інтегрований урок математики та української літератури у 8 класі на тему "Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з математики та української літератури у 8 класі «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки» містить літературні матеріали з життя і творчості Лесі Українки та математичні завдання, підпорядковані датам життєвого шляху великої поетеси.

Матеріал містить різноманітні форми і методи роботи з учнями, елементи нестандартних підходів, інтерактивних методик, мотиваційно – цільовий та пошуковий аспекти, які активізують пізнавальну діяльність учнів на уроці, розвивають системне логічне мислення, кругозір, творчу уяву, уміння думати і робити висновки, працювати колективно і самостійно: «Очікування», «Цікаво знати», «Установи відповідність», «Дізнайся більше», «Відшукай», «Літературні хвилинки», «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Обмін думками», «Рефлексія».


Перегляд файлу

 

Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки

 

(інтегрований урок математики та української літератури у 8 класі)

http://library.donntu.org/exhib/img/portret1.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мамчик Анна Валеріївна, учитель математики

Классович Світлана Павлівна, учитель української

мови і літератури


АНОТАЦІЯ

Розробка інтегрованого уроку з математики та української літератури у 8 класі «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки» містить літературні матеріали з життя і творчості Лесі Українки та математичні завдання, підпорядковані датам життєвого шляху великої поетеси.

Метою та основними завданнями уроку є узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів   знаходити квадратні корені; розвивати логічне мислення учнів, їх творчі здібності; повторити та систематизувати знання учнів про життя і творчість  видатної доньки України – Лариси Петрівни Косач; виховувати в учнів почуття патріотизму, любов і повагу до творчої спадщини нашої землячки.

Матеріал містить різноманітні форми і методи роботи з учнями, елементи нестандартних підходів, інтерактивних методик, мотиваційно – цільовий та пошуковий аспекти, які активізують пізнавальну діяльність учнів на уроці, розвивають системне логічне мислення, кругозір, творчу уяву, уміння думати і робити висновки, працювати колективно і самостійно: «Очікування», «Цікаво знати», «Установи відповідність», «Дізнайся більше», «Відшукай», «Літературні хвилинки», «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Обмін думками», «Рефлексія».

Матеріали відповідають чинним програмам для загальноосвітніх навчальних закладів,  можуть бути використані учителями української літератури, математики під час проведення уроків та факультативних занять, керівниками гуртків.


Тема. Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки

Мета:

  • закріпити знання, вміння і навички знаходити квадратний корінь;
  • розвивати логічне мислення та творчі здібності;
  • повторити та систематизувати знання про життя і творчість видатної поетеси – Лесі Українки;
  • виявлення почуття патріотизму через любов і повагу до творчої спадщини нашої землячки

Тип уроку: інтегрований урок математики та української літератури

Обладнання: портрет Лесі Українки на вишитому рушнику, підручники, путівнички-довіднички, алфавіт

Девіз уроку:

Горішок знань міцний—це знає кожен.

Та нам — не відступать!

Його вам розколоти допоможе -

Бажання ваше математику пізнать!

Епіграф уроку:

Леся Українка - … геніальна жінка

М. Павлик

Очікувані результати:

  • якісне навчання всіх учнів з максимальним використанням розумових можливостей, знань, умінь і особистісних якостей усіх учасників процесу навчання; практичне застосування знань
  • інтелектуальний розвиток особистості, формування системного і творчого мислення

Хід уроку

I. Мотиваційно-цільовий аспект

Учитель математики. Добрий день. Які асоціації у вас викликає слово «успіх»? Давайте розкладемо його по літерах:

У – упевненість, удосконалення

С – сміх, слава, самостійність

П – позитив, праця

І – інтерес, ініціатива

Х харизма, характер, хоробрість

Тож нехай на сьогоднішньому уроці ви досягнете успіху через удосконалення своїх знань, самостійну роботу, проявляючи інтерес на уроці і хоробрість біля дошки.

Учитель української літератури. Сьогодні урок у нас незвичайний. Перед вами два вчителі: вчитель математики і вчитель української літератури. Що ви чекаєте від цього уроку? Що хочете дізнатися? Щоб відповісти на ці питання, прочитайте тему уроку: «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки – Лесі Українки». «Очікування»

 (Учні по черзі називають очікувані від уроку результати)

Учитель математики. Працювати ми будемо під девізом: «Горішок знань міцний це знає кожен. Та нам — не відступать! Його вам розколоти допоможе - Бажання ваше математику пізнать!»

Учитель української літератури. А епіграфом сьогоднішнього уроку будуть слова Михайла Павлика «Леся Українка - … геніальна жінка»

II. Пізнавально-пошуковий аспект

Учитель математики. «Установи відповідність»  Перш ніж ми приступимо до знаходження квадратного кореня давайте з вами пригадаємо теоретичний матеріал. Пропоную встановити відповідність, з’єднавши запитання з правильними відповідями.

Що називають квадратним коренем числа а?

______________

два

Чи існує квадратний корінь з від’ємного числа?

 

два - а, -а

Як називають операцію обчислення значення

арифметичного квадратного кореня?

 

невід’ємне число, квадрат якого дорівнює а

Що називають арифметичним квадратним коренем 

із числа а?

 

добування квадратного кореня із числа

Скільки коренів має рівняння х2 = а?

 

ні

Скільки значень має квадратний корінь з додатного числа а?

 

називають число, квадрат якого дорівнює а

Обмінятися зошитами і зробити взаємоперевірку за ключем.

1

2

3

4

5

6

е

д

г

в

б

а

Провести оцінювання учнів: за 6 правильних відповідей – 3 бали, 5-4 – 2 бали, 3-1 – 1 бал

У кожного на парті лежить путівничок-довідничок «Цікаво знати», який містить відомості про життя та творчий досвід Лесі Українки, але незвичайний він тим, що містить пропуски. Тож заповнювати їх ми будемо поступово протягом уроку, розв’язуючи вправи. Часу не гаймо до першого завдання приступаймо.

Завдання №1: Знайти значення арифметичного квадратного кореня:

  1. - число народження
  2. - місяць народження
  3. рік народження
  4. - ціла частина – синів, десяті – доньок, їх сума – кількість дітей.

Запис до путівничка-довідничка

Учитель української літератури . 25 лютого 1871року у метричній книзі Новоград-Волинської Преображенської церкви з’явився запис про народження Лариси Петрівни Косач – Лесі Українки. Мати - відома українська письменниця Олена Пчілка, батько Петро Антонович Косач дворянин за походженням, людина прогресивних поглядів. У сімʼї було шестеро дітей з них двоє синів та чотири доньки.

Тут, на Волині, вона вперше побачила життя, сонце, почула рідне слово. Звідси Леся пішла у широкий світ життя.

Наказом міністра внутрішніх справ Косача переведено на роботу до Луцька.

Рано почалася творча біографія Лесі. Арешт тітки Олени Косач (за революційну діяльність) надзвичайно схвилював дівчинку і вона пише свій перший вірш, який присвячує тітці.

Учитель математики. «Дізнайся більше» Щоб вияснить в якому році родина Косачів переїхала до Луцьку та коли був написаний вірш Лесі Українки, ви зможете дізнатися виконавши обчислення. А установивши правильну відповідність між результатами та літерами у вас вийде назва цього вірша.

Завдання №2: Установіть відповідність:


 

 

5.(

 

 

А – 79

Д – 18

К – 25

І – 80

М – 16

Н – 18

Я – 9


Результат записуємо у путівники-довіднички

Учитель української літератури: «Літературна хвилинка» Ви правильно відгадали назву поезії, пропоную вам прослухати її у виконанні Христини.

Декламування вірша «Надія»

НАДІЯ

Ні долі, ні волі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна:

Надія вернутись ще раз на Вкраїну,

Поглянути ще раз на рідну країну,

Поглянути ще раз на синій Дніпро, –

Там жити чи вмерти, мені все одно;

Поглянути ще раз на степ, могилки,

Востаннє згадати палкії гадки…

Ні долі, ні волі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна.

Леся Укрїнка

Учитель української літератури: Під час святкування Водохреща Леся дуже застудилася, що надалі призвело до тяжкої хвороби – туберкульоз кісток, але не дивлячись на хворобу вона самостійно вивчає французьку, німецьку мови та навчається.

У 1884 році мати, прибравши Лесі яскравий псевдонім – Українка, зважилась опублікувати під ним її перші дитячі вірші «Конвалії» і «Софо» у часописі «Зоря».

Учитель математики: «Відшукай» В якому віці Луцьку стала відома Леся Українка ви зможете дізнатися обчисливши значення виразу.(Завдання по рядах.)

Завдання №3: Знайти значення виразу:

Результат записуємо у путівники-довіднички

Учитель української літератури:  Відпочили? … Отож «Конвалії» та «Софо» - це був перший голос поетеси, ще не гучний і не смілий. Проте Леся Українка виходила на обраний шлях з великими мріями і надіями. Музика надихала на нові шедеври. Відчуття мелодії, гармонії звуків переливалося в її літературні твори. У 1893 році виходить збірка «На крилах пісень». У назві одного з циклів є число…

Учитель математики: Щоб заповнити пропуск, вам потрібно спростити вираз

Завдання №4: Спростити вираз:

Учитель математики: Яка цифра найчастіше зустрічалася у виразі – «7». Отже у нас вийшла назва циклу: «Сім струн» (запис у путівнички-довіднички)

Декламування «Сім струн»

Учитель української літератури: Леся – митець, яка своїм талантом, всією душею, духом народний митець. Саме з любові до народу виросла правдива вогненна поезія, дух протесту, яким наснажена муза поетеси. Вона – справжній патріот своєї неньки України. Як ви розумієте значення слова «патріот»?


«Асоціативний кущ»

 

Учитель української літератури: Найкращими хвилинами життя поетеси був час її творчої праці. Ведучи «тридцятилітню війну» з хворобою Леся вважала, що їй «такого – такого багато треба зробити, що якби жила на три життя разом, то й то ще не знає, чи вспіла б те все поробити». У цьому всьому її підтримував фольклорист і музикознавець в подальшому її чоловік.

Учитель математики: «Хто швидше» На дошці накреслено табличку із девяти клітинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Я пропоную вам дев’ять завдань з математики. Відповідь кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблиці. Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Перед вами лежить алфавіт. Тож, хто з вас першим прочитає ім’я чоловіка Лесі Українки?

Завдання №4: Обчислити:



1            2         3         4         5         6         7         8          9         10

Аа       Бб       Вв       Гг       Гг      Дд       Ее       Єє       Жж       Зз

 

11     12    13     14     15     16       17       18     19       20     21     22

Ии     Іі     Її     Йй     Кк     Лл     Мм     Нн     Оо     Пп    Рр     Сс

 

23      24      25      26      27       28      29       30       31      32        33

Тт     Уу     Фф     Хх     Цц     Чч     Шш     Щщ     Ьь     Юю     Яя

Запис в путівники-довіднички

Учитель української літератури. Боротьба і праця. Таким було життя. Було і кохання. Сказати хотілось багато, а часу залишилось мало, тяжка підступна хвороба не відступала. Вона помирала в грузинському місті Сурамі.

Учитель математики: «Мозкова атака» А коли зупинилося серця поетеси дізнаєтесь, розв’язавши наступні рівняння.


5х=9

х=1.8

5х - 95=0

5х = 95

х= 19

5х – 1= 64

5х = 65

х = 13


Запис у путівниках-довідничках

Учитель української літератури. Прогресуюча хвороба змушує Лесю часто змінювати місце перебування. Проживає як в Україні так і за кордоном. Серце поетеси зупинилося __.__.____ року у віці 42 років в грузинському місті Сурамі. Похована вона на Байковому кладовищі в Києві. Велику спадщину залишила нам Леся Українка. ЇЇ твори перекладені багатьма мовами світу, її творчість увійшла у безсмертя.

ІІІ Підсумковий етап:

Учитель математики: Наш урок добігає кінця. Тож підведемо підсумки.

«Обмін думками»

  • Чи сподобався вам цей урок?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Який вид роботи уроку вам сподобався?

Учитель української літератури:

Рефлексія. «Продовжи речення»

  • Я знав (знала) про…
  • Я дізналася (дізнався) про…
  • Я поглибила (поглибив) знання…

IV Оцінювання

VДомашнє завдання: (по рядах)

1. Скласти акровірш на математичну тематику до імені Леся.

2. Скласти кросворд, пов'язаний з життєвим та творчим шляхом Лесі Українки.

3. Скласти ребуси пов'язаний з життєвим та творчим шляхом поетеси.

4.

Учитель української літератури:

 

Інші будуть співці по мені,

Інші будуть лунати пісня,

Вільні, гучні, одважні та горді

Поєднаються в яснім акорді

І полинуть у ті небеса,

Де сіяє одвічна краса;

Там на їх обізветься луною

Пісня та, що не згине зо мною.

Леся Українка


ЛІТЕРАТУРА

  1.               Авраменко О.М. Українська література. Підручник для 8 класу. – К.: Грамота, 2007.
  2.          Левчик Н.В., камінчик О.А. Хрестоматія з української літератури (XIX-XXст.) Київ. ТОВ «ЛДЛ», 1998.
  3.          Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра: Підруч. Для 8 кл. загальноосвіт. Навч. Закладів. – Х.: Гімназія, 2008. – 256 с.
  4.          Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007.

Інші будуть співці по мені,

Інші будуть лунати пісні,

Вільні, гучні, одважні та горді

Поєднаються в яснім акорді

І полинуть у ті небеса,

Де сіяє одвічна краса;

Там на їх обізветься луною

Пісня та, що не згине зо мною.

Леся Українка

http://lesyakosmovska.at.ua/_nw/1/92473.jpghttp://demiart.ru/forum/uploads6/post-1076810-1282596739.jpg


Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) народилася __.__.____р. в сімʼї дворянина за походженням у м. Новоград-Волинський. Мати – відома українська письменниця Олена Пчілка; батько – Петро Антонович Косач. У батьків було _ дітей з них _ синів та _ доньки.

 

 

Наказом міністра внутрішніх справ Косача переведено на роботу до Луцька у ____ році. Рано почалася творча біографія Лесі. Арешт тітки Олени Косач (за революційну діяльність) надзвичайно схвилював дівчинку і вона пише свій перший вірш «______» у _ років (____ рік), який присвячує тітці.

 

 

Під час святкування Водохреща Леся дуже застудилася, що надалі призвело до тяжкої хвороби – туберкульоз кісток, але не дивлячись на хворобу вона самостійно вивчає французьку, німецьку мови та навчається.

У 1884 році мати, прибравши Лесі яскравий псевдонім – Українка, зважилась опублікувати під ним її перші дитячі вірші «Конвалії» і «Софо» у часописі «Зоря». На той момент поетесі було __ років.

 

 

Леся Українка була здібною до музики, вчилася грати на фортепіано. Чула в собі покликання музиканта, але туберкульоз кісток на певний час розлучить її з інструментом. Гра була її розрада, втіха і пристрасть. Відчуття мелодії, гармонії звуків переливалося в її літературні твори.

У 1893 році виходить збірка «На крилах пісень». Один із циклів має назву «____ струн».

Збірки поезій: «Думи і мрії» (1899р.), «Відгуки» (1902р.).

Поеми: «Давня казка» (1893р.), «Одне слово» (1903р.).

Драми: «Бояриня» (1913 р.), «Касандра» (1903-1907рр.), «В катакомбах» (1905 р.), «Лісова пісня» (1911р.) та інші твори

 

 

Ведучи «тридцятилітню війну» з хворобою Леся вважала, що їй «такого – такого багато треба зробити, що якби жила на три життя разом, то й то ще не знає, чи вспіла б те все поробити». У цьому всьому її підтримував фольклорист і музикознавець _________________ Квітка. У 1907 році вони одружилися.

 

Прогресуюча хвороба змушує Лесю часто змінювати місце перебування. Проживає як в Україні так і за кордоном. Серце поетеси зупинилося __.__.____ року у віці 42 років в грузинському місті Сурамі. Похована вона на Байковому кладовищі в Києві. Велику спадщину залишила нам Леся Українка. ЇЇ твори перекладені багатьма мовами світу, її творчість увійшла у безсмертя.


 

1

 

docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
1402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку