Розробка інтегрованого уроку з використанням елементів інтерактивних технологій сприяє доречно поєднувати навчальну та ігрову діяльність,удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі.
Тема. Рідну мову буду знати, берегти і поважати.
Н. Красоткіна «Не цурайтесь мови».
Мета: формування предметних компетентностей:
вчити учнів виразно і правильно читати твір, аналізувати його;
бачити красу і багатство рідної мови ;
розвивати уміння визначати головну думку;
сприяти розвитку мовлення, мислення, кмітливості;
виховувати інтерес до читання, любов до рідного слова.;
формування ключових компетентностей:
навчати працювати в колективі, опрацьовувати та використовувати
інформацію з різних джерел, створити комфортну атмосферу,
гарний настрій.
Обладнання:картки – таблиці для розчитування, тексти творів, картки із
завданнями, записи на дошці.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: інтегрований.
Завдання уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто читати, а думати,
Дружно й плідно працювати.
Епіграф уроку:
Щоб добре знати рідну мову,
Треба їй вчитися змалку…
М.С. Возняк
Хід уроку
І Організаційний момент
- Діти! У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість».
Сподіваюсь, що ви, як і я раді нашим гостям. Подаруйте їм
посмішку, побажайте доброго один одному.
ІІ Актуалізація опорних знань.
1. Ритмічна хвилинка.
а) Артикуляційна розминка.
Вітерець у лісі – ш-ш-ш;
повзе вуж у траві – с-с-с;
прилетів жук – ж-ж-ж;
пролетів птах – шух-шух-шух;
запихкав їжачок – пих-пих-пих.
б) Розвиток мовного дихання.
- здування кульбаби;
- надування м'яча.
в) Скоромовки.
г) Долаємо вершини (читання за стрілками).
2. Розчитування по 1хв. 3 рази.
ІІІ Повідомлення теми.
Розповідь вчителя.
Для кожного народу дорога його мова, а нам найближча до серця –українська. Потрібно любити мову, шанувати її, дбати про її культуру.
Наша мова багата і різноманітна. Якою б не була обдарованою та здібною людина, вона постійно вивчає щось нове, постійно вдосконалюється. А щоб бути ще освідченою, потрібно якомога більше читати, розвивати і збагачувати своє мовлення.
IV Опрацювання матеріалу.
1. Розповідь про письменницю.
Багато письменників з любов'ю і повагою ставиться до своєї мови, оспівує її у віршах. Тож сьогодні ми познайомимося із віршем Надії Красоткіної « Не цурайтесь мови».
2. Словникова робота.
Цурайтесь - буденне - зачахне -
неповторна - сокровенне –
3.Читання комбінованим способом (вчитель, учні).
- Чому не потрібно цуратися своєї мови?
4. Мовчазне читання учнями вірша.
5. Вправи з читання, робота над змістом.
а) читання по строфах « Ланцюжком», «Естафетою».
б) аналіз вірша
- Із співом якого птаха порівнюється мова?
- Чому нашу мову називають неповторною?
- Чому в мові розкриваються наші мрії і бажання?
Робота над головною думкою твору.
в) вправа «Перекличка» (Я показую друковані слова, а учні читають
речення із цим словом). (Слова – люди, лунає, багата.)
г) гра з читання «Вовк і Заєць».
д) гра «Знайди речення за початком».
- Дочитайте речення, які починаються словами:
«Хай вона…».
«І цвіте у ній…».
«Бо вона такаж…».
е) гра «Дослідники».
- Знайдіть скільки разів у вірші зустрічається слово «мова» (4).
- Скільки разів у останньому куплеті зустрічається буква у? (5).
- Проаналізуємо ім'я письменниці за першими літерами.
є) повторне читання вірша, визначення головної думки твору.
Вчитель.
Наша мова багата і милозвучна. Нею можна передавати думки і почуття.
6. Вправи з розвитку мовлення.
а) Технологія «Мікрофон». Гра « Додай слово».
Мова (яка?) - …. (рідна, неповторна, державна, милозвучна).
б) Продовж міркування . Гра «Незакінчене речення».
- Найбільше і найдорожче добро в кожного народу …
- Мова – це скарбниця, бо …
- Любов до рідної землі неможлива …
- Мову потрібно вивчати, щоб …
в) Фізкультхвилинка.
г) Гра «Одним словом».
Гав ловити – (марно).
Дерти носа вгору – (задаватися).
Дивитися лисицею - (хитро).
Жабі по коліна – (мілко).
Клювати носом – (дрімати).
V Закріплення матеріалу.
Діти, посміхніться один одному, нехай на ваших обличчях сяють тільки
усмішки.
(Із джерела тече свіжа вода, а у мові з'являються нові слова).
(Стукіт у двері. З'являється Дівчинка-Мова).
Вправи з трудового навчання.
На столі лежить папір, клей, вирізані листочки.
1. Повторити правила роботи з клеєм.
2. Нагадати про естетичне оформлення роботи.
3. Колективна робота.
VI Домашнє завдання.
Підготувати вірші про мову.
VII Творчий підсумок.
На аркуші обведіть свою долоньку і дамо відповіді на запитання.
Великий – що найбільше сподобалося на уроці?
Вказівний – з яким настроєм пройшов урок?
Середній – що нового дізналися?
Безіменний – Які б ви хотіли прочитати твори?
Мізинчик – над чим би ви хотіли попрацювати?
Станьте в коло, подаруйте тепло долоньки своєму другові.
Прочитайте епіграф уроку. До чого він нас закликає?
Любіть свою мову, нехай між вами завжди панує добро і повага.