Конспект уроку для учнів 3-го класу з природознавства та інформатики з використанням презентації та опорою на ментальну карту. Під час уроку діти працювали в групах , створювали власну презентацію.
Тема природознавства: Харчування.
Тема інформатики: Переміщення текстових вікон/ полів на слайдах. Утворення нового слайду, текстового вікна, поля.
Мета уроку природознавства:
Навчальна: навчити учнів правил харчування які слід дотримуватись, щоб бути здоровим.
Розвивальна: розвивати мовлення, критичне мислення.
Виховна: виховувати уміння працювати в групі, культуру спілкування.
Мета інформатики:
Навчальна: навчити розрізняти та додавати текстові вікна/ поля, графічні зображення до слайду, створювати кілька слайдів презентації та наповнювати їх.
Розвивальна: розвивати мовлення, інформаційну культуру.
Виховна: виховувати уміння презентувати свою роботу.
Хід уроку
І Орг. Момент
У нас буде інтегрований урок інформатика – природознавство . І темою нашого уроку буде : «Харчування. Презентація. Переміщення текстових вікон/ полів на слайдах. Утворення нового слайду, текстового вікна, поля.»
ІІ. Мотивація.
Робота в групі « Асоціативний кущ»
Побудуйте асоціативний кущ до слова харчування.
( Потрібно підвести до слова дієтолог)
Хто такі дієтологи ?
Як ви гадаєте, чому на сьогоднішні день вони користуються великою популярністю?
З появою у сучасному суспільстві технологій , змінився спосіб життя та харчування все частіше люди використовують в своєму раціоні їжу яка є шкідливою для нашого організму. На сьогоднішньому уроці, вивчивши матеріал з природознавства ви зможете самостійно скласти правильний раціон вашого харчування, а опанувавши елементи презентування з інформатики створите презентацію яку зможете представити на показ іншим учням.
У вас все вийде. якщо ви сьогодні будете працювати, та уважно слухати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Чому людина повинна харчуватись?
-Які зміни відбуваються в людини в органах травлення?
А зараз давайте перевіримо як ви вивчили органами травлення на минулому уроці.
Робота на картках. Провести відповідність між органами травлення та їх назвами.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Не все, що ми їмо корисне для організму. Тому експерти зобразили оптимальний план живлення у вигляді піраміди. Вода і напої формують базу, яка необхідна людині для виживання. Тому напої це фундамент – це фундамент піраміди. Рівнем вище розташовані зернові продукти, фрукти й овочі. Ще вище місце посіли м`ясо, риба та молочні продукти. Солодощі та жирні продуктина найвищому рівні, тому їх ми вживати повинні найменше.
Навіщо нам білки? Білки , або їх ще називають протеїни, необхідні щоб створювати власні клітини, крім того – це важливий транспортний засіб для інших речовин, наприклад , для складових елементів крові - еритроцитів. Білок – основа м`язової структури.
Вуглеводи- забезпечують клітини енергією, тобто « відповідають» за те , щоб людина залишалась працездатною та бадьорою.
Жири- це потужне джерело енергії. Але якщо та енергія не використовується організмом , то вона відкладається у вигляді власних жирів і з `являється зайва вага, що шкідливо впливає на організм.
Вітаміни – це група речових хімічний склад їх дуже різноманітний, Це речовини які організм не може вироблятисамостійно, тому їх потрібно вживати для нормальної роботи організму з їжею.
Робота в групі. Складіть продукти харчування які портібно вживати для людини в якої спостерігається зниження працездатності та постійна втома.
( Фрукти, овочі, боби, макарони, картопля і т. д.) Аргументуйте свою відповідь.
Але є певні правила харчування.
Під час їжі нам в організм потрапляють багато пживних речовин, тому потрібно вживати різноманітну корисну їжу. Зранку перед школою чи будь якою діяльністю потрібно обов`о поснідати, для того щоб організм отримав речовини якідопоможуть бути уважними та активними. Якщо ви відмовляєтесь від їжі у вас болітиме голова а також буде почуття слабкості. Перед прийомом їжі потрібно мити руки, у вечері їсти потрібно за дві години до сну, адже їа не встигне перетравитись і виникативуть проблеми зі шлунком. Також обов`язково треба чистити зуби два рази на день, зранку та ввечері, адже здорові зуби відіграють дуже важливу роль під час вживання їжі.
Робота в групі. Скласти меню на день для школяра з опорою на піраміду харчування.
Ви сьогодні багато дізнались інформації яка стосується харчування, самостійно склали меню та доповнили раціон продуктами харчування яких не вистачало. І тепер ми перевіримо як же ви зрозуміли, які потрібні продукти для організму людини, що відноситься до білків, жирів, вуглеводів та вітамінів. Для цього вам потрібно створити презентацію використовуючи програму PowerPoint.
-Давайте пригадаємо, як називається програма за допомогою якої ми створюємо презентацію?
З чого складається презентація створена в PowerPoint. ( Слайди)Робота в зошиті с. 52
Кожна група створює свою власну презентацію. Для цього ви :
(Алгорим дій роздрукований в учнів та демонструється вчителем.)