Інтегрований урок математики та природознавства в 2 класі "Нумерація трицифрових чисел. Назви компонентів дії множення. Складена задача. Космічна подорож. Планети Сонячної системи"

Про матеріал

Інтегрований урок математики та природознавства для 2 класу розроблений з метою ознайомлення учнів з назвами чисел при множенні; закріплення знання учнями нумерації трицифрових чисел та обчислювальних прийомів додавання і віднімання двоцифрових чисел; вміння розв'язувати складені задачі; а також ознайомлення учнів з планетами нашої Сонячної системи; розвитку пам'яті, уваги, пізнавальної активності, логічного мислення; виховання бережливого ставлення до нашої планети.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок математики та природознавства

                                                         в 2класі

Тема. Нумерація трицифрових чисел. Назви компонентів дії множення

           Складена задача.

            Космічна подорож. Планети Сонячної системи.

Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння

            читати приклади на множення; закріплювати знання учнями

            нумерації трицифрових чисел та обчислювальні прийоми додавання і

            віднімання двоцифрових чисел; вчити розв’язувати складені задачі;

            ознайомити учнів з астрономією як наукою про небесні тіла, а також з

             планетами нашої Сонячної системи;

             розвивати пам'ять, увагу, пізнавальну активність, логічне мислення;

             виховувати бережливе ставлення до нашої планети.

 

Хід уроку

I.Організація класу

II.Повідомлення теми і мети уроку

     Сьогодні на уроці ми з вами будемо вивчати одразу два предмета: математику і людину і світ. Ви будете не  тільки розв’язувати приклади і задачі, а також дізнаєтеся, які бувають небесні тіла і планети нашої Сонячної системи.

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку : «Нумерація трицифрових чисел. Назви компонентів дії множення. Складена задача.

Астрономія – наука про небесні тіла. Планети Сонячної системи.» (слайд)

II. Усний рахунок

  1. Математичний диктант
  • Відкрийте зошити. Запишіть: число

                                                  Класна робота

  • Усно обчисліть вирази і запишіть тільки відповідь:

 

           а) Суму чисел 9 і 6 збільшити на 20                      (35) -  О

           б)  Різницю чисел 54 і 50 збільшити на 7              (11) – М

           в) Від суми чисел 36 і 20 відняти 5                        (51) – С

           г) До різниці чисел 68 і 8 додати 9                         (69) – О

           д) Суму чисел 25 і 4 зменшити на 10                     (19) – С

           е) Найбільше двоцифрове число зменшити на 5   (94) – К

  • Складіть слово з букв  (КОСМОС)
  • Отже, ми сьогодні на уроці побуваємо в космосі. (Слайд)
  • На чому можна подорожувати у космосі? (На ракеті) (Слайд)
  • Наша ракета злетить, якщо ви з цифр 1, 2, 5, 6 складете числа другої

сотні. Цифри в дному числі не повинні повторюватися. І записати ці

числа потрібно в порядку зростання, адже наша ракета буде летіти вверх.

( 125, 126, 152, 156, 162, 165) – перевіримо

IV. Повторення вивченого матеріалу

1) Повторення одиниць вимірювання часу

-Але , як ви вважаєте, нашій ракеті легко буде відірватись від Землі?

 -Що їй заважає? Що навколо Землі? (Гравітаційне поле)

 -А щоб його подолати нам потрібен деякий час. Давайте ми з вами пригадаємо одиниці часу.   

         Вправа  « фотоапарат»      (слайд)

               1доба = 24год

                1 год = 60хв

                1 хв = 60 с

-А тепер виконаємо   завдання 5 в зошиті с. 46 урок 12

і подолаємо гравітаційне поле Землі.

 а) 1год 10хв =                                б) 1доба 1год =

     6охв + 10хв = 70хв                         24год +1год = 25год

V) Вивчення нового матеріалу

-Уявимо, що ми вже в космосі і нам назустріч летять різні небесні тіла.

-А які ж небесні тіла ми можемо зустріти в космосі?

Давайте подивимось на  екран. (Відео «Небесні тіла»)

-А щоб краще запам’ятати назви  планет, давайте послухаємо казку.

 Увага на екран. (Відео «Казка про планети»

-Повторимо назви планет:

1) Ім’я хлопчика? (Меркурій)

2) Як звали дівчинку? (Венера)

3) Хлопчик сів відпочити де?( на Землі)

4) Мав в кишені що? (Марс)

5) Собаку звали як? (Юпітер)

6) Собака загавкав як? (Сатурн)

7) Що закричав хлопчик? (Уран)

8) Кого розбудив? (Нептуна)

-Зараз  ми з вами на нашій ракеті підлітаємо до найближчої до Сонця планети

  Яка її назва? (Меркурій) (слайд)

-Давайте послухаємо цікаві факти про цю планету. Увага на екран

(Відео)

-Візьміть конверт і прочитайте : у якої групи назва Меркурій?

- Планета Меркурій підготувала нам запитання. І зараз учні з групи, яка має назву Меркурій, прочитають ці запитання:

1) Що таке множення?

2) Як називають числа при множенні?

3) Що означає перший множник?

4)Що означає другий множник? ( слайд)

-Тепер ми вирушаємо до другої планети від Сонця. Яку назву вона має?

(Венера)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.(Відео)

-У якої групи назва Венера?

- Планета Венера підготувала нам запитання. І зараз учні з групи, яка має назву Венера, прочитають ці завдання

-Подивіться на екран і складіть за малюнком приклад на додавання і на множення. Скільки всього зірок?

Картинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звезды

Картинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звездыКартинки по запросу восьмиугольные звезды

Запишіть в зошит:

7+ 7+ 7 =21

7 ∙ 3 = 21

-А зараз ми пролітаємо  повз третьої планети від Сонця Яку назву вона має?

Так, це наша Земля. На ній ми живемо. Тому тут зупинятися не будемо.

-Летимо далі і бачимо в ілюмінатор четверту планету від Сонця.

-Яку назву вона має?

(Марс)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.(Відео)

-У якої групи назва Марс?

- Планета Марс підготувала завдання для кожної групи окремо. І зараз учні з групи, яка має назву Марс, прочитають ці завдання.

-Замінити дію додаванні дією множення. Увага на екран (слайд)

Група Меркурій   8 + 8 + 8 + 8 + 8 = 8 ∙ 5

Група Венера        5 + 5 + 5 + 5 = 5 ∙ 4

Група Марс           6 + 6 + 6 = 6 ∙ 3

Група Юпітер       3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 3 ∙ 6

Група Уран           9 + 9 + 9 + 9 = 9 ∙ 4

Група Нептун       4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 4 ∙ 5

-А тепер прямуємо до п’ятої планети від Сонця.

-Яку назву вона має? (Юпітер)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.

(Відео)

-У якої групи назва Юпітер?

- Планета Юпітер підготувала теж завдання, І зараз учні з групи, яка має назву Юпітер, підкажуть  нам, яке завдання потрібно виконати.

- Читають завдання учні з групи Юпітер. (слайд)

Допоможи Кнопочці замінити дію множення дією додавання

5 ∙ 2 =  5 + 5                            4 ∙ 3 = 4 + 4 + 4

2 ∙ 5= 2 + 2 + 2 + 2 + 2           6 ∙ 4 = 6 + 6 + 6 + 6

-А ми вирушаємо до наступної планети.

-Яку назву вона має? (Сатурн)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.(Відео)

-На цій планеті ми просто відпочинемо і потанцюємо

Фізкультхвилинка «Руханка з Місяцем» https://youtu.be/2m-re_-xR1A

-Відпочили і вирушаємо далі у космічну подорож . Ми підлітаємо до сьомої планети.

-Яку назву вона має? (Уран)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.(Відео)

-У якої групи назва Уран?

- Планета Уран підготувала нам складне  завдання.

 А саме задачу. Її нам прочитають учні з групи, яка має назву Уран.

Для польоту у космос для першої ракети потрібно 42л пального, а для другої

ракети  на 8л пального більше. Скільки всього літрів пального потрібно для двох ракет?

Записуємо умову.

I ракета – 42л                                   

II ракета − ?л, на 8л                               Золотий знак питання — стокове фотол

(Слайд)

-Яке запитання в задачі?

-Чи можемо ми одразу знайти скільки всього літрів пального потрібно для двох ракет?(Ні)

-Чому?( Бо ми не знаємо, скільки літрів пального потрібно для другої ракети)

-Так  це задача проста чи складена?(Складена)

-Отже, складаємо план розв’язку.

-Що ми спочатку знаходимо?(Скільки літрів пального потрібно для другої ракети ? Якою дію будемо виконувати: додавання чи віднімання? Чому?

-Записуємо першу дію:

1) 42 + 8 = 50(л) – для першої ракети;

- Тепер знаходимо , скільки  всього літрів пального потрібно для двох ракет

-Записуємо другу дію:

2) 42 + 50 = 92(л)

- Записуємо відповідь:

Відповідь: всього 92 літрів пального потрібно для двох ракет.

-А тепер ми підлітаємо до останньої планети Сонячної системи.

-Яку назву вона має?

(Нептун)( слайд)

-Послухайте розповідь про цю планету. Увага на екран.

(Відео)

-У якої групи назва Нептун?

- Планета Нептун підготувала нам цікаві  запитання. Прочитають нам їх учні з групи, яка має назву Нептун.

-1) Скільки всього планет в нашій Сонячній системі? (8)

-2) На кожну планету прилетіли по 2 ракети. Скільки всього ракет прилетіло на всі пленети?

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2  + 2 = 16(р)

-Якою дією можна замінити?

2 ∙ 8 = 16 (р)

 

VI Підсумок уроку

-Ось і підійшла до завершення наша космічна подорож.

Політали , політали

На всіх планетах побували.

Хоч цікаво було там,

Але пора додому нам.

-На яку планету нам потрібно повернутися? (На планету Земля)

Вірш (читає диктор) (слайд)

Блакитні простори, зелені ліси

—Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет,

Немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, планета Земля,

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!

А для того, щоб наша Земля залишалась такою блакитною і прекрасною потрібно її берегти, і не забруднювати !!!

VII. Рефлексія

1) Сьогодні  я дізнався (дізналася) …

2) Я навчився (навчилася)

3) Мене зацікавило…

4) Мені було важко…

  VIII.  Формувальне оцінювання :

Використані джерела:

  1. Відео «Небесні тіла»
  2. Відео «Планети Сонячної системи. Цікаві факти про планети. Дітям про планети» https://youtu.be/ITub7NYgY2Y
  3. Відео «Казка про планети»
  4. 3 Фізкультхвилинка «Руханка з Місяцем» https://youtu.be/2m-re_-xR1A

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Nati Nati
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
12 січня 2023
Переглядів
706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку