Відділ освіти Зміївської районної Державної адміністрації
Комунальний заклад «Зміївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
імені льотчика-космонавта Ігоря Петровича Волка»
Зміївської районної ради
Харківської області
Інтегрований урок
Навчання грамоти та Математика
Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться"
у 1 - В класі
Учителя початкових класів
Федоти Інни Михайлівни
Зміїв
2020
Інтегрований урок, у 1 класі
Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться".
Мета. Вчити застосовувати набуті знання і навички на практиці, у повсякденному житті.
Розвивати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість.
Виховувати любов до природи, культуру поведінки.
Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на поїзд, картки зі словами, фонограма звуків лісу, малюнки звірят зі словами-анаграмами на зворотному боці, зображення хатинки, 2 кошики (картонні зображення), 2 сороки, набори фішок для позначення звуків, лічильний матеріал: яблучка, шишки, грибочки.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
--- Тема нашого уроку «Грамоти учиться - завжди знадобиться».
Нещодавно зустрілися дві сороки. Одна говорить:
--- Як добре тому хто вміє читати. Я теж хотіла б навчитися. Тоді б я прочитала усі оголошення у місті і знала б усі новини.
А друга відповідає:
--- А от і ні. Набагато важливіше — знати математику .
І почали вони сперечатися. Сперечалися, сперечалися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дійти не змогли. Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили.
--- Як ви думаєте, що важливіше: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів).
Постановка проблеми уроку.
--- Ми не будемо сперечатися, а з'ясуємо це протягом уроку. Отож вирушаємо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації.
(На дошці — дві сороки і два кошики з написами «читання» і «математика»).
--- Якщо під час пригод нам допоможе вміння читати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання», якщо допоможуть математичні знання — фішка у кошик «математика». Де фішок буде більше - той предмет і важливіший.
III. Робота над темою уроку.
--- А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо розплутаєте "ниточку"
Гра "Ниточка".
--- Молодці! Ми вирушаємо у подорож поїздом. А що допомогло нам виконати перше завдання? (Вміння читати). Отож, першу фішку кладемо у кошик «читання».
Гра «Купи квиток».
--- Час купити квитки. У вас на партах лежать конверти з монетами. Квиток коштує 17 копійок. Приготуйте потрібну суму;
(Для швидшого процесу квитки продають кілька учнів, які найкраще лічать. Коли усі придбали квитки, робиться висновок, що наступна фішка кладеться у кошик «математика»).
--- На кожному квитку обов'язково пишеться номер місця, на якому повинен сидіти пасажир під час поїздки. Погляньте на свої квитки — у кого який номер.
Як ви гадаєте, навіщо це потрібно? (Якби не було нумерації, пасажири сварилися б, кому де сидіти).
--- Завдяки якій науці у транспорті порядок?
(Наступна фішка — у кошик «математика»).
--- Ось ми і сіли у потяг, подорож починається. Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож, почитаємо.
Вправа "Читання слів з пропущеними голосними".
О Е А
М-л-к- м-д м-м-
3-л-т- п-с л-м-
Б-л-т - ф-н р-м-
--- Що не дало нам нудьгувати у дорозі? (Уміння читати). (Фішка — у кошик).
--- А за вікном така краса!.. Давайте «фотографувати».
Вправа «Фотограф». Учитель на долю секунди показує картку зі словом, потім ховає її. Учні мають встигнути прочитати слово. Слова для карток: ліс, небо, зима, вітер, дерево, природа...
(Наступна фішка — у кошик "читання').
--- Ось і ніч настала. Час лягати спати. Покладіть голівки на руки, заплющіть очі, відпочивайте.
(Звучить фонограма звуків лісу).
--- Ой, діти, прокидайтесь! Чуєте? Де це ми? (У лісі).
--- А як ви дізналися? (Чути щебет птахів, шелест листя, дзюрчання струмочка...)
--- Далі підемо пішки. (На дошці з'являється зображення хатинки).
--- Куди це ми прийшли?
(Робота у парах).
--- Виявляється існує і така школа. А хто там навчається, дізнаємось, коли прочитаємо анаграми.
Ввкочи закйчи лбкіа
Жаїк лаиск
(Анаграми надруковані на аркушах, на зворотному боці яких відповідне зображення тварин і слів: зайчик, їжак, лиска, вовчик, білка).
--- Виконаємо звуковий аналіз слів заєць (на звукових фішках у кожній групі учнів).
(Після виконання завдання наступна фішка кладеться у кошик сороки зі словом "читання ").
--- Звірята сидять за партами, уважно слухають учительку-сову. Зараз у них урок. Ви хочете зайти до них у гості? Але з порожніми руками не годиться йти у гості. Давайте назбираємо гостинців.
Робота у групах.
Перша група відшукує половинки яблук, що є складом числа 10, друга група - половинки шишок на склад числа 9, третя — грибочки, на склад числа 8).
--- Що допомогло нам назбирати гостинців? (Знання математики).
(Фішка — у кошик «математика»).
--- Так-так... для білочки — шишки маємо, для їжачка — грибочки, зайчика яблучками почастуємо. А що ж ми принесемо вовчику і лисці? Давайте рибки наловимо.
Робота у парах. На кожній рибці на зворотному боці приклад. Треба «наловити» рибок з відповіддю 10.
(Наступна фішка — у кошик "математика").
--- Зараз у Лісовій школі урок фізкультури. Всі учні роблять зарядку. Приєднаймося і ми.
Фізкультхвилинка.
Лісовичок Ох став на мох.
Ручками помахав, весело пострибав.
Нахил вправо, нахил вліво —
Можна братися до діла.
Н.Шост (Вивчити і розказати віршик нам допомогло читання. Наступна фішка — у кошик “читання").
Математична гра «Вірю - не вірю».
Гру проводимо за допомогою сигнальних цеглинок лего (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленим кольором, якщо неправильне – червоним.
(Наступна фішка — у кошик “математика").
III. Підсумок уроку.
--- Давайте полічимо, скільки ж у кожному кошику фішок? (Порівну).
--- То що відповімо сорокам? Як їх розсудимо? (У житті однаково важливими є всі предмети, які вивчаються у школі).
--- Як швидко минув час. Пора нам повертатися додому. Адже наші рідні нас зачекалися