Інтегрований урок-подорож з математики. Таблиця множення

Про матеріал

Формувати навички розв'язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; перевірити знання учнів із теми «Множення числа 2»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Будем працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти                                 –                               просто                              молодці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

       Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.

( Зачитується лист.)

       Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 2.

       Що ж робити? Відмовити Сові?

       Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і створемо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Каліграфічна хвилинка.

       Відкрийте зошити і запишіть дату.

       Діти, подивіться, скільки учнів в Лісовій школі? Скільки учнів в нашому класі?

Завдання: написати рядки цифр 5 і 22.

Зошит свій я відкриваю І під нахилом кладу. Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь, За роботу я берусь.

– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?

Пишіть каліграфічно.

( Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)

       Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.

       Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Все життя живе у воді, Вся срібляста, у лусці.

Риба. -Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год.

Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.

2. Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне –  математичний диктант.

       Число 2 помножити на 3, 5, 8, 7, 6, 9;

       На 4 мотоциклах їдуть хлопці по 2 на кожному мотоциклі;

       В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?

( 6, 10, 16, 14, 12, 18, 8, 12.)

       Відгадайте наступного учня Лісової школи.

У зеленому жакеті, Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак.   (Жабка)

       Також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.

3. Усний рахунок.

« Ланцюжок».           2 8 14 9 9 2 9

( 2 * 8 – 14 * 9 + 9 + 2 – 9 ) (2)

Вправа «Знайди помилку»

2 * 8 + 4 = 20               2 * 5 + 20 = 30

2 * 7 – 8 = 5                 2 * 6 – 7 = 6 2 * 3 + 7 = 13                2 * 4 + 9 = 17

Задачі-вірші.

До зайчати на обід                               Йшли 4 їжаки

Завітав дружок-сусід.                         І несли по 2 грибки.

На пеньок        зайчата       сіли    А       ви      їм      допоможіть          –       ті грибочки                    полічіть

І по 2 морквинки з’їли. Хто нам скаже одним словом, Скільки з’їдено морквинок?

Вчіться писати грамотно.

   Наступне завдання від цього мешканця лісу.

В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка. Ніс як чорний п’ятачок, Очі – намистинки.

Їжак. Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.

4. Робота з підручником.

       № 637.

Порівняння виразів колективно, 1 учень коментує.

       Задача 638

Учні розглядають малюнок до задачі. Записують розв’язання.

       Поясніть кожну дію.

       Про що дізнались І дією?

       Чому виконали дію множення?

       Про що дізнались в ІІ дії?

Уважно вивчайте умову задачі.

       Задача 639.

На дошці скорочений запис задачі.

Було – ?

Відрізали – 4 п., по 2 м

Залишилося – 24 м

Після аналізу задачі учні самостійно записують розв’язування і відповідь у зошитах.

Мисліть логічно.

   А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.

Я ловлю комах, жучків, Їм маленьких черв’ячків

В теплий край я не літаю.

Горобець Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км. Горобцям стоїть пам’ятник в американському місті Бостоні за врятування людей від нашестя гусені.

Фізкультхвилинка.

   Відгадайте наступну загадку.

Я труд поважаю,

Все літо літаю,

В поле, до гаю,

Збираю медок

Із різних квіток.

Кого не злюблю –

Жалом колю.

Бджола Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.

Чим більше крутяться і махають крилами – тим дальше їжа від вулика. Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.

   Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй не одне, а кілька завдань. І виконаємо ми їх самостійно, в групах різної складності. У вас є завдання на партах. –   То ж приступайте до роботи.

Рахуйте уважно, без помилок.

6. Самостійна робота.

І рівень

1.     Обчислити

2   * 8 – 9       2 * 4 + 8

2 * 6 – 8       2 * 5 + 9

2 * 3 + 5       2 * 7 – 6

2.     Поставити знаки: <, >, =.

2   * 3 … 16

2 * 4 … 7

3.     Задача. Скільки крил у 8 синичок?

ІІ рівень.

1.     Обчислити.

2 * 9 + 22       2 * 7 – 13

2 * 6 + 36       2 * 4 + 29

2 * 2 + 47       2 * 8 – 15

2.     Знайти значення виразу 2 * а, якщо а = 8; а = 3.

3.     Задача. У залі 3 вікна. На кожне повісили по 2 штори. Скільки всього штор?

ІІІ рівень.

1.     Порівняти вирази

2   * 7 + 9 … 2 * 9 + 8 2 * 6 + 80 … 2 * 7 + 57

2 * 4 + 91 … 100 – 1

2.     Виконати дії.

2   * ( 72 – 68)

2 * (14 – 9)

3.Задача. 9 дівчаток посадили по 2 вазони кожна, а хлопці – на 3 вазони більше, ніж усі дівчатка. Скільки вазонів посадили хлопці?.

Не заважайте працювати іншим.

ІV Підсумок уроку.

Закінчується урок. Що корисного для себе взяли? ( Згадали табличне множення, розв’язування задач.) – Дізнались нове про тварин.

– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з   побажаннями від вчительки Сови.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи, малюки,

І хай вона вам домом буде.

 

pdf
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку