Урок застосування знань, умінь і навичок
з математики у 2 класі
Тема. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач
Мета. Закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; розвивати математичні компетентності, логічне мислення, пам’ять; вміння розв’язувати приклади і задачі; виховувати почуття відповідальності, бажання прийти на допомогу, інтерес до уроку математики.
Очікувані результати:
- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;
- оцінює свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;
- дотримується правил поведінки на уроці;
- співпрацює в команді;
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання в межах 100;
- розпізнає істинні та хибні висловлювання;
- аналізує текст задачі;
- обґрунтовує вибір арифметичної дії, якою розв'язується задача;
- розпізнає геометричні фігури та розміщує їх в правильному порядку.
Обладнання: мультимедійна презентація, математичні пазли, набір геометричних фігур, картки самооцінювання.
Хід уроку
І.Організаційна частина
- Любі діти!
У наш клас завітали гості щирі!
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
-Сьогодні у нас буде урок математичний, але не дуже звичний, адже ми відправимось на пошуки … чого саме, відгадайте:
На уроках, в книжці, в школі
Почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
Стануть друзями тобі. (Знання)
-Справді, це – знання. Вони дорожчі за золото. І здобувати ми їх будемо спільно, однією командою, де панує злагода, підтримка, відповідальність, доброзичливе ставлення.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
-Давайте поміркуємо, чого очікують у грудні місяці і діти, і дорослі. Яке свято з нетерпінням чекають діти? (Свято Миколая)
-До цього свята залишилось небагато днів. Тому Святий Миколай вже надіслав нам чобітки з повідомленням. Туди він поклав букви, які ви отримаєте за кожне правильно виконане завдання. А працювати нам доведеться над обчисленням виразів, розв’язуванням задач та виконанням творчих завдань. Готові? (Так)
-В ході роботи ви можете користуватися «долоньками дружби». Якщо вам потрібна допомога, сигналізуєте червоною долонькою. Якщо хтось із вас готовий прийти на допомогу – зелена долонька.
ІV.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
-Приступаємо до виконання першого завдання. Дізнаємось, на чому подорожує Святий Миколай взимку.
1.Робота в групах.
-Викласти частини майбутньої картинки, розмістивши числа в порядку зростання.
-На чому прибуде до нас Святий Миколай? (На санях).
2.Каліграфічна хвилинка.
-Давайте порахуємо, скільки ще залишилося днів до свята. (4) Щоб дорога була легкою та рівною, спробуємо її розчистити від каміння. Для цього нам необхідно записати тільки ті числа, які містять 4 десятки.
-Перед вами відкрилась перша буква Н.
2.Математичний диктант.
-Виконавши наступне завдання правильно, ви дізнаєтесь ім’я батька Святого Миколая та отримаєте від нього ще одну букву.
-Запишіть цифру 9.
-Вкажіть дату, коли до нас прийде Святий Миколай.
-Запишіть різницю цих чисел.
-Збільште отримане число на 54.
-Запишіть наступне число.
-Зменште його на 20.
Перевірка: (9, 19,10, 64, 65, 45.)
Ключ: 19 10 9 65 64 45
е о Ф а ф н
Внизу, під кожним числом, запишіть відповідну букву. Яке слово утворилось? (Феофан)
-За легендою Миколай був єдиним сином батьків Феофана та Нонни. Він дуже рано залишився сиротою і почав займатися наукою. Вже у 2 роки Миколай знав усі букви, а в три – навчився читати по складах.
-Тепер ми можемо дізнатися, яка наступна буква у чобітку. (А)
3.Гра «Прикраси ялинку»
-Яке ж свято без ялинки? Допоможемо прикрасити ялинку. Новорічні прикраси з’являться тільки тоді, коли ми знайдемо значення виразів.
-Ви впорались і з цим завданням. Для вас з’являється буква Й.
V.Розвиток математичних знань і вмінь
1.Знайдіть помилки в обчисленнях і дізнайтесь, ким був Святий Миколай.
27 – 3 = 25 24 + 2 = 44
6 + 11 = 18 47 – 10 = 27
17 + 20 = 37 38 – 4 = 36
56 – 20 = 54 15 – 7 = 9
Єпископ – це найвищий керівник церковного життя. Він прославився своєю любов’ю до дітей і допомогою бідним.
-Хочете дізнатися наступну букву? Це буква К.
2.Фізкультхвилинка
-Настав час для відпочинку, пропоную фізкультхвилинку. Виконаємо «Руханку-танок».
3.Гра «Відповідай вправно»
-Даючи правильні відповіді на запитання, ми дізнаємось, за що Миколай був визнаний святим.
-В подарунок за чіткі відповіді вам буква Р.
4.Робота над задачею на порівняння.
-Напевно, кожен з нас знає, що Миколай любить слухняних, чемним та розумних діток. Він пропонує розв’язати зимові задачі. Давайте покажемо, як ми вміємо це робити.
-Про що йдеться мова в задачі? Чи відома маса сніговика Макса? А Мікса? Щоб порівняти масу сніговиків, яку дію потрібно виконати?
5.Самостійне розв’язання задачі.
-В нагороду ви отримуєте наступну букву – А.
6.Робота з геометричним матеріалом.
-У Миколая повинна бути добра пам’ять, щоб не переплутати подарунки та доставити їх за певною адресою.
-Потренуємо і ми пам’ять. Запам’ятайте порядок розміщення геометричних фігур.
Розмістіть їх у тому ж порядку на парті.
-Цікавий факт. Чи задумувались ви, чому Святий Миколай роздає нам подарунки? За переказами Микола допоміг одній закоханій парі поєднатися. Дівчина була бідною, а хлопець – заможним. І батьки хлопця не погоджувалися на таку невістку. Дізнавшись про це, Святий Миколай кинув у вікно дівчини золоті монети і цим допоміг їй. Йому сподобалось робити добрі вчинки вночі, щоб ніхто не впізнав.
7.Хвилинка фантазії. Робота в групах.
-Спробуйте з цих фігур викласти картинку.
-Дізнаємось, яка буква заховалась у цьому чобітку (Щ)
8.Вправа «Розрізняй»
-Буває так у житті, що ми можемо помилятися. Спробуємо розрізнити істинні та хибні висловлювання. Якщо висловлювання істинне, сигналізуємо піднятим вгору великим пальцем, якщо хибне – вниз.
-Відкриємо останню букву І та прочитаємо утворене слово НАЙКРАЩІ.
9.Вправа «Засвіти віконечко»
-Ви і справді розумники – впорались з усіма завданнями, працювали дружно та старанно. Перед нами з’явився уявний будиночок, де мешкає Святий Миколай. Давайте засвітимо у ньому віконечка, прочитавши по слову. У цьому казковому будиночку живе добро, мир, злагода, достаток, повага, дружба, любов, підтримка, розуміння. Нехай кожен будиночок засвітиться яскравими вогниками щастя.
-Чи можна назвати Святого Миколая чарівником? Ви теж можете стати чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки. Можна просто допомогти близьким людям, комусь словом, а комусь і ділом.
VІ.Рефлексія уроку
1.Картка самооцінювання.
2.Гра «Прикраси ялиночку»
-Оберіть новорічну іграшку відповідного кольору та прикрасіть ялиночку.