Мета. Познайомити учнів з числом і цифрою 8. Повторити і закріпити навички рахунку в межах 7. Розвивати логічне мислення, мову, творчі здібності. Збагачувати знання про навколишній світ. Виховувати пізнавальний інтерес до предмету математики.
Тема: Число 8. Цифра 8. Склад числа 8. Гостинці їжакові.
Мета :Познайомити учнів з числом і цифрою 8. Повторити і закріпити навички рахунку в межах 7. Розвивати логічне мислення, мову, творчі здібності. Збагачувати знання про навколишній світ. Виховувати пізнавальний інтерес до предмету математики.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I Організаційна частина.
Встаньте, діти, усміхніться
І до сонця потягніться,
До сусіда поверніться,
Один одному всміхніться.
Гостей наших привітаймо
І навчання починаймо.
Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на уроці.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі
Учні просто молодці!
II Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
1. Усний рахунок
-Сьогодні до нас на урок, разом з осінню, завітав їжачок- лісовичок. Він вас запрошує в подорож на лісову галявину. Подивіться скільки в нього друзів.
- Як їх можна порахувати? Що треба зробити?- Хто стоїть третім? Шостим?
- Яким по порядку стоїть зайчик? Ведмедик?
-Назвіть звірів, які розташувались правіше від вовчика?Лівіше?
- Звірі на галявині грали. Але ж ви, дітки, знаєте, що восени часто йдуть дощі. А після дощу чого багато з’являється в лісі?
-Подивіться і скажіть, яка краплинка впала на який гриб? Чому?
5 7 4 6
Що в них спільне? Чим відрізняються?Який наступний гриб?
Послухайте, яким дбайливим господарем виявився їжачок. Носить на зиму у свою комірку і бурячки, і грибочки. Розв’яжемо віршовані задачі.
Що, скажіть-но, малюки, їдять взимку їжаки? |
Ішов їжак, знайшов буряк, Знайшов ще шість – З сім’єю з’їсть. Ну, то скільки буряків Усього у їжаків?
|
2+5=7
|
У лісочку на горбочку Вдень з’явились два грибочки. А під вечір знову п’ять. Хто зумів порахувать?
|
3+4=7
|
Три грибочки білка швидко Понесла в своє дупло. А у ньому зберігалось Чотири грибочки вже давно. А тепер скажіть ви нам: Скільки всіх грибочків там? |
Фізкультхвилинка « Боровик».
Вийшов в поле боровик,
Та й узявся в боки,
Бо він, бачите не звик-
Обрії широкі.
Покрутився на нозі,
Реготом залився,
Танцюристці-бабочці
В пояс уклонився.
Довго зайчика ганяв,
Виспавсь на пісочку,
Коли вечір вже настав-
Викупавсь в струмочку.
III Оголошення теми, мети уроку.
1. Створення проблемної ситуації.
- Діти, до їжачка в гості прийшло 7 друзів. А якщо ми порахуємо ще й їжачка, то скільки звірів буде? А як отримали 8?
То над якою темою ми з вами сьогодні будемо працювати?
-Число 8. Цифра 8. Склад числа.
IV Робота над новою темою.
Цифра вісім-два кільця
Без початку і кінця.
Припиняйте, друзі, галас!
Цифру вісім пишем зараз.
Хвилинка каліграфії.
-Починаємо чаклувати…
Вісімку, як два писати. 8
Біля нижньої лінії хвостик назад закругляємо
І обидва кінці дуже вправно з’єднаємо.
Пошук закономірності і продовження написання цифр.
Робота в парах.
(моделювання на фішках доміно складу числа 8)
- Розгляньте плитки доміно. Знаючи, що сума кружків повинна дорівнювати восьми, домалюйте кружечки.
Узагальнення виконаної роботи.
- Їжачок щиро дякує вам за роботу.
- І просить вас ще йому допомогти зробити запаси на зиму.
V Виготовлення з пластиліну грибів, яблучок( групова робота) під музику.
Учні виготовили цілий кошик подарунків для їжачка.
Їжачок дарує всім смачні яблучка, бо в цих фруктах - вітаміни, які дуже корисні для дітей.
VI Самооцінка.