Підготовчі вправи до написання цифр у 1 класі

Про матеріал
Підготовчі вправи до написання цифр у 1 класі Каліграфічне написання цифр має таке саме велике значення, як і каліграфічне написання літер. Для того, щоб підготувати школяра, який щойно прийшов навчатися написання цифр, слід проводити підготовчі завдання. Розглянемо ці завдання.
Перегляд файлу

Підготовчі вправи до написання цифр у 1 класі

Каліграфічне написання цифр має таке саме велике значення, як і каліграфічне написання літер.

Написання цифр традиційно проводиться на уроках математики в зошиті в клітинку. Таке лініювання зошита полегшує розміщення цифр як по горизонталі, так і по вертикалі. Особливо це стає необхідним тоді, коли школярі виконують різні математичні дії.

Цифри, як і літери, треба писати під нахилом, а отже, лінії мають бути паралельні між собою. Кожна цифра, а їх всього десять, повинна займати лише одну клітинку:

 

 

 

Зошит в клітинку це зовсім нове лінування для шестилітніх дітей, але основний штрих ( лінія зверху вниз ) неодмінно має йти під нахилом, як у літер.

Для того, щоб підготувати школяра, який щойно прийшов навчатися написання цифр, слід проводити підготовчі завдання.

Розглянемо ці завдання. Перше – підготовка руки для письма це такі вправи: сісти правильно, взяти ручку в руку і зробити вправи, наприклад, у такому положенні: відвести вказівний палець, попрацювавши ним; відвести великий палець, потримавши ручку двома пальцями; визначити відстань вказівного пальця на ручці – один сантиметр від кінця ручки; звернути увагу на напрям верхнього кінця ручки.

Друге завдання – знайомство з лініями зошита. Школярі мають спочатку розглянути зошити в клітинку і саму клітинку; знайти середину сторін клітинки; кути; навчитися визначати середину клітинки.

 Лише після цього варто приступати до виконання підготовчих вправ – це третє завдання. Виконуючи такі завдання, учні добре мають усвідомити і розуміти і розрізняти верхній, нижній, правий і лівий боки клітинки, середину її сторін, кути.

Варто зауважити: наведені види підготовчих вправ, навіть візуально, можна розділити на три групи – написання прямих ліній у зошиті; написання похилих ліній; написання кривої лінії у клітинці.

 Наведемо приклад підготовчих вправ з математики у зошиті в клітинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зрозуміло, що виконання підготовчих вправ з математики співпадає з підготовчим періодом навчання грамоти, а отже, його основне завдання – підготувати дитину та її до правильного написання не лише літер, а і цифр, чисел, бо, як бачимо з попередніх зразків, написання цифр школярі мають розпочинати з написання похилої лінії. А відтак, цифри, як і літери, треба писати правильно, відповідно до стандарту написання, кожна цифра мусить займати своє чинне місце.

Щоб першокласники правильно розміщувати цифри в клітинці й передавали їх конфігурацію бездоганно, рекомендуємо спочатку самому вчителю, а згодом з дітьми засвоїти загальні правила методики:

  1. цифри слід писати на висоті всієї клітинки у правій її стороні;
  2. ширина цифри має дорівнювати половині її висоти;
  3. перше ознайомлення з цифрами треба проводити за допомогою демонстраційної картки. На картці написання цифр має бути бездоганним;
  4. у процесі ознайомлення з тією ч и іншою цифрою слід розглядати її елементи, з’ясовуючи конфігурацію, і правильність написання;
  5. перед написанням цифр у зошиті можна використати одні й ті ж прийоми письма, що і під час написання літер: письмо в повітрі, мокрим пензлем на дошці, прийом калькування, під рахунок, письмо за зразком і т. ін.;
  6. усі цифри в нижній частині торкаються середини клітинки, а у верхній – правого куточка;
  7. учити письма цифр рекомендуємо за порядком лічби.

Звернемо увагу на розміщення цифр і на порядок написання ліній, дивлячись на нижній зразок:

 

Під час письма і цифр, і літер слід проводити вправи для очей, адже зір школяра сильно напружується. Згодом це може перейти у звичку, а потім – у хворобу.

По-перше, першокласник повинен знати, що, де б він не сидів під час письма, світло має падати на зошит з лівого боку.

По-друге, і зошит, і книжка повинні бути від очей на відстані 30см і під кутом 45:

  1. щоб перевірити нахил голови, лікоть будь-якої руки треба поставити на парту (краще лівої, бо права тримає ручку), кінчиками пальців торкнутися до скроні – це і є відстань від очей до зошита;
  2. сісти треба рівно, але так, щоб між краєм парти і грудьми проходив кулачок. І права рука, і ліва мають лежати на парті, лікті можуть трохи виходити за її краї.

По-третє, до тих пір, доки першокласник не усвідомлять, як правильно треба сидіти за партою, учительне має права дозволяти дітям писати, бо поза під час письма є обов’язковою.

По-четверте, варто проводити на кожному уроці 1-2 вправи для рук, тіла й обов’язково для очей:

  • Заплющити очі й порахувати до 3 чи до 5, розплющити очі і так декілька разів.
  • Швидко заплющити і розплющити очі: 1-2, 1-2 і так декілька разів; а тепер швидше – поморгати очима.
  • Направити голову в одну точку, а очима подивитися вгору, вправо, вниз, вліво і навпаки. Так декілька разів.
  • Заплющити очі, злегка натиснути на повіки, порахувати до 5, відкрити очі і знову закрити очі, легко потерти скроні біля очей…
  • Відвести руку наперед, підняти вказівний палець на рівень очей. Подивитися на кінчик пальця і, не відводячи від нього зору, палець потягнути до носа і т.ін.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шпак Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Федота Инна
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
8934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку