Інтегрований урок "Наші пернаті друзі"

Про матеріал
Тема: Наші пернаті друзі Тип уроку: комбінований, зінтегровано предмети: природознавство, українська мова.
Перегляд файлу

          Брилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

2  клас

    Методична ідея та розробка: вчителя початкових класів

Порубльової Світлани Миколаївни

 

 

 

 

 

2016

 

 

 

Інтегрований урок,  2 клас

Порубльова Світлана Миколаївна

вчитель початкових класів

«Спеціаліст  вищої  категорії»

Брилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Олешківської районної ради

Херсонської області

Тема: Наші пернаті друзі

Цілі: природознавство:

  • формування предметних компетентностей:
  • інформаційної: вміння робити висновки та узагальнення;
  • навчально-пізнавальної: ознайомити учнів із життям птахів, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті;вчити називати групи птахів за переміщенням відповідно до пір року, наводити приклади перелітних та осілих  птахів, пояснювати причину відльоту; сприяти розвитку інтересу до навчання;
  • формування ключових компетентностей:
  • саморозвитку й самоосвіти: створення проблемних ситуацій;
  • комунікативної: вміння працювати в парах; виховувати терпимість один до одного;
  • соціокультурної: вчити дітей, спираючись на отримані знання, самостійно працювати; виховувати бажання охороняти та допомагати птахам; розвивати спостережливість за об`єктами природи; інтерес до пізнання навколишнього світу;

українська мова:

  • формування предметних компетентностей:
  • мовної, навчально-пізнавальної: знайомити учнів з поняттям «текст»; навчити розрізняти окремі речення і текст;
  • формування ключових компетентностей:
  • комунікативної: розвивати уміння добирати заголовки до тексту відповідно до його змісту; зв’язне мовлення.                           

Тип уроку: комбінований, зінтегровано предмети: природознавство, українська  мова.

Обладнання: мультимедійна презентація та технічні засоби для її демонстрації; 

  • додаток 1 для роботи в парах;
  • підручник – Захарійчук  Українська мова: підруч. для 2 кл. - К.: Грамота, 2012.-

 С. 149;

  • годівнички, птахи; стікери.

 

Хронометраж  уроку

І.

Організація класу.

Вправа «Очікування»

1

2

ІІ.

Мотивація навчальної діяльності

    2.1. Хвилинка каліграфії

    2.2, 2.3. Робота з листом

 

3

3

ІІІ.

Повідомлення теми і мети уроку

1

І\/.

 

 

 

 

Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

4.1. Пояснення вчителя.

  1. 4.2. Робота в парах
  2. 4.3. Знайомство з правилом.

4.4.  Розповідь вчителя про життя пташок восени.

 

1

4

1

6

\/.

Фізкультхвилинка.

1

\/І.

Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь.

6.1. Робота в групах

6.2. Гра «Посади птахів до годівнички».

6.3. Колективна робота «Створи текст»

6.4. Самостійне списування речень.

 

2

4

3

4

\/ІІ.

Підсумок уроку. Рефлексія (мультиплікаційний фільм).

3

\/ІІІ.

Інформація про домашнє завдання

1

 

Хід уроку

І. Організація класу.  Привітання.

Вправа «Очікування».

Чи є у класі учні, які вважають, що урок буде цікавим, пізнавальним, продуктивним? (Так чи ні?) В такому разі пропоную працювати сьогодні під таким гаслом:

«Думай, дій, міркуй, відповідай, пиши – швидко, гарно, колективно та оперативно»(Слайд 1)

Тоді всі наші очікування обов’язково здійсняться.

Я чекаю, що ви сьогодні на уроці будете уважними, слухняними та дружніми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    2.1. Хвилинка каліграфії (Слайд 2.)

Δ Лл іл ін ст їде ад оп

   Листопад білими кіньми їде. 

  • Діти, Незнайкові незрозуміло, чому народ так говорить про листопад?
    1.   - А ще казковий гість просить нашої допомоги. Йому друзі  написали листа, якого він ніяк не прочитає. Допоможемо Незнайкові? (Слайд 3.)

 

 

 

 

 

 

  • Чому Незнайко не може прочитати листа?
  • Як йому допомогти? Може він не знає з якого речення початок? (Учні складають текст)
    1.   Учні зачитують лист, який відновили.
  • Від кого Незнайко отримав листа? Чому?(Слайд 3.)
  • Чому наш гість не зумів прочитати листа?
  • Чи можна сказати, що у нас отримався  текст?
  • А що ми називаємо текстом?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми згадаємо, що називаємо текстом і чому пташки відлітають у теплі краї та чи всі пернаті нас покидають восени (Слайд 4.).

І\/. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

4.1. Пояснення вчителя.

4.2. Робота в парах (на столах у учнів лежать аркуші паперу поділені на дві колонки)

Додаток 1.

Комахи приготувалися до зими. На дереві сидить білочка. Ясен листя осипає. Дуб нахмурений стоїть. Ліс приносить людям велику радість.

З настанням осені змінюється життя птахів. Зникають комахи, в’януть трав’янисті рослини. Все менше і менше корму залишається для птахів. Тому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає і теплі краї, де для них достатньо їжі.

 

  • Прочитайте записи обох колонок. Поміркуйте, де речення зв’язані між собою, а де окремі речення.
  • Прочитайте речення записані ліворуч ( окремі речення ліворуч). Про кого чи про що говориться у першому реченні? У другому, третьому, … у наступному?
  • Прочитайте речення праворуч. Про кого чи про що розповідається у першому реченні? Про кого чи про що – у другому, третьому, … наступному?
  • До яких речень, ліворуч записаних чи праворуч, можна дібрати заголовок?
  • Порівняйте ці набори речень та зробіть висновок про текст. 

4.3. Знайомство з правилом. Ст. 149, Захарійчук або ст. 79, Вашуленко.

4.4.  Розповідь вчителя про життя пташок восени.

З настанням холодів відбуваються зміни у житті птахів. Їм нічого їсти, і частина птахів відлітає у теплі краї. Першими відлітають комахоїдні птахи стрижі, ластівки, солов’ї, тому що набагато зменшується кількість комах; метелики забиваються в щілини, де перезимовують до весни; засинають жуки, бабки, надійно ховаються гусениці і личинки. Як тільки замерзають водойми, відлітають водоплавні птахи. Пташки, які на зиму покидають свій рідний край, називаються перелітними. До перелітних пташок належать ластівки, лелеки, зозулі, шпаки, солов’ї, журавлі (Слайд 5.).

Перелітні птахи до осені починають жиріти, адже в них попереду далекий шлях, на який треба буде витратити багато сил і енергії.

Одні птахи вирушають у мандри малими групами, інші – великими зграями. Журавлі і гуси летять кутом і клином, шеренгою, а також один за одним. Скупченою зграєю – шпаки. Деякі птахи летять по одному, наприклад, зозулі.  Кожного року птахи-мандрівники долають багато тисяч кілометрів, вони знають такі місця, у яких можна певний час прожити – добре прогодуватись (Слайд 6.).

Птахи летять із різною швидкістю. Дрібні співочі птахи – соловей, горихвістка долають відстань зі швидкістю 30-48 км/год. А деяких літунів не наздоженеш і найшвидшим потягом!

Стрижі, ластівки, які годуються в повітрі під час польоту, летять зі швидкістю 130 км/год. Є такі птахи, що летять день і ніч без відпочинку. От, наприклад, журавлі. Як виберуться в дорогу, то не зупиняться доти, доки не прилетять на місце. А деркач, перепілка сотні кілометрів проходять пішки (Підчас розповіді зображення птахів демонструються на слайдах)(Слайд 7).

Скільки б разів не гостювали птахи в теплих краях, та щороку навесні вони повертаються до рідних домівок.   

- А чи всі птахи відлітають у теплі краї? (продовження розповіді)

Ні. Є такі пташки, які залишаються зимувати у нас, бо можуть найти собі поживу. Птахи, які не відлітають – це осілі пташки. До них належать горобці, сороки, ворони, сичі, дятли, синиці. Ці пташки полюбляють насіння лободи, подорожника, живляться рештками, а от синиці дуже люблять свіже несолоне сало. А ще на зиму до нас прилітають північні гості: снігурі та омелюхи. Вони живляться ягодами калини та горобини (Слайд 8.).

\/. Фізкультхвилинка.

\/І. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь.

6.1. Робота в групах

- Чому відлітають восени птахи? (Група №1 і №2)

- Що страшніше для птахів – голод чи холод (Група №3 і №4)

6.2. Гра «Посади птахів до годівнички».

Група 1 – ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, снігур.

Група 2 – журавель, синичка, ворона, сорока, снігур, шпак.

Група 3 – перепілка, лелека, ворона, сич, соловей, дятел.

Група 4 – шпак, горобець, ластівка, перепілка, голуб, сорока.

6.3. Колективна робота «Створи текст»

- Діти, Незнайко дуже уважно слухав і зробив ось такий підсумок уроку (Слайд 9.).

1.  Тому причина відльоту птахів – це голод.

2.  Зимують лише ті птахи, які живляться насінням, рештками рослин.

3.  Пташкам нічим живитися.

4.  З приходом осені поступово зникають комахи.

- Про що забув Незнайко? (Речення повинні бути зв’язані між собою за змістом у певній послідовності).

- Давайте допоможемо Незнайку.

- Тепер прочитаємо текст. ( Слайд 10.).

6.4. Самостійне списування речень (диференційоване завдання):

- 1варіант – 1 речення,    2 варіант – 4 речення . Знайдіть і зачитайте слово, яке відповідає на питання хто? .

- Діти, запам’ятайте, птахи приносять велику користь людям, знищуючи шкідливих комах, а також радують нас своїм співом. Тож давайте будемо для них друзями не тільки взимку, коли їм нічого їсти, а й увесь рік. Не будемо їх зграйки розганяти, лякати їх, стріляти в них із рогаток та руйнувати їхні гнізда.

\/ІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Які ви знаєте групи птахів?
  • Наведіть приклади перелітних птахів?
  • Наведіть приклади осілих птахів?
  • Назвіть причини відльоту птахів у вирій?
  • Які речення називаємо тестом?
  • Чи здійснилися ваші очікування? На дошці таблиці  «Легко», «Цікаво», «Важко». Поміркуйте, як вам працювалося на уроці і прикріпіть відповідний стік біля певної таблички.
  • Отже, всім нам стало зрозуміло, яким був урок і чи здійснилися очікування.

\/ІІІ. Інформація про домашнє завдання (Слайд 11.)

      Для всіх: 1. Українська мова – с.149, впр.4.

                      2. Природознавство – с.51-54, опрацювати

      Творчий рівень: дібрати загадки про перелітних птахів.

      Джерела інформації:

      1.    Захарійчук  Українська мова: підруч. для 2 кл. - К.: Грамота, 2012.-

            С. 149.

      2.    Гільберг Т.Г. Природознавство : підруч. для 2 кл. – К.: Генеза, 2012.-

             С. 51-54.

      3.  http://pedsovet.su/load/390-1-0-43119

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Комахи приготувалися до зими. На дереві сидить білочка. Ясен листя осипає. Дуб нахмурений стоїть. Ліс приносить людям велику радість.

З настанням осені змінюється життя птахів. Зникають комахи, в’януть трав’янисті рослини. Все менше і менше корму залишається для птахів. Тому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає і теплі краї, де для них достатньо їжі.

 

 

 

 Додаток 1.

Комахи приготувалися до зими. На дереві сидить білочка. Ясен листя осипає. Дуб нахмурений стоїть. Ліс приносить людям велику радість.

З настанням осені змінюється життя птахів. Зникають комахи, в’януть трав’янисті рослини. Все менше і менше корму залишається для птахів. Тому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає і теплі краї, де для них достатньо їжі.

 

 

 

 

 

 

Група 1  – ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, снігур.

C:\Users\stars\Desktop\snihur_opys.jpg    C:\Users\stars\Desktop\ser.jpg  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Columba_livia.jpgC:\Users\stars\Desktop\ENVIRONMENT Birds 111085.JPG  C:\Users\stars\Desktop\44031351_lastvki.jpg  C:\Users\stars\Desktop\horobets.jpg

 

Група 2 – журавель, синичка, ворона, сорока, снігур, шпак.

C:\Users\stars\Desktop\WPETK3CL.jpg  C:\Users\stars\Desktop\snihur_opys.jpgC:\Users\stars\Desktop\46329_900.jpg

C:\Users\stars\Desktop\soroka.jpg    C:\Users\stars\Desktop\Etourneau_DSC01833-1024x683.jpg   C:\Users\stars\Desktop\shyrav.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  Група 3 – перепілка, лелека, ворона, сич, соловей, дятел.

  C:\Users\stars\Desktop\46329_900.jpg C:\Users\stars\Desktop\faraon.jpg C:\Users\stars\Desktop\20090503-b_705.jpg

C:\Users\stars\Desktop\ser.jpg  C:\Users\stars\Desktop\88835466_solovey.gif  C:\Users\stars\Desktop\880e21017640fa48c54799b23d33389a.jpg

 

 

Група 4 – шпак, горобець, ластівка, перепілка, голуб, сорока.

C:\Users\stars\Desktop\Etourneau_DSC01833-1024x683.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Columba_livia.jpg  C:\Users\stars\Desktop\horobets.jpg 

C:\Users\stars\Desktop\44031351_lastvki.jpg C:\Users\stars\Desktop\soroka.jpg C:\Users\stars\Desktop\faraon.jpg

docx
Додано
10 грудня 2021
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку