Інтегрований урок математики з ЯДС 3 клас Тема. Розв’язування нерівностей. Задачі і дослідження на визначення тривалості подій, часу початку та закінчення. Птахи.

Про матеріал
Інтегрований урок 3 клас математика з ЯДС. Тема. Розв’язування нерівностей. Задачі і дослідження на визначення тривалості подій, часу початку та закінчення. Птахи.Математика. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати нерівності, розв’язувати задачі на визначення тривалості події, часу початку та закінчення; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики. Природознавство. Сформувати в учнів поняття «птахи», вивчити будову тіла птахів; розвивати спостережливість, пам'ять; виховувати бережливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з  математики і курсу «Я досліджую світ»

Тема. Розв’язування  нерівностей. Задачі і дослідження на визначення тривалості подій, часу початку та закінчення. Птахи.

Мета. 

Математика. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати нерівності, розв’язувати задачі на визначення тривалості події, часу початку та закінчення; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Природознавство. Сформувати в учнів поняття «птахи», вивчити будову тіла птахів;  розвивати спостережливість, пам'ять; виховувати бережливе ставлення до птахів.

Хід уроку.

І. Організаційний момент (Слайд)

Встали всі рівненько, підтягнулись.

Один одному щиро посміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Тож почнемо плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. (Слайд)

  • Діти, а чи любите ви фантазувати? Давайте спробуємо. Сядьте зручніше, заплющте очі і уявіть, що ви потрапили до зимового лісу. Ви чуєте різні звуки ( Звучить спів синиці, стукіт дятла, ухкання сови)
  • Зобразіть у своїй уяві того, кого почули.
  • А тепер розплющте очі і скажіть, чиї голоси ви почули?( Синички, сови, дятла)
  • Як назвати одним словом цих істот? ( Це – птахи).
  • До якого царства вони належать?( До царства тварин)
  • Давайте пригадаємо істотні ознаки цієї групи тварин.

Вправа «Мозковий штурм»

 На екрані ознаки різних груп тварин. Перелічує їх. Якщо ознака вказує на птаха – вона залишається.

Ознаки груп тварин ( Слайд)

- Тіло вкрите пір’ям.( Птахи)

- Пересуваються на чотирьох ногах.

- Відкладають яйця і висиджують їх.  (Птахи)

- Тіло , вкрите сухими лусочками, деякі мають панцир.

- Народжують малят і вигодовують їх молоком.

- Пересуваються на двох ногах і літають  (Птахи)

- Пересуваються на шести ногах, можуть літати.

- Живляться насінням, комахами та іншими дрібними тваринами. (Птахи)  

 -  Отже, давайте перелічимо всі названі ознаки птахів

Птахи : тіло вкрите пір’ям,  можуть пересуватися на двох ногах і літати за допомогою крил, відкладають яйця і висиджують їх; живляться рослинами, комахами та іншими тваринами.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. (Слайд)

  • Сьогодні на уроці ми будем розв’язувати нерівності, визначати тривалість події, часу початку, продовжимо вивчати птахів, пригадаємо, яку будову тіла вони мають, дізнаємося на які групи поділяються за способом життя та живлення.
  • Давайте визначимо з вами за темою нашого урока, що ми знаємо, що не знаємо і про що хочемо дізнатися в кінці уроку.

Знаю

Не знаю

Хочу дізнатися

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1) Мотивація навчальної діяльності (Слайд)

- До нас на урок завітав  найвищий птах на Україні. Його назву ви дізнаєтесь, якщо виконаєте вправу «Дешифрувальник»

400+200

 

320 - 20

 

900-400

 

658 - 8

 

48 год : 8

 

49с : 7

 

5с · 10

 

450 + 8

 

50 с – 15 с

 

300 + 20

 

18 год + 7 год

 

458 - 8

 

600 + 7

 

 

 

 

С

І

Р

И

Й

Ж

У

Р

А

В

Е

Л

Ь

500

50с

458

320

600

6год

30с

607

300

25год

650

450

   (Слайд)

  • Правильно – це сірий журавель – найвищий птах на Україні. Висота його тіла -  115-130 см. 
    Розмах крил: 190-220 см. Маса: 4,5-5,5 кг.  Тривалість життя: понад 30 років. 

 На території України сірий журавель гніздиться на поліських болотах.

Останнім часом чисельність цього виду набагато зменшилася,  тому цього птаха занесено до Червоної книги.

  • Діти, скажіть чи можемо ми зараз побачити на болоті журавля? ( Ні) Чому? (Журавлі відлетіли в теплі краї).
  • А яка причина відльоту журавля? ( Йому взимку немає чого їсти)
  • Щоб журавель повернувся до нас навесні, нам потрібно  виконати його  завдання.

Завдання 1. Математичний диктант (Слайд)

  • Зараз ми дізнаємося багато цікавого про птахів, виконавши математичний диктант.
  1. Лелеки протягом дня приносять їжу пташенятам 9 разів. Скільки разів лелеки принесуть їжу протягом тижня?
  2. Маса самця дрохви досягає 16кг,а маса самки – 8кг. У скільки разів самка менша за самця?
  3. Лебідь живе 25 років, а орел-беркут -79 років. На скільки років менше живе лебідь?
  4.  Боривітер за місяць виловлює180 ховрахів і 90 полівок. На скільки більше він виловлює ховрахів, ніж полівок?
  5. Папуга може жити у неволі 150 років, а ворона на 70 років менше. Скільки років може жити у неволі ворона?

Відповіді: 45, 2, 54, 90, 80.

  1. Будова тіла птахів (Слайд)

Завдання 2. Розкажіть про будову тіла птахів.

Розповідь вчителя.

 Птахи мають  голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають. Під час перельотів швидкість птахів досягає 50-90 км/год. Найшвидше літає чорний стриж — зі швидкістю 110 км/год.
    У птахів дуже гострий зір. Вони можуть бачити предмети, розташовані на значній відстані. Наприклад, орли, яструби, грифи так високо ширяють у небі, що їх важко помітити, однак з висоти вони бачать усе, що відбувається на землі.
    Птахи не тільки літають. Наприклад, страуси, найбільші з існуючих птахів, швидко бігають. Гуси, чайки, пінгвіни — добре плавають і пірнають. Качки, гуси плавають за допомогою ніг, а пінгвіни ніби літають у воді за допомогою крил.

    Для того щоб літати, птахам потрібно багато корму.

  1. За способом живлення птахи поділяються на такі групи:

рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні. (Слайд)

  • Подумайте і скажіть  чим можуть живитися рослиноїдні птахи.

Рослиноїдні птахи живлять насінням і плодами рослин. Наприклад, їжа глухарів і тетеруків – плоди чорниць, брусниць, різні трави. Так птахи сприяють поширенню насіння в природі.

  • Чим живляться комахоїдні птахи?

Комахоїдні птахи поїдають різних комах. Так, синиці і корольки поїдають різноманітних жуків- листоїдів. Дятли дістають жуків-короїдів з-під кори. Цим приносять користь рослинам, вберігаючи їх від шкідників. Стрижі живляться літаючими комахами, тому навіть сплять у польоті.

 Хижі птахи живлять дрібними тваринами. Наприклад, орли, яструби, шуліки – полюють на жаб, дрібніших птахів, дитинчат звірів.

Всеїдні птахи живляться як рослинною, так і тваринною їжею.

  • Скажіть чим живиться наш гість журавель? До якої групи він належить?

 ( він всеїдний) Він споживає дрібні хребетні тварини, ягоди, молюски, проростки і суцвіття болотних рослин, комахи та їх личинки,

черви. Може ловити рибу на мілководді, поїдати яйця і пташенят.

Завдання 3. Обчислення виразів. Робота в парах.

  • Журавель наш хоче познайомитися з представниками кожної групи птахів. Наступне завдання гостя непросте.  Треба правильно розв’язати приклади, щоб дізнатися назву пташки, яка належить до певної групи за способом живлення.

Групи учнів отримують вирази до певної назви групи птахів , що розташована на дошці. Також перед учнями є зображення птахів з числами, що відповідають результатам розв’язаних виразів.

Вирази:  (Слайд) 

 Рослиноїдні             Комахоїдні                   Хижі                         Всеїдні

78 + 7·3                      90 – 9 ·5                    200 + 3 · 10                24 : (2·3)

3 ·5·2                          500 +5·10                  859 - 3·3                      2·7·4

Відповіді: 99 – голуб, 30 – гуска; 45 – зозуля, 550 – ластівка;  230 – сова,

850 – орел, 4 – синиця, 56 – качка.

Учні зачитують відповіді і називають представників кожної групи птахів.

Музична фізхвилинка

         Хвилинка – цікавинка.

  • Розв’яжіть нерівність № 632 і ви дізнаєтеся, який птах з’їдає на сніданок 50-60 комах.

5 ˂ с ˂ 12 і зображення птахів з числами ( шпак – 6, 7, 8, 9, 10, 11, лелека – 5, 6, 7, 8, 9, 10,  11, 12)

  • Отже, шпак з’їдає на сніданок 50-60 комах.(Слайд)
  • Розвяжіть нерівність і ви дізнаєтесь, який птах розвиває найбільшу швидкість у польоті х ˂ 4 ( сапсан – 0, 1, 2, 3, орел – 1, 2, 3, 4)
  • Сапсан може розвивати до 200 км за год, це найшвидший птах у світі. (Слайд)

Завдання 4. Розв’язування задачі.

      Задача. (Слайд)

Синичка прилетіла до годівниці о 14 год і просиділа на ній до 14год 30 хв. Скільки часу синичка була біля годівниці?

Це задача на обчислення часу тривалості подій. Такі задачі розв’язуємо дією віднімання.

14год 30хв  - 14год = 30хв

Відповідь: Синичка була біля годівниці 30 хв.

Задача.(Слайд)

  Похід качок до ставка тривав 1год 30хв і повернулися о 12год 30хв. О котрій годині вийшли качки на став.

Це задача на обчислення часу початку подій. Такі задачі розв’язуємо дією віднімання.

12год 30хв – 1год 30 хв = 11год

Відповідь: качки вийшли на став о 11 год.

  1. Групи птахів за способом життя. (Слайд)
  • Скажіть, чи всі птахи можуть знайти собі їжу протягом року? ( Ні)
  • На жаль, одні птахи у пошуках їжі змушені перелітати з однієї місцевості до іншої, а другі, навіть, відлітають в далекі краї. Тому за способом життя птахів поділяють на такі групи: осілі ( зимуючі), перелітні та кочові.
  1. Осілі птахи живуть у нас увесь рік. Спробуй назвати їх. ( Горобці, голуби, ворони)
  2. Птахів, які змушені відлітати в теплі краї і повертатися до нас навесні, називають перелітними. Це ластівки, солов’ї, шпаки, лелеки, стрижі.

Хвилинка – цікавинка.

  • Виконайте порівняння № 629 і дізнаєтесь, який птах виводять пташенят в лютому.

5д. і 5с.    3с. 4од. і 4с.3од.     7с.3д і 7с.3од.         2с.9д. і 2с.1од.

шишкар – ˂, горобець – ˃.

  • Отже, який птах виводить пташенят у лютому? Так, це -  шишкар. (Слайд)

V. Підсумок уроку.

- Подивіться ще раз на завдання нашого уроку і скажіть чи все ми виконали?

- Якою дією розв’язуються задачі на обчислення часу початку події?

- Скільки може нерівність мати розв’язків?

- Перелічіть істотні ознаки птахів.

- Наведіть прикладі різних груп птахів за способом живлення.

- Назвіть зимуючих і перелітних  птахів.

- Які завдання вам найбільше сподобались?

- Що цікавого про птахів ви дізналися?

- Яке значення мають птахи в природі?

(Птахи сприяють поширенню насіння, приносять користь рослинам, вберігаючи їх від шкідників.)

  • Вернемося до нашої таблички і скажіть, чи все що хотіли дізнатися ви дізнались?

Самоцінювання учнів.
VІ. Домашнє завдання.

Математика с. 115 № 636, 637

Я досліджую світ с. 70

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
15 вересня 2021
Переглядів
1293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку