Інтегрований урок «Подорож крапельки. Як мандрує вода. (Кругообіг води в природі. Властивості води. Закріплення вивчених чисел 1-10)»

Про матеріал
Предмети, що інтегруються: Я досліджую світ, математика. Освітні галузі, які задіяні • Природнича; • Мовно-літературна; • Математична; • Мистецька. Очікувані результати: • ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичої діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів; • удосконалити знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ; • розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки. • розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати. • збагачувати емоційний досвід учнів. • виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

«Подорож крапельки. Як мандрує вода. (Кругообіг води в природі. Властивості води. Закріплення вивчених чисел 1-10)»

Предмети, що інтегруються: Я досліджую світ, математика.

Освітні галузі, які задіяні

  • Природнича;
  • Мовно-літературна;
  • Математична;
  • Мистецька.

Очікувані результати:

  •  ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичої діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів;
  • удосконалити знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ;
  • розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки.
  • розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати.
  • збагачувати емоційний досвід учнів.
  • виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.

Обладнання:

Дошка оформлена відповідно до теми уроку(хмаринки, річка, веселка…), запис «Пісні Капітошки», презентація з матеріалами до уроку, зображення Капітошки, аркуші із завданнями, зображення краплинок з властивостями води, кубики  LEGO («шість цеглинок»), пластикові склянки, вода .

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Наші гості примостились,

Клас уже всі роздивились.

Ми до них привіталися, посміхнулися

І до мене повернулися.

II. Створення емоційного настрою.

1. Привітання

 

Промінчик осінній заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

 

2. Складання правил уроку.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Швидко відповідати,

Творчо міркувати,

Старанно працювати,

Один одному допомагати,

Й інших поважати.

3. Призначення «помічника вчителя»

III. Етап орієнтації. Мотивація діяльності.

Ранкова зустріч на тему «Взаємодія живої та неживої природи»

 1. Щоденні новини. Повідомлення синоптика.

Сьогодні: 22 число

Місяць: листопад

Пора року: осінь

2. Крісло автора.

*  Діти розказують вірші про осінь,  які підготували до уроку

3. Обмін інформацією.

 *   Слово вчителя

 А яка погода сьогодні за вікном?

Що сталося з листочками на деревах?

Як готуються тварини до зими?

Зараз ми дізнаємося хто допоміг підготуватися до зими дикому кабанчику..

*   Вправа «Павутинка» (учні передають клубок один одному)

Кабанчик:

Я хочу подякувати жолудям, яких знаходжу закопаними в ямки по всьому лісу. Взимку точно голодним не залишуся.

Жолуді:

Це нас позаривала в нірки запаслива білочка, що ціле літо трудилася і збирала нас. Дякую, білочко.

Білочка:

Про всяк випадок я вами запасалася. Дякую лісовим горішкам, яких назбирала цілісіньке дупло. Буде що їсти взимку.

Горішок:

А я дякую дереву на гілочках якого я виріс .

Дерево:

Я дякую землі, яка допомагала мені рости могутнім та сильним.

Земля:

А я хочу подякувати дощику, який зрошував мене і давав сили.

Дощик:

Я дякую сонечку, що час від часу ховалося і я міг падати на землю.

Сонечко:

Я дякую хмаринці, що могло спокійно заховатися за неї і трішечки відпочити…

Хмаринка: Дякую вам усім, що любите мене і чекаєте.

 *    Руханка «Краплинки і хмаринки»

 *   Гра «Вода буває…»

(за кожну відповідь учень отримує паперову краплинку)

Діти рахують свої краплинки і складають у тарілочку (протягом уроку вчитель намагається зробити так, щоб кожна тарілочка була заповнена…)

 *   Слово вчителя(слайд 5)

Дітки, погляньте  на нашу хмаринку, вона чимось засмучена.

Що це? (на дошці прикріплена хмаринка, а біля неї лист)

Зараз дізнаємося..

IV. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми уроку.

                                     Добрий день, діти!

  Пишу вам із чарівної Веселкової країни. У нашому королівстві сталося нещастя, загубилася краплинка. Вона впала на землю разом з іншими краплинками під час дощу, а додому так і не повернулася. Можливо, вона заблукала. А без неї дощик не йтиме і на землі все  може висохнути і загинути. Допоможіть нам, будь ласка, відшукати нашу краплинку.

                                                                         Хмаринка

*   Вчитель. Діти, допоможимо хмаринці?

Тоді вирушаймо. А дорога в нас буде довга і сповнена різних пригод.  Адже знайти малесеньку краплинку і повернути її на хмаринку можуть тільки уважні, старанні та кмітливі діти.

V. Вивчення нового матеріалу. Робота над темою уроку.

   Щоб знайти нашу краплинку нам треба знати куди вона вирушила. А для того, щоб не заблукати я підготувала   карту   нашого   маршруту,

(слайд 6)  що допоможе нам правильно відшукати шлях.

(робота біля дошки)

І першою на нашому шляху ми зустріли квітку. Погляньте, краплинка нам залишила записку.

  Любі друзі!

Під час дощу я з іншими краплинками упала на землю, але замилувалася цією чарівною квіткою і не помітила, куди подівалися мої подружки. Я вирушаю на їх пошуки. А куди саме вам підкаже квітка, якщо ви виконаєте її завдання.    

Діти, ми будемо рухатися слідом за краплинкою і виконувати цікаві завдання…

1. Усний рахунок.

*   Гра «Лічи вперед!», «Лічи назад!»

*   Назви сусідів числа записаних на зворотній стороні пелюстків.

 

(На останній пелюстці буде стрілка                       )

 

*    Слово вчителя.  Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому в дорогу вирушаємо всі! Поки ви виконували завдання Котигорошко шепнув мені на вушко, що бачив краплинку, що пригнула у криницю, коли побачила там своїх подружок . Але як нам туди спуститися, коли числовий ряд зовсім заплутався

*    Вправа «Віднови числовий ряд» 

1 5 3 8 2 9 10 4 7 3 6  --- 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (число      10  )

*      Слово вчителя. Ну що, дітки, молодці. Далі рухатимемося вздовж річки. Хто це тут?

    Це капітан, він будує корабель. Давайте йому допоможемо.

(учні складають з геометричних фігур корабель)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Діти, а які геометричні фігури ви використали?
  • На кораблі ми з вами вирушаємо далі.

                          – Мореплавці всі сміливі –

                  І завзяті й не ліниві.

                  Треба далі вирушати –

                  Свої вміння показати.

 

 

 

 

*     Вправа «Риболовля»

 

      4                 5              7E:\початкове навчання\images (7).jpg E:\початкове навчання\images (7).jpg

E:\початкове навчання\images (7).jpg

https://naurok.com.ua/uploads/files/70011/23711/23828_html/images/23711.006.jpg       http://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_thumbnail/public/cif/2018/04/blue-tang-fish-coloring-page.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/70011/23711/23828_html/images/23711.006.jpghttp://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_thumbnail/public/cif/2018/04/blue-tang-fish-coloring-page.png      http://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_thumbnail/public/cif/2018/04/blue-tang-fish-coloring-page.png          D:\Рабочий Стол\матеріали до семінару\Без названия.jpg3.jpg

                         6+1                2+2                     3+2

 

*    Робота з кубиками LEGO («шість цеглинок»).

- А це що за рибка. Щоб зловити її потрібно зробити вудочку. 

  2.   Руханка  (під пісню капітошки)

- Та це ж Капітошка,

  3.  Дослідження води .

*      Бесіда про воду

-Отже, Капітошка краплинка ….води.

– До якої природи належить вода – живої чи неживої? (до неживої)
– А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!

 *     Дослідження

  • Розгляньте воду у склянці. Якого вона кольору? (безбарвна, без кольору).

А тепер погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку)

  • – Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)
  • Назарчику, вийди, будь ласка, до дошки. Потримай руки над відерцем, а я наллю тобі водичку в руки. Можеш покласти її в кишеню? Чому? (вона рідка, тече).

Вода-текуча

– То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода рідка)

 

 

  • А тепер я переливаю водичку у склянки, що є у вас на партах. Одна склянка – широка, друга – вузенька. Скажіть, яку форму має вода? (вода займає форму посудини, у яку налита).

– То має вода певну форму? (вода без форми)

Вода без формиC:\Users\Света\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Вода-без-форми.jpg

– Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, рідка, без форми.

  • Понюхайте водичку у своїх склянках. Чи має вона запах? (вода без запаху).

Вода-без-запахуВода без запаху

  • Спробуйте свою водичку. Яка вона на смак: солодка? Гірка? Кисла? Солона? Що ви можете сказати, має вода смак? (вода без смаку)

Вода без смаку

– Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, рідка, без форми, прозора, без запаху, без смаку.

 

 

 

 

 

Властивості-води

Молодці!

*     Слово вчителя.

А ще з водою можна проводити різні експерименти, досліди та цікаві фокуси.

4. Фокуси з водою.

*     Фокус «Стакан»

VI.  Рефлексія.  Повторення вивченого. 

1. А давайте знайдемо місця в класі, де живуть друзі Капітошки.

  • Біля кімнатних рослин.
  • На хмаринці.
  • Пі деревом та на листочках.
  • В ігровій зоні.
  • У пляшці.
  • На дошці...

    Капітошці час повертатися на хмаринку. Але зовсім скоро вона завітає до нас в гості у новому вбранні сніжинки.

2. Робота з кубиками LEGO («шість цеглинок»).

  Ось так підійшла до кінця наша  подорож .

Вам потрібно домалювати частини до кубиків  LEGO, щоб пригадати, що ми бачили під час подорожі.

D:\Рабочий Стол\матеріали до семінару\Screenshot_83-1.jpg

(  Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка).

 

2. Обговорення

• На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка?

 За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку?

 Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її?

 Чи є у нас схожі малюнки?

 

3. Робота з пазлами.

 Давайте пригадаємо  хто і що нам сьогодні зустрічалися  під час подорожі.

(складання пазлів)

Квітка, колодязь, котик , капітан, краплинки, Капітошка, кит.

  • Що спільного у всіх цих назвах?

( всі вони розпочинаються на букву  Кк)

 VIІ.  Підсумок уроку.

 

        - Чого навчили нас хмаринки?  

        - Чи зрозуміли ви, навіщо потрібно вивчати математику?

        - Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!

  (Сайд 4.)  

Воно  щиро дякує вам  за ваші посмішки , хмаринка за свої крапельки, а я  

дякую вам за цей чудовий урок  на якому ми:   

                         граючись, - навчалися,

                         Навчаючись, - ми гралися.

                         Ну і, звичайно, разом

                         В іграх розвивалися.

                         Той,  хто слухав, молодець,

                              а  уроку вже -  кінець!

 

 

                        Збіг урок наш, як коротка мить.

                        Дуже швидко час біжить.

                        Та попереду в нас багато кроків,

                        Багато веселих, цікавих уроків …

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку