Інтегрований урок-проект "Євразія – найбільший материк. Рослинний і тваринний світ Євразії. Різницеве порівняння чисел. Розв’язування задач на рух."

Про матеріал
Урок сприяє оволодінню інформації про материк Євразію (територію, населення, рослинний і тваринний світ, держави); - учні зможуть визначати його розташування на фізичній карті півкуль; - з’ясують проблеми забруднення довкілля, вплив людини, можливості усунення фатальних наслідків; - удосконаленню навичок роботи з інформацією, вмінь будувати докладних розповідей і виступу перед аудиторією слухачів; - за допомогою математичних умінь зможуть обробляти інформацію; - будуть здатні оцінювати зміни власного рівня знань.
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований урок - проект

з  природознавства та математики

Картинки по запросу малюнок глобусу 4 класі

Тема. Євразія – найбільший материк.

Рослинний і тваринний світ Євразії.

Різницеве порівняння чисел.

Розв’язування задач на рух.

 

 

 

 

 

 Підготувала:

вчитель початкових класів

КЗ «Нікопольська спеціалізована

 школа І-ІІІ ступенів №5»

Антонова Марина Ігорівна

 

 

 

 

2018 рік

 

ТЕМА  УРОКУ:  Євразія – найбільший материк.  Рослинний і тваринний світ Євразії.  Різницеве порівняння чисел.  Розв’язування задач на рух.

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: ознайомити учнів з особливостями материка Євразія; удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі на рух.            

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять,  пізнавальні  інтереси учнів, творчі здібності, просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль;  виступати перед класом з підготовленою інформацією; працювати в групах.

Виховна:  виховувати інтерес до вивчення  математики, природознавства .

Очікувані результати уроку

Після цього уроку учні:

- оволодіють інформацією про материк Євразію (територію, населення, рослинний і тваринний світ, держави);

-   зможуть визначати його розташування на фізичній карті півкуль;

- з’ясують проблеми забруднення довкілля, вплив людини, можливості усунення фатальних наслідків;

-  удосконалять навички роботи з інформацією, вміння  будувати докладних розповідей і виступу перед аудиторією слухачів;

-  за допомогою математичних умінь зможуть обробляти інформацію;

-  будуть здатні оцінювати зміни власного рівня знань.

Обладнання: фізична карта півкуль, відеофільми, ілюстрації, презентації, ІКТ, ватмани, маркери, зображення стовбура дерева, листочки, квіточки, кросворд, код для гри «Шифрувальник»

Вид проекту: навчальний.

За формою проведення: урок-проект .

За предметною галуззю: міжпредметний.

За кількістю учасників: груповий.

За характером контактів: серед дітей одного віку.

 

Формування робочих груп, визначення завдань

1 група «Територія». Учасники цієї групи готують відомості про площу території материка, про його географічне положення, омивання океанами; за допомогою фізичної карти півкуль готують інформацію про: 1) розташування материка; 2) корисні копалини; 3) водні ресурси материка Євразія.

2 група «Держави».  Учасники цієї групи готують презентацію з короткими, але змістовними повідомлення про найбільші і найрозвиненіші держави, які розташовані на території материка Євразія, їх географічне положення, прапори, назви столиць.

3 група «Населення». Учасники цієї групи готують відомості про населення кожної найбільшої і найрозвиненішої держави материка Євразія, їх національне вбрання.

4 група «Тваринний і рослинний світ». Учасники групи готують доповіді, презентації, відеофільми, наочність про різноманітність рослинного і тваринного світу материка.

5 група «Екологи». Учасники цієї групи готують доповіді про проблеми забруднення материка і створюють стіннівки-гасла про можливості усунення цих проблем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку

І Організаційний момент

  1. Емоційне налаштування

Урок природознавства                                                                                                                                          Розпочинаємо з вами                                                                                                                               І займемося сьогодні                                                                                                            Серйозними ділами.                                                                                                                                                                                                                                             Розкриємо віконце                                                                                                                                                                                                                             В чудовий світ природи.                                                                                                                                                                                                                                                 То ж часу не втрачаємо,                                                                                                                                                                                                                                                   Зручненько ми сідаємо,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Працювати починаємо.

  1. Очікування

 - Перед вами лежать листочки і квіточки. Пропоную кожному на своєму листочку або квіточці написати свої очікування від сьогоднішнього уроку. І покладіть їх на край парти, а в кінці уроку ми дізнаємось, чи справдились ваші очікування.

Описание: Картинки по запросу листочок        

ІІ Вступна частина

  1. Вступна бесіда

 - Діти, що ви розумієте під словом «природа»? ( Природа – це все, що нас оточує і не створене руками людини).

 - Як ви розумієте поняття «природознавство»? ( Природознавство - наука про явища і закони природи; знання про природу).

 - Перегляньте будь ласка відео і скажіть, про що йтиметься на сьогоднішньому уроці?  ( https://www.youtube.com/watch?v=fv9fqKpbA-c  )

2. Вправа «Мікрофон»

- Отже, що таке материк? ( Материк або континент – це велика ділянка суші, яка повністю омивається водою.)

- Скільки материків на Землі?

- Як називається найбільший материк на Землі?

3. Усний рахунок, гра «Шифрувальник»

- Пропоную вам швидко обчислити приклади і  до кожної  правильної відповіді підібрати відповідну букву з таблиці. Склавши два слова, дізнаємось назву теми сьогоднішнього уроку.

Т

І

И

Е

М

А

Р

В

К

З

Є

Я

7

8

10

90

144

150

220

350

745

810

865

1600

 


      44+100=144 М

      520+345=865  Є


375-25=150 А      750-400=350 В

420 :60=7 Т      110+110= 220 Р

810 :9 =90 Е      50 * 3=150 А

360-140=220 Р      9 * 90 = 810 З

1000 :100 =10 И     720 : 90=8 І

890-145 =745 К     40 *40=1600 Я

4. Повідомлення теми і задач уроку

-   Сьогодні у нас не звичайний урок, а інтегрований урок - проект  з природознавства і математики. А носіями нових знань будуть усі учні класу, які підготували пізнавальну інформацію про найбільший материк  Землі -  Євразію.

Всі учні класу заздалегідь були об’єднані у 5 творчих груп. Кожна група отримала певне завдання, яке вона буде представляти. Поки одна група виступає, інші є активними слухачами і математичними експертами, які зможуть певні дані   математично обчислити.

 

ІІІ Основна частина

  1. Виступ 1 групи «Територія»

Бесіда за змістом почутого

- Скількома океанами омивається материк Євразія?

- На які частини розподілено материк?

- Який за розміром континент Євразія на відміну від інших континентів?

- Якими корисними копалинами багатий материк?

  1. Математична пауза

- Нам стало відомим, що материк Євразія має протяжність з півночі на південь 8 500 км, а із заходу на схід –  16 000 км. Обчисліть на скільки протяжність материка із заходу на схід є більшою, ніж протяжність із півночі на південь.

16000 – 8500 = 7500 (км)

Відповідь: на 7500 км протяжність материка із заходу на схід є більшою

  1. Виступ 2 групи «Держави»

Бесіда за змістом почутого

- Назвіть найбільшу державу материка Євразія.

- Назвіть найбільшу державу Європи.

- Назвіть найбільшу державу Азії.

- Назвіть країни, які вважаються найбільш розвинутими.

  1. Математична пауза.

- Відстань від столиці України – Києва до столиці Франції -  Парижу приблизно 2400км. Якщо подорожувати автомобілем, середня швидкість якого 60км/год, то через який час ми прибудемо в Париж?Скільки днів триватиме наша подорож?

1) 2400 : 60 = 40 (год) – триватиме подорож;

2)40 год = 1день16 годин – триватиме подорож

Відповідь: 40годин =1день 16годин триватиме подорож.

  1. Виступ 3 групи «Населення»

Бесіда за змістом почутого

- Назвіть країну з найбільшою кількістю населення.

- В якій країні і жінки і чоловіки носять кімоно?

- Яка країна вважає своїм національним одягом вишиванку?

- В якій країні чоловіки носять спідниці?

- Як називається головний убір національного вбрання француженок?

  1. Математична пауза

- Ви дізнались, що для пошиття одного жіночого кімоно в Японії використовують приблизно 12 метрів тканини. Скільки кімоно можна пошити з 36  рулонів тканини в кожному з яких по 70 метрів?

1) 70 * 36 =2520 (м) – всього тканини в трьох рулонах

2)2520 : 12 = 210 (шт.) – кімоно можна пошити

Відповідь: 210 штук кімоно можна пошити.

7. Виступ 4 групи «Рослинний і тваринний світ»

Бесіда за змістом почутого

- Чому рослинний і тваринний світ материка надзвичайно різноманітний?

- Скількох градусів сягають морози у тундрі?

- Які тварини мешкають у тундрі?

- Царством яких дерев вважають тайгу?

- Якої температури сягає повітря пустель?

 - Що створено на території Євразії для збереження природи?

    8. Математична пауза

 - Для кролів заготовили 1400 кг коренеплодів і 1250 кг картоплі. За півроку згодували 870 кг коренеплодів, це на 180 кг більше, ніж картоплі. Якого корму залишилося більше і на скільки кілограмів?

Розв'язання.

1) 870 – 180 = 690 (кг) – згодували картоплі.

2) 1400 – 870 = 530 (кг) – залишилось коренеплодів.

3) 1250 – 690 = 560 (кг) – залишилось картоплі.

4) 560 – 530 = 30 (кг) – більше залишилось картоплі, ніж коренеплодів.

Відповідь: залишилося на 30 кілограмів більше картоплі, ніж коренеплодів.

9. Виступ 5 групи «Екологи»

Бесіда за змістом почутого

- Що називається екологічною кризою?

- Хто є головною причиною настання екологічної кризи?

- В чиїх руках можливість подолання екологічної небезпеки?

- Якими посильними  діями  ми можемо поліпшити екологічну ситуацію на нашій планеті?

10. Створення стіннівки «Збережи життя на Землі»

- Діти, ви дізнались про екологічні проблеми, які набирають обертів на нашій землі. Також почули, що ми можемо вдіяти, щоб призупинити розвиток цих проблем.

Пропоную кожній групі створити власну стіннівку-гасло, яка б нагадала кожному з нас, що ми повинні берегти природу.

ІІІ Заключна частина

  1. Розгадування кросворду
  1. Євразія – це… .
  2. Найбільша країна Євразії.
  3. Наука, яка вивчає відносини організмів між собою та з навколишньою неорганічною природою – це… .
  4. В якій країні національне вбрання кімоно?
  5. Населення будь-якої країни – це … .
  6. Головний убір національного вбрання француженок.
  7. Одна з найбільш розвинених країн Європи.

М

А

Т

Е

Р

И

К

Р

О

С

І

Я

 

 

 

Е

К

О

Л

О

Г

І

Я

 

 

 

Я

П

О

Н

І

Я

 

Н

А

Р

О

Д

 

Ч

Е

П

Е

Ц

Ь

І

Т

А

Л

І

Я

 

  1. Результати очікувань

 - Діти, на початку уроку ви на листочках і квіточках писали свої очікування від сьогоднішнього уроку. Пропоную кожному про них розповісти, і якщо вони справдилися, то прикріпити до нашого дерева свої листочки і квіточки. Таким чином зі стовбура і гілочок ми утворимо справжнє гарне, квітуче дерево як символ життя, природи, екологічного зростання, бо все у наших руках!

Описание: Картинки по запросу стовбур дерева  Описание: Похожее изображение

  1. Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток № 1 Теоретичний матеріал для 1 групи

Євразія – це материк, на якому ми живемо. Вона є найбільшим континентом нашої планети.(Додаток №2) Її площа складає майже третину площі всього суходолу Землі (53,4 млн км2) Євразія – єдиний материк, який омивають усі чотири океани Землі. Значна її протяжність з півночі на південь (на 8 500 км) обумовила розміщення в усіх географічних поясах Північної півкулі. Ще більшою є протяжність із заходу на схід – на 16 000 км. Це спричиняє надзвичайну різноманітність природних умов.

Ви вже знаєте, що в Євразії розрізняють дві частини світу – Європу й Азію.(Додаток №3) Назва Європа походить від фінікійського слова: „ереб” – захід, а Азія – від ассірійського слова „асу” – схід. Уявлення про них як різні частини світу склалося в давнину, значно раніше, ніж люди дізналися про істинні розміри всього материка. Тому такий поділ є не географічним, а лише історичним. Межу між Європою й Азією проводять умовно по таким об’єктам: східне підніжжя Уральських гір – річка Емба – північне узбережжя Каспійського моря – Кумо-Маницька западина – Азовське і Чорне моря – протоки Босфор і Дарданелли, що сполучають Чорне, Мармурове і Середземне моря. Босфор, завширшки у найвужчому місці лише 700 м,  є найвужчою протокою в світі (при довжині 30 км). Через Босфор збудовано мости, що з’єднують Азію з Європою.

Береги Євразії сильно розчленовані. На заході Атлантичний океан глибоко вдається в суходіл своїми внутрішніми Чорним, Азовським, Середземним і Балтійським морями, виокремлюючи Кримський, Балканський, Апеннінський, Піренейський та Скандинавський півострови. Глибоко вдаються в материк і великі затоки – Біскайська і Ботнічна. Поблизу узбережжя лежать острови Великобританія, Ірландія, Сицилія.

Натомість окраїнні моря Північного Льодовитого океану такі, як Баренцове та Східносибірське неглибоко вдаються в суходіл. Найбільшими півостровами на півночі Євразії є Таймир і Чукотський. На деякій відстані від узбережжя розкидані численні острови і архіпелаги – Шпіцберген, Земля Франца-Йосифа, Нова Земля.

Корисні копалини. Складна геологічна будова Євразії зумовила формування на її території найрізноманітніших корисних копалин. Євразія посідає провідне місце у світі за запасами нафти та газу, руд кольорових металів.

 Із виходами на поверхню магматичних і метаморфічних порід у виступах фундаменту платформ і в горах пов'язані найбагатші родовища рудних корисних копалин. Багаті родовища залізних і марганцевих руд лежать у надрах Східноєвропейської рівнини, Уральських гір, Скандинавського півострова, Індостана. Уздовж усієї східної окраїни материка тягнеться пояс гірських систем, багатих на родовища олова й вольфраму. У породах докембрійського фундаменту давніх платформ є золото, срібло, платина.

  Винятково багата Євразія й на нерудні корисні копалини. На півострові Індостан, острові Шрі-Ланка зосереджені найбільші у світі родовища синіх сапфірів, червоних рубінів. У давньому фундаменті Середньосибірського плоскогір'я виявлена особливу породу — кімберліт,— яка містить алмази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4 Теоретичний матеріал для 2 групи

Здавна Європа була осередком розвинених цивілізацій. Нині на материку розташовано понад 90 незалежних держав. Вони відрізняються площею, кількістю та національним складом населення, рівнем економічного розвитку. Своєрідне географічне положення займає найбільша країна Євразії – Росія, площа якої становить понад 17 млн км2. Вона розташована у східній частині Європи і на півночі Азії. Найбільша ж європейська країна – Україна, площа якої 603,7 тис., розташована в південно-східній частині Європи. В Азії найбільшою країною є Китай (9,6 млн км2). Він утримує першість на Землі і на материку за кількістю населення – понад 1,3 млрд людей. У Європі найчисельнішою є Німеччина (81 млн осіб). Україна посідає в Європі п'яте місце за чисельністю населення. За останніми даними в країні проживає понад 45 млн осіб. Поряд із євразійськими велетнями такі країни, як Ліхтенштейн, Монако, Андорра, Ватикан, Сан-Маріно, Бахрейн, Сінґапур та деякі інші виглядають зовсім крихітними. Адже за площею та кількістю населення вони нагадують звичайне місто.

Країни Євразії відрізняються одна від одної не тільки розмірами території та кількістю населення, їх розрізняє рівень економічного розвитку, особливості культури та релігійних традицій, мови, національні звичаї. На території Євразії розташовані і найбільш розвинені країни світу (п'ять держав з «великої сімки» - Японія, Велика Британія, Франція, Італія, Німеччина) і молоді країни, що набули незалежності після розпаду СРСР та соціалістичної системи (серед них і наша держава), і відсталі (Афганістан). (Додаток № 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №6 Теоретичний матеріал для 3 групи

- Гігантські розміри Євразії вплинули не тільки на природу, але й на особливості народів, які віддавна освоювали територію материка. Євразія не тільки найбільший, але й найбільш населений материк. Тут проживає понад 4,4 млрд. осіб — більш ніж 3/4 усіх жителів нашої планети! У Євразії розташовані найбільші за кількістю населення країни світу і країни-«карлики», найменші з яких можна обійти пішки за кілька годин! Серед 100 країн Євразії є як економічно розвинені, так і найбідніші країни світу. Євразія — колиска найдавніших цивілізацій. Саме на її території, на думку багатьох учених, виникли перші держави. Світові релігії — християнство, іслам, буддизм — також зародилися в Євразії. Навряд чи десь ще, крім Євразії, можна зустріти таку розмаїтість народів, мов, культур, рівнів, форм і укладів життя людей.

Євразія — батьківщина двох основних людських рас — європеоїдної та монголоїдної. Європеоїди становлять 45 % населення материка. Вони представлені двома головними гілками: північною та південною. Представники північної гілки — світлошкірі й світловолосі, переважають у північній частині Європи. Представники південної гілки проживають на півдні Європи, у Південно-Західній Азії, на півострові Індостан. Монголоїди становлять близько 37 % усього населення материка. Вони населяють Східну, Південно-Східну Азію, частково Північну, Центральну та Середню Азію. Масове переселення монголоїдів на захід призвело до виникнення проміжних рас між монголоїдами та європеоїдами. На півдні Індостану, острові Шрі-Ланка й у Південно-Східній Азії проживають представники змішаної монголоїдно-австралоїдної раси. Протягом останніх десятиліть Європа і Азія перетворилися на осередки масового притоку переселенців, у тому числі із країн Африки.

На материку проживає різноманітне населення з різноманітною культурою, а також приваблює своїм національним вбранням. Ми пропонуємо переглянути лише деякі з ник. (Додаток №7)

 

 

 

 

 

Додаток №8 Теоретичний матеріал для 4 групи

Євразія – єдиний материк, розташований у всіх природних зонах: від арктичних пустель до тропічних лісів. Тут є майже всі рослини й ґрунти, що існу­ють на Землі. Таке різноманіття пов’язане з великою протяжністю материка з півночі на південь і з заходу на схід.

Материк Євразія майже пов­ ністю знаходиться у Північній півкулі. Острови Північного Льодовитого океану та узбережжя материка вкриті льодовиками. У місцях, де влітку каміння звільняється від льоду, зростають лишайники і мохи, поодинокі квіткові рослини – ломикамінь, полярні маки, незабудки. Улітку на скелястих берегах островів гніздяться чайки, кайри, баклани. Головна пожива птахів – риба, яку вони добувають в океані. Водиться білий ведмідь, який полює на рибу й морських ссавців – тюленів, моржів.

Тундра. Утундрі зима триває 8–9місяців. Морози сягають–50°С. Ґрунт мерзлий, за коротке і прохолодне літо він відтає мало.

Улітку тундра вкривається мо­хами, лишайниками, кущиками брусниці. Карликова береза і віль­ха стеляться по землі, захищаючись таким чином від сильних віт­ рів, а взимку – від лютих морозів. До життя в тундрі пристосувалися північні олені, у яких густе хутро і широкі копита, щоб не провалюватися в снігу. Тут мешкають лемінги, песці, трапляється полярний вовк. Різноманітний пташиний світ тундри. Це полярна сова, яка полює на лемінгів і мишей, а також гуси, качки, гагари, що гніздяться влітку біля озер.

Тайга. За тундрою величезні простори займаєтай- га – царство хвойних дерев: сосни, ялини, ялиці, модрини, сибірського кедра. У тайзі живуть лось, лисиця, рись, куниця лісова, ласка. У лісових хащах трапляються ведмеді бурі, вовки. З птахів поширені кедрівка, глухар, тетерук.

За тайгою розкинулися мішані йлистяні ліси. За ними великі площі займаютьлісостепи істепи. Вони є, зокрема, і в Україні.

Пустелі. У Євразії частину території займаютьпус- телі. Це місця, де випадає дуже мало опадів. Температура повітря сягає + 50 °С. Рослинність пустель бідна.

Рослини пристосувалися до нестачі вологи. Тут ростуть: верблюжа колючка і саксаул, які мають дуже довге коріння; трав’яниста рослина солянка, у якої листки схожі на нитки; полин з листям, укритим короткими волосками.

Тварини також пристосувалися до життя в пустелі. Дикий осел кулан вирізняється витривалістю, а антилопа джейран здатна не тільки долати великі відстані в пошуках їжі, а й пити солону воду . Водяться двогорбі верблюди. Численними є тушканчики й ховрахи, на яких полюють лисиці-корсакита шакали. Мешкають отруйні змії, павукоподібні – скорпіони та каракурти.

Вологі тропічні ліси. Найбагатший рослинний і тваринний світ тих територій Євразії, що розташовані ближче до екватора. Увологих тропічних лісах ростуть манго, динне і хлібне дерева, червоне і чорне дерева із цінною деревиною. Поширені також гвоздичне дерево, мускатний горіх. Ростуть гігантські багаторічні трави – банани заввишки до 15 м. Трапляються зарості бамбука – деревоподібної трав’янистої рослини, що дуже швидко росте.

Тваринний світ дуже різноманітний. Поширені мавпи– макаки, гібони, мартишки, павіани.У гущавині тропічних лісів мешкають орангутанги. Зріст самця сягає 130 см, маса – до 100 кг. Живуть тварини на верховітті дерев, іноді спускаються на землю. Гнізда будують з гілок лише на ніч, щодня – нове. Живляться плодами, листками, дрібними птахами, пташиними яйцями.

Із хижаків мешкають леопард, тигр, ведмідь малайський. Рідкісними є дикий бик, носоріг, слон. Тут є багато­ рідкісних птахів:птах-носоріг,павич, нектарниця. Поширені змії, з яких найотруйніша – королівська кобр . Довжина її тіла може сягати понад 5 м. Змія добре лазить по деревах, плаває, веде денний спосіб життя. Живиться яйцями, жабами, дрібними птахами. Поширені крокодили, ящірки, жаби. Мешкає величезна кількість комах.

У тропічних лісах Китаю водиться велика панда . Тварину часто називають бамбуковим ведмедем, бо живиться вона лише пагонами бамбука. Ще її вважають близькою родичкою ведмедів.

На території Євразії для збереження природи створено заповідники та національні парки. У Біловезькій Пущі в Білорусі охороняють зубрів, у Бадхизькому заповіднику в Туркменістані – куланів, у Казиранзькому національному парку, одному з найстаріших в Індії, узято під охорону індійських носорогів, бенгальських тигрів, диких слонів, леопардів, рідкісних птахів і плазунів.

Серед тварин і рослин, занесених до Міжнародної Червоної книги, найбільше представників саме Євразії.

(Додаток №9 https://www.youtube.com/watch?v=OtYa1HBGKK4 , )

Додаток №10 Теоретичний матеріал для 5 групи

За останні 50 років склалася парадоксальна ситуація: світова цивілізація досягла вражаючих успіхів і в той же час опинилася на грані свого знищення. Це було спричинено низкою глобальних проблем, які особливо загострилися у др. полови -       ні  XX ст.

До глобальних проблем належать: бурхливий ріст населення; загострення енергетичної кризи; нестача продовольства і злидні в слаборозвинених країнах; ескалація етнічних конфліктів і малі війни; виникнення епідемій; посилення бандитизму і тероризму; релігійні конфлікти; криза культури, моральності, сім'ї; екологічні проблеми регіонального і глобального рівнів тощо.

Екологічні проблеми існують на всіх материках, у всіх країнах. Усі вони потребують вирішення. Це обумовлюється тим, що усі вони є взаємозалежні. Так, однією з найнагальніших є екологічна проблема. Екологічну ситуацію визначають багато чинників.

Унаслідок діяльності людини у природі відбувається багато змін. Серед них є такі шкідливі, що змушують людство задумуватися над тим, як їх не допустити або принаймні зменшити негативні наслідки цих змін.

Що розуміють під екологічним проблемами

Шкідливі речовини, що з’являються у воді, ґрунті, повітрі  внаслідок діяльності людини, потрапляють в організм рослин, тварин і людини. Якщо це трапляється часто і в надмірній для безпечного існування живих істот кількості, виникають екологічні проблеми. Таку загальну назву дали негативним змінам у природі.

Серед екологічних проблем найбільшими є: погіршення складу повітря і води, зменшення видів організмів на нашій планеті та їхньої чисельності, руйнування ґрунтів та збільшення вмісту в них шкідливих речовин.

Нині в двигунах автомобілів, літаків та інших видів транспорту згорає стільки палива, що про чистоту повітря давно забуто.

Склад води погіршується через те, що підприємства зливають у водойми неочищену воду з високим вмістом отруйних для всього живого речовин. Забруднюють воду також мінеральні добрива й отрутохімікати, що вимиваються з полів дощовими водами й повенями. Тому в обжитих районах нашої планети практично не залишилося чистої питної води.

Екологічними проблеми ґрунтового середовища є зменшення площ ґрунтів від того, що проводяться масштабні забудови, збільшуються площі пасовищ і полів, вноситься надмірна кількість добрив та речовин, призначених для знищення бур’янів і шкідливих комах тощо.

Оскільки повітря, вода річок, морів, океанів не мають державних кордонів, то живі організми потерпають від негативного впливу діяльності людини в усіх куточках планети. Вчені підрахували, що з такими темпами забруднення, як нинішні, людство неминуче прямує до екологічної катастрофи.

Подолання екологічних проблем залежить від кожного жителя планети

Якщо кожен усвідомить свою відповідальність за екологічні негаразди і буде робити все залежне від нього для збереження природи, то екологічного лиха не станеться. Отож розпочнімо із себе. Адже й тобі під силу долучитися до збереження довкілля й біологічного різноманіття.

- Не виривай, не ламай гілля, не зривай квітки дикорослих рослин.

-   Під час екскурсій у природу ходи вже прокладеними стежками й не затоптуй рослини.

-    Насаджуй дерева.

-    Економно витрачай папір і воду.

-    Не сміти в навколишньому середовищі.

-    Завжди виявляй бережливе ставлення до природи, дотримуйся екологічних норм поведінки у природі.(Додаток №11)

Унаслідок діяльності людини у природі відбуваються зміни, багато з яких шкідливі для природи і для самої людини.

Негативним змінам у природі дали загальну назву екологічні проблеми. Нині природа потребує захисту й охорони від забруднення води, повітря, ґрунту, зменшення різноманітності організмів.

У державі розробляються різні заходи для подолання екологічних проблем.

 

 

 

 

 

 


Додаток № 2

Описание: Картинки по запросу карта пывкуль


 

 

Додаток № 3

Описание: Картинки по запросу материк євразія на карті

 

1

 

doc
Додано
11 березня 2019
Переглядів
3643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку