Інтегрований урок "Птахи навесні".

Про матеріал

У конспекті уроку "Птахи навесні" зінтегровано зміст навчальних предметів: математика, природознавство, трудове навчання. Передбачені завдання для роботи в групах. До уроку створено мультимедійну презентацію, використано аудіозаписи. Матеріал конспекту містить дидактичні ігри, вправи психологічної налаштованості, рефлексії, цікаві факти про птахів, народні традиції, інтерактивні методи.

Перегляд файлу

Конспект уроку розробила вчителька ліцею №75 імені Лесі Українки м.Львова

 

 

 

 

I.Організаційний  момент. (Слайд 1)

Продзвенів уже дзвінок,

Він покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо,

урок цікавий починаймо.

 

Психологічний налаштованість «Сонячний зайчик». (Слайд 2)

     Сядьте зручно. Сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята. Заплющіть їх. Зайчик пробіг по обличчю – погладьте його ніжно долоньками: на лобі, на щічках, на підборідді. Правда, приємно? Погладжуйте легенько, щоб не сполохати його. Раптом він заліз за комір. Погладьте його й там. Він любить і пестить тебе. Ти подружися з ним і хороший настрій тобі забезпечено. Прислухайся до своїх відчуттів і повертайтеся у клас.

II. Актуалізація знань. Робота в групах.

       Сьогодні у нас урок незвичайний, тому що до нас завітала гостя. А хто саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки. (Усі загадки про весну). (Слайд 3)

     Весна завітала, щоб звеселити і прикрасити нам урок. Наша земля дуже красива будь-якої пори року, але найчарівніша вона навесні, коли в природі все оживає. Нехай ваші оченята вчаться вбирати красу, а душа – промовляти до неї.

III.Основна частина уроку.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».  Назвати ознаки весни.

* розвиток бруньок;

* сонце піднімається вище над горизонтом;

* розпускання листя;

* зеленіє трава;

* дні стають довшими;

* тане сніг;

* розцвітають первоцвіти;

* повертаються з вирію птахи.

 

2. Вправа «З`єднай послідовно і впізнай, хто зображений на малюнку». (Птах).

     Пригадаємо, яких тварин називають птахами. На які групи поділяють птахів? Птахи – невід`ємна частина природи. У світі налічується майже 10 000 видів пташок. Наука, що вивчає птахів, називається орнітологія. Птахи прикрашають діброви, луки, степи, поля, ліси. Вони – окраса парків і садів. Чи можна уявити весну без дзвінкої пісні? (Слайд 4)

3. Гра «Риба, птах, комаха».

Вчитель називає тварин, а діти виконують рухи: складають долоньки і імітують плавання риби; розмахують руками, як птахи крилами; присідають як комахи.

Лебідь, коник, щука, зозуля, жайворонок, мураха, карась, сом, метелик, шпак, соловей, короп.

4. Вправа «Асоціативний кущ». Робота в парах.

Вставити в асоціативний кущ слова, які вам спадають на думку, коли ви поглянете на пташку.

5. Гра « Павутинка» (Повторення таблиці множення числа 4). (Слайд 5)

Діти передають один одному клубочок ниток і запитують приклади на множення 4.

6. Робота в групах. Обчислення виразів і запис назви перелітного птаха.

(Жайворонок, ластівка, соловей, лелека, журавель, шпак, грак) (Слайд 6)

7. Цікаві факти про птахів.

Жайвір ніколи не сідає ні на дерево, ні на кущі: його стихія – небо і земля. (Слайд 7)

Ластівки в повітрі демонструють складні фігури вищого пілотажу, пікірують, планерують та перекидаються.За літній період ластівка з`їдає до 1 мільйона комарів, мошок та інших комах. (Слайд 8)

Журавлі є вправними танцюристами. Вважається, що мовою танців він обирає собі пару. У природі  журавлі живуть 20 років, а в неволі – 80 років. (Слайд 9)

Кажуть: соловей прилетить тоді, коли зможе напитися роси або дощової води з березового листка. (Слайд 10)

Лелеки прилітають у березні. Вони чудово орієнтуються за сонцем, навіть у хмарну погоду, по зоряному небу вночі. Вони добре запам`ятовують різні помітки на землі, орієнтири. (Слайд 11)

Шпак – перший вісник весни. Ці птахи можуть переймати голос інших птахів, навіть вимовляти окремі слова людської мови. (Слайд 12)

8. Розв`язування задач. Робота в групах. Перевірка виконання. (Слайд 13)

 

9. Гра «Утворення приказки». (Слайд 14)

Прилетіли жайворонки – почалася справжня весна.

Солов`ї співають всю ніч – буде ясний день.

Ластівки літають високо – на хорошу погоду.

Побачиш шпака – знай: наступила весна.

Ранній приліт журавлів – рання весна.

Де лелека селиться – там щастя водиться.

 

10.Дидактична гра «Які казки про птахів ви знаєте?»

(«Сорочаче гніздо», «Сильніше за силу», «Журавель і Лисиця», «Котик та Півник», «Півник та двоє мишенят», «Кривенька качечка», «Гидке каченя» тощо).

11. Бесіда про народні традиції.

     Діти, за календарем вже настала весна. Але птахи ще з теплих країв не повернулися. Здавна вважалося, що птахи приносять весну на своїх крилах. Тому матері чи бабусі випікали з тіста печиво у формі пташок, давали їх дітям, а ті вибігали у двір, весело стрибали і промовляли:

Пташок викликаю із теплого краю:

Летіть, соловейки, на нашу земельку.

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки. (Слайд 15)

     Цих пташок найчастіше називали жайворонками.Старі люди розповідають, що ніби ця пташка народилася із сонячного жару. Вона прокидається разом із сонечком і своїм срібним голоском сповіщає, що весна прийшла, у поле вийти пора. Пора сіяти, орати, щоб восени врожай збирати. Із усіх кінців села розсипалися на землю веснянки. Дзвеніли дитячі голосочки, світилися радістю оченята. Усміхалося сонечко. Почули жайворонки ваші заклички і завітали до нашого класу. Навіть завітали до вас на парти.

Ви ще малі і не такі вправні майстри ліпити оздоби з тіста, отож потренуємося на пластиліні.

12. Виготовлення пташки з пластиліну. Практична діяльність. (Слайд 16)

* розгляд зразків пташок;

* визначення характерних особливостей птахів;

* поетапний показ послідовності виконання роботи.

З невеликого шматка пластиліну викачуємо ковбаску – це буде тулуб жайворонка. Один кінець ковбаски робимо круглим – це голівка пташки – і видовжуємо в неї дзьобик; інший кінець розплескуємо – це хвостик. Меншу за розміром ковбаску обвиваємо навхрест навколо тулуба і розплескуємо по боках – це крильця. Сушені ягоди або перець будуть очима нашого жайворонка.

 

Виготовлення вироба “Жайворонок” (під звуки співу птахів). (Слайд 17)

 Технологія виготовлення:

1. Виліпити основу фігурки жайворонка з кульки потрібного розміру.

2. Легкими рухами викачати ковбаску.

3. З ковбаски зробити вузол.

4. З одного кінця зробити голову, з іншого хвіст. За допомогою стека зробити пір`я.

5.Очі зробити з  горошку перця.

      Пташки гарні ми зліпили,

      Наче всі вони ожили.

      Кожна гарна, кожна гожа,

      Буде радувати, як рожа.

      Буде пташечка співати,

      Весну вітати.

IV. Підсумок уроку.

1.Бесіда.

     Птахи приносять велику користь людям. Вони винищують велику кількість черв`яків та комах, які дуже шкодять і деревам у садах та лісах, і різним рослинам на полях та на луках. «Де багато пташок, там нема комашок» - говорить народна мудрість. За даними Міжнародної спілки охорони природи тепер у всьому світі під загрозою перебуває близько 600 видів птахів, яких занесено до Червоної книги.

     Зараз весна, у пташок багато клопотів. Тому ми повинні їх охороняти.

Пригадаймо правила:

  • Будь охоронцем птахів;
  • Взимку підгодовуй птахів;
  • Не руйнуй пташині гнізда;
  • Не турбуй птахів, коли вони висиджують пташенят;
  • Нікому не дозволяй брати із гнізда пташенят;
  • Не бери у руки пташині яйця;
  • Навесні роби будиночки для птахів.

2. Рефлексія.

     Якщо урок сподобався, то ви махайте руками, як птахи крилами; якщо ні – присядьте, як засмучена пташка.

 

3. Заключне віршоване слово. (Слайд 18)

Наш дивний світ такий, як казка:

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

 

Завдання для роботи в групах.

 

Група 1

1.Відгадати загадку.

      Де вона проходить –

      Там травиця сходить,

      Квіти розцвітають,

      Солов`ї співають.   _____________________

 

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

 

 

 

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

2 ∙ 4 + 50 = ___            ___

42 – 14 : 2 =  ____       ___

18 : 2 + 35 = ____        ___

90 – 2 ∙ 6 = ___            ___

16 – 2 ∙ 4 = ___            ___

3 ∙ ( 4 + 1) = ___          ___

4 ∙ ( 12 - 10)  = ___      ___

2 : 2 – 1 = ___              ___

( 74 – 50 ) : 3 = ___     ___

4 ∙ 5 – 15 = ___            ___

8

78

58

5

15

35

44

0

О

В

Ж

К

Р

А

Й

Н

 

 

4. Розв`язати задачу.

         Самець жайворонка співає по 8 годин на добу. Скільки часу співає жайворонок за 3 доби?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

____________________________________________________________________________________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну. D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

 

Група 2

1.Відгадати загадку.

       Гостя нова завітала –

     Холод-сніг увесь прогнала.

     І дарує залюбки

     Лісу трави і квітки.      __________________

 

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

2 ∙ 4 + 50 = ____         ___

42 – 14 : 2 =  ____      ___

18 : 2 + 35 = ____       ___

90 – 2 ∙ 6 = ___           ___

30 – 16 : 2 = ___         ___

3 ∙ ( 4 + 1) = ___         ___

 ( 15 + 12) : 3  = ___   ___

4 ∙ 5 + 15 = ___           ___

22

78

58

9

15

35

44

 

І

Т

Л

К

В

А

С

 

4. Розв`язати задачу.

         Одне ластів`ятко за годину з`їдає 8 комашок. Скільки комашок з`їдають 4 ластівки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

_______________________________________________
____________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну.

D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

Група 3

1.Відгадати загадку.

     Я пробуджую поля

      Небеса і ручаї

     Та заквітчую гаї.

     І усякий мене зна…

      Відгадали? Я …     _____________________

 

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

2 ∙ 4 + 50 = ____   ___

42 – 14 : 2 =  ____  ___

18 : 2 + 35 = ____  ___

90 – 2 ∙ 6 = ___  ___

30 – 16 : 2 = ___  ___

3 ∙ ( 4 + 1) = ___  ___

 ( 15 + 12) : 3  = ___  ___

2 : 2 – 1 = ___  ___

( 74 – 50 ) : 3 = ___  ___

9

78

58

15

35

44

0

22

Л

А

Ж

Е

У

Р

Ь

В

4. Розв`язати задачу.

         На галявині було 4 лелеки, а журавлів – у 3 рази більше. Скільки журавлів було на галявині?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

________________________________________________
____________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну.

D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

Група 4

1.Відгадати загадку.

     Привітанням журавля

     Я пробуджую поля.

     Небеса і ручаї

     Та заквітчую гаї.

     Відгадали, хто вона,

     Ця красуня чарівна?     _____________________

 

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

2 ∙ 4 + 50 = ____          ___

42 – 14 : 2 =  ____       ___

18 : 2 + 35 = ____        ___

20 + 3 ∙ 5 = ___            ___

30 – 16 : 2 = ___          ___

3 ∙ ( 4 + 1) = ___          ___

 ( 15 + 12) : 3  = ___    ___

 

9

58

15

35

44

22

й

с

е

о

л

в

4. Розв`язати задачу.

         Одна самка солов`я відкладає 6 яєчок. Скільки яєчок відкладають 4 таких самки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

________________________________________________
____________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну.

D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

 

Група 5

1.Відгадати загадку.

     Ясне сонечко пригріло,

     Розігнало довгі сни,

     В рівчаках заклекотіла,

     Все діждалося …   _____________________

 

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

 

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

 

2 ∙ 4 + 50 = ____           ___

42 – 14 : 2 =  ____        ___

60 – 6 : 3 = ____           ___

20 + 3 ∙ 5 = ___             ___

18 : 2 + 35 = ___           ___

90 – 2 ∙ 6 = ___              ___

 

58

44

78

35

 

 

 

Л

К

А

Е

 

 

4. Розв`язати задачу.

         Лелька відкладає 7 штук яєчок. Скільки яєчок відкладуть 3 такі лельки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

_______________________________________________
____________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну.

D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

Група 6

1.Відгадати загадку.

     Все у зелені довкола:

     Пасовища, ліс і поле.

     Мчать струмочки до ріки,

     Ліплять гнізда ластівки.

     І в сороки новина –

     Облетіла всіх вона,

     Сповіщаючи:      _____________________

2. З`єднати послідовно числа і впізнати, хто зображений на малюнку.

 

 

3. Обчислити і розшифрувати.

 

2 ∙ 4 + 50 = ____        ___

42 – 14 : 2 =  ____     ___

18 : 2 + 35 = ____      ___

90 – 2 ∙ 6 = ___           ___

 

78

58

35

44

 

К

ш

П

А

 

 

4. Розв`язати задачу.

         В одному гніздечку шпака – 6 яєць. Скільки яєць у 4 таких гніздах?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Скласти і записати народну прикмету.

________________________________________________
____________________________________

6. Виготовити  пташку з пластиліну.

D:\essentials-data-do-not-delete\desktop\пташки.jpg

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку