильна, бо  40+24=64, а 64 = 64

правильна, бо 32-24+64=72 і 8•8=64, а 72 > 64

правильна, бо 24:8=3 і 24:3=8, а 3 < 8

неправильна, бо (36- 12):8=3, a 3 < 4

неправильна, бо 56:(20-13)=56:7=8, а 8 < 9

правильна, бо 8•5=40 і  5•8=40, а 40 = 40

правильна, бо  8•9=72 і 42–7=35, а 72 > 35

правильна, бо (36-4):8=32:8=4, а 4 = 4

 

2) Фронтальне опитування.

— Скільки ніжок у одного павука? (8)

— Скільки ніжок у 5 павуків? у 7 павуків?

— Скільки ніжок у одного жучка? (6)

— Скільки ніжок у 3 павуків і 3 жучків? (42)

— Скільки ніжок у 8 павуків і 6 жучків? (100)

3. Хвилинка каліграфії (9)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 134–136)

Завдання 902. Самостійна робота

Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

8 • 2 – 8 : 2 = 12

56 : 8 + 64 : 8 = 15

36 - 16 : 8 = 34

64 - 24 : 8 = 61

32 – 24 + 64 : 8 = 16

8 • 9 - (42 - 7) = 37

 

Завдання 903

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Розв'язання:             (2 • 8) – (3 • 5)

1) 2 • 8 = 16 (кг) – маса борошна.

2) 3 • 5 = 15 (кг) – маса картоплі.

16 > 15 – важче борошно.

3) 16 – 15 = 1 (кг) – на стільки важчі пакети з борошном, ніж з картоплею.

Відповідь: важчі пакети з борошном, на 1 кілограм.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Завдання 904

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі складається план розв’язування:

1) Скільки коштує одна лялька?

2) Скільки коштує один ведмедик?

3) Що дорожче: лялька чи ведмедик?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визнача-ють дії.

Розв'язання:             (72 : 8) – (28:4)

1) 72 : 8 = 9 (грн) – ціна одної ляльки.

2) 28 : 4 = 7 (грн) – ціна одного ведмедика.

9 > 7 – дорожча лялька.

3) 9 – 7 = 2 (грн) – на стільки гривень дорожча лялька, ніж ведмедик.

Відповідь: дорожча лялька, на 2 гривні.

Завдання 905

Учні називають пари протилежних сторін прямокутника АВСD. Вимірюють сторони. Один учень біля дошки пояснює, як знайти суму довжин кожної пари протилежних сторін.

Назви пари протилежних сторін прямокутника АВСО. Знайди суму довжин кожної пари протилежних сторін.

Знайди периметр прямокутника.

Висновок: протилежні сторони прямокутника рівні; суми пар протилежних сторін рівні.

Після цього учні знаходять периметр прямокутника.

2.Офтальмологічна пауза

Завдання 906

Учні складають і розв’язують задачі за короткими записами.

http://8next.com/uploads/fotos/gdz2/2m_b_2012/2m_b_u2012_9061.png

У Іринки було 9 жовтих кульок, а зелених – у 3 рази більше. Скільки всього кульок було у дівчинки?

Розв'язання:             (9 • 3) + 9

1) 9 • 3 = 27 (к.) – було зелених кульок.

2) 27 + 9 = 36 (к.) – всього кульок.

Відповідь: 36 кульок.

http://8next.com/uploads/fotos/gdz2/2m_b_2012/2m_b_u2012_9062.png

У Іринки було 9 синіх аркушів, а червоних – на 3 аркуші більше. Скільки всього аркушів було у дівчинки?

Розв'язання:             (9 + 3) + 9

1) 9 + 3 = 12 (арк.) – було червоних аркушів.

2) 12 + 9 = 21 (арк.) – всього аркушів.

Відповідь: 21 аркуш.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

VII. Домашнє завдання

С. 135–136, завдання 907; 908.

Завдання 907°. Добери такі числа, щоб нерівності й рівність були правильними.

5 • 8 > 5 • 7

2 • 8 < 8 • 3

8 • 3 + 8 = 8 • 4

Завдання 908° Вівці на день давали 3 кг кормів, а корові - на 24 кг більше. У скільки разів більше кормів давали корові, ніж вівці?

Розв'язання:             (3 + 24) : 3

1) 3 + 24 = 27 (кг) – кормів давали корові.

2) 27 : 3 = 9 (р.) – у стільки разів більше кормів давали корові, ніж вівці.

Відповідь: у 9 разів.

Склади обернену задачу із запитанням: «На скільки більше..?».

Корові на день давали 27 кг кормів, а вівці - у 9 разів менше. На скільки більше кормів давали корові, ніж вівці?

Розв'язання:              27 - 27 : 9

1) 27 : 9 = 3 (кг) – кормів давали вівці.

2) 27 - 3 = 24 (кг) – на стільки більше кормів давали корові, ніж вівці.

Відповідь: на 24 кілограми.

 

docx
Додано
18 квітня
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку