Урок-гра з математики для 1 класу "Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 7. Математичний сніговик"

Про матеріал

Мета :

  • a)Навчальна : закріпити і поглибити знання дітей таблиць додавання та віднімання числа 7, вміти застосовувати її при розв'язанні завдань, закріпити обчислювальні навички;
  • b)Розвивальна : розвивати вміння аналізувати, робити висновки та узагальнювати, логічне мислення та увагу;
  • c)Виховна : виховувати бережливе ставлення до природи; акуратність ведення математичних записів.
Перегляд файлу

Тема : Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 7.    Математичний сніговик.       

Мета :

  1. Навчальна : закріпити і поглибити знання дітей таблиць додавання та віднімання числа 7, вміти застосовувати її при розв’язанні завдань,  закріпити обчислювальні навички;
  2. Розвивальна : розвивати вміння аналізувати, робити висновки та узагальнювати, логічне мислення та увагу;
  3. Виховна : виховувати бережливе ставлення до природи; акуратність ведення математичних записів.

Тип  уроку :  урок закріплення знань, умінь та навичок.

Методи : метод керування навчальною діяльністю учнів, аналітико-синтетичний

                метод, пояснення, метод вправ.

Методичні прийоми : дедукція, аналогія.

Обладнання :  підручник «Математика 1 клас» М.В. Богданович, зошит з

                           друкованою основою «Математика» А.М. Заїка ,

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Продзвенів для нас дзвінок,

Час розпочинать урок!

  1. Актуалізація опорних знань.

Усний рахунок.

  1. Гра «Рахівничок».

           2                                                       10

 

 

        1 3                                8                        9

 

  1. Математичний диктант.
  • 6 збільшити на 2.
  • 9 зменшити на 5.
  • До 3 додати 7.
  • Від 10 відняти 6.
  • На скільки 9 більше від 7 ?
  • На скільки 6 менше від 10 ?
  • Перевіряємо! 8, 4, 10, 4, 2, 4.
  1. Задачі-вірші.

Йдуть корівоньки лужком,

Тут чотири, а там шість.

Скільки всіх корів разом?

Хто з вас, діти, відповість? ( 10 )

 

Було у Марини,

Сім ягід малини.

Шість ягідок з’їла,

А скільки лишила? ( 1 )

 

 

  1. Гра «Математичний сніговик».

На дошці таблиця №2.

  •       Діти, погляньте за вікно! А чому на вулиці стало так гарно? Вірно, тому що вся земля вкрита снігом. А що можна робити взимку на дворі? Так! А підніміть руку, хто з вас вже робив сніговиків. Молодці. Ось і я вам пропоную зараз зробити сніговичка, але не простого, а математичного. Для цього нам треба розв’язати приклади, які написані  на снігових кульках.
  • Молодці! Діти, порахуйте, зі скольких снігових кульок складається наш сніговик ? (7)
  1. Хвилинка каліграфії.
  • Давайте ж навчимося з вами писати цифру 7. Подивіться уважно, як правильно її писати : вона складається з трьох елементів – хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії.
  • Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата, ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію симетрично з двох сторін.
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  •   Тема нашого уроку « Складання таблиці додавання та віднімання числа 7», тому сьогодні нам треба не лише правильно та гарно навчитися писати цифру 7, а й навчитися складати таблиці додавання та віднімання числа 7, а також закріпити наші вміння розв’язувати задачі на знаходження суми.
  • А допоможе нам в цьому наш сніговичок, якщо ж звісно ми допоможемо йому.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Гра «Порахуймо всі разом».

На дошці таблиця № 3.

  • Діти, наш сніговичок зібрався в гості до своїх друзів та приготував їм ось такі кольорові льодяники.
  • Давайте порахуємо скільки льодяників він приготував для першого друга?
  • Одну червону і сім зелених.
  • Скільки разом? ( 8 )
  • Якою дією це знайти? (+)
  • Як це записати? 1 + 7 = 8
  • Давйте порахуємо скільки він приготував для другого друга?
  • Дві червоні та сім зелених.
  • Скільки разом? (9)
  • Якою дією це знайти? (+)
  • Як це записати? 2 + 7 = 9
  • Порахуймо скільки ж льодяників він приготував для другого друга?
  • Три червоні та сім зелених.
  • Скільки разом? ( 10 )
  • Якою дією це знайти? (+)
  • Як це записати? 3 + 7 = 10
  • Молодці!
  • Діти, подивіться уважно, яке число ми постійно додавали ? ( 7 ).
  • Отже ми з вами склали таблицю додавання числа 7.

1 + 7 = 8     

  1. + 7 = 9   
  2. + 7 = 10                                
  • А тепер користуючись таблицею додавання складемо таблицю віднімання числа 7.
  • Якщо нам відомо, що 1 + 7 = 8, то коли від 8 віднімемо постійний доданок 7, що залишиться? ( 1 )
  • Яке правило використовуємо? ( Якщо від суми відняти один доданок, отримуємо другий доданок).
  • Добре!
  • Якщо нам відомо, що 2 + 7 = 9, то коли від 9 віднімемо постійний доданок 7, що залишиться? ( 2 )
  • Якщо нам відомо, що 3 + 7 = 10, то коли від 10 віднімемо постійний доданок 7, що залишиться? ( 3 )
  • Яке правило ми постійно використовували ? ( Якщо від суми відняти один доданок, отримуємо другий доданок).
  • Діти, подивіться уважно на дошку, ми з вами склали таблиці додавання та віднімання числа 7. Давайте ще раз їх прочитаємо.

                   8 – 7 = 1

                   9 – 7 = 2

  1. – 7 = 3

 

  1. Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Разом будем спочивать!

Ставим дружно руки в боки,

І зробили два прискоки.

Сіли, встали, покрутились,

Вліво, вправо нахилились.

Пострибали, відпочили,

До роботи знову сіли.

 

  1. Попереднє закріплення вивченого матеріалу.
  1. Робота в зошиті.
  • Діти, відкрийте свій зошит на сторінці 5, знайдіть завдання № 1від рахівники.
  • Вона просить, щоб ми допомогли їй розв’язати лише ті приклади, уяких другий доданок число 7.
  • Давайте ж повторимо, як називаються числа при додаванні ? ( перший доданок, другий доданок, сума )
  • Молодці! Отже подивіться уважно та назвіть  мені лише ті приклади, де другий доданок число 7.

3+ 7 = 10

  1. + 7 = 8
  1. Розв’язування прикладів ( у дошки з коментуванням  ).
  1. + 7 – 1 = 8                             9 – 7 + 4 = 6
  1. + 4 – 7 = 2                           3 + 7 – 5 = 5

 

  1. Фізкультхвилинка для очей.
  • Вправа «Блискавка».
  • Вправа «Гойдалка».
  • Вправа «Коло».
  1. Робота над задачею.
  • Діти, знайдіть завдання № 2 у своїх зошитах. Калькулятор пропонує розв’язати нам задачу. Послухайте її уважно ( читається 2 рази  )

У годівничці клювало зерно 2 синички. До них прилетіло ще 7 синичок. Скільки синичок клювало зерно?

  • Діти, про кого ця задача? ( про синичок)
  • Що нам відомо? Скільки було синичок? ( було 2 синички )
  • Скільки ще прилетіло? ( прилетіло ще 7 синичок)
  • Яке питання задачі? ( скільки синичок клювало зерно)

Вчитель показує це на схемі.

 

   2                               7

 

 

            ?

  • Повторіть умову задачі за схемою.
  • Отже, нам треба дізнатися скільки всього синичок клювало зерно.
  • Якою дією ми можемо це знайти ? ( + )
  • Чому? ( бо ще прилетіли )
  • Як це записати? ( 2 + 7 = 9 )
  • Як ми відповімо на питання задачі? ( зерно клювало 9 синичок)
  • Вірно, записуємо це в своїх зошитах.
  • Діти, давайте за допомогою нашої таблиці віднімання числа 7 перевіримо чи правильно ми розв’язали задачу? ( так, від 9 – 7 = 2 ).
  1. Самостійна робота.
  • Діти, а тепер спробуйте самостійно розв’язати, користуючись таблицями додавання та віднімання числа 7 другу задачу.

У годівничці клювало зерно 9 синичок. Смачно поїли, 7 синичок відлетіло. Скільки синичок залишилось у годівничці?

  • Давайте перевіримо, чи правильно ви розв’язали задачу.
  • Про кого була задача? ( про синичок )
  • Що нам було відомо? ( було 9 синичок, відлетіло 7)
  • Що треба знайти? ( скільки синичок залишилось)
  • Якою дією ви це знайшли? (    )
  • Чому? ( бо синички відлетіли)
  • Як це записали?  ( 9 – 7 = 2 )
  • Як ви відповіли на питання задачі? ( залишилось 2 синички)
  • Перевірте по таблиці додавання  числа 7, чи правильно ви розв’язали задачу ?
  • Молодці!
  1. Підсумок уроку.
  • Діти, чи сподобався вам урок?
  • Що нового ви сьогодні навчилися робити на уроці?
  • Покажіть мені, за допомогою смайликів, який настрій був у вас сьогодні на уроці?

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 липня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку