Інтегрований урок з математики і курсу «Я досліджую світ»
Тема. Розв’язування нерівностей. Задачі і дослідження на визначення тривалості подій, часу початку та закінчення. Птахи.
Мета.
Математика. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати нерівності, розв’язувати задачі на визначення тривалості події, часу початку та закінчення; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Природознавство. Сформувати в учнів поняття «птахи», вивчити будову тіла птахів; розвивати спостережливість, пам'ять; виховувати бережливе ставлення до птахів.
Хід уроку.
І. Організаційний момент (Слайд)
Встали всі рівненько, підтягнулись.
Один одному щиро посміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти.
Тож почнемо плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (Слайд)
Вправа «Мозковий штурм»
На екрані ознаки різних груп тварин. Перелічує їх. Якщо ознака вказує на птаха – вона залишається.
Ознаки груп тварин ( Слайд)
- Тіло вкрите пір’ям.( Птахи)
- Пересуваються на чотирьох ногах.
- Відкладають яйця і висиджують їх. (Птахи)
- Тіло , вкрите сухими лусочками, деякі мають панцир.
- Народжують малят і вигодовують їх молоком.
- Пересуваються на двох ногах і літають (Птахи)
- Пересуваються на шести ногах, можуть літати.
- Живляться насінням, комахами та іншими дрібними тваринами. (Птахи)
- Отже, давайте перелічимо всі названі ознаки птахів
Птахи : тіло вкрите пір’ям, можуть пересуватися на двох ногах і літати за допомогою крил, відкладають яйця і висиджують їх; живляться рослинами, комахами та іншими тваринами.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. (Слайд)
Знаю |
Не знаю |
Хочу дізнатися |
|
|
|
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1) Мотивація навчальної діяльності (Слайд)
- До нас на урок завітав найвищий птах на Україні. Його назву ви дізнаєтесь, якщо виконаєте вправу «Дешифрувальник»
400+200 |
|
320 - 20 |
|
900-400 |
|
658 - 8 |
|
48 год : 8 |
|
49с : 7 |
|
5с · 10 |
|
450 + 8 |
|
50 с – 15 с |
|
300 + 20 |
|
18 год + 7 год |
|
458 - 8 |
|
600 + 7 |
|
|
|
С |
І |
Р |
И |
Й |
Ж |
У |
Р |
А |
В |
Е |
Л |
Ь |
500 |
50с |
458 |
320 |
600 |
6год |
30с |
607 |
300 |
25год |
650 |
7с |
450 |
(Слайд)
На території України сірий журавель гніздиться на поліських болотах.
Останнім часом чисельність цього виду набагато зменшилася, тому цього птаха занесено до Червоної книги.
Завдання 1. Математичний диктант (Слайд)
Відповіді: 45, 2, 54, 90, 80.
Завдання 2. Розкажіть про будову тіла птахів.
Розповідь вчителя.
— Птахи мають голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають. Під час перельотів швидкість птахів досягає 50-90 км/год. Найшвидше літає чорний стриж — зі швидкістю 110 км/год.
У птахів дуже гострий зір. Вони можуть бачити предмети, розташовані на значній відстані. Наприклад, орли, яструби, грифи так високо ширяють у небі, що їх важко помітити, однак з висоти вони бачать усе, що відбувається на землі.
Птахи не тільки літають. Наприклад, страуси, найбільші з існуючих птахів, швидко бігають. Гуси, чайки, пінгвіни — добре плавають і пірнають. Качки, гуси плавають за допомогою ніг, а пінгвіни ніби літають у воді за допомогою крил.
Для того щоб літати, птахам потрібно багато корму.
рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні. (Слайд)
Рослиноїдні птахи живлять насінням і плодами рослин. Наприклад, їжа глухарів і тетеруків – плоди чорниць, брусниць, різні трави. Так птахи сприяють поширенню насіння в природі.
Комахоїдні птахи поїдають різних комах. Так, синиці і корольки поїдають різноманітних жуків- листоїдів. Дятли дістають жуків-короїдів з-під кори. Цим приносять користь рослинам, вберігаючи їх від шкідників. Стрижі живляться літаючими комахами, тому навіть сплять у польоті.
Хижі птахи живлять дрібними тваринами. Наприклад, орли, яструби, шуліки – полюють на жаб, дрібніших птахів, дитинчат звірів.
Всеїдні птахи живляться як рослинною, так і тваринною їжею.
( він всеїдний) Він споживає дрібні хребетні тварини, ягоди, молюски, проростки і суцвіття болотних рослин, комахи та їх личинки,
черви. Може ловити рибу на мілководді, поїдати яйця і пташенят.
Завдання 3. Обчислення виразів. Робота в парах.
Групи учнів отримують вирази до певної назви групи птахів , що розташована на дошці. Також перед учнями є зображення птахів з числами, що відповідають результатам розв’язаних виразів.
Вирази: (Слайд)
Рослиноїдні Комахоїдні Хижі Всеїдні
78 + 7·3 90 – 9 ·5 200 + 3 · 10 24 : (2·3)
3 ·5·2 500 +5·10 859 - 3·3 2·7·4
Відповіді: 99 – голуб, 30 – гуска; 45 – зозуля, 550 – ластівка; 230 – сова,
850 – орел, 4 – синиця, 56 – качка.
Учні зачитують відповіді і називають представників кожної групи птахів.
Музична фізхвилинка
Хвилинка – цікавинка.
5 ˂ с ˂ 12 і зображення птахів з числами ( шпак – 6, 7, 8, 9, 10, 11, лелека – 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12)
Завдання 4. Розв’язування задачі.
Задача. (Слайд)
Синичка прилетіла до годівниці о 14 год і просиділа на ній до 14год 30 хв. Скільки часу синичка була біля годівниці?
Це задача на обчислення часу тривалості подій. Такі задачі розв’язуємо дією віднімання.
14год 30хв - 14год = 30хв
Відповідь: Синичка була біля годівниці 30 хв.
Задача.(Слайд)
Похід качок до ставка тривав 1год 30хв і повернулися о 12год 30хв. О котрій годині вийшли качки на став.
Це задача на обчислення часу початку подій. Такі задачі розв’язуємо дією віднімання.
12год 30хв – 1год 30 хв = 11год
Відповідь: качки вийшли на став о 11 год.
Хвилинка – цікавинка.
5д. і 5с. 3с. 4од. і 4с.3од. 7с.3д і 7с.3од. 2с.9д. і 2с.1од.
шишкар – ˂, горобець – ˃.
V. Підсумок уроку.
- Подивіться ще раз на завдання нашого уроку і скажіть чи все ми виконали?
- Якою дією розв’язуються задачі на обчислення часу початку події?
- Скільки може нерівність мати розв’язків?
- Перелічіть істотні ознаки птахів.
- Наведіть прикладі різних груп птахів за способом живлення.
- Назвіть зимуючих і перелітних птахів.
- Які завдання вам найбільше сподобались?
- Що цікавого про птахів ви дізналися?
- Яке значення мають птахи в природі?
(Птахи сприяють поширенню насіння, приносять користь рослинам, вберігаючи їх від шкідників.)
Самоцінювання учнів.
VІ. Домашнє завдання.
Математика с. 115 № 636, 637
Я досліджую світ с. 70