Інтегрований урок
«Подорож крапельки. Як мандрує вода. (Кругообіг води в природі. Властивості води. Закріплення вивчених чисел 1-10)»
Предмети, що інтегруються: Я досліджую світ, математика.
Освітні галузі, які задіяні
Очікувані результати:
Обладнання:
Дошка оформлена відповідно до теми уроку(хмаринки, річка, веселка…), запис «Пісні Капітошки», презентація з матеріалами до уроку, зображення Капітошки, аркуші із завданнями, зображення краплинок з властивостями води, кубики LEGO («шість цеглинок»), пластикові склянки, вода .
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Наші гості примостились,
Клас уже всі роздивились.
Ми до них привіталися, посміхнулися
І до мене повернулися.
II. Створення емоційного настрою.
1. Привітання
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
2. Складання правил уроку.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Швидко відповідати,
Творчо міркувати,
Старанно працювати,
Один одному допомагати,
Й інших поважати.
3. Призначення «помічника вчителя»
III. Етап орієнтації. Мотивація діяльності.
Ранкова зустріч на тему «Взаємодія живої та неживої природи»
1. Щоденні новини. Повідомлення синоптика.
Сьогодні: 22 число
Місяць: листопад
Пора року: осінь
2. Крісло автора.
* Діти розказують вірші про осінь, які підготували до уроку
3. Обмін інформацією.
* Слово вчителя
А яка погода сьогодні за вікном?
Що сталося з листочками на деревах?
Як готуються тварини до зими?
Зараз ми дізнаємося хто допоміг підготуватися до зими дикому кабанчику..
* Вправа «Павутинка» (учні передають клубок один одному)
Кабанчик:
Я хочу подякувати жолудям, яких знаходжу закопаними в ямки по всьому лісу. Взимку точно голодним не залишуся.
Жолуді:
Це нас позаривала в нірки запаслива білочка, що ціле літо трудилася і збирала нас. Дякую, білочко.
Білочка:
Про всяк випадок я вами запасалася. Дякую лісовим горішкам, яких назбирала цілісіньке дупло. Буде що їсти взимку.
Горішок:
А я дякую дереву на гілочках якого я виріс .
Дерево:
Я дякую землі, яка допомагала мені рости могутнім та сильним.
Земля:
А я хочу подякувати дощику, який зрошував мене і давав сили.
Дощик:
Я дякую сонечку, що час від часу ховалося і я міг падати на землю.
Сонечко:
Я дякую хмаринці, що могло спокійно заховатися за неї і трішечки відпочити…
Хмаринка: Дякую вам усім, що любите мене і чекаєте.
* Руханка «Краплинки і хмаринки»
* Гра «Вода буває…»
(за кожну відповідь учень отримує паперову краплинку)
Діти рахують свої краплинки і складають у тарілочку (протягом уроку вчитель намагається зробити так, щоб кожна тарілочка була заповнена…)
* Слово вчителя(слайд 5)
Дітки, погляньте на нашу хмаринку, вона чимось засмучена.
Що це? (на дошці прикріплена хмаринка, а біля неї лист)
Зараз дізнаємося..
IV. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми уроку.
Добрий день, діти!
Пишу вам із чарівної Веселкової країни. У нашому королівстві сталося нещастя, загубилася краплинка. Вона впала на землю разом з іншими краплинками під час дощу, а додому так і не повернулася. Можливо, вона заблукала. А без неї дощик не йтиме і на землі все може висохнути і загинути. Допоможіть нам, будь ласка, відшукати нашу краплинку.
Хмаринка
* Вчитель. Діти, допоможимо хмаринці?
Тоді вирушаймо. А дорога в нас буде довга і сповнена різних пригод. Адже знайти малесеньку краплинку і повернути її на хмаринку можуть тільки уважні, старанні та кмітливі діти.
V. Вивчення нового матеріалу. Робота над темою уроку.
Щоб знайти нашу краплинку нам треба знати куди вона вирушила. А для того, щоб не заблукати я підготувала карту нашого маршруту,
(слайд 6) що допоможе нам правильно відшукати шлях.
(робота біля дошки)
І першою на нашому шляху ми зустріли квітку. Погляньте, краплинка нам залишила записку.
Любі друзі!
Під час дощу я з іншими краплинками упала на землю, але замилувалася цією чарівною квіткою і не помітила, куди подівалися мої подружки. Я вирушаю на їх пошуки. А куди саме вам підкаже квітка, якщо ви виконаєте її завдання.
Діти, ми будемо рухатися слідом за краплинкою і виконувати цікаві завдання…
1. Усний рахунок.
* Гра «Лічи вперед!», «Лічи назад!»
* Назви сусідів числа записаних на зворотній стороні пелюстків.
(На останній пелюстці буде стрілка )
* Слово вчителя. Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому в дорогу вирушаємо всі! Поки ви виконували завдання Котигорошко шепнув мені на вушко, що бачив краплинку, що пригнула у криницю, коли побачила там своїх подружок . Але як нам туди спуститися, коли числовий ряд зовсім заплутався
* Вправа «Віднови числовий ряд»
1 5 3 8 2 9 10 4 7 3 6 --- 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (число 10 )
* Слово вчителя. Ну що, дітки, молодці. Далі рухатимемося вздовж річки. Хто це тут?
Це капітан, він будує корабель. Давайте йому допоможемо.
(учні складають з геометричних фігур корабель)
– Мореплавці всі сміливі –
І завзяті й не ліниві.
Треба далі вирушати –
Свої вміння показати.
* Вправа «Риболовля»
4 5 7
6+1 2+2 3+2
* Робота з кубиками LEGO («шість цеглинок»).
- А це що за рибка. Щоб зловити її потрібно зробити вудочку.
2. Руханка (під пісню капітошки)
- Та це ж Капітошка,
3. Дослідження води .
* Бесіда про воду
-Отже, Капітошка краплинка ….води.
– До якої природи належить вода – живої чи неживої? (до неживої)
– А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!
* Дослідження
А тепер погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку)
– То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода рідка)
– То має вода певну форму? (вода без форми)
– Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, рідка, без форми.
– Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, рідка, без форми, прозора, без запаху, без смаку.
Молодці!
* Слово вчителя.
А ще з водою можна проводити різні експерименти, досліди та цікаві фокуси.
4. Фокуси з водою.
* Фокус «Стакан»
VI. Рефлексія. Повторення вивченого.
1. А давайте знайдемо місця в класі, де живуть друзі Капітошки.
Капітошці час повертатися на хмаринку. Але зовсім скоро вона завітає до нас в гості у новому вбранні сніжинки.
2. Робота з кубиками LEGO («шість цеглинок»).
Ось так підійшла до кінця наша подорож .
Вам потрібно домалювати частини до кубиків LEGO, щоб пригадати, що ми бачили під час подорожі.
( Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка).
2. Обговорення
• На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка?
• За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку?
• Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її?
• Чи є у нас схожі малюнки?
3. Робота з пазлами.
Давайте пригадаємо хто і що нам сьогодні зустрічалися під час подорожі.
(складання пазлів)
Квітка, колодязь, котик , капітан, краплинки, Капітошка, кит.
( всі вони розпочинаються на букву Кк)
VIІ. Підсумок уроку.
- Чого навчили нас хмаринки?
- Чи зрозуміли ви, навіщо потрібно вивчати математику?
- Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!
(Сайд 4.)
Воно щиро дякує вам за ваші посмішки , хмаринка за свої крапельки, а я
дякую вам за цей чудовий урок на якому ми:
граючись, - навчалися,
Навчаючись, - ми гралися.
Ну і, звичайно, разом
В іграх розвивалися.
Той, хто слухав, молодець,
а уроку вже - кінець!
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Та попереду в нас багато кроків,
Багато веселих, цікавих уроків …