Інтегрований урок.
Інтеграція: Соціальна і здоров’язбережувальна галузь/математика Клас: 3
Тема уроку: Здоров’я у числах. Вимірювання і підрахунок важливих аспектів здорового способу життя.
Мета: Ознайомити учнів з математичними навичками, які можна використовувати для вимірювання та відстеження власного здоров’я (кількість випитої води, час фізичної активності, підрахунок корисних продуктів). Розвивати навички підрахунку, вимірювання та аналізу, формуючи відповідальне ставлення до власного здоров’я.
• Ілюстрації про фізичну активність, харчування та гігієну.
• Листи для записів, таблиці, олівці.
• Картки з цифрами, геометричними фігурами.
• Інтерактивна дошка або плакат для роботи з класом.
Хід уроку:
Вітання, перевірка готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою через вправу "Добрий день": учні передають один одному слова вітання і побажання здоров’я.
• Обговорення питання: “Як ми можемо порахувати або виміряти, що ми здорові?”
• Запитання до учнів: “Як ви вважаєте, що можна виміряти в здоровому способі життя?”
Учитель оголошує: “Сьогодні ми дізнаємося, як числа можуть допомогти нам бути здоровими!”
Показ короткого відео про здоровий спосіб життя, наголошуючи на кількості кроків, часу на активність, кількості порцій води та їжі.
https://www.youtube.com/watch?v=bI547K5LELc
Обговорення відео: “Чому важливо слідкувати за цими кількостями?”
5. Вивчення нового матеріалу Водний баланс:
• Учитель розповідає, що людині важливо випивати певну кількість води щодня.
• Практична вправа: підрахунок, скільки склянок води потрібно випити на день (для молодших учнів – близько 5-6 склянок). Учні записують, скільки склянок вони випили сьогодні, і додають, скільки ще треба випити.
Здорове харчування:
Гра “Корисне харчування”: учні рахують кількість фруктів, овочів та інших корисних продуктів на картках. Учитель показує картки із зображенням різних продуктів, розділяючи їх на корисні й не дуже.
Завдання: “Скільки порцій фруктів і овочів ви можете з’їсти за день? Скільки це буде на тиждень?”
Фізична активність:
Розповідь про важливість руху для здоров’я. Учитель пояснює, що фізична активність повинна тривати близько 30 хвилин на день.
Практична вправа: обчислення, скільки часу учні приділяють фізичній активності кожного дня, скільки це буде за тиждень (учні обчислюють множенням).
• Виконання простих вправ для рухової активності (стрибки, нахили, розтягування).
Робота в парах: учні складають таблицю “Мій план здорового дня” з такими колонками:
1.Вода: скільки склянок я вип’ю.
2.Фізична активність: скільки хвилин я буду рухатись.
3.Харчування: скільки фруктів та овочів з’їм.
Учні підраховують загальну кількість за кожною з колонок.
• Рефлексія: кожен учень називає число, яке було для нього найважливішим на уроці і пояснює чому.
Підсумкове слово вчителя: “Дбати про здоров’я – це означає піклуватися про себе кожного дня і стежити за тим, скільки ми рухаємось, що їмо та п’ємо.”
Створити вдома коротку розповідь або намалювати “Мій день здоров’я в числах”, де вони покажуть, як багато здорових дій виконали за день (випита вода, порції їжі, час на фізичну активність)