Тема: Повторення вивченого про дроби. Дії з іменованими числами. Карпати. Тварини і рослини Карпат».
Мета: повторити та закріпити навички порівняння дробів та виконання дій з дробами, з іменованими числами; удосконалення навичок усного рахунку; розв'язання задач на рух; розвиток логічного мислення;
Ознайомлення з тваринним і рослинним світом, кліматом, особливостями природи Карпатських гір як природної зони України; розвиток пізнавального інтересу, уваги, зв'язного мовлення; виховання патріотизму, дбайливого ставлення до природи.
Обладнання: тематичні ілюстровані таблиці, індивідуальні картки, фізична карта України, ілюстративні матеріали, рушник з вишивкою карпатського регіону.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Перевірка домашнього завдання
(4 11/23 + 1 3/46 = 5 25/46) ;
(5 3/9 + 4 6/9 = 10) ;
(4/15 + 2/5 = 2/3 ; 7 1/10 – 6 8/10 = 3/10);
(4 - 6/8 = 3 2/8 = 3 ¼)
ІІІ Актуалізація опорних знань:
- Що вам відомо про дроби?
2. Усне виконання завдання:
- На дошці ви бачите дроби. Кожному з них відповідає картка з буквою. Розмістіть дроби в порядку зростання і ви дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку.
1/100 1/9 2/12 1/5 3/12 7/4 6/6
К А Р П А Т И
ІV Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні наш урок не звичайний, а інтегрований. На ньому об'єднуються два предмети – математика та «Навколишний світ». Ми будемо працювати з дробами, іменованими числами і використаємо ці знання при вивченні чарівного світу природної зони Карпатських гір.
V Вивчення теми уроку
1.Фронтальне опитування:
- Що називається природною зоною?
- Від чого залежать природні умови кожної зони?
- Які природні зони України ви вже знаєте?
- Знайдіть карпати на карті України.
- У якій частині України вони знаходяться?
- Чому Карпати називаються українськими?
- На теріторії яких областей знаходяться Карпати?
- Визначте за умовними позначеннями, які корисні крпалини є на теріторії Карпат?
- Які ріки там протікають?
2. Розповідь вчителя:
- Назва Карпати походить від назви племені карпи, які мешкали тут у давнину. Це середні за висотою гори, їм 1,2 млрд. років. Зараз тут 18 млн. населення.Воно походить від етнографічних груп – бойків, лямків, гуцулів.
Жителі Карпат відрізняються гостинністю та працелюбністю. На гірських схилах – полонинах вони здавна пасуть овець, займаються тваринництвом, різними видами народного мистецтва.
Демонстрація зразків вишивки та ілюстративних матеріалів.
- А тепер, користуючись поданною таблицею, давайте проаналізуємо климатичні умови Карпат.
( Робота за таблицею )
- Завдяки своїм кліматичним умовам, Карпатські гори є джерелом чистих вод для України, там багато річок, чисте повітря, тому тут розміщено зони курорту та відпочинку. Наприклад, всесвітньо відомий гірський курорт Буковель. (Показ ілюстрацій).
- Що називається масштабом?
Повторення визначення
Виконання завдання в парах
Перевірка : відстань дорівнює 1600 км.
- А тепер визначимо, скільки часу ми витратимо на подорож. Розв'яжемо задачу:
За який час ми доїдемо від Сум до Івано-Франківська, якщо відстань – 1600км, ¾ шляху машина буде їхати зі швидкістю 120 км/год., а решту шляху – зі швидкістю 100км/год.?
Самостійне розв'язання задачі
Зачитування розв'язання ( Відповідь: 14 годин )
Усний рахунок за таблицею:
Говерла |
|
? (2061 м) |
Бребенескул |
на 26 м менше |
? (2035 м) |
Ребра |
на 35 м менше |
? (2000 м) |
Чорна гора |
на 1/100 більше |
? (2020 м) |
Петрос |
на 1/100 більше |
? (2020 м) |
Піп Іван |
на 80 м менше |
? (1940 м) |
(Робота з таматичною ілюстрованою таблицею)
- За таблицею назвіть, будь ласка:
1) Тварин Карпат;
2) Рослини Карпат;
3) Комах Карппат
- У Карпатських горах мешкають 72 види тварин, занесених до Червоної книги України. Давайте ознайомимось з деякими з них.
(Розгляд ілюстрацій)
Фізкультхвилинка
Гра «Впіймай тварину»
Учні встають між партами і плескають в долоні, коли вчитель називає тварину, яка мешкає у Карпатських горах.
Робота з підручником
7. Завдання – повідомлення від учнів класу:
І учень:
-Стільки років може прожити тис ягідний. Він вважається однією з найдавніших рослин світу. Це вічнозелене дерево в старовину називали королівським або «негній-деревом», бо воно має цінну міцну деревину, на яку не впливають кліматичні умови. В Івано-Франківській області є тисовий масив площею 206 га.
ІІ учень:
ІІІ учень:
8. Розв’язання виразів з іменованими числами. (Учні викликаються до дошки)
9. – Поблизу міста Хуст знаходиться найбільша у світі долина нарцисів. В період цвітіння це дуже красиве видовище. Її площа – 80 га. Давайте визначимо її у квадратних метрах.
80 га = 800000 м2
(Показ ілюстрації)
57880 га = 578 км2 80 га
10. – Завдяки гірській місцевості та хвойним рослинам у Карпатах дуже чисте повітря. Розв’яжемо задачу № 734 ( В. М. Богданович, Математика, 4 кл.)
Розв’язання задачі на дошці
VІ Закріплення вивченого
1.Гра «Впізнай число»
Вчитель показує картку з числом, а учні повинні згадати, що воно означає.
1600 км ( відстань від Сум до Івано-Франківська )
2061 м ( висота Говерли )
300 років ( тривалість життя буку )
120 см ( висота лілії лісової )
800000м2 ( площа долини нарцисів )
57880 га ( площа Закарпатського заповідника )
2. Робота в групах
Кожна група отримує завдання:
І- Назвати рослинні пояси Карпат;
ІІ- Назвати тварини Карпат;
ІІІ- Назвати птахів Карпат;
ІV- Назвати рослини Карпат;
V- Пояснити, чому природа Карпат потребує захисту.
VІІ Підсумок уроку
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Яку інформацію ви вважаєте найбільш цікавою?
- Яке завдання сподобалось найбільше?
- Чим незвичайний був наш урок?
Домашнє завдання: опрацювати стор. 131-124 у підручнику «Природознавство 4 кл.»
Конотопська загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа №5
План-конспект інтегрованого уроку
для 4-го класу
з математики та «Навколишнього світу»
за темою: « Повторення вивченого про дроби.
Дії з іменованими числами.
Карпати. Тварини і рослини Карпат.
вчителя вищої категорії
Пагрець Світлани Аркадіївни
Конотоп
2012
1