Інтегрований урок " Переставний закон множення"

Про матеріал
Запрошую вас здійснити цікаву подорож математичним морем . Подорож ця далека , цікава і небезпечна . Тому із собою ми візьмемо сміливих , дружних і кмітливих математиків
Перегляд файлу

 

                         Інтегрований урок з математика 3 клас 

Тема. Переставний Закон множення.

 Мета: ознайомити учнів з переставним законом дії множення; закріплювати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність.

Обладнання:

  •                   план уроку;
  •                   мультимедійний супровід;
  •                   картки і маркери для роботи в групах;

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний  урок . Запрошую  вас   здійснити

цікаву подорож  математичним морем . Подорож ця далека , цікава і небезпечна . Тому  із собою ми візьмемо  сміливих , дружних і кмітливих   математиків . Чи є серед  нас такі ?

     Девіз  нашого  уроку :  

Очі  дивляться  - та все бачать

Вуха   слухають – та все чують

Голова   думає .

Яким  буде урок?    Цікавим !

Які у мене діти ?   Найкращі !

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

А відправимось  ми в подорож на кораблі .  Щоб потрапити  на  корабель потрібно  придбати квиток .  А квитком  буде правильно  виконане  домашнє

завдання  (Сигнальні  картки ) .                                                                                                  Квитки придбали всі .

 

ІІІ. Актуалізація знань.

    Сьогодні ми побуваємо  на острові  математиків  . Кінцева   зупинка

нашої  подорожі  « Бухта  оцінок » . Кожен хто відвідає цю бухту повернеться додому  з оцінкою . Ну а тепер  в дорогу!

 

 

Вітер в морі повіває                                                                      Слайд

І  кораблик підганяє.

Він біжить  по бурунах  ( хвилях )

На роздутих  парусах .

 

Не  встигли  ми відправитись  в дорогу як нас  зустрічає перша  небезпека       1. «Підводні рифи» .                                                                                                     Погано  буде тому кораблю , який зіткнеться з таким лихом .   І  ми повинні  зберегти наш корабель.                                                                                                                         Завдання  « Втримай   штурвал» . ( повторення  таблиці  множення на 9 )

Молодці , втримали , всі відповіді  вірні .

 

 2.   Далі  ми запливаємо  в порт « Каліграфії » . 

Відкрийте свої  судові журнали (ними  будуть ваші зошити ) . Запишіть  число, класна робота .   Я  пропоную каліграфічну  хвилинку записати число 12 .  Це найкраща  оцінка  в школі .

 

3. Біля порту знаходиться невеличкий  острівець   « Острів Міркувань » Зупинимось на ньому на хвилинку, поміркуємо, усно запишимо  математичний  диктант  «Мозковий  штурм»                                  Слайд

           

-Число 36 зменшити у 9 разів;

-Знайти дев’яту частину від 45 кг;

-Знайти, у скільки разів 9 менше від 72;

-Добуток чисел 7 і 6 ;

-Частка чисел 63 і 9 ;

-Розв’язати рівняння     х • 9 = 72.

               (Відповіді: 4; 5 кг; у 8 разів;  42; 7;  х = 8)

                                Молодці , впорались .

 

4. Попереду  нас чекає  «Інформаційний острів»                           Слайд                                                                        Погляньте,  назустріч до нас пливуть веселі дельфіни .                                                      Дельфіни – це морські ссавці .  Вони  живуть  зграями . Дельфіни  дуже  розумні, товариські,  доброзичливі  до  людей .  Увага ! У  них  важлива  інформація!

( Переставна властивість  множення )

Дякуємо!

 

IV. Повідомлення теми уроку                                                            Слайд

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим законом дії множення, продовжимо роботу над задачами.

 

V. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота

— Обчисліть рівність 4 + 25.

— Як ви обчислювали? (25 + 4)

— Яким законом додавання користувалися? (Переставним законом додавання)

— Як звучить цей закон? (Від перестановки доданків сума не змінюється.)

— Для чого потрібно знати цей закон? (Щоб швидко і зручно обчислювати.)

2. Пояснення нового матеріалу

1) Бесіда за завданням 331 (с. 46).

— Що купила мама?

— Скільки яєць купила мама?

— Поясніть розв’язання та зробіть висновки.

На дошці — вираз: 5 • 6 = 6 • 5 = 30

— Що спільного? (Спільні множники і відповідь.)

— Чим відрізняються? (Перший і другий множники міняються місцями.)

2) Ознайомлення з правилом (с. 47).

VІ. Закріплення вивченого матеріалу                                            Слайд

 А тепер  рушаємо далі.                                                                                                                          1. Друга небезпека , яка чекає на  нас – айсберги .

 

Айсберги – це брили  льоду , вони складаються  з замерзлої прісної  води .  Нам потрібно розв‘язати  приклади, тим самим ми зможемо  його розтопити . Завдання  « Розтопити  айсберг »  Скористаємось  інформацією  від  дельфінів.

 

2 * 7 * 3

2 * 9 * 3

9 * 4 * 2

8 * 3 * 2

3 * 8 * 3

4 * 9 * 2

 

2. Первинне закріплення (с. 47)

1) Завдання 333.

— Обчисліть, використовуючи за потреби переставний закон множення.

2) Завдання 332.

— Усно розв’яжіть рівняння, не виконуючи обчислень.

 

 Молодці , впорались!

 

3. Наступна зупинка  Острів  «Відпочинку»                             Слайд

Встаньте  діти , посміхніться

Землі нашій поклоніться

І до  сонця потягніться .

А море хвилюється  раз, два, три,

Морська  фігура сядь і замри .

 

Відпочили, а тепер  пливемо далі .                                                                              

 

4. У нас на шляху  нова перепона .  На морі   - туман . Його потрібно  розсіяти розв’язавши задачу  .

За 9 годин роботи двигун витрачає 72 л  палива .  За скільки  годин він  витратить 40 л  пального .

Молодці , і з цим завданням  ми впорались .

 

VІІ. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 47, завдання 334)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

Було — ? по 9 м

Витратили — 45 м

Залишилось — 27 м

Розв’язання

1) 45 + 27 = 72 (м) — завезли тканини

2) 72 : 9 м = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

Розв’яжіть задачу іншим способом.

2-й спосіб

1) 45 : 9 = 5 (с) — витратили

2) 27 : 9 = 3 (с.) — залишилось

3) 5 + 3 = 8 (с.)

Відповідь: завезли 8 сувоїв тканини.

 2. Діти , у нас  сигнал « SOS » . Одягніть  навушники , прийміть радіограму  і запишіть її у судові журнали  (робота в парах) .                                                                    Нарешті  дісталися  до острова  « Математиків». А від островітян конверт                  ( у конверті завдання ).                                                                          Слайд

 

 Гра «хто швидше?»

9 • 2                           42 + 14                  х · 4=36               х : 8= 5           

9 • 4                            9 • 4                      х=                        х=

24+ 38                       38 – 17                  х=                         х=

42: 7                           24: 3

54: 9                           9 • 5

75 – 47                       81: 9

 

                                    Порада  від островітян                                       Слайд

 Математика наука , без якої  важко жити,

 Тож  вчи її щоденно, досягнеш  тоді  вершин.

 

VIІІ. Підсумок уроку

Наша подорож  закінчується . На горизонті видніється  «Бухта оцінок та вражень»  (мікрофон)

Як пройшло ваше плавання ?

 Що вам сподобалось , що запам’яталось?

Яке завдання на уроці було найцікавішим, на ваш погляд?  Чому?

Дякую за роботу .                                                                                     Слайд

 

ІХ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сікоза Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку