Інтегрований урок Навчання грамоти та Математика Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться" у 1 класі

Про матеріал
Інтегрований урок, у 1 класі Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться". Мета. Вчити застосовувати набуті знання і на¬вички на практиці, у повсякденному житті. Розвивати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість. Виховувати любов до природи, культуру поведінки.
Перегляд файлу

Відділ освіти Зміївської районної Державної адміністрації

Комунальний заклад «Зміївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

імені льотчика-космонавта Ігоря Петровича Волка»

Зміївської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

Навчання грамоти та Математика

Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться"

у 1 - В класі

 

 

 

 

 

 

Учителя початкових класів

Федоти Інни Михайлівни

 

 

 

 

 

 

 

Зміїв

2020

Інтегрований урок, у 1 класі

Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться".

Мета. Вчити застосовувати набуті знання і на­вички на практиці, у повсякденному житті.

Розвивати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість.

Виховувати любов до природи, культуру поведінки.

 Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на поїзд, картки зі словами, фонограма звуків лісу, малюнки звірят зі словами-анаграмами на зворот­ному боці, зображення хатинки, 2 кошики (картонні зображення), 2 сороки, набори фішок для позна­чення звуків, лічильний матеріал: яблучка, шишки, грибочки.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

--- Тема нашого уроку «Грамоти учиться - завжди знадобиться».

Нещодавно зустрілися дві сороки. Одна говорить:

--- Як добре тому хто вміє читати. Я теж хотіла б навчи­тися. Тоді б я прочитала усі оголошення у місті і знала б усі новини.

А друга відповідає:

--- А от і ні. Набагато важливіше — знати математику .

І почали вони сперечатися. Сперечалися, спереча­лися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дійти не змогли. Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили.

--- Як ви думаєте, що важливіше: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів).

Постановка проблеми уроку.

--- Ми не будемо сперечатися, а з'ясуємо це про­тягом уроку. Отож вирушаємо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації.

(На дошці  дві сороки і два кошики з написами «читання» і «математика»).

--- Якщо під час пригод нам допоможе вміння чи­тати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання», якщо допоможуть математичні знання — фішка у кошик «математика». Де фішок буде більше - той предмет і важливіший.

 

III. Робота над темою уроку.

--- А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо розплутаєте "ниточку"

Гра "Ниточка".

  • Л-і-т-а-к, т-р-а-к-т-о-р, в-е-л-о-с-и-п-е-д, к-а-т-е-р.

--- Молодці! Ми вирушаємо у подорож поїздом. А що допомогло нам виконати перше завдання? (Вміння читати). Отож, першу фішку кладемо у ко­шик «читання».

Гра «Купи квиток».

--- Час купити квитки. У вас на партах лежать  конверти з монетами. Квиток коштує 17 копійок. Приготуйте потрібну суму;

(Для швидшого процесу квитки продають кілька учнів, які найкраще лічать. Коли усі придбали квитки, робиться висновок, що наступна фішка кладеться у  кошик «математика»).

--- На кожному квитку обов'язково пишеться номер  місця, на якому повинен сидіти пасажир під  час поїздки. Погляньте на свої квитки — у кого який номер.

Як ви гадаєте, навіщо це потрібно? (Якби не було нумерації, пасажири сварилися б, кому де сидіти).

--- Завдяки якій науці у транспорті порядок?

(Наступна фішка — у кошик «математика»).

--- Ось ми і сіли у потяг, подорож починається. Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож, почитаємо.

Вправа "Читання слів з пропущеними голосними".

    О                          Е                                       А

М-л-к-                   м-д                                     м-м-

3-л-т-                     п-с                                     л-м-

Б-л-т -                   ф-н                                    р-м-

--- Що не дало нам нудьгувати у дорозі? (Уміння читати). (Фішка  у кошик).

--- А за вікном така краса!.. Давайте «фотографу­вати».

Вправа «Фотограф». Учитель на долю секунди показує картку зі словом, потім ховає її. Учні мають встигнути прочитати слово. Слова для карток: ліс, небо, зима, вітер, дерево, природа...

(Наступна фішка — у кошик "читання').

--- Ось і ніч настала. Час лягати спати. Покладіть голівки на руки, заплющіть очі, відпочивайте.

(Звучить фонограма звуків лісу).

--- Ой, діти, прокидайтесь! Чуєте? Де це ми? (У лісі).

--- А як ви дізналися? (Чути щебет птахів, шелест листя, дзюрчання струмочка...)

--- Далі підемо пішки. (На дошці з'являється зображення хатинки).

--- Куди це ми прийшли?

(Робота у парах).

--- Виявляється існує і така школа. А хто там нав­чається, дізнаємось, коли прочитаємо анаграми.

Ввкочи          закйчи    лбкіа

Жаїк             лаиск

(Анаграми надруковані на аркушах, на зворотному боці яких відповідне зображення тварин і слів: зайчик, їжак, лиска, вовчик, білка).

--- Виконаємо звуковий аналіз слів заєць (на зву­кових фішках у кожній групі  учнів).

(Після виконання завдання наступна фішка кла­деться у кошик сороки зі словом "читання ").

--- Звірята сидять за партами, уважно слухають учительку-сову. Зараз у них урок. Ви хочете зайти до них у гості? Але з порожніми руками не годиться йти у гості. Давайте назбираємо гостинців.

Робота у групах.

Перша група відшукує половинки яблук, що є складом числа 10, друга група - половинки ши­шок на склад числа 9, третя — грибочки, на склад числа 8).

--- Що допомогло нам назбирати гостинців? (Знання математики).

(Фішка — у кошик «математика»).

--- Так-так... для білочки — шишки маємо, для їжачка — грибочки, зайчика яблучками почастуємо. А що ж ми принесемо вовчику і лисці? Давайте рибки наловимо.

Робота у парах. На кожній рибці на зворотному боці приклад. Треба «наловити» рибок з відповіддю 10.

(Наступна фішка  у кошик "математика").

--- Зараз у Лісовій школі урок фізкультури. Всі учні роблять зарядку. Приєднаймося і ми.

Фізкультхвилинка.

Лісовичок Ох став на мох.

Ручками помахав, весело пострибав.

Нахил вправо, нахил вліво —

Можна братися до діла.

Н.Шост (Вивчити і розказати віршик нам  допомогло читання. Наступна фішка — у кошик “читання").

Математична гра «Вірю - не вірю».

Гру проводимо за допомогою сигнальних цеглинок лего  (червоних і зелених). Якщо судження правильне, то учні сигналізують зеленим кольором, якщо неправильне – червоним.

  1.                   Відрізок має початок, але не має кінця.
  2.                   Числа, які додають, називають доданками
  3.                   У квадрата 4 кута
  4.                   Результатом додавання є різниця.
  5.                   Числа при відніманні називають зменшуване, доданок, різниця.
  6.                   «Сусідами» числа 7 є  6 і 8.
  7.                   1дм це 12 см.
  8.                   Число  20 це  2 десятки і 0 одиниць.

(Наступна фішка — у кошик “математика").

III. Підсумок уроку.

--- Давайте полічимо, скільки ж у кожному коши­ку фішок? (Порівну).

--- То що відповімо сорокам? Як їх розсудимо? (У житті однаково важливими є всі предмети, які вивчаються у школі).

--- Як швидко минув час. Пора нам повертатися додому. Адже наші рідні нас зачекалися

docx
Додав(-ла)
Федота Инна
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку