Метою уроку є формування знань таблиці додавання й віднімання числа 7; поглиблення знань та умінь учнів розв’язувати задачі; розвиток логічного мислення; удосконалення обчислювальних навичок; розширення уявлень учнів про тварин рідного краю; ознайомлення зі способом живлення різних тварин; розвиток мовлення та уваги; прищеплення поваги до тварин; виховання спостережливості, кмітливості, бережного ставлення до птахів і звірів. Також є міжпредметний зв'язок з читанням (вивчення віршів), трудовим навчанням (робота з геометричним матеріалом – снігова баба), образотворчим та музичним мистецтвом. Протягом уроку діти подорожують зимовим лісом і годують пташок та звірів, що зустрічаються, за допомогою розв’язання різних математичних вправ.
Інтегрований урок
Математики та природознавства
1 клас
Тема (математика): Додавання і віднімання числа 7.
Тема (природознавство): Тварини рідного краю.
Мета: Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички; розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин; виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вчитель: Скликав дзвоник усіх нас
До навчання у цей клас
Скажем дружно «Добрий день!»
Нехай буде вдалим цей день!
Але ми сьогодні не самі –
Бо гості на урок до нас прийшли.
Тож ми їх щиро вітаємо,
І привітно зустрічаємо!
До гостей всі поверніться,
Привітайтесь як годиться
Діти, гостям ви вклоніться
І всі їм любо посміхніться.
Діти: Ми вам раді, люди добрі.
І вітаєм щиро вас.
Усіх запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас!
Вчитель: Всі мерщій сідайте ,діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?!
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Загадка
В неї лиш одна нога,
І сама, мов кочерга.
Дуже легко нам усім
Упізнати цифру… (сім)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Число 7 – чарівне число. Воно знаходиться у гармонії з природою. Давайте подумаємо і скажемо де ви зустрічали число 7?
Протягом уроку ми з вами будемо подорожувати казковим зимовим лісом і допомагати тваринам рідного краю вижити в складних умовах зими, розв’язуючи приклади і задачі.
(Теми на дошці)
ІV. Перевірка готовності учнів до уроку.
На уроці ми повинні: Мислити – логічно
Рахувати – швидко
Писати – каліграфічно
Відповідати – чітко і правильно
Очі дивляться – і все бачать
Вуха слухають – і все чують
Голова – думає!
Тож, працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
«Так чи Ні!» (долоньки)
V. Узагальнення і систематизація знань.
VІ. Основна частина уроку.
Бідний зайчик
По дорозі зайчик скаче,
Сніг глибокий, зайчик плаче,
Змерз він дуже, і тремтить,
І не знає, що робить.
Де спочити, де присісти?
Аби трішечки поїсти.
Треба швидше у лісочок,
Де стоїть старий пеньочок.
Сніг лапками розгрібати
І там корінчики шукати.
Аби кори трішечки згризти….
Ой, як дуже хочу їсти!
Якщо ви правильно обчислите приклади, то ми дізнаємося, чого зайчик не знайде під снігом, і погодуємо зайчика.
1 + 7 = 8 – 7 =
2 + 7 = 9 – 7 =
3 + 7 = 10 – 7 =
Лисичка: Він втік щойно мене побачив. Ось подивіться, лише сліди залишились. І саме вони допоможуть вам його знайти.
Зайчик
Сірий зайчик скік та скік (стрибки на місці),
До нас по їжу він прибіг (біг на місці).
Нахиливсь, зірвав морковку (руки на поясі, нахили вперед,
дістати пальчиками рук носочки ніг)
Але й мав собі мороку.
Поки в ліс її приніс (маршируємо на місці)
Мокрий став у нього ніс (погріти руки)
А у лісі в цій порі
Хазяйнують снігурі.
І синички ось літають
Корму там вони шукають.
Гляньте, білочка одна визирає із дупла.
Ще он 3 стрибнуло з гілки,
А за ними – ще 3 білки.
Я прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.
(1 + 3 + 3 = 7)
Було у Лисиці
7 ягід кислиці.
Одну вона з'їла.
А скільки залишила? (7 – 1 = 6)
По дорозі Зайчик біг.
Ніс 5 яблук на обід.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 – 1 = 4)
Лиска моркву посадила.
3 морквини там вродило.
Наш зайчисько враз 3 з’їв.
Скільки Лисці залишив? (3 – 3 = 0)
Біг Зайчисько, куций хвіст,
На сніданок моркву ніс.
7 у кишені, а одну у жмені.
Запишіть відразу,
Скільки буде разом? (7 + 1 = 8)
Вдень я хатку прикрашала,
Квіти у гаю збирала.
Ось є 6 та ще одна.
Скільки квітів, дітвора? (6 + 1 = 7)
7 пташок зліпив Семенко
І одну мала Оленка.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки діти птиць зробили? (7 + 1 == 8)
(перевірка: пташки відлітають і відкривають відповіді, діти в парах перевіряють написане).
– Щоб розв’язати задачу, проведемо «Мозковий штурм»
- Що таке задача? (Математична вправа)
- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язування, відповідь)
- Яку роль відіграє в задачі запитання? (Від запитання залежить розв’язання. Без запитання не може бути задачі).
Загадка
Червонясту шубку має,
по деревах все стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий в неї хвіст.
Як намисто оченята…
Хто це? Можете вгадати?
Білочка
Запасла на зиму я
І гриби й горішки.
Я люблю по гілочках
Пострибати трішки.
Загадка
Сірий хвостик, сірі вуха,
Біжить лісом він щодуху.
Гострі зуби всіх лякають.
Всі звірята його знають. (вовчик)
Вовчик
Маю я мисливську вдачу
І такі круті повадки,
Що й на місяці побачу
Молоду вівцю з ягнятком.
VІІ. Підсумок уроку
Ось і продзвенів дзвінок,
Закінчився наш урок,
На уроці, по заслузі
Щиро дякую вам друзі.
Вчитель Скажемо гостям «До побачення!»
— Хай красною буде учительська доля.
Щоб добре вам всім працювалося в школі.
Рятує хай Ангел-хранитель всіх вас.
Щасливі й здорові були щоб весь час.
(Діти під музику виходять з класу)
Мислити – логічно
Рахувати – швидко
Писати – каліграфічно
Відповідати – чітко і правильно
Очі дивляться – і все бачать
Вуха слухають – і все чують
Голова – думає!
Математика.
Природознавство
Додавання і віднімання числа 7.
Тварини рідного краю.
1 + 7 =
2 + 7 =
3 + 7 =
8 – 7 =
9 – 7 =
10 – 7 =