Інтегрований урок. Тема "Корисні копалини, їх значення в житті людини" (Літературне читання + ЯДС)

Про матеріал
Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); загальнокультурна (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури); громадянська ( виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність. Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної та міжпредметно- естетичної.
Перегляд файлу

Тема. Корисні  копалини, їх значення в житті людини.

Тетяна Кара-Васильєва «Співуча глина». (Літературне читання)

Корисні копалини їх види. (ЯДС)

Мета.

Формування ключових компетентностей: вміння  вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); загальнокультурна   (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури);      громадянська ( виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної та міжпредметно- естетичної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.

Матеріали до уроку

  1. Учням пропонується придумати слова, що спадають на думку , коли вони чують слово користь.

             корисна робота добробут

 

благополуччя користь корисна інформація

 задоволення корисні копалини

  1. Постановка проблемного питання

-         Як ви думаєте, діти, чи можна між собою пов’язати ці слова? Поясніть як саме? І чому?

(корисна інформація допоможе відшукати родовища корисних копалин, використання корисних копалин задовольнить добробут і благополуччя людини, а люди, використовуючи корисні копалини, зможуть робити корисну роботу).

  1. Хвилинка інтелектуала.

Учням можна запропонувати за 1 хвилину придумати і пояснити значення словосполучення «Корисні копалини».

  1. Вправа на використання власного досвіду дітей.( учнів поділити на 3 групи) роздати картки з малюнками і дати завдання встановити зв’язки: з чого виготовлені предмети  на малюнках, за допомогою чого вони працюють, і де можна взяти ці речовини в природі)

j0300912j0285750j0149887 

 

 

 

 

 

 

 

Наприклад:

1 малюнок: трактор виготовлено з металу, метал виготовлено із залізної руди (продемонструвати учням зразки залізної руди), щоб він працював необхідне паливо (дизельне паливо),його виготовляють із нафти (продемонструвати зразок нафти) і т. д.

При виконанні цього завдання учителю необхідно надавати учням допомогу.

  1. Перегляд презентації про корисні копалини .
  2. Колективна робота – складання узагальнюючої таблиці

                             

                                  Корисні копалини

 Горючі Рудні  Нерудні

(паливні) (будівельні)

Кам’яне вугілля залізна руда кам’яна сіль

Торф, нафта марганцева руда глина, пісок

Природний газ уранова руда вапняк

 

  1. Робота в групах. Вивчення властивостей піску, глини, вапняку, торфу, вугілля. (учням також можна згадати де ці матеріали використовуються в житті).
  2. Щоб дізнатися чи може глина співати , учням слід ознайомитися з твором Т. Кара-Васильєвої «Співуча глина»
  3. Вправи на активне читання.

     Серед запропонованих малюнків відібрати ті, про які йде мова в творі.

     Хлопцям знайти і прочитати рядки з тексту про опішнянський розпис;

     Дівчатам знайти і прочитати про фігурний посуд.

  1. Творча хвилинка

-         Пояснити слова: «Це і є найвища ознака майстерності художника, у руках якого оживає глина».

-         Які вироби з глини ви зустрічали, що дійсно «співають»?

(глиняні свистунці: півники, пташки, баранці і т. д.)

  1. Хвилинка - цікавинка.

Щоб виготовити виріб із глини майстру необхідна спеціальна біла глина, потім виріб вижарюють в печі, для цього потрібен вогонь, здавна використовували дрова та вугілля, а тепер випалюють в електричних печах. І як ви зрозуміли на весь такий процес необхідні корисні копалини. Та й на все, що нас оточує необхідні природні ресурси, а з розвитком економіки та покращенням життя,  люди на землі все більше потребують благ, що залежать від природних ресурсів.

  1. Рефлексія

-         Як на вашу думку, чи вистачить корисних копалин на майбутні 1000 років?

-         Чи можна чимось хоч частково замінювати вугілля, бензин, природний газ?

-         Як люди здавна використовують глину? Назвіть всі можливі варіанти.

  1. Домашнє завдання

-         Скласти план раціонального використання корисних копалин рідного краю. (в групах)

-         Придумати «розповідь екскурсовода» в музей українського гончарства в Опішному.

 

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку