26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Цікаві досліди з водою "Лабораторія просто неба"

Про матеріал
Вода - джерело життя на нашій планеті. Цікаві та прості досліди із цією дивовижною речовиною стануть у нагоді для активізації освітнього процесу, підвищення пізнавального інтересу школярів до вивчення предметів природничого циклу.
Перегляд файлу

Лабораторія просто неба.

Перші кроки в науці - досліди з водою

Автор: викладач біології ЗСШІ І-ІІІ ступенів КЗВО «Хортицька академія» ЗОР, вчитель вищої категорії, методист

Мета: знаннєва – поглиблення знань учнів про властивості води; діяльнісна –  розвиток експериментальної компетенції школярів, розвиток критичного мислення; ціннісна – виховання  бережливого ставлення до цінного незамінного природного ресурсу – води.

Обладнання: вода – газована; тепла; холодна; харчові барвники жовтого та блакитного кольорів; конфетті;  вушні палички; миючий засіб; свіжий виноград; банка 0,5 л; марля 0,5м/0,5 м; аркуші з зошита; пластикова картка; 2 лабораторні склянки; глибока пласка тарілка.

Вікова категорія: здобувачі освіти молодших та середніх класів

Дослід 1. «Вода в решеті»

C:\Users\сергей\Desktop\viber image9.jpgОбладнання: вода, банка 0,5л, марля, аркуш паперу з зошита.

 В банку 0,5 л наливаємо воду до половини, горловину накриваємо марлею, фіксуємо. Накриваємо аркушем паперу, перевертаємо банку, притискаючи аркуш до горловини Потім прибираємо руку, папір тримається, вода не виливається. Наступним кроком обережно прибираємо папір, вода знову не виливається навіть крізь марлю. Учні аргументують причини.

Дослід 2. «Перелякане конфетті»

C:\Users\сергей\Desktop\viber image10.jpgОбладнання: глибока пласка тарілка, вода, конфетті, вушна паличка, засіб для миття посуду.

В глибокий плаский посуд наливаємо воду, вкидаємо кілька конфетті. В центр посуду з конфетті вставляємо вушну паличку, змочену у миючий засіб. Спостерігаємо швидкий рух конфетті. Учні коментують побачене.

Дослід 3. «Підводні човни»

C:\Users\сергей\Desktop\IMG_15101.jpgОбладнання: пляшка сильно газованої води 0,5л, ягоди винограду.

У пляшку з газованою водою додаємо кілька ягід винограду. Через певний час ягоди починають спливати та занурюватися. Учні пояснюють що відбувається у пляшці.

 

Дослід 4. «Прапор України»

C:\Users\сергей\Desktop\viber image8.jpgОбладнання: вода тепла та холодна, харчові барвники жовтого та блакитного кольору, пластикова картка, 2 лабораторних склянки.

В одну склянку додаємо блакитний барвник, в другу  жовтий. Блакитний барвник розчиняємо теплою водою, жовтий – холодною. Накриваємо склянку з «блакитною» водою пластиковою карткою, та перевертаємо догори ногами, встановлюємо її на склянку з «жовтою водою»: межа - пластикова картка, край до краю. Обережно прибираємо пластикову картку і…розчини не змішуються, учні мають пояснити цей факт.