Інтегрований урок природознавство,трудове навчання "Пристосування риб до життя у водоймах.Виготовлення рельєфу "Морські мешканці""

Про матеріал
Інтегрований урок( природознавство,трудове навчання.) Формування знань дітей про істотні ознаки риб,ознайомлення з особливостями будови риб,фомування поняття про обєм і пластику.
Перегляд файлу

Тема.  Пристосування  риб  до  життя  у  водоймах. Виготовлення  рельєфу  «Морські  мешканці»

Мета. Сформувати  знання  дітей про  істотні  ознаки  риб, ознайомити  з  особливостями  будови  риб, формувати  в  учнів  основні  поняття  про  об’єм, пластику, форму; удосконалювати  техніку  роботи  з  пластиліном; розвивати  вміння  аналізувати  та  узагальнювати, розвивати  дрібну  моторику  пальців рук, творчі  здібності;  сприяти  розвитку  допитливості;  виховувати  пізнавальні  інтереси, акуратність  під  час  роботи  з  матеріалами, любов  до  природи  та  бажання  її  зберегти.

Обладнання :  предметні  малюнки, картки, пластилін, стеки, дощечки  для роботи  з  пластиліном, зразки  виробів.

Тим  уроку:   інтегрований( природознавство, трудове  навчання)

                                            Хід  уроку

І. Організаційний  етап.

1. Привітання

Пролунав  уже  дзвінок

Починається  урок

Один  одному  всміхніться

Й  за  роботу  вже  беріться

2.Вправа  «Погода»

 А  починаємо  ми  свій  урок  як  завжди  з    вправи « Погода»

  • Яка  зараз  пора  року?
  • Який  місяць?
  • Яке  число?
  • Тепло  чи  холодно  на  дворі?
  • Який  стан  неба?
  • Яка  температура  повітря?
  • Чи  були  сьогодні  опади?

ІІ. Актуалізація  опорних  знань 

  1. Бліцтурнір
  • Які  основні  ознаки  комах?
  • Яка  комаха  є  носієм  збудників  інфекцій?
  • Назвіть  свійську  комаху.
  • Що  від  неї  отримують?
  • Яку  комаху  звуть так  само, як  один  з  об’єктів  неживої  природи?
  • Хто  харчується  комахами?
  • Яка  комаха  завдає  найбільшої  шкоди  картоплі?
  • Яку  користь  приносять комахи  природі?
  1.  Робота  на  картках «Хто  де живе?»

Морський  окунь, верблюд, ведмідь, лисиця, сом, тигр, камбала, карась.

море

річка

ліси

пустеля

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.

1.Відгадайте  загадку.

У  лусці  мої боки

Вони  холодні  та  слизькі

Плавать  можу  досхочу

Та  усе  життя  мовчу

  •  Ви  вже  здогадались,  про  кого    піде  мова  на  уроці?( про  риб)
  • Що  ви  очікуєте  від   уроку?  Що  хочете  дізнатися  про  риб?(  Які  є  риби?  Де  мешкають?  )
  •  Ми  більше  з  вами  дізнаємось  про  риб, їх  будову, живлення,  розмноження.  Помандруємо  водними  просторами   і  навіть  навчимося  виготовляти   рельєф   « Морські  мешканці»

ІV. Засвоєння  нових  знань  і  способів  дій .                                                  

  •  Діти, подивіться  на  наш  глобус  і  скажіть,а  чого  на  Землі  більше: води  чи  суші?( води  на  Землі  більше, ніж  суші)
  • А  хто  живе  у  воді?(  багато  живих  організмів  - рослин  і  тварин)

1.Робота  з  ілюстраціями.

З  поміж  рослин  у  воді  мешкають  водорості, ряска , рогіз. Серед  комах  -  жук-плавунець, водомірка . Живуть  у  водоймах  жаби  , риби. Існує  велика  кількість  різноманітних  риб. Їх  налічують  понад  20  тисяч  видів.

2.Робота  за   підручником (с.104)

Пригадайте,  кого  ми  називаємо  рибами?( риби – це  тварини ,які  живуть  у  різних  водоймах)

Так , риби  живуть  у  річках, озерах, ставках, морях, океанах. Одні  живуть  у  прісній  воді, інші – в солоній.

  яку  будову  мають  риби? ( голова,тулуб, хвіст)

- Чим  вкрите  тіло  риби?(лускою)

-  Діти, а  як  риби  дихають? За  допомогою  чого?

Дихають риби  за  допомогою  зябер  розчиненим  у  воді  киснем.

  1. Де  мешкають  риби

Риби – це  тварини  , які  постійно  живуть  у  воді. Риби  живуть  у  різних  водоймах: річках, озерах, ставках,  морях, океанах. Одні  живуть  у  прісній  воді, інші – у  солоній.

Риби  морів  і  океанів  живуть у  солоній  воді,  а  риби  річок  і  ставків – у прісній.

  Риби  можуть  пересуватися  тільки  у  воді  за  допомогою  хвоста  і  плавців.

  • На  які  групи  за  місцем  мешкання  поділяються  всі  риби? ( морські,  річкові, акваріумні)
  • Розгляньте  малюнки. Чим  відрізняються  ці  риби? (  вони  живуть  у  різних  водоймах    )                                                            

 

  1. Виступ  юних   помічників  природи.
  • Сьогодні  на  уроці  в  мене  є  помічники , ваші  однокласники. Вони   підготували  деякі  відомості  для  нас   про  життя  риб.

Учень 1.Щойно  скресне  на  водоймах  крига, риба  піднімається  із  ям, де  вона  провела  зиму, вгору. Наближається  період  розмноження – нерест. Під  час  нересту  в  риб  змінюється  зовнішній  вигляд. Забарвлення  самців, наприклад  річкового  окуня, стає  яскравішим.  ( Ілюстрація. Дивитися  додаток)

Учень 2.Більшість  риб  після  нересту  кидають  свою  ікру  напризволяще. З  ікринок  з’являються  личинки, які  згодом  стають  мальками.  Дуже  багато  ікри, личинок  і  мальків гине, тому  риби  відкладають  її  велику  кількість. ( Ілюстрація. Дивитися  додаток).

Учень3.Морські  риби  надзвичайно  різноманітні  за  розмірами  та  будовою. Вони  населяють  усі  частини  світового  океану  і  чудово  почуваються  -  одні  біля  поверхні, інші  в  товщі  води  або  найбільших  глибинах. ( Ілюстрація. Дивитися  додаток)

  1. Фізкультхвилинка .

 Рибалки

На  гачечок  черв’ячок

Нанизав  наш  рибачок

 Вудочкою  враз  змахнув

Ненароком  сам  пірнув

По  воді  руками  б’ється

Риба  з  нього  вся  сміється

  1. Розповідь вчителя.

Морське  дно  -  це  дуже  красиво,  неповторно. Тут  цікаво  і  таємниче. Сьогодні  до  нас  потрапило  на урок  зображення  морського  дня  та  його  мешканців  не  тільки  у  вигляді  фото , а  й  у  вигляді  рельєфу. (розгляд  роботи).

  • Давайте згадаємо ,  що  називається  рельєфом?( рельєф – це  об’ємне  зображення  на  площині)
  •  Рельєфне  зображення    роздивляються  з  одного  боку. Скульптор  вирізує  чи  наліплює   зображення   на  певну  площину, тому  таке  зображення  ще  називають  об’ємною  картиною.
  • Чи  подобається  вам  картинка? Чи  змогли  б  ми  з  вами  виготовити  таку?

Діти, а  як  видумаєте, що  нам  потрібно,  щоб  виконати  таку ж  роботу? ( пластилін, картон, дощечка, стеки)

- А  ще  що потрібно  знати?(  порядок  виконання  роботи  та  правила  безпеки )

- У  вас  на  партах  лежать  пам’ятки  які  допоможуть  у  виконанні  роботи  та  дотриманні  правил  безпеки.  Тож  під  час  роботи  ви  можете  звертатись  до  них.

6. Робота   групах.

 Зараз  ми   об’єднаємось  в   групи. Розподілимо  обов’язки  і  приступимо до  роботи.(практична робота учнів )

 V . Закріплення  нових  знань  і  способів  дій.

  1. Презентація  виконаної  роботи  груп  учнів
  2. Робота  в  зошиті  з  коментаріями.

- А  зараз  ми  попрацюємо  в наших  зошитах . Кожне  завдання  коментуватиме  один  із  учнів.

  1. Гра  «Зайва  риба»

-  Тепер  трішки  пограємо  . Гра  називаєтья «Зайва  риба»

Карась, окунь, йорж;   риба-молот  - зайва, вона  живе  у  морі.

Риба-зебра, камбала, риба-пилка; короп – зайва  риба  прісних  водойм.

  1. Робота  в парах .                                                                                                                                                    У  вас  на  патрах  картки . Ваше  завдання  впізнати    риб  за  фрагментами( щука, карась, сом)
  2. Диференційовані  завдання  .

А  зараз  ми  об’єднаємось  в  групи. В  кожної  групи  буде  своє  завдання .

І група  -гра «Криптограми»

Знаас(сазан), укащ(щука), раська(карась), порок(короп)

ІІ група -гра « будова  риби»(зазначте  стрілками  і  підпишіть  частини  тіла  риб.)

VІ . Рефлексія.

Настав  час  підвести  підсумок  нашого  заняття  та  дізнатися чи  все  в  нас  вдалось,  що  ми  сьогодні  планували.  Тому  скористаємось  допомогою  та  висловимо  свою  думку.

  • Сьогодні  на  уроці  я  навчився  розрізняти  риб  за  їх  місцем   проживання.
  • В  мене  вийшло  працювати  в  групі  та  виготовляти  об’ємну  картину  про  морських  мешканців.
  • Сьогодні   я  змогла  запам’ятати  будову  риб.
  • Урок  дав  мені  для  життя розуміння.  Що  під  час  нересту  ловити  рибу  не можна. Потрібно  берегти  природу.

VІІ .Домашнє  завдання.

І група -Скласти  розповідь  про  різноманітність  риб

ІІ  група – вигадати  загадки  про  морських  і  прісноводних  риб.

 

 

 

                                                           

Додатки.

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\загружено.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\загружено (1).jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\fe9de0bd8bec.jpg

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\images (11).jpg

C:\Users\Наташа\Desktop\images (12).jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\366d9b6ef7bf94c6f8336c52744246b9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\images (5).jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\images (4).jpg

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\images (6).jpg

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\загружено.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\image061.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\image065.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\images (7).jpg

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Panko Natalia
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
1365
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку