28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок математики та "Я у світі" "Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки. Вирощуємо хліб"

Про матеріал

Матеріал уроку побудований на вивченні українських народних обрядів, прислів'їв, віршів та пісень пов'язаних з вирощуванням хліба; містить різноманітні форми роботи: гра "Мовчанка", числовий диктант, групова робота, руханка "Печу, печу хлібчик..."

Перегляд файлу

Строєнко Л.В., вчитель вищої категорії, вчитель-методист

Математика.  3 клас

Тема. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки.

Мета. Закріпити навички усної і писемної нумерації трицифрових чисел, додавання і віднімання в межах 1000, множення і ділення з числами   0, 1, 10, І00.

Розвивати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці, знаходження частини числа, навички розв'язування рівнянь, обчислення значень виразів з іменованими числами, вміння обчислювати периметр прямокутника.

Розвивати активність, самостійність, наполегливість в роботі.

Виявити і поширити знання учнів з українознавства, природознавства.

Виховувати любов до землі, бережливе ставлення до хліба.

Тип уроку. Урок узагальнення знань.

Обладнання: малюнки про хліб, картки, слайди.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вступне слово вчителя.

  • Сьогодні ми поговоримо про те, що завжди було турботою і радістю людини, чому вона віддавала свій труд і талант, а про що саме, нам допоможе дізнатися прислів'я, яке ми прочитаємо, коли правильно порахуємо.

ІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Усний рахунок «Мовчанка».

(В учнях на партах картки-відповіді, на зворотній стороні - букви прислів'я «В кого хліб родиться, той завжди веселиться», на дошці - порожні клітини (36 букв).

44:4=  50:2= 13.3=        220:10=     100-40=

85. І0= 68-18= 860-60= 21. 1=    800:8=

6:6=   23:1= 5.100= 90-80=     60+30=

9 .10=   68-23= 0:7= 23.2=    64:2=

        2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Отже, ми поговоримо про хліб, підсумуємо ваші знання і вміння з математики. Разом з тим на уроці ми виростимо хліб. Поділимось на дві групи.

Перша група вирощуватиме хліб в акціонерному об ' єднанні "Україна". Друга група вирощуватиме хліб на фермерському полі «Ранок». Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, рано почати й рано закінчити - хай легко почнеться і ще легше скінчиться».

   3. Складання і запис виразів.

а) Самостійна робота

І група

В об ' єднанні «Україна» 860га землі. Зорали 1/2 . Скільки гектарів поля зорали?

ІІ група

У господаря 60га землі. Він зорав 1/3. Скільки гектарів землі зорав господар?

б) Усні обчислення.

Скільки тижнів достигає жито?             В одному колоску 25 зернин. Скільки

2тижні зеленіє,            зернин в десяти колосках?

2 тижні колоситься,

2 тижні відцвітає,

2 тижні наливає.

2 тижні поклони б'є,

жати себе просить.

в) Жито достигає 70 днів, а пшениця 90 днів. На скільки днів більше достигає пшениця, ніж жито?

  1.                    Обчислення периметра.

«Не заборонуєш вчасно, не виросте рясно».

 - Для чого боронують?

І група

Довжина ділянки 2км100м, а ширина 1км300м. Обчислити периметр ділянки землі, яку заборонували в об’єднанні «Україна»?

ІІ группа

Довжина ділянки 320м, а ширина 180м. Обчислити периметр ділянки землі, яку заборонували у господаря?

  1.                    Розв'язування прикладів.

«Навесні не посієш, восени не збереш»

Скільки кілограмів зерна висіяли на 1 га?

В об'єднанні У фермера

(56+44). 3 =... (кг) пшениці 172 +148 =.... (кг) пшениці

480 - (70 + 162) = ...(кг) ячменю 300 - 60 =... (кг) ячменю

57 : 3. 10 =... (кг) жита 30. 5 =... (кг) жита

  1.                    Фізкультхвилинка.

Завершили цю роботу і уклінно попросимо. «Нивко, нивко, верни мені силку».

  1.                    Розв'язування задачі.

«Прийшли жнива - іншої роботи нема».

1 група. Самостійна робота 

Комбайн "Нива" за 7 годин скосив 14 га пшениці. Скільки гектарів скосить комбайн "Дон" за 7 годин, якщо він косить за 1годину на 1га більше?

2 група. Коментовано.

Щоб зібрати врожай без найменших затрат, господар із сім’єю жав своє поле серпом,  в’язав снопи і складав їх у копи. Мати нажала 4 копи, а батько – 6 кіп. У кожній копі по 20 снопів. Скільки снопів всього нажала сім'я?

  1.                    Ланцюжки прикладів.

Тяжко дістається хліб. Тарас Шевченко писав:

«Я стою похилившись, думаю, гадаю,

Як то тяжко той насущний люди добувають».

Втрата одного колосочка на полі - це недобір урожаю.

 -Записати відповіді.

(30 . 2) : 10) . 13) -23= (20 . 3) - 54) + 72) - 28 =

- Взаємоперевірка.

  1.                    Знаходження значення виразу на кілька дій (коментовано).

«Як зберемо до Іллі, то будемо у млині».

Коли розв’яжемо цей приклад, то дізнаємось, скільки борошна меле за зміну млин.

(643 + 237 - 60 . 10): 7 - 35 =

  1.               Фізкультхвилинка.

Печу, печу хлібчик дітям на обідчик:

меншичкому - менший, більшечкому - більший.

Шусть у піч, шусть у піч!

Саджай, виймай, саджай, виймай.

Ріжу, ріжу сам, я куштую - гам!

  1.               Розв ' язування рівнянь

1 група.

Скільки кілограмів хліба випікає за зміну хлібопекарня?

х : 2 = 250

ІІ група.

Скільки кілограмів хліба спекла господиня?

100 . х = 600

        ІІІ.  Підсумок уроку

  1.                    Числовий диктант.
  • Скільки днів достигає пшениця?
  • Скільки зернин в колоску?
  • Скільки кілограмів пшениці висівають на 1 га?
  • Скільки снопів нажала сімя?
  • Скільки кілограмів хліба випікає хлібопекарня?
    1.                    Оцінювання знань учнів.

«Хто працював не марно, в того й оцінка гарна».

 -Гей, дівчата і хлоп'ята,

  Будемо снопа прибирати,

  Оцінками рясно квітчати,

  Щоб увесь народ дивувався,

  Який у нас снопок удався!

  1.                    Слово вчителя.

Український хліб, як і українська пісня, не має собі рівного. А чи їли ви коли-небудь хліб від зайця? Колись наші прабабусі, дідусі, повертаючись із жнив, обов'язково приносили дітям хліб від зайця. Такого зайця зустріла і я дорогою. Ось цей хліб для вас. Але й тут не обійтись без математики. На скільки частин треба поділити хліб? Чому? Яку частину хліба отримає кожен учень?

«Судив нам Біг діждати, суди, Боже, й споживати».

Спасибі, діти, за роботу вашу, шануйте хліб, бережіть його. Нехай сіється, родиться на урожай, на дорідне зерно.

doc
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку