Інтегрований урок.Тема "Моя прекрасна Україна на карті світу." (Позакласне читання + ЯДС)

Про матеріал
Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;), екологічна компетентність. Предметних компетентностей: комунікативної та літературної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими.
Перегляд файлу

Тема. Моя прекрасна Україна на карті світу.

В.Сосюра «Як не любить той край» (Позакласне читання)

Україна на карті світу. Карта України. (ЯДС)

Мета.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;), екологічна компетентність.  Предметних компетентностей: комунікативної та літературної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими.

Матеріали до уроку

1.Доповніть прислів’я, та дізнайтеся про що йтиме мова на уроці.

Людина без Батьківщини, що дерево без …………..(коріння)

Там земля мила, де мати ………….(зродила)

Без верби і калини нема …………..(України)

Де рідний край, там і під ялиною ……(Рай)

(Звернути увагу на дотримання правил під час висловлення власних думок.)

2.Вправи для розвитку вміння читати з розумінням

     «Читають бджілки»  (вчитель звертає увагу:  « Чому саме бджілки

     Прочитати вірші «диктором»

     Читання-розвідка :

    Прочитати рядки зі словами: життям, став, зростав;  диво, Україна, Богом.

     Читання вірша «Як не любить той край» від першої особи.

4. Робота над змістом прочитаного

     Скласти речення про Україну.

І група  - про красу; ІІ група – про природу; ІІІ група – про Україну та її статус у світі.

5. Читання анаграми

к ї н а У р    а н   к т і р а   в і т с у

6. Робота з картою

Дітям пропонується 3 карти: Карта України, Карта Європи, Карта світу.

Учнів поділити на 3 групи (методом: камінь, ножиці, папір)

Завдання:

     Користуючись лінійкою та масштабом, визначити довжину України зі сходу на захід та з півдня на північ.

     Назвати та показати обласні центри, що розташовані на сході, заході, півночі, півдні.

     Знайти, показати та назвати сусідів України «метод павутинки», звернути увагу на відповідність довжини павутинки та довжини кордону з сусідньою державою.

     Визначити частину світу де розташована Україна та показати її на карті світу

7. Робота з контурною картою

 Завдання:

     Позначити кордон України.

     Позначити та підписати назву столиці нашої держави.

8. Гра «Мовчанка» (клас поділити на 4 групи: хто якої пори року народився)

Кожній групі роздається набір фотографій: глобус, карта, Європа, Київ, Говерла, Дніпро.

Вчитель  дає запитання, учні порадившись, показують відповідне зображення.

-         Зменшена в мільйони разів модель Землі.

-         Частина світу, на якій розташована наша Батьківщина.

-         Найбільша річка України.

-         Зменшене в декілька разів зображення всієї земної кулі або окремих її частин.

-         Столиця нашої України.

-         Найвища точка українських Карпат.

8. Встановити відповідність, обґрунтувати свою відповідь:

Росія                                        603,7 тис. км кв.

Україна                                   17 100 тис. км кв.

Польща                                    312, 679 тис. км кв. 

9. Завдання на розвиток пізнавальної активності

     Учням пропонується подивитися на карту Європи і зробити власні висновки про Україну, про те, що вони бачать дивлячись на карту. (вислухати всі відповіді)

        В 1887 році з допомогою точних вимірювальних приладів був визначений географічний центр Європи. Він знаходиться на Україні в Закарпатті, в селі Ділове Рахівського району.

 

10. Рефлексія

- Що цікавого я дізнався з уроку?

- Де на мою думку найкраще місце на Землі? Чому?

11. Домашнє завдання - вивчити вірш В. Сосюри напам’ять, продовжити його власними рядками, скласти подорож фізичною картою України (сухопутний маршрут або водними шляхами, прорекламувати екскурсійний тур).

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку