Формувати навички розв'язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; перевірити знання учнів із теми «Множення числа 2»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будем працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
• Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
( Зачитується лист.)
• Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 2.
• Що ж робити? Відмовити Сові?
• Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і створемо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Каліграфічна хвилинка.
• Відкрийте зошити і запишіть дату.
• Діти, подивіться, скільки учнів в Лісовій школі? Скільки учнів в нашому класі?
Завдання: написати рядки цифр 5 і 22.
Зошит свій я відкриваю І під нахилом кладу. Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь, За роботу я берусь.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Пишіть каліграфічно.
( Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)
• Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
• Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Все життя живе у воді, Вся срібляста, у лусці.
Риба. -Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год.
Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
2. Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне – математичний диктант.
• Число 2 помножити на 3, 5, 8, 7, 6, 9;
• На 4 мотоциклах їдуть хлопці по 2 на кожному мотоциклі;
• В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?
( 6, 10, 16, 14, 12, 18, 8, 12.)
• Відгадайте наступного учня Лісової школи.
У зеленому жакеті, Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак. (Жабка)
• Також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.
3. Усний рахунок.
« Ланцюжок». 2 8 14 9 9 2 9
( 2 * 8 – 14 * 9 + 9 + 2 – 9 ) (2)
Вправа «Знайди помилку»
2 * 8 + 4 = 20 2 * 5 + 20 = 30
2 * 7 – 8 = 5 2 * 6 – 7 = 6 2 * 3 + 7 = 13 2 * 4 + 9 = 17
Задачі-вірші.
До зайчати на обід Йшли 4 їжаки
Завітав дружок-сусід. І несли по 2 грибки.
На пеньок зайчата сіли А ви їм допоможіть – ті грибочки полічіть
І по 2 морквинки з’їли. Хто нам скаже одним словом, Скільки з’їдено морквинок?
Вчіться писати грамотно.
Наступне завдання від цього мешканця лісу.
В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка. Ніс як чорний п’ятачок, Очі – намистинки.
Їжак. Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
4. Робота з підручником.
• № 637.
Порівняння виразів колективно, 1 учень коментує.
• Задача 638
Учні розглядають малюнок до задачі. Записують розв’язання.
• Поясніть кожну дію.
• Про що дізнались І дією?
• Чому виконали дію множення?
• Про що дізнались в ІІ дії?
Уважно вивчайте умову задачі.
• Задача 639.
На дошці скорочений запис задачі.
Було – ?
Відрізали – 4 п., по 2 м
Залишилося – 24 м
Після аналізу задачі учні самостійно записують розв’язування і відповідь у зошитах.
Мисліть логічно.
– А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.
Я ловлю комах, жучків, Їм маленьких черв’ячків
В теплий край я не літаю.
Горобець Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км. Горобцям стоїть пам’ятник в американському місті Бостоні за врятування людей від нашестя гусені.
Фізкультхвилинка.
– Відгадайте наступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю.
Бджола Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чим більше крутяться і махають крилами – тим дальше їжа від вулика. Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй не одне, а кілька завдань. І виконаємо ми їх самостійно, в групах різної складності. У вас є завдання на партах. – То ж приступайте до роботи.
Рахуйте уважно, без помилок.
6. Самостійна робота.
І рівень
1. Обчислити
2 * 8 – 9 2 * 4 + 8
2 * 6 – 8 2 * 5 + 9
2 * 3 + 5 2 * 7 – 6
2. Поставити знаки: <, >, =.
2 * 3 … 16
2 * 4 … 7
3. Задача. Скільки крил у 8 синичок?
ІІ рівень.
1. Обчислити.
2 * 9 + 22 2 * 7 – 13
2 * 6 + 36 2 * 4 + 29
2 * 2 + 47 2 * 8 – 15
2. Знайти значення виразу 2 * а, якщо а = 8; а = 3.
3. Задача. У залі 3 вікна. На кожне повісили по 2 штори. Скільки всього штор?
ІІІ рівень.
1. Порівняти вирази
2 * 7 + 9 … 2 * 9 + 8 2 * 6 + 80 … 2 * 7 + 57
2 * 4 + 91 … 100 – 1
2. Виконати дії.
2 * ( 72 – 68)
2 * (14 – 9)
3.Задача. 9 дівчаток посадили по 2 вазони кожна, а хлопці – на 3 вазони більше, ніж усі дівчатка. Скільки вазонів посадили хлопці?.
Не заважайте працювати іншим.
ІV Підсумок уроку.
Закінчується урок. Що корисного для себе взяли? ( Згадали табличне множення, розв’язування задач.) – Дізнались нове про тварин.
– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з побажаннями від вчительки Сови.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.