Інтегрований урок "Птахи" (українська література, природознавство, трудове навчання)

Про матеріал
Урок проведений в класі для дітей з особливими освітніми потребами (порушення опорно-рухового апарату та порушення інтелектуального розвитку)
Перегляд файлу

Предмет: Природознавство                              Клас: 8

Тема : Птахи.

Мета: удосконалювати навички читання, розширити та закріпити знання дітей про птахів, а саме про розподіл птахів на групи за формою дзьоба і способом живлення;  розвивати та корегувати мислення, пам'ять, уяву, увагу та практичні навички дослідження, дрібну моторику; виховувати бережливе ставлення до птахів.

Тип уроку: корекція основних компетентностей

Обладнання: мультимедійна презентація, фотоілюстрації птахів, пташиних дзьобів, набір для дослідження (прищепки, пінцети, зажими, зерно, насіння, іграшкові миші), дидактичний матеріал,  запис співу птахів, відео польоту птахів, картки для індивідуальної роботи, робочі зошити з природознавства, картки з кластером, картки «Кросворд»,  нитки, картон; ножиці; клей, технологічна карта «Пташеня», піктограми, бальні фішки для оцінювання.

Хід уроку.

І. Організація класу.

1. Привітання «Доброго ранку травам росистим,

Доброго ранку, квітам барвистим,

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному» (Супроводжують  рухами рук).

2. Поправляння позиції сидіння (метод ритмічного спонукання):

- мої стопи на підлозі, моя спина пряма,

- мої лікті на парті, моя голова – високо,

- я сиджу рівно!

3. Точковий масаж – масування вух, чола, великого пальця.

4. Самопрезентація. ( Наприклад, Бог-да-на – дитини каже один склад і показує один рух – плескіт в долоні або по колінах і т.д.)

5. Фонетична розминка.

- Звуки сьогоднішнього дня – [С,З]. Набираємо повітря.

З видихом вимовляємо ці звуки. А тепер вимовляємо склади (Са, за, со, зо)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.          Хвилинка фенологічних спостережень.
  •              Надаю слово синоптику. (Сьогодні  - день, число. Погода весняна, сприятлива….Бажаю гарного настрою всім і гарних оцінок) .

Індивідуальне завдання (для не мовленнєвої дитини)- обрати картинку з відповідною  піктограмою  і причепити прищепкою на календарі.

ІІІ. Визначення теми уроку.

  1.               Вправа «Викликаю асоціацію». Слухаємо аудіо запис (спів пташок).

–Що чуєте? Що уявляєте?

-Чому будемо говорити про птахів? ( Тому, що закінчили тему з природознавства «Птахи», а також кінець навчального року). Ще будемо сьогодні удосконалювати свої вміння швидко читати. Також кожен з вас буде збирати колекцію фішок: 1 фішка – це половина одного балу. Щоб отримати на уроці найвищу оцінку, потрібно назбирати 18 фішок.

2.  Вправа «Інтелектуальна розминка»

  •                   А зараз пригадаймо все, що ви знаєте про птахів.
  •                   Яких сьогодні птахів бачили по дорозі до школи?
  •                   Чим відрізняються птахи від інших тварин?

( Індивід. завдання  – під зображенням птахів поставити відповідні назви)

  •                   Яка зовнішня будова птахів?

(Тіло складається з трьох частин:голова, тулуб, хвіст)

Ще є дві ноги, крила.

( На дошці зображення)

  •                   Чи є птахи, які не літають? Як називаються. Знайдіть їх на партах.
  •                   Чи є птахи, які плавають. Покажіть.

3.Фізхвилинка. Вмикаю ритмічну музику.

4. Вправи на диференціацію звуків.

  •                   Пригадайте, які звуки сьогоднішнього дня?

Підберіть пташок, в назві яких є звук [С] і дайте Денису , а Артему – зі звуком [З].

5. Вірш про птахів. (Розповідає учень з розладами аутистичного спектру).

6. Читання учнями тексту «Розмова птахів». Поки одна підгрупа ознайомлюється з текстом , інші - читають назви пташок.

Зустрілася ластівка зі шпаком та й жаліється:

  • Добре тобі, у тебе дзьоб довгий, сядеш на дерево, наїсися гусені та й ситий.
  • Ну що ти ластівко, мені теж не легко з дерева на дерево літати поки не наїмся. От добре лелеці, він довгий дзьоб має, спіймає жабу і вже не голодний.
  • Ні, втрутилася синичка, а я своїм дзьобом задоволена. Хоч і маленький він у мене, зате для мене з усіх щілин комах і личинок витягне.

Бесіда за змістом текту.

Учитель:  Які птахи вели розмову?

Відповіді учнів: Між собою розмовляли ластівка, шпак і синиця.

Вчитель: Про що вони говорили?

Відповіді учнів: Що у всіх птахів різний дзьоб.

Вчитель: Чому у пташок різний дзьоб?

Відповіді учнів:

  • Тому, що птахи їдять різну їжу;
  • Різними способами добувають їжу.

Вчитель:А чий дзьоб, на вашу думку, найкращий

Відповіді учнів: Для кожної пташки свій дзьоб хороший.

Вчитель:  Яким дзьобом краще прогодуватися?

  1.          Вправа «Розпізнай дзьоб»

Демонстрація вчителем предметів, які схожі на певний дзьоб (медичний пінцет, прищіпка, заколка для волосся).

- Що це за предмет?

На який дзьоб він схожий і чому?

Демонстрація їжі для птахів (комаха, насіння соняшника, іграшкова миша).

Вчитель демонструє види їжі для птахів, а учні її розпізнають.

Робота в групах

Вчитель: Щоб визначити до якого дзьоба підходить певна їжа попрацюємо в групах

Вчитель видає кожній групі матеріал для дослідження, учні практично визначають, яким дзьобом зручніше споживати певний вид їжі.

  1.          Робота в зошитах

Записуємо птахів, розподіляючи за способом живлення.

(Діти в зошиті креслять табличку)

Пальчикова гімнастика.

Ластівка, ластівка, мила ластівка

Де ти була, з чим прийшла

За морем бувала, весну здобувала

Весну зустріла, вам принесла

Несу, несу весну, весну красну.

Записуєм птахів, поділяючи за способом живлення.

(Діти в зошиті креслять табличку)

  1.               Опис пташки.

План розповіді:
Хто це?
Де живе (будинок, ліс)?
Де і як будують собі будинки?
Чим харчуються?
Як називаються дитинчата?
Як подають голос?
Яку користь приносять?

Приклад описового оповідання:
Це - шпак. Він живе недалеко від людей в лісі чи в парку. Шпак робить собі гнізда з гілок. Багато людей до весни роблять для шпаків невеликі будиночки, які називаються  шпаківні. Шпаківні вішають на дерева. У шпака є чорний тулуб, чорні крила, хвіст, голова, гострий жовтуватий дзьоб. Він харчується комахами і зернами. Навесні у цього птаха з'являються пташенята - шпаченята. Шпаки вміють красиво співати. Є така прикмета: якщо прилетів шпак, значить прийшла весна.

 

ІІІ.  Закріплення набутих  знань

  1.          Розвязування кросворду.

Качка.  В неї ноги — наче ласти,

             Дзьоб плескатий, червонястий,

              — Кря-кря-кря, — пливе по річці,

               Їсть зерно, скубе травичку…

Папуга. Пір я він яскраве має, як людина розмовляє

Горобчик.    У селі, а чи в містечку
                      Біля житла недалечко
                      Цвірінчить і скаче хлопчик,
                       Називається……

Чайка Біла пташка понад морем

Плаче, ніби в неї горе,

І далеко від землі    

 Проводжає кораблі.

Сова.   Уночі гуляє,
           А вдень спочиває,
           Має круглі очі,
           Бачить серед ночі

IV. Практична робота. 

Виготовлення пташенят з ниток.

V. Підсумок уроку (рефлексія).

Оцінювання дітей (діти підраховують свої фішки)

docx
Додав(-ла)
Донець Аліна
Додано
23 січня 2022
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку