2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Інтегрований урок образотворчого мистецтва та трудового навчання "Архітектура очима дітей"

Про матеріал
Урок покликаний продовжити знайомство учнів з мистецтвом архітектури, вчити створювати різні архітектурні образи; виховувати естетичне сприйняття світу і мистецтва; стимулювати художньо-творчу діяльність.
Перегляд файлу

Інтегрований урок образотворчого мистецтва та трудового навчання

(два спарених уроки по 40 хв)

3 клас

Тема уроку: Архітектура як будівельне мистецтво. Гармонія архітектурних форм. Архітектура очима дітей. Створення макетів споруд з конструкторів LEGO

Мета уроку. Ознайомити учнів з мистецтвом архітектури, видами та основними принципами архітектури; вчити створювати різні архітектурні образи; застосовувати отримані знання на практиці; розвивати творчу і пізнавальну активність, асоціативно-образне мислення, уяву та фантазію; розвивати виконавські вміння, увагу, стимулювати прагнення до поглиблення знань; виховувати естетичне сприйняття світу і мистецтва; стимулювати художньо-творчу діяльність.

Обладнання та матеріали:

  • технічні засоби для показу мультимедійної презентації;
  • надруковані терміни для словникової роботи;
  • альбоми, олівці, фломастери;
  • конструктори LEGO.

 

Хід уроку

 

I. Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності.


  • Діти, уважно погляньте, що лежить на партах і послухайте вірш.

Побудую дім зелений

На сосновій гілці.

Там доволі буде шишок

Взимку шустрій білці.

 

Побудую синій дім,

Сині всі кімнати.

Восьминіг в будинку цім

Стане проживати.

 

А в убранні крижанім

Побудую білий дім.

Він для вас, звірятка, —

Ведмежа й зайчатко.

 

Чорний дім збудую я,

Двері на засові.

Аж до ночі тут щодня

Будуть спати сови.

 

А тепер червоний дім

Побудую швидко.

Хай живе принцеса в нім,

Мов прекрасна квітка.

 

  • Як ви гадаєте, що ми будемо сьогодні створювати на уроці?

II. Вивчення нового матеріалу з образотворчого мистецтва

1. Розповідь учителя з демонстрацією слайдів.

  •  У сиву давнину люди селилися там, де було затишно та безпечно. Вони не будували для себе житло, а оселялись у печерах. Але поступово, потерпаючи від негоди, змушені були зводити собі житла з природніх матеріалів, котрі можна вважати першими архітектурними спорудами.

Згодом люди почали будувати споруди різного призначення, які використовували по-різному: як житло, крамниці, школи, театри, храми тощо.

2. Словникова робота.

  • Пригадайте, що ж таке архітектура?

Архітекту́ра – з грец. будівництво – це мистецтво проектування будівель.

  • Розрізняють три основних види архітектури:

Архітектура об'ємних споруд (житлові будинки, громадські споруди (школи, театри, магазини, стадіони та ін.), промислові будівлі (заводи, фабрики, електростанції), культові споруди та фортеці).

Ландшафтна архітектура (бульвари, сквери та парки, де можна зустріти архітектуру малих форм — альтанки, місточки, фонтани).

Містобудування (створення нових міст і селищ, реконструкцію старих).

  • Як називають фахівців, що займаються створенням архітектурних проєктів?

Так, це архітектори. Для того, аби будівля стала справжньою архітектурною спорудою, дуже важливо, щоб вона викликала в людини позитивні почуття, не залишала її байдужою. Такі споруди творять талановиті люди — архітектори.

3. Бесіда:

  •  Ще в давнину було сформовано основні вимоги до архітектури: міцність, корисність, краса. Як ви це розумієте? В усі часи при будівництві брали до уваги, що споруда насамперед повинна відповідати своєму призначенню, бути стійкою, міцною і мати гарний вигляд.
  •  Чи вважаєте ви професію архітектора творчою? Поясніть свою думку.
  •  Давайте переглянемо приклади архітектурних споруд від давніх часів до сьогодення.
  •  Чим вражають ці твори мистецтва?
  •  Чи дотримали творці-архітектори основних вимог?
  •  У якому будинку хотільсь би жити вам: у стародавніх палацах чи в сучасних будівлях?

4. Фізкультхвилинка.

Діти слухають слова вірша та імітують відповідні рухи:

Хто сидіти вже втомився,  

Я прошу, щоб той підвівся. 

З рук струсили слабкість й втому, 

Побудуєм стіни дому, 

Дошки рівно постругаємо, 

В них гвіздки позабиваємо. 

Пофарбуємо  підлогу -

Брудні руки в нас від того.

Їх ми добре вимиваєм 

І за парти всі сідаєм.

III. Творча робота дітей.

  • Створіть ескізи будівель. Обдумайте їх призначення, зовнішній вигляд. Можливо ви придумаєте невелику історію про мешканців своєї майбутньої споруди.

Виставка ескізів.

IV. Трудове навчання

1. Бесіда:

  • Для чого призначений конструктор LEGO?
  • З яких деталей він складається?
  • Як з’єднуються ці цеглинки?
  • Що можна побудувати з LEGO?
  • Перегляньте зразки макетів різних споруд з LEGO.

2. Творче завдання.

  • Керуючись своєю уявою, створіть з конструктора макет будинку. Спробуйте передати у проєкті свій настрій, побажання тому, хто житиме в будинку.

2. Технічні особливості виконання роботи з конструктора.

3. Повторення правил безпечної праці.

V. Виставка  дитячих робіт.

VІ.   Підсумок уроку. Рефлексія

— Коротко представте свій проєкт.

— Чи вдалося вам створити будинок таким, як ви його задумали?

 

1

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку