Урок застосування знань, умінь і навичок з математики "Обчислення значень виразів. Розв'язування задач"

Про матеріал
Закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; розвивати математичні компетентності, логічне мислення, пам'ять; вміння розв'язувати приклади і задачі; виховувати почуття відповідальності, бажання прийти на допомогу, турботливе ставлення один до одного, інтерес до уроку математики.
Перегляд файлу

Урок застосування знань, умінь і навичок

з математики у 2 класі

Тема. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач

Мета. Закріплювати навички  додавання і віднімання двоцифрових чисел;  розвивати математичні компетентності, логічне мислення, пам’ять; вміння розв’язувати приклади і задачі;  виховувати почуття відповідальності, бажання прийти на допомогу, інтерес до уроку математики.

Очікувані результати:

- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;

- оцінює свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;

- дотримується правил поведінки на уроці;

- співпрацює в команді; 

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання в межах 100;

- розпізнає істинні та хибні висловлювання;

- аналізує текст задачі;

- обґрунтовує вибір арифметичної дії, якою розв'язується задача;

- розпізнає геометричні фігури та розміщує їх в правильному порядку.

Обладнання: мультимедійна презентація, математичні пазли, набір геометричних фігур, картки самооцінювання.

Хід уроку

І.Організаційна частина

- Любі діти!

У наш клас завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

-Сьогодні у нас буде урок математичний, але не дуже звичний, адже ми відправимось на пошуки … чого саме, відгадайте:

На уроках, в книжці, в школі

Почерпнеш ти їх доволі.

І назавжди у житті

Стануть друзями тобі. (Знання)

-Справді, це – знання. Вони дорожчі за золото. І здобувати ми їх будемо спільно, однією командою, де панує злагода, підтримка, відповідальність, доброзичливе ставлення.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

-Давайте поміркуємо, чого очікують у грудні місяці і діти, і дорослі. Яке свято з нетерпінням чекають діти? (Свято Миколая)

-До цього свята залишилось небагато днів. Тому Святий Миколай вже надіслав нам чобітки з повідомленням. Туди він поклав букви, які ви отримаєте за кожне правильно виконане завдання. А працювати нам доведеться над обчисленням виразів, розв’язуванням задач та виконанням творчих завдань. Готові? (Так)

-В ході роботи ви можете користуватися «долоньками дружби». Якщо вам потрібна допомога, сигналізуєте червоною долонькою. Якщо хтось із вас готовий прийти на допомогу – зелена долонька.

 

ІV.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

-Приступаємо до виконання першого завдання. Дізнаємось, на чому подорожує  Святий Миколай взимку.

1.Робота в групах.

-Викласти частини майбутньої картинки, розмістивши числа в порядку зростання.

-На чому прибуде до нас Святий Миколай? (На санях).

2.Каліграфічна хвилинка.

-Давайте порахуємо, скільки ще залишилося днів до свята. (4) Щоб дорога була легкою та рівною, спробуємо її розчистити від каміння. Для цього нам необхідно записати тільки ті числа, які містять 4 десятки.

-Перед вами відкрилась перша буква Н.

2.Математичний диктант.

-Виконавши наступне завдання правильно, ви дізнаєтесь ім’я батька Святого Миколая та отримаєте від нього ще одну букву.

-Запишіть цифру 9.

-Вкажіть дату, коли до нас прийде Святий Миколай.

-Запишіть різницю цих чисел.

-Збільште отримане число на 54.

-Запишіть наступне число.

-Зменште його на 20.

Перевірка: (9, 19,10, 64, 65, 45.)

Ключ: 19   10   9   65   64   45

             е    о    Ф    а     ф    н

Внизу, під кожним числом, запишіть відповідну букву. Яке слово утворилось? (Феофан)

-За легендою Миколай  був єдиним сином батьків Феофана та Нонни. Він дуже рано залишився сиротою і почав займатися наукою. Вже у 2 роки Миколай знав усі букви, а в три – навчився читати по складах.

-Тепер ми можемо дізнатися, яка наступна буква у чобітку. (А)

 

3.Гра «Прикраси ялинку»

-Яке ж свято без ялинки? Допоможемо прикрасити ялинку. Новорічні прикраси з’являться тільки тоді, коли ми знайдемо значення виразів.

-Ви впорались і з цим завданням. Для вас з’являється  буква Й.

 

V.Розвиток математичних знань і вмінь

1.Знайдіть помилки в обчисленнях і дізнайтесь, ким був Святий Миколай.

27 – 3 = 25                   24 + 2 = 44

6 + 11 = 18                   47 – 10 = 27

17 + 20 = 37                 38 – 4 = 36

56 – 20 = 54                  15 – 7 = 9

Єпископ – це найвищий керівник церковного життя. Він прославився своєю любов’ю до дітей і допомогою бідним.

-Хочете дізнатися наступну букву? Це буква К.

2.Фізкультхвилинка

-Настав час для відпочинку, пропоную фізкультхвилинку. Виконаємо «Руханку-танок».

3.Гра «Відповідай вправно»

-Даючи правильні відповіді на запитання, ми дізнаємось, за що Миколай був визнаний святим.

 -В подарунок за чіткі відповіді вам буква Р.

 

4.Робота над задачею на порівняння.

-Напевно, кожен з нас знає, що Миколай любить слухняних, чемним та розумних діток. Він пропонує розв’язати зимові задачі. Давайте покажемо, як ми вміємо це робити.

-Про що йдеться мова в задачі? Чи відома маса сніговика Макса? А Мікса? Щоб порівняти масу сніговиків, яку дію потрібно виконати?

5.Самостійне розв’язання задачі.

-В нагороду ви отримуєте наступну букву – А.

 

6.Робота з геометричним матеріалом.

-У Миколая повинна бути добра пам’ять, щоб не переплутати подарунки та доставити їх за певною адресою.

-Потренуємо і ми пам’ять. Запам’ятайте порядок розміщення геометричних фігур.

Розмістіть їх у тому ж порядку на парті.

-Цікавий факт. Чи задумувались ви, чому Святий Миколай роздає нам подарунки? За переказами Микола допоміг одній закоханій парі поєднатися. Дівчина була бідною, а хлопець – заможним. І батьки хлопця не погоджувалися на таку невістку. Дізнавшись про це, Святий Миколай кинув у вікно дівчини золоті монети і цим допоміг їй. Йому сподобалось робити добрі вчинки вночі, щоб ніхто не впізнав.

7.Хвилинка фантазії. Робота в групах.

-Спробуйте з цих фігур викласти картинку.

-Дізнаємось, яка буква заховалась у цьому чобітку (Щ)

 

8.Вправа «Розрізняй»

-Буває так у житті, що ми можемо помилятися. Спробуємо розрізнити істинні та хибні висловлювання. Якщо висловлювання істинне, сигналізуємо піднятим вгору великим пальцем, якщо хибне – вниз.

-Відкриємо останню букву І та прочитаємо утворене слово НАЙКРАЩІ.

 

9.Вправа «Засвіти віконечко»

-Ви і справді розумники – впорались з усіма завданнями, працювали дружно та старанно. Перед нами з’явився уявний будиночок, де мешкає Святий Миколай. Давайте засвітимо у ньому віконечка, прочитавши по слову. У цьому казковому будиночку живе добро, мир, злагода, достаток, повага, дружба, любов, підтримка, розуміння. Нехай кожен будиночок засвітиться яскравими вогниками щастя.

-Чи можна назвати Святого Миколая чарівником? Ви теж можете стати чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки. Можна просто допомогти близьким людям, комусь словом, а комусь і ділом.

 

VІ.Рефлексія уроку

1.Картка самооцінювання.

2.Гра «Прикраси ялиночку»

-Оберіть новорічну іграшку відповідного кольору та прикрасіть ялиночку.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2023
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку