Тема: Розв’язуємо прості задачі із взаємопов’язаними величинами
Мета: ознайомити учнів з залежністю загальної величини від зміни величини одиниці вимірювання при сталій кількості, з залежністю загальної величини від зміни кількості при сталій величині одиниці вимірювання, удосконалювати вміння знаходити частину від числа та число за величиною частини. На прикладі практичних вправ розширювати знання та вміння працювати з ускладненими рівняннями. Згадати одиниці вимірювання довжини на основі креслення відрізків. Розвивати математичні здібності, практичні вміння та навички. Виховувати старанність, вміння працювати в колективі.
Обладнання: картки – сніжинки, для парної та групової роботи; дівчинка – зима.
Тип уроку: комбінований
Освітні галузі: математична
Хід уроку
Організаційний момент
- Встали всі рівненько біля парти. Перевірте, чи всі речі готові до уроку?
- Погляньте у вікно, уявіть себе сонечком. Подумайте, кого б ви хотіли обійняти своїми промінчиками?
- Погляньте на сусіда, посміхніться йому. З таким гарним настроєм, сподіваюсь, проведемо наш урок
Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Щоб дізнатись, хто це потрібно виконати завдання
Усний рахунок
Погляньте на ряд чисел. Як ви думаєте, чому я записала саме ці числа:
6 12 18 24 30 36 42 48 54 (ділення на 6)
- Який приклад складемо , що отримати 36, 18, 42, 54
- На скільки збільшується відповідь кожного разу при множенні на 6
- Що ви можете сказати про число 6 саме сьогодні?
- Як буде читатись дріб, коли знаменник в ньому 6?
- Запишіть каліграфічно число 6
- Складіть і запишіть 3 прклади на ділення, щоб відповідь була 6
Усне опитування ( « Мікрофон»)
Сьогодні на уроці ми повторимо, як розв’язувати задачі на вивчені нами величини.
- Які величини ми вчили на минулих уроках?
- Назвіть одиниці вимірювання кожної величини ?
- Яку дію виконуємо, коли шукаємо загальну масу, довжину одного предмета, кількість предметів ?
Робота в парі
За допомогою скороченого запису розв’язати задачі на вивчені величини
Зараз я роздам сніжинки. З іншої сторони написано скорочений запис задач, яких ми зараз вивчаємо. Ваше завдання: разом з сусідом по парті усно розв’язати ці задачі, замість знака питання вставити відповідь. На картці декілька задач, які треба розв’язати.( Перевіряю і оцінюю відразу на місці)
Робота в групі
Є скорочений запис, треба вставити числа і розв’язати задачу. Задачі для груп різні , які взято з підручника ( задачі 1)
Тепер завдання ускладнюємо. Ваше завдання: прочитати задачу, визначити до якої величини вона відноситься, самостійно записати скорочений запис та розв’язати її. ( Задачі діти прикріплюють до своєї величини, перевіряємо всі разом)
Робота з рівняннями
У підручнику ст. 108 завдання 2( Рівняння записано на дошці: дівчата перше , хлопці – друге. Уважно переглянути, чи правильно розв’язано, якщо є помилки виправити в зошиті.) Далі диференціація : одні розв’язують ускладнене, інші просте.
24+ в*4 = 36 х : 6 = 6
Геометричний матеріал
- Повторити величини, з’єднати величини:
1дм 3см4мм 65мм 40см
5см 100мм 34мм 56мм
4м 50мм 5см6мм 6см5мм
- Накреслити відрізок довжиною 4см5мм. Взаємоперевірка
- Хто завітав до нас в гості?
Погляньте на листочки, з якими ви працювали в групі та парі. На що вони вказують. На зимові ознаки.
Домашнє завдання з поясненням
Накреслити відрізки СК =63мм, КН= 28мм