Крнспект уроку з літературного читання на тему : . Поезія великого Кобзаря. Т.Шевченко «Вітер віє повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…»"

Про матеріал

Мета:

- формування предметних компетентностей :

поглиблювати знання учнів про творчість Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, уміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

- формування ключових компетентностей :

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема . Поезія великого Кобзаря. Т.Шевченко «Вітер віє повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…»    (напам'ять )

Мета:

         - формування предметних компетентностей :

поглиблювати знання учнів про творчість Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, уміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

         - формування ключових компетентностей :

         уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

         комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

         громадянської: формувати здатність екологічно мислити; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Артикуляційні вправи.

1) Гімнастика для ротика.

- «Гармошка».

Посміхнутися, зробити «грибочок» (присмоктатися широким язиком до піднебіння), не відриваючи язика, відкривати і закривати рот (зуби не змикати).

- «Барабанщик».

Посміхнутись, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Ле-ле-ле…»

2) Робота над чистомовкою.

Ма-ма-ма  - прийшла до нас зима,

Ло-ло-ло – кучугури намело.

Ем-ем – ем – саночки візьмем.

Дем-дем-дем – на гірку підем.

Ам-ам- ам – весело нам.

3. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання оповідання Т. Шевченка «Про себе».

ІІ. Основна частина.

1. Етап до текстової діяльності.

1) Повідомлення теми уроку.

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю Т. Г. Шевченка. Поезія великого Кобзаря стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Т. Г. Шевченко для нас — це не тільки те, що вивчають, ай те, чим живуть, з чого черпають сили й надії. Шевченкові вірші – чудові і неповторні, у них він оспівує красу рідного краю. Примусова розлука з рідною землею загострила у нього почуття любові до України. Думки про рідну землю переносили поета додому. І бачив він картину неповторної краси рідного краю. Зараз і ми з вами здійснимо подорож у ці куточки.

2. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Вітер віє-повіває…»

1) Читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

3. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша

— У якому темпі, з якою інтонацією та силою голосу будете читати вірш?

— Які слова виділите голосом при читанні?

— Де зробите паузу?

2) Виразне читання вірша учнями.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Що автор говорить про вітер?

- Які уособлення використовує?

- З чим порівнює степ?

- Якими словами поет описує кобзаря?

- Як ви розумієте зміст виділеного вислову?

4) Фізкультхвилинка.

4. Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту. Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє…»

1) Виразне читання вірша вчителем.

- Чи сподобався вам вірш?

- Які картини ви уявляли, слухаючи його?

- Які почуття він у вас викликав?

2) Словникова робота.

5.Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Робота в парах.

Читання вірша учнями в парах. Підготовка до виразного читання вірша

- Визначте настрій твору.

- Виберіть темп читання.

- Виділіть слова, які будете вимовляти з більшою силою голосу.

2) Виразне читання вірша учнями.

3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Що поет описує у вірші?

- Які уособлення вживає?

- Де плив човен?

- Чому його ніхто не спиняє?

- Куди поплив човен?

- Що з ним сталося?

- Як поет передав картини тиші і неспокою в природі?

4) Робота за ілюстрацією.

- Розгляньте ілюстрацію до цього вірша.

- Що художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?.

- Який настрій вони створюють? Як передають картину неспокою в природі?

- Яким рядкам твору відповідає ілюстрація?

7. Етап первинного сприймання змісту тексту учнями. . Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий …».

1). Слухання фонозапису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий …».

2). Словникова робота.

8. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту.

1) Повторне читання вірша учнями (мовчки).

- Як зображено природу у вірші?

2) Осмислення змісту вірша.

- Які рослини і які живі істоти згадуються у вірші?

- Як ви думаєте, поет описав те, що колись бачив, чи свої мрії?

- Які почуття викликав у вас цей вірш?

3) Виразне читання вірша.

- Яка інтонація і темп підходять для читання строф?

ІІІ. Заключна частина.

1) Підсумок уроку.

- Про кого говорили на уроці?

- Які твори читали на уроці?

- Що об'єднує їх? А чим відрізняються?

2) Інструктаж з виконання домашнього завдання.

Вивчити вірш напам'ять Т.Г.Шевченка «Реве то стогне Дніпр широкий … »

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку