Розробка інтегрованого заняття для учнів 1 класу нової української школи.Розроблено відповідно до нового Державного стандарту початкової освіти. Містить цікавий матеріал про птахів, загадки, цікаву інформацію про птахів навесні.
Ранкові зустрічі. 1 клас
Тема. Приліт птахів.
Мета. Розширити та поглибити знання учнів про птахів, викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів; допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи, повторити правила поведінки в природі; сприяти розвитку спостережливості; виховувати любов до природи, бажання оберігати птахів, інтерес до усної народної творчості.
Хід ранкової зустрічі.
Запрошення на ранкову зустріч
http://youtube.com/watch?v=ycxkvwsJ0Zg
Музична мелодія запрошує дітей зібратися у коло.
Діти і вчитель стають у коло.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій…»
1.Вітання.
- Дітки! Я пропоную стати всім в коло. Привітаємося.
Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Батьків так вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, Іване!
- Доброго ранку, Насте!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)
ІІ. Щоденні новини . Бесіда «Крісло автора»
Визначення дати (Позначення на календарі природи)
1) число місяця. Вправа з м’ячем «Що ми знаємо про число…)
2) назва місяця
- Яка зараз пора року?
- Які весняні місяці ви знаєте?
- Який зараз місяць?
- Що цікавого ви знаєте про березень?
Березень — первісток весни, спадкоємець лютого, провісник квітня, ранок весни і ранок року, адже колись новий рік зустрічали саме в березні. Це місяць — сонцегрій, весновій, вітроніс.
Місяць назвали так тому, що в березні плаче білокора береза, коли наші предки вирубали значні ділянки березового лісу для землеробства, була поширена назва «березоль», утворена з основ двох слів — «береза» і «золи» (заготівля березового попелу для виготовлення скла).
Народні прикмети на березень:
Березень з водою, квітень з травою, а травень з квітами.
Березень невірний — то плаче, то сміється.
Вночі тріщить, а вдень плющить.
Грім у березні — на похолодання.
Гуси високо летять — води буде багато, низько — мало.
Журавлі прилетіли рано — на ранню весну.
Журавлі прилетять зграями — літо буде негоже, поодинці — погоже.
Журавлі тягнуться на північ — до тепла, летять назад — до холоду.
Качки дикі мостять гнізда біля самої води — літо буде сухе; чим далі від води, тим воно мокріше.
Качки дикі прилетять вгодовані — весна буде довга і холодна.
Лютий славен заметіллю, а березень — відлигою.
3) день тижня
- Який сьогодні за рахунком день?
- Як називається?
- Які «сусіди» у четверга?
- Який день буде через два дні? І т.д.
ІІІ. Обмін інформацією.
Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
ІV. Групове заняття.
Робота над загадками.
□Уночі гуляє,
а в день спочиває,
Має круглі очі,
бачить серед ночі.
□Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?
□На даху моєї хати оселився птах цибатий.
Довгий дзьоб і ноги має,
мишок, жабок полюбляє.
Чемних діток іздалека в кожен дім несе …
□По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?...
(Горобець)
□Гніздо я люблю будувати
під дахом сільської хати.
(Ластівка)
□Не боїться ця пташка зими,
Сало любить вона так, як ми.
Жовта грудка та сивії крильця.
Здогадалися, хто це? … (Синиця)
□Біло-чорна скрекотуха
Забалакала нам вуха,
Бо новини непрості
Є у неї на хвості…
Хто ж ця пташка білобока?
Здогадалися? …(Сорока)
- Який це птах :осілий чи перелітній? Якщо осілий – присісти, якщо перелітній – помахати руками.
2. Перегляд відео про приліт птахів.
https://www.youtube.com/watch?v=zsymqbF5nJg
Переглянемо відео про «Цікаві факти про життя птахів»
https://www.youtube.com/watch?v=EkRxQ0MeZFg
Ресурси: